Gå til innhold

Motivasjonsgruppen uke 43


Gjest bollapinsvin

Anbefalte innlegg

Ja, sånt motiverer, det er sikkert og visst.

 

Min BMI har gått fra 38,58 - 36,66. Dette er kurs 2.

 

Men en evighet siden jeg gikk kurs 1, og de kiloene har dessverre kommet på igjen. Og det skal ikke skje nå, for nå skal jeg gå til jeg er ferdig. Og deretter hold vekten. NÅ har jeg lært av mine feil.

 

Livvidden har også krympet 8 cm.

 

Ha en fin uke, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!!!

 

Har ikke målt bmi på et par år, men den var oppe på 33 da.. nå er den 29.5...

 

I dag har det gått i ett og måltidene har komt så som så utover dagen, en har ikke spist for mye heldigvis. Kan til og med spise kvelds senere.

 

Håper alle får en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden var min BMI 39,41. Nå er den 32,66. Selv om begge deler havner i samme kategori, altså "fedme", så må jeg nå si at livet er blitt ganske mye annerledes. Forskjell på å være fet og veldig fet... ;-)

 

Har slanket meg ned til ca denne vekten mange ganger før, og så sprukket når jeg nådde 92 kg. Denne gangen SKAL jeg lykkes! Står nå på 94,4 kg.

 

Premien for å komme under 90 kg er satt, da skal jeg kjøpe meg en pulsklokke, for det har jeg så forferdelig lyst på... Har vært og sett på priser og var nær ved å kjøpe, men så fant jeg ut at det skal være en ekstra motivator for å være flink og komme under 90. Belønner meg selv for hver 5. kg, så hittil i høst har det blitt både ny veske og nye joggesko. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6. veiedag

- 0,4 (totalt 3 kg )

-28,5 cm totalt hittil i kurset

 

Totalt 3 kg synes jeg er lite, men hvis man skal tenke på at 0,5 kg i uka er det som er annbefalt for å få et varig vekttap., så er jeg fornøyd. 28,5 cm er jeg kjempefornøyd med.

 

synes dere andre er kjempe flinke. stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi alle har god grunn til å være fornøyde jeg:-)

 

Vi må huske at bmi kun er en rettesnor på hvor vi ligger, fordi kroppsbygning og andre ting også spiller inn. Men det er enormt motiverenede å se bmi`en forandre seg og jeg får hvertfall lyst til å stå på ennå mere for å komme nedover både på bmi og kg..

 

Denne uka har gått greit. Vært litt stress, men i morgen begynner iv på skolen til 3.time. Det er en utrolig deilig følese. Da blir det å gå med vogn til bhg, og la den stå der og jogge hjem igjen.. Så er treninga unnagjort for i morgen. Og torsdag har jeg fri så da blir det skikkelig gir på treninga.

 

men nå må jeg ile. Middag på stekepanna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka her har ikke vært bra! Har spist muffins, sjokoladekake, nonstop, glasur............ huff..... og jeg som gikk OPP forrige uke.... Nå må jeg sjerpe meg. Har ikke gått over 1900 kcal noen dager denne uka, så håper jo på at jeg har gått ned likevel. Men har jo spist alt for mye dårlig mat. Er bare så sliten for tiden. Vil bare ligge på sofaen, under teppe og se dårlige filmer! Syke barn hindrer meg i å trene også. Er bare så vidt jeg kan gå til forelesninger.

Blir så oppgitt av meg selv. Har så lyst til å komme meg ned til trivselsvekta mi før sommeren, men har så lite disiplin for tiden. Er kjempe fornøyd med resultatet hittil. Og det er veldig gøy å passe inn i bukser som var får små forrige måned. Men skulle ønske at å velge sunt falt mer naturlig for meg. Jeg må kjempe hver dag for å ikke hive i meg sjokolade, og de er jeg lei!

Har veiedag i morgen, så det er bare å vente på dommen.

Håper dere andre har det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående BMI har jeg gått fra 36 og ned til 31,9. !!! Nedgang!!! Gleder meg til den blir 26,9... Og det skal jeg jobbe for selv om det går tregt!

