Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 37


Gjest cice

Anbefalte innlegg

God morgen!!!:-)

 

Ja, så var det ny uke og nye muligheter:-)

 

I går meldte jeg meg på et nytt Grete Roede kurs, som begynner 26.oktober.

Jeg er himla spent! Fordi jeg på sist kurs gikk opp i vekt(!!) i stedet for ned.. De kiloene har jeg slanka bort igjen nå, ennå litt til..

 

Det blir siste forsøk hvis det samme skjer en gang til. Da går jeg over til å klare det selv, det har jo funka fint hittil, men savner noen å snakke med ansikt til ansikt også..

 

Finner god hjelp her inne også:-)

 

Men jeg må gå. . så ha en fin uke alle sammen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da interesant. Kan det være at det ble for mye fokus på slanking på det kurset? Synes du er flink som klarer å gå ned i vekt på egen hand. Har vurdert å melde meg på ett av G.R nettkurs.Inntil økonomien tillater dette prøver jeg på egen hand. Ned denne uken 500gr.Har slitt med ryggsmerter og har ikke trimmet på 14 dager. Ble så himmla forkjølt i helga at det foreløåig blir lite trim .

Ellers er det vel bare å si: STÅ PÅ. Sammen er vi sterke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen. Jeg har en skikkelig down dag, kan det være fordi jeg var som dum å gå på vekten min selv her hjemme??? Den viste det samme som vekta på kurset sist uke...og det er ikke bra nok etter kun to uker på kurs! Greit: jeg har ligget syk i to dager...men fått i meg det jeg skulle. Har ikke skeiet ut et gram. Har trent to dager samt gått en deilig to timers tur i skogen i går. Litt nedtur er det jo da med vekta. Sukk - men "heldigvis" har jeg jo mange uker å ta av. Ingen som har sagt at jeg skulle ned disse 30 kiloene de to første ukene:-) Får bare sæla på vogna og lillemor og gå oss en tur nå i den deilige høstsolen. Ha en fin uke alle sammen - det er ennå lenge til bikinisesongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tanken på kurs i hodet noen uker jeg også. Og tenkte at hvis jeg begynner på kurs så greier jeg sikkert å skjerpe meg mer.....!!!

 

Nå har jeg kikket litt i kursbøkene jeg brukte da jeg gikk på GR-kurs våren 2004 og ser at jeg heller ikke da raste ned i vekt. Gikk ned 9 kg på 2 kurs, dvs 15 uker. Jeg velger derfor å bruke de timene jeg kunne ha vært på kurs til trim i stedet. :) Og de pengene jeg sparer, (dvs. ikke har akkurat nå), skal jeg bruke til å kjøpe nye klær. I mitt tempo blir det ikke behov for det før til jul. :D

 

Lykke til alle sammen med og uten kurs i siktet! :o

 

Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter!

Denne helgen har vært en skikkelig utfordring, men jeg må bli flink til å tenke; at selv om at jeg har hatt mine utskeielser, så er dette en ny dag og da har jeg muligheten til å gjøre det til en god dag både kostholdsmessig og trimmessig. I morgen er det GR kurs igjen (2.veiing) har ikke gått på vekta hjemme, må prøve å holde på spenningen til i morgen ettermiddag/kveld.

Til alle dere som klarer å gå ned uten å bruke en formue på GR- kurs, dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg klarte det, men dessverre så er jeg ikke så disiplinert. Målet er 10 kg til jul, og nesten 3 kg er borte allerede:-) Så foreløpig ser det bra ut, kanskje jeg er så heldig at det forsvinner mer enn jeg hadde håpet på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da interesant. Kan det være at det ble for mye fokus på slanking på det kurset? Synes du er flink som klarer å gå ned i vekt på egen hand. Har vurdert å melde meg på ett av G.R nettkurs.Inntil økonomien tillater dette prøver jeg på egen hand. Ned denne uken 500gr.Har slitt med ryggsmerter og har ikke trimmet på 14 dager. Ble så himmla forkjølt i helga at det foreløåig blir lite trim .

Ellers er det vel bare å si: STÅ PÅ. Sammen er vi sterke:-)

 

Takk for det.. men det er vanskelig syns jeg. Så greit å møte andre på kurs og ha slankingen til felles.. Når du får råd til kurs anbefaler jeg det på det varmeste... jeg ble nok litt for opphengt i være snill pike og oppnå resultater sist.. for da jeg stressa ned og valgte å klare meg sjøl løsna det igjen.

