Gå til innhold

Grete Roede Ung


Gjest Pinky

Anbefalte innlegg

Du er vel ingen gamling, sleng deg med ;-)

 

Ja, hvordan kan jeg være så positiv? Jeg har (stort sett) alltid bært mine kilo med hevet hode. Vet ikke helt hvordan jeg har blitt sånn, for jeg har hatt kjærester som har trøkka meg ned i driten, kalt meg feit og jeg mista all selvrespekt.

Men har vel kanskje blitt sterkere av det da?

 

En gang hadde jeg ei venninne som jeg hang sammen med en sommer. Hun var ikke kjempestor, men litt "chubby" kanskje. Etter den sommeren sa hun til meg: Du har gitt meg så mye denne sommeren. Ved å være sammen med deg, som har en så avslappet og god holdning til deg selv og din egen kropp får du meg til å innse at det er slik jeg selv burde tenke og føle. Du er så sikker på degselv og bærer ingen preg av at du er stor. Det er nesten som man glemmer det!

Det var så utrolig godt å høre fra en venninne, at min holdning fikk HENNE til å føle seg bra! :D

 

Så jeg tror det er viktig å ha folk rundt seg som får deg til å føle deg bra. Jeg har alltid hatt mange venner og familie som alltid har tatt meg for den jeg er og ikke hvor mange kilo jeg veier, hva jeg spiser eller hvor mye jeg trener.

 

Ellers vil jeg også nevne at før, da jeg var stor, gikk jeg alltid i sorte klær. Men fine klær som kledde meg. Da jeg tok av meg 15 kilo begynte jeg å kle med klær som passet fra H&M, Vero Moda osv, og fant min egen stil. Klippet og stripet håret, fikk ny sveis osv. Det er viktig å pleie seg selv, unne seg gode ting, som manikyr, klipp, kjole, sko, kremer osv, i stedet for godteri. Det får man til å føle seg SÅ mye bedre. Ser nok av eksempler på de som pakker seg inn og gjemmer seg i store telt, ELLER drar på seg de klærne de passa for 10 kilo siden så alt buler ut her og der :)

 

Lykke til alle sammen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig med venner du.. er vel noemed det at de vennene jeg har er mye tynnere enn meg men snakker så mye om at de bare mååå gå ned i vekt... blir gal av det i lengere tid..

 

Men men.. må bare jobbe videre med innstillinga mi for jeg er jo ikke gediger...

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Føler jeg har vært skikkelig flink de siste ukene, med maten jeg putter i meg. Jeg har også trent hver dag sist uke. Men vekta går ikke ned? Jeg har heller gått opp nesten 1 kilo? :o

 

Skal innrømme at jeg ikke var flink nok til å spise nok sist uke, så denne uken SKAL jeg greie det!

 

Trenger litt motivasjon... Jeg vet jo at jeg kan dette, så derfor føles det bare så feil at vekta går feil vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så fornøyd etter veiing på mandag, ned 1,3 kg! og - 7,8 cm!! Men det er bare første uken, går kanskje ikke like raskt ned heretter.. eller hvordan er deres erfaringer med det? Jeg er 170, veier nå 74,3 og har ønske om å ligge midt på 60-tallet ca.

 

Ble skikkelig inspirert til å jobbe hardere så gikk til innkjøp av nye joggesko og joggebukse, men trenger noen som vil dra meg med ut...

 

Dere er så flinke!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie
Hei jenter!

 

Føler jeg har vært skikkelig flink de siste ukene' date=' med maten jeg putter i meg. Jeg har også trent hver dag sist uke. Men vekta går ikke ned? Jeg har heller gått opp nesten 1 kilo? :o

 

Skal innrømme at jeg ikke var flink nok til å spise nok sist uke, så denne uken SKAL jeg greie det!

 

Trenger litt motivasjon... Jeg vet jo at jeg kan dette, så derfor føles det bare så feil at vekta går feil vei...[/quote']

 

Eg og var skuffet over vekttapet mitt igår, men kurslederen min sa at det REELE VEKTTAPET KOMMER ETTER TO UKER! Dvs at du må vente en uke til, så ser du forandringer..

 

Vi får alle gjøre vårt beste... vil ned mer en 400gram neste uke! :-) men som jeg har sagt til alle vennene mine i det siste; Det betyr ikke hvor mange kilo jeg tar av, det viktigste er at jeg vet inderst inne at jeg virkelig har gjort det jeg kan for å leve et sunt liv.. trent nok, spist riktig... så får vektreduksjonen komme som en selvfølgelig bonus.. Jeg kan jo ikke sulte meg selv heller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

 

Er det ikke gøy når det går nedover? meeeen... står man stille en uke eller litt opp går jeg jo nesten rett i kjelleren..(noe som ikke er riktig) det er jo faktisk naturlig når man skal ned i vekt på så fornuftig måte som vi gjør nå...

