Gå til innhold

Jeg trenger hjelp!!


Gjest nikko77

Anbefalte innlegg

Må slanke meg, men jeg finner ingen motivasjon og vet heller ikke hva jeg skal begynne å spise. Er lei av knekkebrød og grønnsakssuppe..

 

Noen som kan gi meg litt tips og oppskrift på en ikke så avansert frokost, så jeg kan komme meg opp av senga?

 

Godtebollene nede på stuebordet frister ganske bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet så mange innlegg her før om grøt, er vel plass til et til! :o Jeg spiser havregrøt med kruskakli og lett-syltetøy til frokost veldig mye. Det er så godt, og det tar ikke lang tid å lage. Jeg tar en dl havregryn og 3 dl vann i en kjele og setter på full guffe. Tar et minutt eller to, så koker det kraftig. Tar oppi 1/4 ts salt, og masse kanel. Heller oppi ca en halv dl kruskakli og rører rundt (den blir best om kruskaklien ikke koker etterpå synes jeg, da smaker det litt kokt sponplate...) En eller to ss eplesyltetøy på toppen og en liten neve rosiner. Blir en utrolig god og mettende frokost, ca 250 kcal. Hvis du ikke har syltetøy og rosiner blir det bare 160 kcal! Mens grøten lager seg selv smører jeg matpakke + setter på tevann/kaffe. Bruker ikke lang tid om morgenen til dette! Grøten holder meg gående helt frem til lunch, men spiser gjerne noe frukt eller grønt i mellom for å holde forbrenninga i gang :D

 

En annen god ting om grøt: Har lest en del om fedmefaktor i forskjellige matvarer i det siste http://www.umb.no/?viewID=11873 og her ser du at havregrøt kokt med vann bare har et "fedmetall" på 3,5 i forhold til brød som har fedmetall på over 20 ofte. Det betyr at du kan spise MYE grøt ift til bare litt brød uten at det går utover fedmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig middag- leste her inne om lapskauspose og grønnsaksuppepose sammen,0g så litt mager pølse eller ferdig kokt kjøtt

 

frokost - jeg varierer knekkebrød,grovt brød,rundstykke.Var det hatteng eller noe sånt det heter som man finner i frysedisken,god.

 

Fant oppskrift her på muffins og sunne vafler som jeg har tatt vare på.

 

Kos deg av og til med mager is og litt bær,eller youghurt og bær.Den frosne på coopen er god.blanda bær. lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slanke meg' date=' men jeg finner ingen motivasjon og vet heller ikke hva jeg skal begynne å spise. Er lei av knekkebrød og grønnsakssuppe..

 

Noen som kan gi meg litt tips og oppskrift på en ikke så avansert frokost, så jeg kan komme meg opp av senga?

 

Godtebollene nede på stuebordet frister ganske bra..[/quote']

det her er enkelt. den godteskåla må bort.....så lenge du ikke har godteri i huset så spiser du heller ikke noe...kjøp heller frukt og lag deg smoothie. kjempegodt. masse oppskrifter på http://www.frukt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havregrøt med kruskakli og lett-syltetøy til frokost veldig mye. Det er så godt' date=' og det tar ikke lang tid å lage. Jeg tar en dl havregryn og 3 dl vann i en kjele og setter på full guffe. Tar et minutt eller to, så koker det kraftig. Tar oppi 1/4 ts salt, og masse kanel. Heller oppi ca en halv dl kruskakli og rører rundt (den blir best om kruskaklien ikke koker etterpå synes jeg, da smaker det litt kokt sponplate...) En eller to ss eplesyltetøy på toppen og en liten neve rosiner. Blir en utrolig god og mettende frokost, ca 250 kcal. Hvis du ikke har syltetøy og rosiner blir det bare 160 kcal! [/quote']

 

 

Dette høres kjempegodt ut, Idacf! Og så få kalorier! :o

Skal kjøpe kruskakli imorgen og prøve dette! Takk for detaljert oppskrift og kcalori- og fedmefaktorinformasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...