 

500n gram er jo kjempe bra!!! Gratulerer med det:-) Stå på videre, du er kjempe flink!! ( det er vi alle sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke' date=' nye muligheter!

Denne helgen har vært en skikkelig utfordring, men jeg må bli flink til å tenke; at selv om at jeg har hatt mine utskeielser, så er dette en ny dag og da har jeg muligheten til å gjøre det til en god dag både kostholdsmessig og trimmessig. I morgen er det GR kurs igjen (2.veiing) har ikke gått på vekta hjemme, må prøve å holde på spenningen til i morgen ettermiddag/kveld.

Til alle dere som klarer å gå ned uten å bruke en formue på GR- kurs, dere er kjempeflinke, skulle ønske jeg klarte det, men dessverre så er jeg ikke så disiplinert. Målet er 10 kg til jul, og nesten 3 kg er borte allerede:-) Så foreløpig ser det bra ut, kanskje jeg er så heldig at det forsvinner mer enn jeg hadde håpet på:-)[/quote']

 

Kjempelurt å ikke gå på vekta hjemme.

og stå på videre, det skal litt innkjøring til før tingene går av seg selv. Vi er der jo for å lære ikke sant? Jeg har gått 3 kurs tidligere, lærer noe nytt hver gang. Men dette kurset blir mitt siste om det ikke virker. Har ikke lyst å bli som noen jeg har møtt.. gått på kurs i 15år(!) til og fra. Mitt mål er å stabilisere meg når jeg når ønsket vekt. Faller for fristelser jeg også, merket det spesielt nå i det siste.

Stå på videre; 3kg er jo kjempe bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tanken på kurs i hodet noen uker jeg også. Og tenkte at hvis jeg begynner på kurs så greier jeg sikkert å skjerpe meg mer.....!!!

 

Nå har jeg kikket litt i kursbøkene jeg brukte da jeg gikk på GR-kurs våren 2004 og ser at jeg heller ikke da raste ned i vekt. Gikk ned 9 kg på 2 kurs' date=' dvs 15 uker. Jeg velger derfor å bruke de timene jeg kunne ha vært på kurs til trim i stedet. :) Og de pengene jeg sparer, (dvs. ikke har akkurat nå), skal jeg bruke til å kjøpe nye klær. I mitt tempo blir det ikke behov for det før til jul. :D

 

Lykke til alle sammen med og uten kurs i siktet! :o

 

Pæra[/quote']

 

Kjempelurt å bruke gamle grete roede bøker.

Tenker som deg jeg også, ang penger til kurs.. har fått kjøpt klær for de pengene jeg har spart på kurs som jeg hadde tenkt å ta, men nå kjenner jeg at jeg trenger et kurs. Du er flink!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen. Jeg har en skikkelig down dag' date=' kan det være fordi jeg var som dum å gå på vekten min selv her hjemme??? Den viste det samme som vekta på kurset sist uke...og det er ikke bra nok etter kun to uker på kurs! Greit: jeg har ligget syk i to dager...men fått i meg det jeg skulle. Har ikke skeiet ut et gram. Har trent to dager samt gått en deilig to timers tur i skogen i går. Litt nedtur er det jo da med vekta. Sukk - men "heldigvis" har jeg jo mange uker å ta av. Ingen som har sagt at jeg skulle ned disse 30 kiloene de to første ukene:-) Får bare sæla på vogna og lillemor og gå oss en tur nå i den deilige høstsolen. Ha en fin uke alle sammen - det er ennå lenge til bikinisesongen[/quote']

 

Skjønner at det er lett å falle for fristelsen i å gå på vekta hjemme.. gjort det jeg også og oppdaget at vekta på kurset viste annerledes enn den hjemme. Og vekta fra dag til dag kan variere mye, derfor anbefaler de å kun veie en dag i uken:-)

Stå på om du skulle stå stille, for kroppen står noen ganger stille mens andre ganger får man kjempe resultat. Og noen ganger går man jevnt ned... Lykke til med nedgangen, du klarer dte helt sikkert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har klart meg bra i dag. Ikke blitt noe trening, men han regulert mat inntaket deretter. 1377kalorier.. håper det blir noe trenig i morgen, og på onsdag får jeg endelig hentet steppmaskinen min:-)

 

Hatt den beste dagen på lenge ang maten og hva jeg har spist. God følelse når man har slike dager der alt går smertefritt.

