Gå til innhold

Sliter litt om dagen!!!


Mona

Anbefalte innlegg

Hei alle som gidder å lese mine klager!

 

Jeg har gått ned ca. 15 kg, og prøver nå å stabilisere vekten. Har gjort det siden mars, og det har gått helt fint frem til nå.

 

Jeg var kjempestolt av meg selv i sommer da jeg greide meg gjennom ferien uten å gå opp noe særlig. Så er ferien slutt, og vips, så legger jeg på meg 1,5 kg.

Jeg vet at dette ikke er så mye, men det føles surt at det har kommet nå, etter at jeg liksom skal være i normalt gjenge. Problemet er at jeg i en lengre periode har vært desperat etter noe søtt. Fornuften sier meg at jeg må la det være, men så spiser jeg det likevel.

 

Jeg er flink til å trimme, og spiser regelmessig den maten som anbefales. Problemet er alt det som blir ekstra. Jeg har prøvd å ta tak i det denne uken, og har begynt å skrive opp, og veie alt jeg spiser igjen, også kosemerkene. Det hjelper litt å se svart på hvitt hvor mye kalorier disse utskeielsene gir, men jeg har fortsatt lyst på alt som er søtt!!!

 

kanskje det er noen som leser dette og har noen gode råd som hjelper mot søthunger. HÅPER DET!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona, jeg synes at strategien din er god, skrive opp og holde oversikten. Det er lett å bli litt overmodig når det har gått bra lenge. Sett deg opp vektgrenser og ta affære med en gang du overskrider disse - dersom du aldri lar det bli mer enn to kg vil kiloene du har kvittet deg med aldri komme tilbake.

 

Men det er et livslangt prosjekt med ny livsstil vi har gitt oss inn på, dersom vi faller tilbake til gamle uvaner - om nå det er søt mat, godter, bakst, iskrem, chips - så slår det ut på vekten.

 

Tenk gjennom hvorfor du begynte å slanke deg i første omgang - og tenk gjennom alle fordelene med å spise sunn mat og trimme for kropp og sjel. Er alt det verd å gi opp for litt søtmat?

 

Mange her skriver om at til mer de spiser søtmat - til mer vil kroppen kreve mer - kanskje en ide å bli veldig god på regelmessige måltider slik at sulten ikke blir så stor?

 

Jeg har aldri spist så mye mat som nå og stortrives med familiens nye livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enorm medlidenhet med deg, men har tenkt å sparke deg i rompa :D Du sliter med det samme som meg. Oppholder meg litt på Ned under 10 kg for tiden, jeg måtte til slutt bare innse at jeg må "ned 2-3kg" og ikke kun stabilisere :D Det er noe med det mentale. Man må tilbake til registrering, fortsette med trimpoeng osv.

 

For min del går det langsomt bedre, det tar tid, men det er omstillingen av hodet som er nødvendig :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Takk for koselige og oppmuntrene svar! Det hjalp å få ut frusterasjonen, og få litt tilbakemeldinger fra flere i samme situasjon.

 

Jeg føler at ting går bedre nå. Jeg prøver fortsatt å skrive opp alt jeg spiser hver dag, og det er skremmende å se hvor fort kaloriene løper på når man tar "bare litt" av det en ikke trenger. Det gjør sitt til at det er litt lettere å holde seg unna.

Nå er jeg på rett spor igjen, og skal prøve å holde meg der!

 

Jeg har ikke vært så flink til å skrive her inne, men ser nå at det faktisk er til stor hjelp. Skal jammen prøve å bli flinkere nå.

 

Atter en gang, takk for støtte og oppmuntring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Takk for koselige og oppmuntrene svar! Det hjalp å få ut frusterasjonen, og få litt tilbakemeldinger fra flere i samme situasjon.

 

Jeg føler at ting går bedre nå. Jeg prøver fortsatt å skrive opp alt jeg spiser hver dag, og det er skremmende å se hvor fort kaloriene løper på når man tar "bare litt" av det en ikke trenger. Det gjør sitt til at det er litt lettere å holde seg unna.

Nå er jeg på rett spor igjen, og skal prøve å holde meg der!

 

Jeg har ikke vært så flink til å skrive her inne, men ser nå at det faktisk er til stor hjelp. Skal jammen prøve å bli flinkere nå.

 

Atter en gang, takk for støtte og oppmuntring!

 

Ops, hva skjedde nå da???? Det var ikke meningen å legge det inn to ganger altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...