 

Lykke til, jenter!! Nok en ny uke og nye muligheter!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver nå ut en ny taktikk i jakten på minus kilo! Fokuserer mest på å få i meg 1700 kcal hver dag og ikke 1400/1900/1400/1700/1700/2100/2300 som det ble forrige uke :) I tillegg "slapper" jeg av litt i forhold til trim. Velger å ta etter litt hjemme i stedet for å stresse meg ut på gåtur hver kveld. Selv om jeg synes det er herlig å ut å gå så må jeg innrømme at jeg har blitt litt stressa fordi jeg ikke rekker alt jeg bør gjøre i huset.

 

I tillegg føler jeg at det er blir litt for lite tid sammen med ungene. Minstemann på 1 1/2 år legger seg i sjutia så for han har det ikke så mye å si hva mor holder på med om kveldene men for de andre som er 12, 14 og 16 år har det blitt for lite tid. Det er helst slik med dem at når de har behov for å prate skal "mor" være der akkurat da! Passer ikke for dem å vente en time eller to. Da har kanskje behovet for å "tømme seg" for inntrykk og følelser gått over og jeg er redd for at det da blir slik at de stenger alt inni seg. Det vil jeg ikke ha noe av! Fordi jeg vet hva som skjer når jeg selv stenger følelser og reaksjoner inni meg! ......... Veien til trøst blir alt for kort!

 

Det var dagens utlufting fra ei som til tider synes det blir for lite tid til alt med 4 barn og full jobb! ;) Nok syting for i dag.

 

Supert at noen allerede har endret BMI i positiv retning. For min del skal jeg vente med å sjekke den til etter jul.....

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessy: Jeg skjønner så alt for godt hva du mener.. ikke så lenge siden jeg selv hadde det slik, og mine perioder med slike turer kommer alltid rundt denne tiden på året.

 

Fordi det er da ungen er syk, det er mest å sette seg inn i på skolen og jeg skal jobbe litt ved siden av skolen pluss at jeg skal få grete roede opplegget ang mat og trening til å passe inn i alt dette.. og i tillegg skal jentungen på sine aktiviteter. og jeg skal ha tid til venner, familie og alle andre...

 

Slikt stress gjør at motivasjonen ikke er på topp for min del.. men husk at det kommer en dag i morgen, og det at du er bevisst på at ting ikke helt går som man vil og ønsker er jo et godt steg på veien for å klare å komme tilbake dit en var..

 

Ønsker deg god bedring ang motivasjonen og lykke til !!

 

Jeg tror du kan klare det,( noen ganger skal man lytte til kroppen også. Kanskje den har godt av å ligge litt på sofaen og slappe av når muligheten byr seg? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag gikk det på hæla løs.. frokosten ble ikke før kvart over ti!!!

Og lunsj halv to!!! Og middag nesten fem... så da blir det kvelds nå da.. kvart på åtte.. går sikkert bra, men er ikke vant til å spise så sent og så få måltider.. blir spennendes på fredag.

Vet jammen ikke om jeg har gått opp eller ned.. men forundrer meg ikke om jeg har gått opp.. har ikke fått drukket alt det vannet jeg skulle ha gjort.

 

Men men,, jeg kvier meg til helga, er meldt storm her på vestlandet, og mye regn, men det er vi jo vant til. He he.. det er vinden og alt det andre som følger med jeg kvier meg til... vet jeg kommer til å nøle med å komme meg ut da.

 

Greit å kunne bruke steppen i slike tilfeller, men jeg hadde håpet på å komme meg ut litt.

 

Nei, ble mye negativt her nå, burde heller finne de positive tingene med dagen.

 

Som at jeg klarer å stå i mot godteriet i kantina, og alle de gode sjokolade og gulrot kakene.. og heller kjøper salat som de lager av råvarer som ananas, kinakål, mais, paprika, vel og merke pasta oppi, men det blir en fin lunsj. Og jeg klarer å motstå cremefresh og dressing..

 

Så ha en fin uke videre, nå skal jeg krype oppi sofaen med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI.

Ja, det skal noen kg til for at BMIèn går ned. Så det er velig bra. Selv har jeg ikke vært så flink denne uken har ikke jeg vært så flink. opp 0,6 kg men inn 7 cm, så det er jo noe. Men neste uke blir det mer.

Jeg er forresten ganske ny her. Går på kurs 2, gikk på kurs 1 for ca 2 år siden, men så ble jeg gravid. Men har snart klart å gå ned det jeg la på meg i svanerskapet. Mest vann. Men det henger f... meg i.

