Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 37


Gjest cice

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

jeg er 22 år, veier 105kg og er 172cm høy. Jeg har aldri vært syltynn, men savner tiden jeg veide 72kg!!!!

Lenge har jeg (som sikkert mange andre) tenkt at jeg skal slanke meg, men "det kan jo alltids vente til neste uke". Men nå er altså steget tatt. Jeg har meldt meg på kurs, og laget måltidsplan!

jeg er alene med datteren min på 16 måneder, og syns det er utroolig vanskelig å finne tid til trening. Jeg skal begynne å gå/sykle til universitetet hver dag, men utover det får jeg ikke til noe (fattig student som jeg er er ikke treningsstudio noe alternativ.... )

Tips er hjertelig velkomment!!!

Føler meg veldig bra, som endelig har gjort noe aktivt for å endre livsstilen min.

Ønsker alle i dette forumet lykke til, og håper på gjensidig motivering!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwoman
Et annet tips for å klare å innta nok kalorier i løpet av en dag' date=' er å spise brød med litt pålegg som inneholder en del kcal. Hvis man spiser for magert pålegg hele dagen (som jeg har lett for å gjøre) så sliter man med å få nok kcal i løpet av en dag. Dette rådet fikk jeg av kurslederen min, og etter dette er det blitt enklere å fylle kcal-inntaket i løpet av hele dagen!!!!

 

xldama[/quote']

 

Takk for godt råd, xldama. I dag ble det skikkelig med makrell på brødskiva!

 

*mmmm*

 

//Nattkvinnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo relativt fersk, men gikk først ned ca 1,5 kg på et par uker. Så har jeg hatt en skikkelig dårlig uke nå, med altfor mye mat... (Vært på reise med jobben - mye fellesmiddager og denslags... Farlige greier...!) Gikk opp 1,9 kg i følge gårsdagens vekt, på den uka. Men det var kortvarig, for allerede i dag hadde jeg gått ned 600 gram igjen. Er det vanlig med raske svingninger, når man har noen sånne perioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo relativt fersk' date=' men gikk først ned ca 1,5 kg på et par uker. Så har jeg hatt en skikkelig dårlig uke nå, med altfor mye mat... (Vært på reise med jobben - mye fellesmiddager og denslags... Farlige greier...!) Gikk opp 1,9 kg i følge gårsdagens vekt, på den uka. Men det var kortvarig, for allerede i dag hadde jeg gått ned 600 gram igjen. Er det vanlig med raske svingninger, når man har noen sånne perioder?[/quote']

 

Hei!!

Kroppen varierer opp og ned så mange ganger i løpet av en uke at det er derfor man skal helst ha en dag i uka man veier seg fast... Det er vel fordi at en ikke skal miste motet tenker jeg ... så det går nok an at kroppen går opp en dag og ned en annen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått i meg nok kalorier og nok mat.. til og med spist en vaffel.. he he.. Jentungen er lagt og jeg skal slenge meg på sofaen. Vi har nesten nettopp komt hjem fra barnetrimmen, så hodet er ganske surrete.. sikkert nærmere 40-50 barn i en stor sal.. :-)

 

I morgen klokken 08.00 skal vi ha gym, og da er det bip-testen. kondisjonstest.. gruer meg.. men godt når det er over. 20 level på den.. og man skal løpe mellom to pip, de pipene kommer fortere mellom hver gang etter som levelet stiger.. håper jeg når level 5..da jeg er overvektig og ikke eier kondisjon, he he..

 

I morgen er det veiedag, og jeg er spent.. på om jeg har gått noe ned, da centimeterene har blitt mindre.. merker det på klærene. Men har jo skjedd før at jeg har gått opp i vekt og inn i cm, så nå er jeg spent.

 

Ha en fin kvled alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 300gr denne uka:-)

Og er fornøyd med det. Håper på et like bra eller bedre resultat neste uke.

 

Neste uke får jeg trent mer jevnt også, så det gleder jeg meg til.

