Gå til innhold

Dårlig ånde under slanking


Gjest kjersti75
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kjersti75

Jeg følger Grete Roede kosthold og inntar ca 1200-1300 kcal pr dag. Har et normalt variert kosthold. Men jeg får så utrolig dårlig ånde når jeg slanker meg. Har merket dette tidligere når jeg har lagt om kostholdet også!

Har ikke dårlig ånde til vanlig, så det må være dette det skyldes.

Jeg har også vært i kontakt med min tannlege om dette tidligere - også da under slanking, og han spurte meg faktisk den gangen om jeg slanket meg, og kom frem til at det var det det skyldtes. Det var ikke noe i veien med min munnhygiene eller tenner/tannkjøtt/hals.

 

Er det noen som har vært borti dette og kanskje har tips til hva jeg kan gjøre for å redusere dette? Det er plagsomt å vite at det lukter vondt av munnen min!!! Har en gang hørt at det kan skyldes mangel på sink, og at tilskudd av dette kan hjelpe??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om at du spiser veldig lite, spesielt karbohydrater, dersom du også trimmer. Bruker du lavkarbohydrat diett og ikke Grete Rohde diett (anbefalt 55% karbohydrater)? Da vil kroppen bryte ned fett til ketoner og det gir en spesiell ånde, kanskje den legen din kjente. Det er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med fru Luna i at det nok kan være ketonlegemer som gir deg dårlig ånde (da er det aceton = "negllakkfjerner" som fordamper fra munnhulen). Ketonlegemer dannes når det forbrennes mye fett i forhold til karbohydrater. Spiser du nok karbohydrater, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. jeg kjenner meg så igjen.. jeg har funnet ut at det er pga at jeg drikker så mye vann. har nå begynt å ta to tbl med sink for å se om det hjelper. please skriv tilbake hvis du finner noe som hjelper. jeg syns det er helt forferdelig å gå rundt med dårlig ånde.. thank you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Hehe, jeg kjenner meg såååååååå godt igjen.Typen min klager,til og med RETT ETTER jeg har pussa tenna! Men det er som luna sa....det kommer av ketose som kommer da kroppen går i energiunderskudd...det trenger ikke være at man ikke får i seg nok, men at kroppen får mindre energi enn hva man vanligvis er vant til :)

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...