 

Ha en koselig kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg ministep på ellos! til kr 499,- pga at den de selger her på GR har en maksvekt på 90 kg....... Ellos ministep har en maks vekt på 120 kg. Går vinteren friskt i møte og kan nå ikke la være å trimme selv om det blir dårlig vêr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har vert og trent.

 

Det har vert mye å gjøre på skolen så jeg har følt at jeg ikke henger helt med.

Men det var utrolig deilig å få trent i dag. Prøvde ut en sånn pulsklokke jeg kjøpte via grete roede. Har ikke helt funnet ut åssen jeg ser på den hvor mange kalorier jeg forbrente.. men skal lese nøyere gjennom bruksanvisningen etterpå.'

 

Håper alle får en fin dag videre, jeg skal aktivisere meg selv via husarbeid nå.

 

Hadet bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har vert og trent.

 

Det har vert mye å gjøre på skolen så jeg har følt at jeg ikke henger helt med.

Men det var utrolig deilig å få trent i dag. Prøvde ut en sånn pulsklokke jeg kjøpte via grete roede. Har ikke helt funnet ut åssen jeg ser på den hvor mange kalorier jeg forbrente.. men skal lese nøyere gjennom bruksanvisningen etterpå.'

 

Håper alle får en fin dag videre' date=' jeg skal aktivisere meg selv via husarbeid nå.

 

Hadet bra:-)[/quote']

 

Ja en pulsklokke er veldig bra å trene med, da finner du ut hvordan du skal trene for å få best utbytte av det. Hva puls du skal ligge på. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har nå skrevet 3 meldinger, men vet ikke hvor de er blitt av, så ja jeg er forvirret. Har bare lyst å vite hvem dere er, og om jeg kan få joine dere?

Er 35 år skal ta av ca 20 kg til, har tatt av 14 kilo til nå og går på kurs. Men må snart slutte på kurs, så derfor prøver jeg vektklubben

 

Hilsen Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har nå skrevet 3 meldinger' date=' men vet ikke hvor de er blitt av, så ja jeg er forvirret. Har bare lyst å vite hvem dere er, og om jeg kan få joine dere?

Er 35 år skal ta av ca 20 kg til, har tatt av 14 kilo til nå og går på kurs. Men må snart slutte på kurs, så derfor prøver jeg vektklubben

 

Hilsen Maria[/quote']

 

Et lite tips vedr. dine meldinger som har kommet bort. Hvis du benytter "tilbakeknappen" så tror jeg du mister det du nettopp har gjort.

 

Ellers er du velkommen til å være her inne sammen med oss på 20-30 forumet. Gratulerer med de 14 kiloene som allerede er borte fra deg! Du har vært flink! ;)

 

Når det gjelder hvem vi er her inne står det litt under tråden "hvem er inne... , motivasjonstråden og vektrapporteringstråden". Det blir laget ny tråd for vekt og motivasjon hver uke så du kan jo lese deg igjennom noen uker så får du vel et bilde av oss etterhvert tenker jeg.

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvorfor det kommer opp et rødt hjerte når jeg skriver inn dagsrasjon på middagen min.. Har ikke fått det før nå....... Er det bare på noen menyer du får et sånt..

 

 

Det er fordi du velger å spise noe 'hjertevennlig' mat det.

 

Anbefalingen er 2-3 hjertevennlige valg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 100gram opp. men det sipper jeg ikke over, blir bare ennå mere tent på å gå ned til neste fredag. :-)

og cm er gått inn, merker det på buksa.. så jeg føler ikke at det er noen krise.

 

Brummeline: Så flink du er!! Utrolig bra jobba!!

 

Håper alle får en fin helg, og at ikke alle snør eller regner helt bort. :-)

 

God helg alle sammen!!

 

( og nå er det ikke fullt to mnd til jul heller.. ser de er begynt å selge julgodter i butikkene.. frister ikke , men julebrusen gjør.. skal være sterk og prøve å holde meg unna. Det blir min ultimate fristelse i helgen. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin

Har funnet enda mer motivasjon.

 

For å kunne reise offshore må bmi være under 35. Mellom 30 og 35 blir det vurdert av lege i hvert enkelt tilfelle. Jeg er i oljebransjen og for å få bedre jobb og mer lønn må jeg kunne reise offshore. Under 80 kg, her kommer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...