Gå til innhold

Julegrisene 16.okt...


Gjest Glad-bolla

Anbefalte innlegg

Gjest Glad-bolla

Ingen som har startet ukas rapporterings tråd?? Det lover ikke helt godt,,, og egentlig vil jeg vel ikke starte den selv heller...

 

Uka som var har vært så som så , jeg er litt lite motivert nå, noe jeg ikke syns er særlig moro!! Men jobber med psyken min, og VURDERER å veie meg i morgen, men det kan hende jeg ikke stresser med det, rett og slett fordi det kanskje er det beste for psyken min akkurat nå...

 

HVA gjør man når man mister motet, motivasjon og tro på at dette skal jeg klare?? Ganske frustrerende, men det er også pms -uka nå, den kommer nærmere helga, og da er jeg alltidt litt sur og tverr på forhånd....

 

Håper dere andre har fine rapporter denne uka, jeg skal stikke innom jeg og , og se åssen ståa er og holde meg oppdatert, og kanskje bli litt skikkelig motivert igjen?? et realt spark bak kanskje??

 

Klem fra nyenergi, til alle kommende "MAGRE"- julegriser!! :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....også denne veka, 0,4 i minus, og 1 1/2 cm rundt midja. Godt fornøgd med det etter 30-årsdagsfeiring i helga med mykje god mat og drikke.

 

Litt travelt no, så eg stikk innom litt seinare!

 

NyEnergi: Ikkje gje opp, tenk på for ein flott mager julegris du kan bli om to månader!!!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. tenkte litt på det nyEnergi spurte om.. Hva er det som gjør at motivasjonen synker.. som du sier tror jeg det bl.annet kan ha med sykluser å gjøre - hvor i mnd du er. Kroppen får alle disse rare behovene og vi mennesker ER vanedyr.. det er bare å innse :( Selv om vi har holdt ut nå i flere mnd noen av oss så tar det mye mye lenger tid før kroppen venner seg til dette nye kostholdet og ønsker å få inn alle disse grønnsakene og den sunne maten.. Haha, jeg syns jeg ser den dagen jeg sitter og har lyst på noe innmari godt og kroppen bare skriker etter oppkutta grønnsaker.. Ikke at jeg ikke liker grønnsaker - for det gjør jeg. Men jeg tror kroppen min sender signaler opp til hodet om at nå har du vært så og så flink og enten du vil eller ikke så vil jeg ha potetgull NÅ!! så blir denne tanken bearbeidet oppi hodet og man tenker... hmm, jeg har jo vært flink så lenge - kanskje jeg kan spise bare litt?? Haha, men vi vet jo alle hvor dårlig ordene "litt" og "potetgull" passer sammen. Men ihvertfall bryter man da sakte men sikkert ned alle de tankene som gjorde at man fikk den motivasjonen som skulle til for å begynne å slanke seg. Og hvis man da i tillegg har en periode hvor det går litt trått og man står stille på vekta skal det nok enda mindre til for å miste motivasjonen.

På grunn av dette tror jeg det er viktig å sette seg må.. enten om man har de oppe i hodet eller rett og slett skriver de ned på ett stk papir.

Overskriften kan være noe så enkelt som - Hvorfor vil jeg ned i vekt. Få ned de grunnene du har og når du da underveis kjenner at motivasjonen daler - dra frem dette arket og les gjennom punktene dine og kjenn etter - er det ikke dette jeg fortsatt vil da?? Hvis svaret fortsatt er ja, vil jeg tro dette er nok piff til å fortsette!! Det gjelder bare å holde fokuset :)

 

haha, dette ble mye drodlerier fra meg.. men håper noen har nytte av det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg i dag, og bare ned 100 gram! Samme magemålet også. Jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør galt. Jeg har ligget på rundt 2000 kalorier denne uka, og i følge kalkulatoren er det der jeg skal ligge..

 

Noen av dere som faktisk går på eller har gått på kurs som har noen råd? Jeg gjør jo dette helt på egenhånd og er ganske grønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei djlaila.. Vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi deg jeg, for jeg kan ikke huske helt hvor lenge du har holdt på nå?? Og når du sier at kalkulatorenen viser 2000 kalorier regner jeg med at det er etter at du har trukket fra 5-800 kalorier av det du forbrenner?!! Jeg opplevde ihvertfall å stå stille i 3 uker. Gikk veldig bra ned i starten og så var det bom stille. siste uka gikk jeg tilogmed opp 0,5. Men jeg bet tenna sammen og fortsatte i samme tralten og forrige uke var det ned 0.8 - da var jeg utrolig fornøyd. Ved tidligere slanking har jeg opplevd å stå stille i en uke om gangen men da har samtidig cm gått ned. Denne gangen sto det bom stille på alt. både cm og vekt. men nå som vekta endelig begynte å slippe merket jeg også at buksene ble løsere..

