Gå til innhold

Sunnisene - uke 41


Gjest heikik

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Tid for å sjekke ukas resultater.....

Må innrømme at jeg var ganske spent da jeg gikk på vekta i dag tidlig.

 

Resultat - 76,3 kg og 89 cm rundt midjen - jippi!!

 

Vet jo at det meste er vann men allikevel, greit å få en slik start. Gir litt ekstra motivasjon for å fortsette mitt nye og sunne liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Jeg begynte først på fredag. Var veldig flink fredag og lørdag. Ikke noe snop, og spiste hver 3. - 4 time. Spiste masse wokede grønnsaker istedenfor ris til middag. Begynt å rydde i boden og lage bedre system. Blir nok ryddig hos meg fremover. Må erstatte snopingen med noen mer aktive gjøremål...

Søndag kveld sprakk jeg og spiste potetgull med jr ;) Har gått tur i skogen 40-60 min fre-søndag med hundene. Mye bakker så jeg kjenner det i bena. Jeg målte alle målene på lørdag og de stemte overens med de jeg tok på GR kurs for 2 år siden. Veide da det samme. Var nå 2 cm mindre på lårene enn da. Sikkert turgåingen. Har tatt frem de gamle bøkene og oppskriftene, og har informert alle rundt meg om at jeg nå skal slanke meg og bli sunnere.

Pr. i dag veier jeg 90,7 kg og har midje 101 cm. Vektnåla har snudd såvidt, så nå er jeg i gang:) Håper det har gått bra med dere andre. Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Jeg begynte først på fredag. Var veldig flink fredag og lørdag. Ikke noe snop, og spiste hver 3. - 4 time. Spiste masse wokede grønnsaker istedenfor ris til middag. Begynt å rydde i boden og lage bedre system. Blir nok ryddig hos meg fremover. Må erstatte snopingen med noen mer aktive gjøremål...

Søndag kveld sprakk jeg og spiste potetgull med jr ;) Har gått tur i skogen 40-60 min fre-søndag med hundene. Mye bakker så jeg kjenner det i bena. Jeg målte alle målene på lørdag og de stemte overens med de jeg tok på GR kurs for 2 år siden. Veide da det samme. Var nå 2 cm mindre på lårene enn da. Sikkert turgåingen. Har tatt frem de gamle bøkene og oppskriftene, og har informert alle rundt meg om at jeg nå skal slanke meg og bli sunnere.

Pr. i dag veier jeg 90,7 kg og har midje 101 cm. Vektnåla har snudd såvidt, så nå er jeg i gang:) Håper det har gått bra med dere andre. Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Hei alle sammen. Det er så hyggelig å gjøre dette sammen med noen :-)

 

Jeg er nå 81,5 (altså -1 kg) og 94 cm rundt livet (altså -1 cm).

 

I og med at mye nok er vann er ikke dette all verden, men alle kilo er gode kilo å få av kroppen. Håper jeg kan få trimmet litt mer denne uken, kjennes ut som hofta er i ferd med å bedre seg litt. Frem med sykkelen!

 

Lykke til til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare holdt på i 5 dager, så jeg ser kun 0,3 kg ned foreløpig, men 3 cm i midje (fra 86 til 83). Vet fra tidligere at vekttapet viste seg den siste dagen før veiing, altså den 7 dagen. Jeg er veldig spent på hvordan det ser ut på torsdag...

Jeg synes selv jeg er kjempeflink, skriver dagsrapport over matinntaket og fyller ut treningsskjema (13,5 poeng på 5 dager).

Blir spennende å se om det er like greit å få av seg kiloene som det var før. Det sies jo at de "sitter godt" etterhvert. Jeg har også lavt stoffskifte og dermed veldig lav forbrenning, noe som gjør at jeg må være ekstra nøye hvis jeg skal se resultater.

Men jeg er kjempefornøyd med å ha kommet igang, og som jeg sa tidligere, bare det å være igang gjør meg mer sprudlende,glad og fornøyd.

