Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag idag?


Gjest Saty
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal lage til middag til meg og min samboer idag...

 

Har tenkt og tenkt, men kommer ikke på noe som faktisk frister...

 

 

Hva skal DU ha til middag idag? (kanskje jeg blir litt inspirert..) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal lage til middag til meg og min samboer idag...

 

Har tenkt og tenkt' date=' men kommer ikke på noe som faktisk frister...

 

 

Hva skal DU ha til middag idag? (kanskje jeg blir litt inspirert..) :)[/quote']

 

Hei du!

Alltid vanskelig dette synes jeg. Men i dag skal vi ha laks allá Sicilia. Jeg har bøkene Lett og Lettvint og Lett Mett fra GR. De er helt supre! Der er det mange forslag. Og de har ingredienser du får kjøpt på vanlig matbutikker, og de tar max 30 min å lage!

 

Å kjøpe de er en investering! De er forresten på tilbud i GR butikken nå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Alltid vanskelig dette synes jeg. Men i dag skal vi ha laks allá Sicilia. Jeg har bøkene Lett og Lettvint og Lett Mett fra GR. De er helt supre! Der er det mange forslag. Og de har ingredienser du får kjøpt på vanlig matbutikker' date=' og de tar max 30 min å lage!

 

Å kjøpe de er en investering! De er forresten på tilbud i GR butikken nå :))[/quote']

 

 

Hehe, jeg bestilte de faktisk igår! :) Gleder meg til de kommer, synes Grete Roede sine oppskrifter er gode og lette å lage, i motsetning til andre som alltid skal ha med så mye vanskelig dill dall som jeg ikke skjønner noe av ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Har hatt hjemmelaget lapskaus. Prøver at middagene skal være ca 500kcal, men sånn som i dag, ble det utroli mye mat ut av det. Ble stapp mett.

Hadde 200g potet, 200g gulrot, 1oog kålrot, 140g røykt kjøttpølse, 20g purreløk dette ble ca 500kcal. Men kaloriene er vel de samme selv om du koker maten? Så lenge du ikke bruker fett/olje i tilberedelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indonesisk gryte fra Grete Roedes "Lett og Lettvint". Nam nam! Og i morgen blir det meksikanske kjøttboller fra samme bok

 

Jeg bruker kokebøkene fra GR kjempeofte. Det er så lettvint at jeg rekker å lage skikkelig middag når jeg kommer hjem fra jobb og vil ha noe raskt. Heldigvis har jeg en samboer som er enig med meg der, selv om han slanker seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei du!

Alltid vanskelig dette synes jeg. Men i dag skal vi ha laks allá Sicilia. Jeg har bøkene Lett og Lettvint og Lett Mett fra GR. De er helt supre! Der er det mange forslag. Og de har ingredienser du får kjøpt på vanlig matbutikker' date=' og de tar max 30 min å lage!

 

Å kjøpe de er en investering! De er forresten på tilbud i GR butikken nå :P)[/quote']

 

 

Hei på deg !

Jeg har endel basis ingredienser som er veldige greie å ha liggende:

 

- dypfryste wok grønnsaker

- dypfryste potet chips med skall

- dypfyste mixed frukt, uten sukker

 

- blue dragon sauser - maaaange sorter alle lav kalori

 

- potet lomper/lefser

- kesam med og uten vanilie

 

- kandrell eller annet "juksesukker"

 

Eks. middag til meg selv:

 

stek i wok/vanlig panne med høye kanter hvilken som helst hoved ingrediens,

enten, kylling uten skall, svinekjøtt, fisk, hva som helst.

Legg til 1/2 pakke wok gronnsaker, veld en passende blue dragon saus og ha over.

Hvis en er veldig sulten, kan en jo ha i 100 gr. chips

Her er middagsrettene nesten ubegrenset !

 

Til dessert: litt tint blanda frukt, 1 god spiseskje kesam, (jeg bruker vanilievarianten her), litt "juksesukker om nødvendig.

 

Man kan blande hva som helst med kesamen og få seg en god kalorifatting dessert. Velg favoritten din, av bær eller frukt.

 

Er man sulten om kvelden, kan man ta en potet lompe /lefse med kesam og jukse sukker.

Jeg har tatt av 20 kilo...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter eget hode:

Løk, poteter, gulrot, stangselleri, purre, tomatboks, seifilet, litt fiskesaus og krydder, ørlite olivenolje og litt vann. Rest fra i går, så det er til og med ferdig, hehe.

Spiser fisk så ofte jeg kan, syns det er lettere å variere enn kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest jentungen

da er det lett å bare ta noe enkelt, så jeg gikk på butikken å kikket litt før jeg tok med meg en pose friske grønnsaker 300 g og en pakke kyllingbryst 260 g. Det ene kyllingbrystet gikk i fryseren og det andre i stekepanna sammen med grønnsaksblandingen.. var veldig fort og enkelt og veldig, veldig godt :rolleyes: litt dyrt å kjøpe grønnsaker i pose eneste i forskjell til i løsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest lilletrine

(Jeg har alltid fiskekakene i ovnen, for da slipper jeg bruke fett til steking og sparer de kaloriene + de blir bedre)

 

I dag lagte jeg røkt kolje med kokte poteter, blomkål, brokkoli, raspet gulrøtter og lagte hjemmelaget fiskesaus (hvit saus med fiskekraft, litt karri, purre og persille) Vet ikke hvor mange kalorier det ble i sausen, men jeg registrerte det som fiskesaus da jeg tror det var for lite kalorier i den hvite sausen ift. den jeg lagte. Ikke sikker, men da skal jeg vell ikke ha spist mer kalorier en hva jeg har registrert? Ble rundt 400 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha ovnsbakt sverdfisk filet (bakes i form penslet med olivenolje), kokte gourmetpoteter og dampete grønnsaker (baby gulrøtter, blomkålbuketter, brokkolibuketter, sukkererter, asparges). Selveres også med grønn salat - best av alt mannen i huset lager middagen og jeg og barna kommer til duk og dekket bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det fiskekaker. Prøvde en ny vri' date=' stekte fiskekakene i ovnen med hermetiske tomater og løk:) Det var godt, og lettvint;)[/quote']

 

Leste akkurat denne tråden, og ble inspirert til å lage det samme som deg! Ingrediensene hadde jeg jo i huset, puttet i tillegg poteter skåret i tynne skiver oppi formen, sammen med salt, pepper og kanel.

 

Nå står det i ovnen! Mmmm - gleder meg til å spise, håper det blir godt!

 

(Hvis ikke holder jeg Mar10ne ansvarlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også Mar1One sitt forslag hørtes utrolig godt ut - må prøves engang ;)

 

Hos meg ble det i dag kjøttpudding av kylling og kalkun med masse kokte grønnsaker (brokkoliblanding), kokte poteter og tomatsaus (ikke alle butikker har tomatsaus - da kjøper jeg bare en pose med tomatsuppe uten noe i og lager ca halve posen med mindre vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag er det endelig lørdag, men hva skal jeg lage til middag...?

Mamma og søsteren min kommer på besøk. (begge to er forresten tidligere "greteroedere":))

 

 

Noen tips? Vil gjerne imponere litt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...