 

xldama: :-) Syns det er greit noen ganger å gi respons, og noen ganger å få respons også.. håper det går an å ha det slik.

 

Nå skal jeg køye snart, bare lage alt klart til i morgen. Jenta mi skal på turdag i bhg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over innsatsen, damer!

 

Selv har jeg brått møtt hverdagen og kjemper beinhardt for å greie å innføre nye spisevaner på jobben. Det går i ett, og plutselig oppdager jeg at klokka er 1530, og at mellommåltidet skulle vært i maven for halvannen time siden. Sånn er det!

 

I morgen er det veiedag. Til dere som vurderer kurs: jeg går på nettkurs nå, og det fungerer greit. Jeg merker imidlertid at motivasjonen er lavere nå enn da jeg gikk på "klasseromskurs". Det er noe med å måtte se en kursleder inn i "auan" og nærmest stå til rette for hvorfor du har spist som du har gjort i uka som gikk. For meg er nok det den beste motivasjon, og her strekker ikke nettkurset helt til for min del. Allikevel: vekta peker nedover, jeg har gått ned 3,5 kg. på 5 uker - er relativt fornøyd. Har imidlertid forhåpninger for morgendagen, jeg rapporterer i morgen kveld...

 

Hei så lenge!

 

RES :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Er veldig i tvil hvordan det går denne uken. Skal ikke veies før torsdag, og jeg har økt kcal inntaket til 1900 om dagen. Jeg spiser veldig mye, og føler jeg legger på meg og ikke tar av. (Men kanskje jeg må opp litt før kroppen begynner å forbrenne skikkelig) Har nesten doblet inntaket av mat på 14 dager, etter jeg begynte på GR. Spiste alt for lite før. Noen med lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppelupp

hei! jeg begynte på grethe roede kurs, torsdagen, ikke forrige uke men uken før.... etter 1 uke hadde jeg gått ned 200 gram... men da hadde jeg ikke veid maten(hadde ikke matvekt) og fant ikke boka mi.... denne uka har jeg vid og målt.... jeg skal egentlig ha i meg 1900 kalorier om dagen men sliter litt der.... jeg følger liksom menyen men det blir for lite. er jo egentlig sulten så jeg kunne ha spist en extra brøskive til frokost feks... men da får jeg liksom følelsen av at jeg spiser så mye og at det blir for mange kalorier til hvert måltid.... vet ikke helt jeg. oppdager liksom til kvelden at jeg har fått i meg alt for lite, og det er jo dumt å spise kveldsmat på 800 kalorier... hehe! jeg går litt turer men er ikke veldig flink med trimmen.... er forkjøla nå og har lite energi.... brurde røre mere på meg. håper virkelig jeg har gått ned mer enn 200 gram på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører dere stepper litt dere også!!! Jeg veide meg i går og vekta viste 106,6. Da har jeg klart å gå ned 2 kg på 2 uker på egen hånd. Jeg starter på internettkurs neste mandag, og er spendt på hvoss det funker. Har gått mange kurs tidligere.

Jeg har også gått hele kurs der alt står i stå. Jeg syntes at det gikk litt utover hele gruppa, fordi jeg var da sur og krevde litt for mye av lederen i forhold til de andre. Derfor har jeg valgt internett denne gangen. Her kan jeg få veiledning, direkte ut i fra det jeg spiser.

 

Jeg stepper litt. Jeg skriver trimpoeng ut ifra lett jogging, da jeg jogger lett på steppe'rn. Hva gjør dere og hvor lenge stepper dere???

Jeg har ikke trent aktivt på 3 år. Så kondissen er på bånn igjen. Steppet den første uka 5 minutter 2 ganger om dagen. siste uka stepper jeg 10 minutter en gang om dagen. og nå prøver jeg 10 min , 2 ganger pr dag. Synes jeg er flink jeg !!! Æ vill ha SEXY rompe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører dere stepper litt dere også!!! Jeg veide meg i går og vekta viste 106' date='6. Da har jeg klart å gå ned 2 kg på 2 uker på egen hånd. Jeg starter på internettkurs neste mandag, og er spendt på hvoss det funker. Har gått mange kurs tidligere.

