Gå til innhold

Finner ikke "anbefalt kalori-inntak-utregneren"!!


Gjest Lilly2

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke den berømte formelen som skal regne ut hvor mange kalorier jeg skal ha i meg når jeg slanker meg. Jeg fikk et tips om å klikke på "diskusjon", så "søk i innleggene" og så skrive inn "formel", men jeg fant fremdeles ikke denne formelen! Noen som kan hjelpe meg?! Jente 23 år, 172 cm. , 65 kg. Trener 5 dager i uken, har rundt 15-20 trimpoeng i uken. Trener mest hard aerobic og jogging (8,5 km/t), men også styrke. Er student, så sitter mye stille ellers. Hvor mange kalorier skal jeg ha i meg for å kunne ta av meg noen kilo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. fant formelen på ett annet innlegg:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tallet jeg får ut av denne formelen det antall kalorier jeg skal spise uten å legge på meg eller slanke meg, eller er det det antallet kalorier jeg skal ha i meg hvis jeg vil slanke meg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Det tallet du får er ditt daglige energiforbruk - altså det du kan spise uten å legge på deg eller slanke deg.

I tabellen som står under finner du da ut hva du bør spise for å gå ned i vekt. Jeg mener å huske at jeg lå på ca 2300 kcal om dagen - da gikk jeg inn på den det står 1900-2400 kcal og der står det anbefalt at jeg skal spise 1600 kcal om dagen for å gå ned i vekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...