Og det er sååå deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.Gikk på vekten når jeg kom hjem,ikke veldig oppløftende for min del.

Veier fremdeles 72,2 og har et midjemål 94 cm,så her står det fremdeles dønn stille....Men er glad jeg ikke har gått opp,og vet det vil bedre seg nå som jeg har begynt å gå i stede for å ta buss,og startet opp med styrketrening,så jeg depper ikke.

Til Heikik og Tobarnsmamma dere har gjort kjempe jobb!!

Og til dere andre, det er en seier i seg selv og ha kommet i gang!

Winners never quit,quitters never win.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ny digital personvekt i anledning "innmeldt i slankegruppa Sunnisene".

Med det resultat at jeg er tydeligvis 2 kg tyngre enn min mekaniske vekt har lurt meg til å tro jeg har vært!!

 

Men men.. ;) Jeg har uansett gått ned 5,5 kilo siden start for 4 uker siden!

Vekt på morgen: 63,8kg .... Vekt m klær på kveld: 66kg

(Magemål tørr jeg ikke å måle siden jeg har vært hjemme uten trim ei uke..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

I går var jeg fornøyd. 1 time badmintontrening for så en 45 min skogstur i bratt terreng med hundene. Deilig vær og flott å være ute. Det ligger i bakhodet at jeg er med i gruppen, så det skjerper motivasjonen og viljen til å trene og spise sunnere. Tenker mye på snop, det gjorde jeg sist også til å begynne med. Syns dere har vært flinke og gått ned. Det er deilig å endelig være motivert nok til å endre livsstil igjen. Ha en strålende dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min vekt fra mandag, litt sent men jeg har vært borte...veide meg på mandag den 9, og vekten stoppet på -0,1 altså 73,4kg....så her går det tregt for tiden...ser at ariann også sliter med det samme som meg.. å går bare ned noen hundre gram i uken...så vi er vell kommet til det de kaller en vektterskel, håper det går over, for målet mitt er 68 kg til jul og det kan snart bli vanskalig med 0,1 i uken...fin ny link med sunnisene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt på morgen: 63' date='8kg .... Vekt m klær på kveld: 66kg[/quote']

hm.. Mååå bare veie meg hver dag jeg. ;) Flere som har det slik?

 

Men vekta har forandret seg veldig siden igår. Spiste 1600kcal igår, gikk mye, spiste middag kl 21og drakk mye vann til kvelds, og vekta viste ned 0,8kg siden igår! Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Kansje noe med at jeg var hjemme ei uke, og begyndte å være i aktivitet først i forigårs?

 

Rapportering:

Vekt tirsdag morgen: 63,8 kg

Vekt onsdag morgen: 63,0 kg (-0,8 kg siden igår) , Magemål: 95,5cm

Vekt torsdag morgen: 63,0 kg

Vekt fredag morgen : 62,9 kg (-0,1 kg på 2 døgn)

Vekt lørdag morgen : 62,3 kg ................................................(bakrus)

Vekt søndag morgen: 62,7 kg (-0,2 kg på 2 døgn)

Vekt mandag morgen: 62,5 kg (-0,2 kg siden igår)

Vekt tirsdag morgen: 62,1 kg (-0,4 kg siden igår)

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også svak for å gå på vekten ofte. Kanskje ikke hver dag, men flere ganger i uka. Det er jo noe en bare må føle på selv - for meg er det også faktisk en motivasjon.

Moren min kommenterte at jeg hadde fått så flat mage idag - og jeg tok det til meg med et stort smil.

Leser at endel fokuserer veldig mye på vekta - husk å være oppmerskom på at kroppen vår forandrer seg iløpet av måneden og at vi noen perioder veier mer enn andre. Det gjelder jo også hvis en trener mer enn før - da bygges muskler og de er tyngre enn fett.