 

Håper alle får en flott helg, jeg skal slappe av og nyte sola her. Over 25grader i sola, helt utrolig. Midten på september...det betyr turer og masse frisk luft:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

nå har jeg tat mkot til meg å meldt meg på kurs... begynner tirsdag 26. sseptember... gått på en kjempe smell med slankingen her hjemme.... ikke fått det til i det hgele tatt... fant ut at det ikke var noen vei iutenom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og kosemerkene brukte jeg i går kveld..men det er greit nok:-)

 

Liker gjerne å kose meg med et godt måltid om lørdagen i stedet. Og sitte foran tv`n et par timer på kvelden. Da blir det ikke smør på flesk liksom.. ikke snop og et godt måltid samtidig. Liker å fordele det litt.

 

Storogtung: HUff, det er så tungt når slankingen ikke virker som den skal. Men ikke gi opp.. hold ut til kurset begynner. Har du gått på kurs før? Eller er det ditt første? Jeg har gått 3 kurs før.. over lengre tid. Men har meldt meg på et kurs som begynner 26.oktober mener jeg. Jeg trenger litt fellesskap og rettledning til å få hverdagen til å fungere med skole, barn og lekser+ prøver osv.. at det blir trening innimellom der. Så jeg også kan klare å slanke meg og legge om livsstilen mine ennå en gang, og klare å holde den der. :-)

Lykke til med kurs og videre slanking! Jeg er sikker på at du kan klare deg fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

det er mitt første kurs, og gruer meg skikkelig... redd for å ikke få det til.... har fått turnusen min nå og ser at jeg i hvertfall klarer å komme meg i trening senteret 2 ganger i uka. og innimellom tre... men trenger litt press på meg.. håper kurset hjelper... burde gentlig meldt meg på ett maxi kurs men passa ikke med arbeids tidene mine... så ble ett ordinert.. det er godt det starter allerede den 26 bare litt over en uke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mitt første kurs' date=' og gruer meg skikkelig... redd for å ikke få det til.... har fått turnusen min nå og ser at jeg i hvertfall klarer å komme meg i trening senteret 2 ganger i uka. og innimellom tre... men trenger litt press på meg.. håper kurset hjelper... burde gentlig meldt meg på ett maxi kurs men passa ikke med arbeids tidene mine... så ble ett ordinert.. det er godt det starter allerede den 26 bare litt over en uke til....[/quote']

 

Hei Storogtung:-)

 

Ja, jeg vet åssen det er!! Gruet meg mye til mitt første kurs også. Men det viktigste er å ikke gå for hardt ut. Ta det litt forsiktig i begynnelsen, samtidig som man klarer å presse seg litt som du sier. Snakk med kurslederen din om det, hun kan sikkert hjelpe deg.

Kurslederene kan mye og er flink til å gi gode råd.

Vet ikke om det hjelper, men jeg gikk mye tur i beynnelsen.. det hjalp mye. Og de gangene jeg ser jeg ikke får trent på trenings studio, så går jeg tur i høyt tempo. Noen ganger bare en halv time, noen ganger lenger. (Husarbeid funker også bra hvis man er effektiv og gjør det sammenhengende i en halvtime eller mer. )

 

Rådet mitt til deg vil være å ta ting som de kommer. prøv å ikke stresse på forhånd over det du ser du ikke får tid til, når kroppen er stresset kan den påvirke slankingen. Og du vil se at hvis du følger kursboka ang måltider og menyer så vil maten av og til gjøre jobben for deg. Det handler jo også om å legge om livsstilen.. og hvis du klarer det er mye gjort. :-)

Og viktigst av alt, snakkmed kurslederen.. og du vil oppdage på kurs at alle har sine "problemer" og fristelser. Du vil oppleve et fellesskap:-)

 

Jeg tror du har tatt det riktige valget, og det vil jo vise seg når du begynner. De første 2 ukene kan virke litt tunge for noen, mens andre syns det går lett.

 

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter nå med en rett i koppen til kveldsmat etter en travel og lang dag på knattekross-stevne til guten på 9 år. Vi smurte matpakke og spiste noen vaffler til kosemerkene mine. Begynner på netkurset neste uke og har gjort om veiedagen fra mandag til tirsdag, da jeg har begynt på egen hånd tidligere.

Da " tante rød" kom på besøk føler jeg meg mye tyngre nå og har ikke lyst å gå på vekta. Heldigvis skal jeg ta det først på tirsdag, men sånn er det en gang i mnd.

Har ikke steppet på en stund, det må jeg gjøre nå etterpå når jeg har logget meg av.

stå på alle sammen og lykke til med veiinga i neste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...