 

Trener du mye?? I forhold til før? Det gjør jeg - så hos meg tror jeg faktisk at det har vært en liten muskelproduksjon på gang. for tiltross for vekt og cm stopp har jeg sett at kroppen har forandret seg.. og muskler veier mer enn fett..

 

Stå på ihvertfall!! Dette ordner seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei djlaila.. Vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi deg jeg' date=' for jeg kan ikke huske helt hvor lenge du har holdt på nå?? Og når du sier at kalkulatorenen viser 2000 kalorier regner jeg med at det er etter at du har trukket fra 5-800 kalorier av det du forbrenner?!! Jeg opplevde ihvertfall å stå stille i 3 uker. Gikk veldig bra ned i starten og så var det bom stille. siste uka gikk jeg tilogmed opp 0,5. Men jeg bet tenna sammen og fortsatte i samme tralten og forrige uke var det ned 0.8 - da var jeg utrolig fornøyd. Ved tidligere slanking har jeg opplevd å stå stille i en uke om gangen men da har samtidig cm gått ned. Denne gangen sto det bom stille på alt. både cm og vekt. men nå som vekta endelig begynte å slippe merket jeg også at buksene ble løsere..

 

Trener du mye?? I forhold til før? Det gjør jeg - så hos meg tror jeg faktisk at det har vært en liten muskelproduksjon på gang. for tiltross for vekt og cm stopp har jeg sett at kroppen har forandret seg.. og muskler veier mer enn fett..

 

Stå på ihvertfall!! Dette ordner seg :([/quote']

 

Jeg trakk fra 800 kalorier. Godt å høre at det er "vanlig" å oppleve stopp. Jeg gir ikke opp!

 

Jeg har jo endel trimpoeng da, og det er bl.a. 40 min styrketrening hjemme i stua hver dag; noe jeg ikke har gjort før.. Mulig det blir endel muskler ja.. :) Jeg føler meg slankere da, og ble derfor veldig overrasket over vekta og målene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for å tråkke på den skremmende firkanta dingsen som står og lyser mot meg hele uka på baderomsgulvet. og jaggu gikk det ikke bra denne gangen også!! Ned 0,7 denne uken og det er jeg strålende fornøyd med!!

endelig har midjemålet begynt å røre litt på seg igjen også så i dag var det ned 1 cm!

 

Jeg var litt bekymret etter helgen da det ble litt for mye kalorier både fredag og lørdag men jeg tok igjen med å spise litt mindre søndag så da gikk det tydligvis bra allikevel :( godt å se at man kan justere litt på det og at det allikevel funker!!

Nå skal det jo sies at jeg er ganske flink til å trene for tiden - fikk nesten 14 trimpoeng i forrige uke og til å være den sofagrisen og tv-slaven jeg er så er det veldig bra!!

 

Så her er de glade tall:

Startvekt 21/8: 76,6

5/10: 73,5

12/10: 72,7

19/10: 72 = totalt - 4.6!!! :)

 

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere andre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....... badevekta mi er tom for batteri...... :) Tru om det er fordi ho har blitt flittig brukt??? Nei, eg må nok ut og kjøpa nye batteri før neste veging.

 

Veka går greit, sjølv om det er bursdag i huset som feirast både to og tre gonger.. kva gjer ein ikkje for dei søte små??

 

På jobb får eg kommentarar på vektreduksjonen, og det er jo kjekt at andre ser det eg kjenner på kleda mine! :)

 

Har på meg ei bukse som eg aldri har hatt på meg før i dag, den kjøpte eg altfor liten, fekk ikkje igjen glidelåsen halvvegs eingong. No er den heilt perfekt!

 

Det er iallefall godt å sjå at dette verkeleg går an å gjera på eiga hand dersom berre motivasjonen er på topp. Gjekk kurs for 5 1/2 år sidan, men denne gongen bestemte eg meg for å prøva sjølv. Har passert 6 kilo i minus og mista 9 cm rundt magen sidan 1/8. Det er eg godt fornøgd med sjølv om ikkje tempoet er så stort på vegen ned.

 

Håpar alle får ei strålande helg! :(

 

Her på Vestlandet regnar det, men det fins jo regnklede og refleksvest, så regnet er ingen unnskyldning, sjølv om den er lett å ty til når godstolen lokkar!

 

Har vore ei travel veke på jobb og heime dette, så i kveld trur eg det blir eit lite glas rødvin..... GOD HELG!!!!! Eg rapporterer på mandag igjen, trur eg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...