Jeg har også gått hele kurs der alt står i stå. Jeg syntes at det gikk litt utover hele gruppa, fordi jeg var da sur og krevde litt for mye av lederen i forhold til de andre. Derfor har jeg valgt internett denne gangen. Her kan jeg få veiledning, direkte ut i fra det jeg spiser.

 

Jeg stepper litt. Jeg skriver trimpoeng ut ifra lett jogging, da jeg jogger lett på steppe'rn. Hva gjør dere og hvor lenge stepper dere???

Jeg har ikke trent aktivt på 3 år. Så kondissen er på bånn igjen. Steppet den første uka 5 minutter 2 ganger om dagen. siste uka stepper jeg 10 minutter en gang om dagen. og nå prøver jeg 10 min , 2 ganger pr dag. Synes jeg er flink jeg !!! Æ vill ha SEXY rompe.[/quote']

 

Hei!!

Jeg også går etter lett gange eller lett skigåing..eller fort gange osv. . Sendte inn spm til en av spesialistene om det å regne kalorier etter step. Og fikk til svar å følge en av de to alternativene.

Gratulerer med 2 kg på 2 uker:-) Kjempeflott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig i tvil hvordan det går denne uken. Skal ikke veies før torsdag' date=' og jeg har økt kcal inntaket til 1900 om dagen. Jeg spiser veldig mye, og føler jeg legger på meg og ikke tar av. (Men kanskje jeg må opp litt før kroppen begynner å forbrenne skikkelig) Har nesten doblet inntaket av mat på 14 dager, etter jeg begynte på GR. Spiste alt for lite før. Noen med lignende erfaring?[/quote']

 

Hei! Jeg har gått kurs før og hadde samme problemet. Brukte et par uker på å spise meg inn.. har meldt me g på nytt kurs i oktober, en stund siden jeg har gått kurs. Funnet frem gammel kursbok også. Merker allerede nå at jeg har falt tilbake med å spise forlite...

Lukke til med kurs og mat inntak, håper vi får høre åssen det går med deg fremover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått trent og forbrent 350kalorier, fornøyd med det.

 

Fikk også en tlf fra en venninne som hadde sett meg på butikken og syns jeg såg så bra ut:-)

Må si det varmet meg og jeg ble kjempe glad siden jeg i det siste ikke har følt meg særlig bra utseendemessig..

Kjekt å høre at det jeg gjør på gir resultater..

alt slitet de dagene det føles slik er plutselig verdt det.

 

Så håper alle har hatt en fin dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwoman

Jeg gikk på GR-kurs for tre år siden og jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver - jeg gikk ikke ned et gram. Jeg gikk heller opp i vekt. Jeg trente dog ikke så mye som nå, men det var pokkern tute meg jævli irriterende å "ofre" så mye og ikke få noe igjen for det.

 

Jeg begynnte på GR-kurs igjen nå 30. august. Jeg gikk ned 1 kg første uken (greit nok, men "alle de andre" som tok over tre?!). Veiing igjen i morgen, har 17 trimpoeng denne uken så langt. Har jeg ikke gått ned 500gram+ da, så blir jeg frustrert!

 

Menne...åzzn blir man med i denne motivasjonsgruppa'a? Ærre bare "skarru værra me så heng på"? :D

 

//Nattkvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bar etil å henge seg på:-)

Noen er inne på flere linker og noen er på en link, alt etter smak og behag.

 

Jg ser for min del at jeg har en tendens til å få litt store kveldser, i mangel på andre kalorier tidligere på dagen. For små måltider rett og slett. Så jeg må prøve å justere lunsjen opp litt og ha to små måltider mellom de store..

 

Så tror jeg det skal ordne seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwoman
Ja' date=' det er bar etil å henge seg på:-)

 

Jg ser for min del at jeg har en tendens til å få litt store kveldser, i mangel på andre kalorier tidligere på dagen. For små måltider rett og slett. Så jeg må prøve å justere lunsjen opp litt og ha to små måltider mellom de store..

 

[/quote']

 

Dette er slik jeg har hatt det bestandig også. Når kvelden kommer, så har jeg bare spist 900 kalorier og skal pokkern tue ha i meg 700 kalorier til - og enda mer de dagene jeg har trent, som er sånn ca hver dag.

 

Nå MÅ jeg ta juice til frokost, juice og yoghurt til lunsj - i TILLEGG til de gitte brød- og påleggsrasjoner.

