Gå til innhold

Den første dagen i resten av mitt liv......


Gjest TAIKO

Anbefalte innlegg

I MORRA SÅ ER DET DEN FØRSTE DAGEN I RESTEN AV MITT LIV.

Og det føles jo bra.

 

Jeg skal gjøre noen små grep i morra, og alle de neste dagene fremmover.

Små endringer som kanskje til sammen kan hjelpe meg å komme nedover.

 

Men nå skal jeg ta små små steg, ikke tenke langsiktig, men kortsiktig, tenke at: I LØPET AV DAGEN I DAG KOMMER JEG TIL Å SKULLE TA MANGE VALG, OG I DAG SKAL JEG HA SOM MÅL Å IKKE VELGE NOE U-SUNT....JEG SKAL VELGE Å VÆRE AKTIV I DAG.

 

Tror det er litt slik jeg må tenke. Ta ett steg i gangen, og ikke forvente å være slank til helga.....

 

Jeg må iallefall prøve.

 

Jeg skal ned masse masse masse, og håper å finne hjelp og motivasjon her inne,

 

Takker alle som har svart meg i tråden min på motiver-meg forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen TAIKO! Da var du her ;) Supert! Har ikke tid til å skrive så mye til deg i dag, jenta mi på 14 år venter på å få dataen! Den største krisa som fins for henne er at dataen er opptatt akkurat når hun trenger den! ;p

 

Men........... jeg skal være her i allefall til juli 2007 så det skal blir mange ord som utveksles mellom oss på veien mot et lettere liv!

 

Lykke til i morgen! Skal sende mange motivasjonstanker til deg!

 

Et tips på veien, ta et måltid om gangen! Planlegg det neste måltidet mens du spiser slik at når klokken viser at det er måltid igjen, vet du hva du skal spise!

 

Klem fra Guri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Guri........

 

Ja når en er 14 er det nok kriiiise om ikke datan er tilgjengelig.....tenk om det fantes data, msn, mobil og internett når vi var "unge"...........hehe en morsom tanke.....

 

Håper virkelig vi begge greier dette her.......

Og jeg seter stor pris på at du vil være her og hjelpe meg med oppmuntring og motivasjon, gudene skal vite jeg trenger det......

 

Tror nok det du sier om å ta ett måltid om gangen er lurt.

 

Takk for at du vil hjelpe meg!!

 

Klem Taiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Taiko.

Jeg er her med samme mål som deg...masse ned og mange små endringer i hverdagen.. Godt å vite at vi er flere... Lykke til. Vi utveksler helt sikkert mange sukk og stønn under veis, men vi greier det denne gangen! Sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Guri........

 

Ja når en er 14 er det nok kriiiise om ikke datan er tilgjengelig.....tenk om det fantes data' date=' msn, mobil og internett når vi var "unge"...........hehe en morsom tanke.....

 

Håper virkelig vi begge greier dette her.......

Og jeg seter stor pris på at du vil være her og hjelpe meg med oppmuntring og motivasjon, gudene skal vite jeg trenger det......

 

Tror nok det du sier om å ta ett måltid om gangen er lurt.

 

Takk for at du vil hjelpe meg!!

 

Klem Taiko.[/quote']

 

Håper det går bra med deg og at du har startet opp med de små grepene du hadde planer om. Husk å ta dette i ditt eget tempo! Er matregistrering et av "grepene" du hadde bestemt deg for? Det har i allefall hjulpet meg en masse. :)

 

Nå er det snart helg og jeg driver å samler motivasjon til å ha en helt gotteri fri helg. Vet at vi får besøk og at det blir pizza på lørdag. Planlegger å ha fruktsalat og is til dessert. I denne periden jeg har holdt på, startet på i august, har jeg spist litt gotteri på lørdag. Nå når jeg har planer om å jobbe på litt ekstra mot jul skal jeg prøve å ta en liten gotteri pause ;)

 

Et lite tips:Ikke tenk setninger som har "ikke" i seg for det oppfatter ikke hjernen! Tenk heller jeg velger det som er sunt/Hva er mest fornuftig av?

 

Ønsker deg en god helg! Klem Guri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og lykke til, Taiko!! Da er du igang!!

 

Ta ett skritt av gangen, husk å sett deg små, oppnåelige delmål, og gi deg selv belønninger underveis. Og bruk registreringsfunksjonen her inne, jeg synes i hvertfall det er kjempemotiverende å se hvor mye diverse utskeielser egentlig koster i kalorier.

 

Startet tidligere i høst jeg også, og har gått ned et par kilo på 4 uker. Sakte, men sikkert. Skal ha vekk rundt 20 kilo før sommeren, det er i allefall det som er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam
I LØPET AV DAGEN I DAG KOMMER JEG TIL Å SKULLE TA MANGE VALG' date=' OG I DAG SKAL JEG HA SOM MÅL Å IKKE VELGE NOE U-SUNT....JEG SKAL VELGE Å VÆRE AKTIV I DAG.

[/quote']

 

Gratulerer med ett nytt og bedre liv, Taiko! Tenkte bare jeg skulle gi deg ett tips i forhold til sevl-motivasjon, og det handler om ordet "IKKE" -Hjernen vår oppfatter ikke dette ordet på samme måte som andre ord, (Bare tenk deg når noen sier. "Ikke snu deg nå, men han bak deg.." -og de aller fleste har da allerede snudd seg..)

 

Trikset er derfor å re-formulere det første målet: I DAG SKAL JEG HA SOM MÅL VELGE SUNN MAT.

 

Bruker selv setningen: I dag skal jeg gå rett frobi godis-hyllene i butikken. I dag skal jeg ignorere marsipan og julebrus. og liknene. -Funker som bare det!