Like viktig som å gå på vekta, synes jeg det er å prøve klær som jeg trodde hadde "krympet på yttervegg". Hvis de sitter løsere vet jeg at jeg er på vei selv om vekta ikke ikke viser særlig nedgang akkurat da.

Ingenting er jo bedre enn at "godbuksa" passer igjen...

 

Ang. kcal. ligger jeg på mellom 1200 og 1300 pr.dag. Noen ganger ca. 100 høyere i helga. Dette var anbefalt da jeg gikk på kurs. Noen som vet om det er noe endring på dette på dagens kurs?

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg skal begynne på GR kurs 25.10. Ønsker allikevel å være med i gruppen her da jeg tenker å fortsette i samme dur etter kurset også. Da kan jeg ta med erfaringer og råd fra kurset til dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg skal begynne på GR kurs 25.10. Ønsker allikevel å være med i gruppen her da jeg tenker å fortsette i samme dur etter kurset også. Da kan jeg ta med erfaringer og råd fra kurset til dere ;)

Så flott! Kan tenke meg det kan være ekstra motiverende å gå på kurs. :)

Begynner å skikkelig sansen for Grethe Roede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. Mååå bare veie meg hver dag jeg. ;) Flere som har det slik?

 

Men vekta har forandret seg veldig siden igår. Spiste 1600kcal igår' date=' gikk mye, spiste middag kl 21og drakk mye vann til kvelds, og vekta viste ned 0,8kg siden igår! Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Kansje noe med at jeg var hjemme ei uke, og begyndte å være i aktivitet først i forigårs?

 

Rapportering:

Vekt tirsdag morgen: 63,8kg

Vekt onsdag morgen: 63,0kg (-0,8kg siden igår) , Magemål: 95,5cm[/quote']

 

 

Må veie meg hver gang jeg er på badet, sorry sorry sorry folkens!

I går gjorde jeg tidenes oppdagelse forresten!!: Life butikkene har en vekt som man kan til fri benyttelse finne ut hvilken fettprosent, muskelmasse og vann man har i kroppen!!!!!!!Og den var ikke så ulik min utrolig nyaktige kr39.90 Ikea vekt fra 1996 heller!! Jeg har ikke turt å bytte vekt i reddsel for å gå på en skikkelig psyko smell;) Men det var ikke helt ulikt altså....det virker som de fleste har gjort investeringer i meget nyaktige og dyre vekter, stemmer dette???And why???Må vi vite helt ned i det nermeste nanogram (hvis noe heter det )???Jeg tør ikke vite helt nyaktig hvor høyt jeg har lagt.

 

hos meg er alle mål til nermeste 10, de nominerte er:

 

hals 32cm (tynn hals den har aldri vært tykk)

boobes 93cm (har ikke målt dem før)

tynneste punkt rundt vommen 80cm (ned 7 cm siden 26sept)(dette punkt kaller jeg stort sett midje, men er usikker på om dette er riktig)

tykkeste punkt på vommen og sideflesk 98cm (før?)

hofter 104cm( før?)

kilo ned fra 75kg 21 august, til 70kg 11sept, til 69kg 02okt, til 67kg 9 oktober

BMI ned fra 27,noe til 24,3

 

Tips til økt forbrenning: stang selleri som drikk eller rå, eller avkok fra ingefær.

Når det går litt tregt så koker jeg meg et brygg, og har stående i kjøleskapet.

 

Fra 11 sept til 02 okt gikk jeg kun ned 1 kg, meget frustrerende når det står stille, jeg føler med de som har en liten stillstans!!!Det går over!!!!Gi ikke opp!!!

 

Er slv litt lei av salater, noen som kan sende meg en fristelses meny meg lite kcal???

 

Har dere smakt fiberrik fra Sætre?? (som smaker fantastisk,) de jeg jobber med har gått til innkjøp av noen pakker til meg på jobb, så jeg ikke skal dø av missunnelse på de nybakte brødene som ligger og dufter. Snillt hva??

 

det var det fra meg!!!