 

Theta: er jo nesten som å se meg det jo.. Begynte på kurs for en uke siden og hadde første veiing i går.. Begynte på 74,2 og i går så viste vekta 72,9 ergo 1,3 kg på meg også.. ha jo gått kurs før og vet at det ikke fortsetter med så mye i uka, men godt å komme i gang.. Er også 1,70 over bakken og skal ned til 60-63 kg..

 

Motivasjonen din ser jo ut til å være på topp siden du har vært og handlet.. FLOTT..

 

lykke til...

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere med kraftig benbyggning...om det er noen her da:) og ca 169 cm høye...og gjerne bra med muskler(har trent hele livet, så jeg veit jeg har bra med muskler under der ett sted)...hva er vekt målet deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 20 idag - men veier det samme og har samme kroppen som da jeg var 20 etter at jeg la om livsstilen (fra få til mange mindre måltider). Jeg er 171 høy, bred over ryggen og mye muskler, og vektmålet mitt var 60-62 kg. Jeg har nådd målet mitt og føler meg mest vel rundt 60 kg - under 60 virker jeg mager i ansiktet. Jeg har nå definerte muskler på overkroppen (minimalt underhudsfett) - men mindre definerte i bena hvor jeg har tendens til å lagre fett først :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt tullete å henge seg opp i om man har tung eller lett beinbygning?

Det er jo ikke store greiene det har å si uansett? Eller?

 

Det viktigste er jo å finne en vekt du trives med, som passer deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har ikke stor betydning i heletatt, selv om tung benbygning kan være en slags "unnskyldning" for enkelte når det gjelder vekt. beina veier jo ikke det samme, men det er ikke mulig å ha så tung beinbygning at det blir mange forskjell fra noen med "lett" beinbygning!!

 

men en ting som man kan tenke på, er at de medkraftig beinbygning(ikke tung) med brede skuldre, hoftebein osv vil mest sansynlig kle noen fler kg enn en med såkalt spinkel beinbygning, og jeg regner med det var det eves tenkte på da hun spurte!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg der, at mange med "tett" benbygning har noen ekstra kilo på kroppen og kler det, uten å virke stor og tung. Men det kan man velge helt selv :o

 

Bare man er fornøyd så synes selvtilitten uansett kilo!

 

Prøvde forresten meg på en joggetur i går.. litt nedtur å finne ut at kondisjonen min er langt under det den var tidligere.. men optimist siden jeg i det hele tatt klarte å få meg ut og jogge på egenhånd!! En seier i seg selv..:D

 

Lykke til i helgen alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere med kraftig benbyggning...om det er noen her da:) og ca 169 cm høye...og gjerne bra med muskler(har trent hele livet' date=' så jeg veit jeg har bra med muskler under der ett sted)...hva er vekt målet deres??[/quote']

 

Hm, jeg har temmelig bred benbygning og veldig mye muskler, tror jeg kommer til å være ganske "firkantet" uansett.. Men mitt første mål er 70 kg, så får jeg se åssen jeg ser ut og føler meg da :o Liker å ha former, hofter og bryster, men vil bli kvitt magen og lårene som får gnagsår når jeg går i skjørt.. Jeg er 166, forresten. Kommer jeg ned til 70, vil jeg ha en BMI på 25, og ifølge BMI være normalvektig.. Tror det passer meg som er så muskuløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde min tredje veiedag i går, etter to uker på kurs. Sist uke gikk jeg ned 1,3 og 8 cm, uten å bevege meg noe spesiellt. Denne uken bestemte jeg meg for å bli flink og har begynt å jogge litt, og til min store skuffelse gikk jeg ned 500gram, og 4 cm..

 

Kurslederen kom med mange gode forslag til hva grunnen kan være, men skuffelsen er og blir like stor. Har som mål å gå ned 10 kg men i denne farten tror jeg det blir nærmere 5..

 

Det mest irriterende er at jeg egentlig ikke synes 500gr er lite på en uke, men forventet meg så mye mer!

 

arg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuroAmalie

ikje ver deppa du ... husk at det reele resultatet vises hver 14.dag. Dvs at du kan sitte på ræven hele denne uka, men allikvell få utslag for treningen din fra forrige uke på vekta uken etter... Vekt er en syk syk ting :-) viktigste er at du selv føler at du har mer energi, og at opplegget virker... når alt kommer til alt, så er vekta bare et tall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...