Gå til innhold

Ferie - valgmuligheter...


Gjest IC242

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en ukes studietur til Tunisia. Jeg er så i tvil om jeg skal tenke GR-mat til alle måltidene, passe på alt mulig, estimere potet/pasta/ris-mengder og sånne ting - eller om jeg bare skal legge igjen alle vektstabiliserings-tanker hjemme og heller bare "se hvordan det går". Tror det ville gjort turen mye lettere, også med tanke på at det er litt slitsomt ovenfor de jeg reiser med at jeg styrer så mye med maten og måltidene. Hadde også vært gøy å teste meg selv litt, for å se hvordan det går med vekta uten at jeg tenker over matinntaket noe særlig. Var akkurat i Danmark i helga (skrev et annet innlegg om det her et sted...) og den ene dagen (bursdagsselskap for min niese + bytur på kvelden) var som et eneste langt måltid. Dagen etter gikk vi også ut og spiste, på en "spis så mye du orker-buffet-restaurant". Vekta var fortsatt stabil på rett under 55 kg når jeg kom hjem. Veldig fornøyd med det! Har tenkt til å trene hver dag denne uka og spise veldig sunt med tanke på neste ukes tur til Tunisia hvor det sikkert ikke blir så mye trening, og da med tanke på at jeg har litt å gå på ift vekta så jeg kan spise og kose meg... Hva synes dere andre vektstabiliserende? Og ellers alle andre med innspill.... Skal jeg bare ta alt som det kommer? Virker veldig fristende... tenker nok at jeg kommer til å få for den varianten. Frokosten på hotellet skulle være en buffet med mye frukt og grønt i tillegg til vanlig mat. Jeg er veldig glad i sånt så kommer sikkert til å spise masse av det selv om jeg ikke akkurat tenker GR. Men vesle Grete ligger vel i bakhodet et sted med sine formaninger uansett hvordan jeg prøver å velge å tenke på ferien :o Om jeg går opp en kg eller to så kan jeg jo bare leve litt lettere i ukene etterpå?? Er dette en helt umulig tanke? Kommer jeg til å ødelegge alt? Uff, mange tanker.... Hjelp meg litt da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du stabiliserer så spiser du vel normal mengde kalorier og da bør det ikke bli noe vanskelig med kaloriene? Spis mange små måltider, pass på å holde deg i fysisk aktivitet, og ha GR kostholdet i bakhodet når du velger retter og ellers gjør som du har planlagt - veier du mer enn du ønsker når du kommer hjem strammer du inn igjen noen uker..

 

Det fungerte flott for meg på sommerferie, og nå i helgen da jeg og familien var på storbyferie.

 

Så heldig du er som skal på studietur til Tunisia - GOD TUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Et veldig godt spm, funderte mye på det samme selv da jeg skulle ha fire ukers ferie i sommer. Valgte å ikke følge så mye med, og det gikk egentlig ikke så bra for meg. Har gått opp 3 kg som jeg ikke helt får stabilisert ned igjen :D

 

Uansett prøver du deg så anbefaler jeg å jobbe med noen ting.

- Tenk når du spiser. Kjenn etter om du er mett! Ikke bare sitt og spis :)

- Drikk mye vann.

- Bruk de samme prinsippene som når du er hjemme, ikke noen grunn til egentlig å skeie ut og spise mye du ellers ikke spiser. Fokuser heller på at måltidet du skal spise er godt (med gode råvarer ol).

 

God tur :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

 

Jeg driver selv og stabiliserer vekten, og jeg hadde ikke turt å " glemme" hele GR hjemme en hel uke. Det er viktig å holde på noe, ellers tror jeg du fort kan få en nedtur når du kommer hjem. Det er lett å tenke at siden det gikk bra sist jeg ikke var så flink, så går det sikkert bra nå også. Det er SKUMMELT!!! Det er når en får slike tanker i hodet at det fort går galt.

 

Selvfølgelig skal du kose deg, også med mat du ellers ikke ville spist, men noen regler kan man jo ha i bakhodet. F.eks:

 

Drikke mye vann

Forsyne seg bare en gang

Ikke bestille dessert hver dag

Velge rent kjøtt / fisk og grønnsaker

Spise lite og ofte.

 

Dette er noen punkter det burde være mulig å ha i bakhodet selv om man er på tur.

 

Uff, detter høres fryktelig strengt ut. Det er selvfølgelig ikke meningen. Du gjør jo det du føler for, men jeg prøver bare å tenke etter hva jeg selv ville gjort.

 

Du er kjempeheldig som skal få reise til Tunisia, og jeg ønsker deg en kjempegod tur, og lykke til med vektstabilisering!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...