Gå til innhold

Sunn og enkel mat som barna liker?


Gjest FooFighter
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FooFighter

Er det noen som har gode (og lettvinte) oppskrifter på sunne middagsmåltider som barna også liker? Da jeg slanket meg sist og gikk ned ti kilo, ble det ofte slik at jeg laget Grete Roede-mat med masse grønnsaker og sånt til oss voksne, også fikk barna karbonader eller noe som de liker. Litt slitsomt å lage dobbelt opp hele tiden. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, det kan jammen bli dyrt om du må lage dobbelt opp, og det fant jeg ut at ikke gikk i lengden her heller. Men her er det grønnsaker og saus som er problemet. Derfor har jeg lært meg å ikke blande kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker og saus, men heller mikse dette for meg selv etterpå. Det er jo kanskje en måte å gjøre det på?? Gryteretter, wok o.l. er et problem, og det er jo sånt som jeg er glad i, da.

 

Jeg har en del venninner som er veldig kresne, og der har vi løst våre sammenkomster med å legge opp grønnsaker og kjøtt, etc. i skåler, og så kan hver og en mikse sin egen wok. Dette tror jeg sikkert ville funke for ungene også. Og wok er jo snaut å lage, magert også, om du velger rette ingrediensene.

 

Og noen dager har du lov å være ego når du føler maten blir vel kjedelig. Det hender ungene rett og slett får fiskepinner her også, mens jeg fråtser i min GR-mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nettopp fordi det dere skriver om opptar mange, har Jeanette Roede gitt ut boken "Sunn og god hverdag for store og små" - her finner du blant annet tips og råd om hvordan man kan få til næringsrike og lettlagede middager for hele familien. Boken fåes kjøpt i Grete Roede Butikken.

Hilsen Anne Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...