Gå til innhold

Unskyldning?


Gjest bollapinsvin

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinsvin

Jeg ser det er mange som skylder lav vektnedgang eller litt oppgang på mensen. Er det slik for alle at reduksjonen minsker/faller fra i den uken? Jeg merket faktisk selv, at de to ukene jeg hadde lavest nedgang i løpet av kurset, - 200 gram, var da jeg hadde mensen. Ellers var det mellom 500 gram og 1 kg. Eller kanskje jeg må skylde på sulrv i spisingen/trimmen. Bare lurte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

På meg så synes det i grunn ganske bra på vekta når jeg har mensen. Kan faktisk være så mye som 2 kg. forskjell fra et par dager før mensen, og til den har kommet. Men merker veldig godt på fingerene mine at jeg har mye vann i kroppen da.

 

Men det er også mye vanskeligere å holde seg til bare det en skal under/før mensen også for min del. Merker jeg er mye mer fysen når mensen nærmer seg. Men har nå klart å styre unna disse 7 ukene på kurs.

 

Men jeg har ei venninne som ikke merker et gram forskjell på kroppen når hun har mensen. Men det er jo store individuelle forskjeller da.

 

Men jeg merker det på vekta svært godt, nesten hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ukene jeg har gått ned minst, ca 300 gr er de ukene jeg har hatt mensen, da har veiedagen vært 2. eller 3.dag i mensen. Denne uken har jeg for første gang gått opp, uten at jeg vet hvorfor, ingenting er endret annet enn at jeg har mensen. I dag var veiedagen første dag i perioden.

 

Jeg merker det svært godt på vannet i kroppen, jeg er mye mer hoven enn vanlig, får ikke av meg forlovelsesringen.. Tydelig tegn på mer vann enn normalt.

 

Så for min del, så håper jeg virkelig det skyldes mensen, hvis ikke så har jeg et "problem" - som sagt intet er endret fra tideligere uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Jeg merker faktisk at jeg lagrer vann i kroppen jeg også. Ringene er ofte stramme og så blir jeg ofte "oppblåst" i magen. Uheldigvis så får jeg alltid et utrolig søtsug 1-2 dager før. Pleide å ty til sjokoladen før i tiden. Har vært ganske flink i det siste. Føler presset ved å gå på kurs.

 

Takk for raske svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke er på slankern, kan jeg fort veie opp til 2 kg mer i dagene før og under starten på mensen. Synes det hjelper litt å drikke mye vann, det virker som om det ikke blir så store vannansamlinger i kroppen da.

 

Og JAAA jeg blir definitivt mer fysen, særlig på sjokolade. Og jeg unner meg litt også, det er jo snakk om en eller to dager i måneden, og jeg synes det hjelper, både på humør og menssmerter... Men er bevisst, og spiser ikke mer enn jeg "trenger", da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg merker faktisk at jeg lagrer vann i kroppen jeg også. Ringene er ofte stramme og så blir jeg ofte "oppblåst" i magen. Uheldigvis så får jeg alltid et utrolig søtsug 1-2 dager før. Pleide å ty til sjokoladen før i tiden. Har vært ganske flink i det siste. Føler presset ved å gå på kurs.

 

Takk for raske svar.

 

Ser at dette er en litt eldre tråd, men jeg må bare gi mitt bifall. Jeg går alltid opp 1-2 kg under mensen. (Har ikke tenkt over om det kommer før, og hvor lenge det sitter i...)

 

Dessuten har jeg kjempelett for å gråte de par siste dagene før og de par første dagene av mensen. Og da er alt som er godt ekstra godt. :-) eller :-/

 

vet ikke om dette kommer sterkere fordi det liksom er anerkjent at slik er det for damer i den tiden, men slik har jeg nå det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe rart med meg i denne omleggingsprosessen. Da jeg startet, gikk jeg ofte opp 2-3 kg, eller stod stille på vekten 1-1 1/2 uke. MEN, nå når jeg har gått ned nesten 25 kg går jeg NED 2-300 gr. den dagen mensen kommer. Det syns jeg er UTROLIG merkelig. Har ikke hørt om noen andre som har det på samme måten.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går også opp en kg eller to når mensen kommer...

dette er noe jeg har gjort bestandig... når jeg har hatt stabil vekt i ungdommen gikk jeg også opp to kg et par dager før mensen. de forsvant så fort perioden var over...

hos meg er det ødemer. tipper det er ganske vanlig.

jeg er også sterkt plaget av pms ( premestruellt syndrom). det kan også komme at ødemer. økt væskeannsamling i hodet gjør meg rett og slett ustabil...

jeg fikk vite dette siden legen min var uvanlig intressert i emnet og satte meg på vanndrivende uka før mensen skulle komme... da forsvant psm-plagene... men jeg fløy på do 2 ganger i timen... da vil får jeg heller være litt "cranky"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forgje kurs leder jeg hadde sa at det var helt normalt å ikke gå ned noe særlig i vekt når du hadde mensen, men at du gjerne tok det igjen uken etter. OG det stemte veldig på meg.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...