Gå til innhold

Står fast!


Gjest 2.forsøk
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 2.forsøk

Hva skal jeg gjøre for å få det til å løsne? På GR-kurset stod jeg fast halve 1. kurset og hele kurs2, derfor orka jeg ikke melde meg på kurs3. Prøver nå vektklubben.no, men står fortsatt fast. Ka gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder, vekt, høyde og daglig inntak av mat ??+ hvor mye og hva du trener i løpet av ei uke :) Det kan være noe å ender på der.

 

Ellers dra frem målebåndet.

 

Drikk MASSE vann og te. Kutt ut lightbrus, light saft for en periode å se. Noen reagerer på kunstig søtstoff og vekta stopper opp.

 

Et par tips ihvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2.forsøk

ja, målbandet brukes nøye :-) en gang i uken. Jeg drikker mye vann (må det for å få bukt med en "steinmage". Sykler og går jevt og trutt, ca 15-16 i trimpoeng. Min forrige kursleder prøvde med masse tran for å få det til å løsne, men det hjalp ikke meg. Må vel bare fortsette å prøve, men det er lite motiverende. Men takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvor mye spiser du og hva er ditt beregnede kaloriforbruk?

 

Tenker du på alt du spiser? Stekesmør, sauser, dressinger osv?

 

15-16 trimpoeng er jo ganske mye. Får du nok proteiner? Hvordan er måltidene fordelt i løpet av dagen.

 

Hvis du har gått på 2 kurs og kursleder ikke kunne hjelpe deg, er det vel tvilsomt om vi kan, men jeg spør også litt av egen nysgjerrighet. Hvis andre kan stope helt opp uten grunn, så er jeg redd for at jeg også kan gjøre det, så derfor ville jeg jo helst forstått _hvorfor_ du ikke går ned i vekt.

 

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2.forsøk

jeg klare å ligge på ca 1500 kal pr. dag, det skulle være ok til mine trimpoeng, sier kursleder, og jeg bruker teflonpanne og olivenolje til steking. Jeg spier ikke rå grønnsaker (det skal man jo), men da forsteiner magen helt, så derfor holder jeg meg unna. gjorde det i starten, men måtte slutte, og gå over til kokte. holder meg ganske etter kursbøkerne på type mat og mengde. Jeg raste ned 3,5 kg på første kurs og så stoppet det. siden har det stått still. Mange gr-medlemmer sier det er normalt. Jeg liker det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liggi på en 1550 kcal i snitt siste tiden å velger nå å øke til 1800 for å se om det skjer noe. Alternativet er stillestand og det er ikke noe bra alternativ.

 

Har et dagsbehov på rett under 2000kcal forresten. Så da satser jeg på å forbrenne en 200-300kcal ekstra i snitt pr dag på trening for en halv kilo nedgang i uka ca.

 

Kanskje noe å vurdere for deg også? Jeg er 160 høy og veier 69kg.

 

Tror det har lite med grønnsakene å gjøre altså. Så lenge du ikke koker de ihjel så får du jo i deg næring. Et alternativ er jo å dampkoke de da så ingenting går ut i vannet.

 

Hvor høy er du og har du mye du skal ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2.forsøk

Jeg er 158 og veier 73, er 40 år. jeg har ønsket meg ned til 60, men det er vel bare en drøm. kommer jeg meg til 65 er jeg verdens lykkeligste :-) Takk for tipset, kanskje jeg øker litt i kaloriinntaket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvis du har gått to kurs og ikke gått ned noe ,tror jeg at du har spist for lite kcal.

du trener ganske mye , hvis du da spiser for lite tar kroppen din reseerve fra muskel massen din og ikke fett lagrene.

hvis du ikke går ned må du spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' målbandet brukes nøye :-) en gang i uken. Jeg drikker mye vann (må det for å få bukt med en "steinmage". Sykler og går jevt og trutt, ca 15-16 i trimpoeng. Min forrige kursleder prøvde med masse tran for å få det til å løsne, men det hjalp ikke meg. Må vel bare fortsette å prøve, men det er lite motiverende. Men takk for svar.[/quote']

Kjenner meg godt igjen der! Problemet er at kroppen venner seg til alt man prøver i løpet av to - tre uker. Dette hjelper meg dersom jeg holder opp litt i mellom sånn at kroppen blir "overasket" for hver gang:

*3 dl biola hver dag

*Forbrenningste (fås på helsekostforretninger - teen heter Forbrenningste og ikke Grønn te selv om det er mye grønn te i den. Følg oppskriften nøye og la den trekke 15 minutter - hold deg i nærheten av toalettet 5-6 timer etter at du har drukket teen (jeg brukte 8 timer før jeg reagerte på den, mens en venn brukte 4 timer før hun reagerte). Problemet med denne teen var at jeg fikk vondt i magen av den. Etter en uke hadde jeg ikke vondt i magen lenger, og etter 3 uker funket den ikke mer...

*Fibertabletter (fås på apoteket)

*Kuur (helsekostforretning. Funker ikke på meg om jeg nettopp har gått på Forbrenningstekur)

Ikke prøv alt på en gang, men du kan jo starte med biola først? Velger du den med blåbær får du jo i deg antioksidanter samtidig...

Lykke til

Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta holde seg godt hos meg å.... har et meget stille liv. lite trening jobber netter med lite aktivitet. er 160 cm og 69 kg. prøver å få i meg 1300 kcl, men klarer knapt det. hva gjør jeg da??? drikker ca 2 l vann hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefale deg å spise mer. Jeg gikk et kurs tidligere i år, hvor jeg nesten ikke gikk noe ned. Fulgte da meny 2, 1600 kcal. Har fulgt den senere også, men står helt stille. Denne uken har jeg økt til 1900 kcal, og det ser jammen ut til at jeg har gått ned en kilo allerede! Endelig er jeg under 67 kg. Håper det holder seg til veiedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har du forsøkt med 1/2 grapefrukt på fastende hjerte....

Fungerte på meg, og jeg stod fast på vektplatå en stund...

Skader ikke og forsøke ihvertfall....

Håper det løsner for deg også.....

Klem Star

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk får svar, skal prøve å spise mere jeg!! har kjøpt meg slik aktivittets teller med kcl teller og skritt.kan jo hende jeg er i mere aktivitet en jeg tror å da, men 2 unger og hus:) klem... Det skal sies at mitt kcal inntak er regnet ut fra at jeg meldte meg inn i vg vektklubb noen uker før gr kom!!ikke bra med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...