 

Vi får vel bare dure videre, stå på alle Sunniser!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg lligger litt for høyt i kalori inntak,ligger i snitt på ca 1500 om dagen.Så her må strammes inn litt til!

Ellers er jeg kjempefornøyd med endelig å ha kommet i gang med trening,etter å ha tenkt på det så lenge så lenge.

Så flott at noen skal på kurs,og kan dele sin kunnskap med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg ligger litt for høyt i kaloriinntak,har i snitt ligget på ca 1500 om dagen.Så her må strammes inn enda mer!

Så flott at noen skal på kurs og kan dele av sin kunnskap,gleder meg til det.

Ser jo ut som om alle er godt i gang og skikkelig motivert,KJEMPEFLOTT.

Selv er jeg skikkelig fornøyd med at jeg endelig er i gang med trening og turgåing,etter å ha tenkt på det så lenge så lenge....

Olivismult,takk for tipset ang. avkok,jeg drikker grønn te bla.for forbrenning,men litt variasjon er altid velkommen.

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvor mange kalorier spiser dere daglig?

-Og hvilket kaloriforbruk har du?

-Fortell litt rundt det og da.. ;)

 

Her er formelen: (plotter du den inn på google, regner google ut for deg)

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Kaloriforbruket mitt er dette:

((63x10)+(166x6,35)-(26x5)-161)x1,4+7x28,58= 2150kcal pr dag

Men i tillegg ammer jeg..

Jeg startet mandag med å ha et inntak på 1600 kcal hver eneste dag.

Vet ikke enda hva det vil utgjøre. Det får jeg først se når ei uke er gått..

 

-Men så lurte jeg også på hva det vil si om jeg får i meg størstedelen av kaloriene sent på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tobarnsmamma

Jeg aner ikke hvilket forbruk jeg har. Det har jeg ikke regnet på. Men jeg har gått på kurs tidligere og fikk da beskjed om å ha 1300cal. Siden jeg er i lite aktivitet pga fysiske plager i perioder, har jeg bare fortsatt på dette kaloriinntaket. Og det er faktisk ganske mye man skal ha i seg..

 

Nå når jeg spiser sundt blir det slik at jeg sitter igjen med ubrukte kalorier om kvelden - så da blir det et lite måltid da. Eple og lettjogurt! Og kanskje litt druer. Noen ganger bare må jeg ha litt sjokolade - og da blir det en kinderbar på 25gram..

 

Hva gjør dere når dere bare må ha noe godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.Når jeg virkelig har lyst på noe godt,da spiser jeg en sjokolade,jeg veier den ikke,ser ikke på kaloriene,og jeg deler ikke med noen...Da får jeg det ut av systemet!

Men passer på å ikke ha snop liggende i skapet,så da blir ikke så ofte.

Sies jo at det er hva du spiser hver dag som teller,og ikke hva du unner deg en sjelden gang eller kanskje en dag i uka.

Prøver å være veldig fokusert på at det jeg putter i munnen skal være bra for kroppen.

Takk Gry69,trodde et øyeblikk jeg var helt idiot.....har kommet over det nå da.

Og en takk til nydelig for nye kunnskaper.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å kjøre frosne jordbær, skummet melk, søtningstoff og litt vaniljesukker i blenderen. Jeg tar bare så mye melk at den får konsistens som sorbet. Det er bare kjempegodt og ungene elsker det... Tar du enda mer melk blir det en slags milkshake - nydelig..

Banan i biter med Youplait 0,1% over er også helt fantastisk. Det blir jo noen kalorier,da, men mye mindre enn annet snop. Og det er jo sunt!

 

Til "nydelig" - du spurte om kaloriinntak. Jeg bruker dagsrapportene på vektklubbens sider og ser at jeg i snitt ligger på 1300 kalorier pr.dag. Og til det med kalorier sent på kvelden: husker at det på tidligere kurs ble sagt at det ikke var så gunstig å spise store middager og mye kalorier sent på kvelden. Men unntakene gjør jo ikke noe, bare ikke det er det som er vanlig. Jeg husker jo ikke helt hvorfor da...

