Gå til innhold

PinnekjØtt.....


Gjest lykkeligmamma

Anbefalte innlegg

Gjest lykkeligmamma

Hei alle sammen.

 

Da har jeg kommet til første dilemma... Skal på hyttetur med svigers til helgen og gjett hva de serverer... jo pinnekjøtt..... Står jo i boka som NEI mat, huff huff. Hva skal jeg gjøre?? Er jo ikke noe vi spiser mer enn en til to ganger i året.

 

Hva ville dere der ute ha gjordt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkeligmamma

Takk det hjalp allerede på samvittigheten. Sliter egentlig uansett å nå opp i 1900 kalorier pr dag, har jo bare holdt på noen dager, men kommer meg ikke over 1600... Så får ta det igjen på lørdag. Kan jeg bruke kosemerkene til dette måltidet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Ja, jeg ville absolutt brukt kosemerkene på pinnekjøtt. Det er dessverre noe av de feteste vi kan få i oss, men noen ganger må vi ta ett valg, og heller ha litt mindre forventninger ti lnedgang denne uka. (Ikke få panikk hvis du går litt opp, det er mye salt også i pinnekjøttet, og det binder vann!)

 

Prøv å velge de "magreste" bitene, og ta av alt synlig fett. -Vet at pinnekjøttet kommer hos mine svigerforeldre også, men heldigvis ikke før nærmere jul ;-)

 

Ha en fin helg!

 

CamBamBam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kan du jo spørre om svigers kan være så snille å lage til en sort grønnsak å ha ved siden av gryta. (Tar jo bare et 5 minutt) Da er det jo mulig å spise seg litt mere mett på grønnsaker og koooose seg med gryta i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkeligmamma

Takk for alle tips. Øl er ikke noe problem for det liker jeg ikke og ellers så ammer jeg så da blir det ikke noe alkohol før etter leggetid og da er det like greit å la det være:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker pinnekjøtt ;) Gleder meg fryktelig til jul nå. Har planer om å spise det jeg vil av mat (innen rimelighetens grenser) og heller knipe inn på kaker og godteri!

Har jo også fri i jula, så da kan man kanskje få gått et par ekstra lange turer...

 

Et lite tips som jeg har fulgt er å sørge for at kålrotstappen ikke er full av fløte i alle fall. Smaker godt uten også! Får en kraftigere kålrotsmak og det liker i alle fall jeg ved siden av pinnekjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...