 

I morgen er det veiing. Tjohei! =)

 

//Nattkvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig i tvil hvordan det går denne uken. Skal ikke veies før torsdag' date=' og jeg har økt kcal inntaket til 1900 om dagen. Jeg spiser veldig mye, og føler jeg legger på meg og ikke tar av. (Men kanskje jeg må opp litt før kroppen begynner å forbrenne skikkelig) Har nesten doblet inntaket av mat på 14 dager, etter jeg begynte på GR. Spiste alt for lite før. Noen med lignende erfaring?[/quote']

 

Kan ikke skryte av at jeg har masse erfaring her på min femte slankeuke. Driver her å surrer rundt og tenker ja da, jeg skal spise mine 1900 kcal..... Huff, huff er nå mye mat da men!!! Åååå da må jeg øke trimmen..... Hva skjer hvis jeg går ned til 1600 kcal.... ?!?!? går alt fortere da.... Enn hvis.... enn hva om ....

 

Synes vektnedgangen er utrolig treg selv om jeg skjønner og kjenner at dette opplegget er noe man kan leve med. At det er mulig å kalle det sin nye livsstil :D

 

Har lovet meg selv å følge de opprinnelige planer med meny 3 og minimum 10 trimpoeng. Prøver også å si til meg selv at i og med at jeg har begynt å legge om livsstilen så er det iallefall ingenting av det jeg gjør nå som fører til at jeg legger på meg mer fett! Det var det nemmelig i mitt "gamle liv" :D Velger å tro at jeg får mer muskler når eple etter eple skifter farge på epletreet.

 

Stå på! Vi må bare innse at ting tar tid! Vi har jo bruk noen uker, måneder, kanskje år, for å få disse kiloene på kroppen og da kan de vel ikke hoppe av "i går" helt av seg selv eller?

 

Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er slik jeg har hatt det bestandig også. Når kvelden kommer' date=' så har jeg bare spist 900 kalorier og skal pokkern tue ha i meg 700 kalorier til - og enda mer de dagene jeg har trent, som er sånn ca hver dag.

 

Nå MÅ jeg ta juice til frokost, juice og yoghurt til lunsj - i TILLEGG til de gitte brød- og påleggsrasjoner.

 

I morgen er det veiing. Tjohei! =)

 

//Nattkvinnen[/quote']

 

Et annet tips for å klare å innta nok kalorier i løpet av en dag, er å spise brød med litt pålegg som inneholder en del kcal. Hvis man spiser for magert pålegg hele dagen (som jeg har lett for å gjøre) så sliter man med å få nok kcal i løpet av en dag. Dette rådet fikk jeg av kurslederen min, og etter dette er det blitt enklere å fylle kcal-inntaket i løpet av hele dagen!!!!

 

xldama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo feil vei!

 

Jeg spiser også for lite - virker som om det er en "gjenganger" for oss her inne! Min utfordring er å greie å spise 5 måltider om dagen - denne uka har det bare blitt til 2-3. Når disse måltidene i tillegg er veldig små, er det vel ikke annet å forvente at vekta rører seg feil vei!

 

Nå skal jeg ut og gå en tur, det blir deilig - jeg får ikke gjort annet enn å gjøre det bedre neste uke.

 

En kaloririk uke ønskes alle "småspisere"!!

 

RES :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte med forsovelse, så stresset jeg slik at jeg glemte at dattera mi var med i bilen, og hadde ikke snekketøyet hennes vært i orden hadde jeg ikke oppdaga at hun var med før jeg var på skolen.. så rygget jeg i 3.gir(forstå det den som kan, frykter eu-kontrollen nå ja..) og resten av dagen ble da påvirket av dette- som resulterte i at jeg ikke fikk i meg de måltidene jeg skulle ha utover dagen på skolen. Også fordi noen i klassen har rota bort nøkkelen til skapet der vannkokeren står.. så da forsvant lunsjen min.

Måtte erstatte lunsjen med å slå sammen mellommåltidene mine.. Som da resulterte i en kjempe middag på 600kalorier for å kunne nå i mål med kaloriene i dag. PLuss at jeg var så sulten at jeg ikke klarte å la vær å spise...

 

Jeg kan ikke annet enn å flire , men slike dager roter til kalori inntaker.. heldigvis er det ikke hver dag det er slik:-):-)

 

Spent på veiingen fredag morgen. Stepmaskinen er komt i hus i kveld:-)

 

Ha en god uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...