 

Ellers kjenner jeg at jeg er helt gira om dagen! Jeg har virkelig funnet den store motivasjonen - og det er takket være alle dere, så TUSEN TAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på GR kurs 31 august, og har til nå gått ned 5,2 kg. Har som mål å gå ned 10-13.

Høyde: 1,76

Startvekt: 83

Vekt 11.10: 77,8

 

Jeg har bare 1 uke igjen av kurset, og begynner å slite med motivasjonen. Jeg tar av kosemerkene tidlig i uka, og merker at disse bare blir fler og fler... Er mye alene på kveldene siden mannen min pendler, og desto lettere blir det å ty til godsaker. Andre som sliter? Jeg har jo så lyst å klare dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gobbi!

 

Du har jo hatt en veldig god start som du må være stolt av!!!!! Ikke gi opp, det er når vi sliter, det er ekstra godt at vi er mange som kan støtte!! Gi ikke opp!!! Jeg har det på samme måte..de første 5 kilo bare rant av... så brukte jeg evigheter på et usselt kilo til....så gikk det et par uker og to kilo forsvant..nå står det stille igjen..osv. eller forresten et kilo opp, men tror det har med min ventende kvinnelighetsperiode å gjøre, eh håper jeg:) Stå på videre!!!

 

Forresten:

Til medsøstre!

Hva gjør dere når den perioden i måneden kommer, og etemonsteret i magen våkner med en appetitt enorm som den norske fjellheim????Til nå har jeg kvelva ned en halv vannmelon og en kvart honningmelon, et eple og rosiner!!!Get it??Hunger!!!!!!!!!!!!

Jeg har dyttet tørkete tranebær også!!Ikke flere kalorier enn vanlig altså, men glad det er fredag og ikke lørdag, for ungene sine godteposer ligger dårlig an her i gården.Skal jobbe i morgen kveld heldigvis.

Er sugen på majonais, smør, bacon og sjoko....holder på å bake meg en low fat kylling pizza... finnes det sjoko vi kan spise??

Føler også at jeg er litt tykkere enn i forigårs hvis dere skjønner...er det vann det ekstra kiloet osv....????HJELP!!!!!!!!!!!!!Kjenner jeg blir litt sprø. =(

 

Håper på positivt svar, innen jeg rekker godte avd.

 

Klem OliviaS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver ja,og det måndelige besøket er ventet i løpet av neste uke,merker det allerede,og det er vanskeligere enn vanlig å stå i mot fristelsene....

Langa i meg blå druer i går kveld,synes det dekker søtningsbehovet,og det samme med ananas(fersk da selvfølgelig).Hva med enn sunn smoothie?

Prøvde nye bixit havrekjeks med blåbær,den dekket også søthungeren.(er noe kalorier i den,men langt bedre enn sjokolade).

Tror alikevel at mye ligger i hodet,vi har bestemt oss,nok er nok,tenk på at den eneste vi ødelegger for er oss selv,og det er jo bare 8 mnd igjen til bikini sesongen,og ikke en sesong til med valker og bilringer!!!!

Stå på,du kan klare det,og du har jo gjort en kjempe jobb så langt.

Tror det er helt normalt å veie mer i denne perioden,opptil 3og 4 kg har jeg lest.og det er vel væskeansamlinger.....Gutta har jammen ikke noe å klage for!

Velkommen til deg Gobbi,stå på,du har vært såååå flink,og som kvinne vet jeg at et sted i deg selv kan du hente fram litt ekstra styrke til å fortsette.

Nå skal jeg ut å gå tur,har 12,2 trimpoeng denne uka og jeg vil ha fler!!

Ha en strålende helg alle sammen.(og tenk på den bikinien du skal ha på til sommern-8mnd. igjen)klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...