 

Lykke til,

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du titt og ofte tenker på GR og oss andre som sliter med det samme som deg selv om du ikke har vært innom på noen dager! Ikke for å mase, for det fortjener du ikke, men hvordan går det med deg?

 

Håper du har det bra og ikke stresser sånn at den lille gnist av vilje og motivasjon blåser ut i høstvinden som uler der ute! :)

 

Jeg kom ikke helt i mål vedr. mine planer for helgen. Det ble litt lørdagsgotteri på meg denne lørdagen også. Men mengden ble redusert fra 5 never potetgull til en og fra 20 bamsemums til 5. Det må vel kalles bestått eller hva? ;)

 

Kikker innom deg om en dag eller tre. Så få jeg se om du har vært i humør til å legge igjen noen ord eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei........

 

Så utrolig snille dere er jenter.

Som ser innom her og klapper meg på ryggen og hjelper meg frem.

Dere er så snille.

 

Her hos meg så går det sakte rett vei, det går sagte.

Herlighet, skulle gjerne vert slank i går.

 

Men jeg har denne uka tatt valg som er lure, og noen som er mindre lure. Men jeg prøver å være bevist, og å få i meg nok, og ofte nok.

 

Men nå hørte jeg noen si at ost er kjempefy. Og det synes jeg er så synd, for det som jeg liker aller aller best på brødskiva er kokt skinke og norvegia.

Har prøvd den lettere varianten av norvegia, og andre hvitoster, men de er tørre og slett ikke go. Så og kutte ned på anntall ost og skinke skiver pr dag er "hardt".....

 

Jo GURI, jeg tenker på dere selv om jeg ikke er innom hver dag, prøver å få hodet inn i sånn der GR modus.

 

Akkurat nå er det fredag, og jeg sitter her med en sjokolade.

Og siden jeg ikke har kjøpt noe snop, bevilget jeg meg en liten sjokolade.

Erfaringsmessig vet jeg at om heg iverksetter totalavhold, så sprekker jeg, og da sprekker jeg skikkelig......da snakker vi uker og måneder.

Så jeg nyter min sjokolade med god semvittighet.

 

Håper at jeg kommer i siget no, og at kiloene herrifra kommer AV.

 

God helg til alle som er innom og heier på meg.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Må starte med et smil til deg i dag!

 

Ikke sikkert du er klar over det selv men du har foretatt deg noe fryktelig viktig de siste ukene! Det er tydelig at humøret har jekket seg opp mange hakk siden du hadde et "utbrudd" på Motiver meg forumet. Nok om det! Ser i allefall at du har tatt store skritt i riktig retning!

 

Når du er inne på temaet ost må jeg erkjenne at jeg liker vanlig norvegia ost best jeg også. Synes ikke lett-varianten er god i det hele tatt. Har funnet en måte å unngå kcal-fellen på. Har sagt til meg selv at fra nå av, dvs for 14 dager siden, hører norvegia 27% ost til sammen med grovt knekkebrød og ikke brød. Dvs. at hvis jeg ønsker å spise norvegia må jeg velge knekkebrød. Har også sagt til meg selv at jeg maks skal ta 4 skiver ost dvs. ca 40 gram. Og i og med at jeg liker å ha to skiver på hvert knekkebrød velger jeg som regel å ta to knekkebrød i stedet for 3 eller 4. Sparer da inn de ekstra oste kaloriene. Fyller så opp resten av måltidet med en frukt eller litt grønnsaker.

 

Ellers har jeg funnet ut at de smørbare ostene smaker godt selv om man velger en lettere type. Du kan jo prøve skinkeost, philadelphia eller lett krydderost under skinka + salat, agurk, tomat eller paprika i tillegg. Tror nok du finner erstatninger som er like så god som skinke og norvegia hvis du prøver deg frem. Alternativt hvis dette ikke går på noe som helst vis! Du må legge til litt vilje også ;) Kan du enkelte dager bruke av melkerasjonen for å få deg en "oste" dag.

 

Tips til erstatning for sjokolade. Det finnes en sjokolade lavkaloridrikk som heter Options. Gir 40 kcal pr. porsjon. Hvis du liker kaffe kan du ta en stor ts options og en ts pulverkaffe sammen med varmt vann. Dette gir i allefall meg et lite lovlig søtkikk. Men som du selv sier, hvis et total avhold resulterer i en kjempe sprekk er det bedre med litt sjokolade noen ganger i uka.

 

Stå på i samme spor! Tenk for en vår og sommer du får ..... det er bare å drømme seg bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg....

 

Tusen takk for dine gode ord.

Det er så godt å få støtte.

 

Ja det har vel skjedd en mental utvikling, da til det bedre.

Det gjelder jo å ta seg selv i nakken litt, og få ut fingeren, komme i gang.

 

Nå føler jeg at jeg er kommet i gang, og denne siste uka har, til tross for mensen, vert en bra uke. Jeg har vert rimelig flink med kosten, og har trimmet bra.

Håper bare det vises på vekta.

 

Og takk for gode tips ang ost....jeg tar de til meg, og kommer til å bruke de!!!!

Og ikke minst sjokolade tipset.....skal prøves.

 

Ja, jeg tenker på sommeren, og håper så inderlig at jeg kan nyte den. Jeg hadde det forferdlig nå i sommer, været var jo aldeles strålende, men jeg svetta jo som ei sil bare jeg bevegde meg to skritt. Svetten siler etter 2 minutter, og det renner nedover ryggen, og ned i....ja dere skjønner sikkert.

Fælt å ikke kunne nyte sommeren.

 

Og til sommeren springer min lille skatt, og trenger en mamma som kan holde følge.....

 

Jeg håper så inderlig at noen kg skal forsvinne.......

 

 

Takk for at du bryr deg.

God helg til deg og dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...