Gå til innhold

-5 kg til jul..7 uker igjen


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Idag var jeg kjempespent da jeg gikk på vekta, har vært veldig flink denne uken og forrige helg! Ingen store utskeielser og masse trening! Prøvde spinning første gang forrige fredag, og nå har jeg virkelig blitt hekta!! :)

 

Men...til min store skuffelse så hadde jeg ikke gått ned noenting...;) nå var jeg sikker på at jeg skulle få et bra resultat idag.. Æsj!! Men det kan kanskje komme av at jeg begynte med styrketrening for et par uker siden, og det er derfor ikke vekten går ned. Jeg pleier ikke måle meg, men kjenner faktisk på buksa mi at den sitter noe slakkere rundt livet.. Har noen av dere erfaring med at dere ikke gikk ned i vekt når dere begynte med styrketrening?

 

Det er vel bare å holde motet oppe! Blir vel ikke altfor store utskeielser denne helgen, men spinning blir det ihvertfall masse av! Det er jo så gøy!! :)

 

Hvordan har det gått med dere da? Nå venter jeg spent for å høre!

 

Forresten: Det er bare for dere andre å starte denne tråden hver fredag, ser at du Stressine skriver i den forrige tråden vår at du har veid deg i dag og ble veldig overrasket over resultatet! Gleder meg til å høre om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, jente23; HOLD MOTET OPPE! Jeg får veldig lett muskler, så jeg har fokusert på kondisjonstrening i det siste. Årsaken til det er at jeg har lår som ligner låra til en skøyteløper! Både lår og legger er ekstremt store og det er mye musklatur (og litt hvalpefett utenfor)! Men det er jo bedre å endre fettet til muskler da musklene tar mindre plass, MEN veier mer! Så lenge buksene blir større og større er det bare å nyte resultatet!!! En periode etter at du har begynt med styrketrening vil vekta peke nedover!

 

Jeg holder på å trene opp overkroppen min etter en trafikkulykke for to år siden. Fikk ødelagt rygg og nakke og har nerveskader med lammelser nedover den ene armen. Treningen medfører noen utfordringer, men da må man bare være kreativ!

 

Vel, uansett; jeg fikk en overraskelse i morges: jeg hadde gått ned!!! Vekta viste 62,8 kg! Det er en nedgang på 0,9 kilo det!! Jeg måtte opp på vekta en gang til og den viste fortsatt 62,8 kg! Når veide jeg det sist da? Som 12-åring? Lenge siden i alle fall!

 

Så motivasjonen er på topp for tiden! Når jeg reiser til Cuba i slutten av januar, så skal jeg ha passert 60 kg og kanskje litt under det også!!! Hva er målet mitt da? Vet ikke jeg! I alle fall ikke under 55 kg, men kanskje mellom 55 og 57 kg et stedÂ…? Målet frem til jul er i alle fall under 60 kg og nå er det bare 2,8 kg dit!

 

Jeg har jobbet hardt i to uker for å finne "mirakelkuren" som fungerer for meg. Nå går jeg minst 1 time hver dag (til og fra jobb) i tillegg til aerobic 3 ganger i uken og noen treningsturer utenom (+jaktturer i helgene) med bikkja. Ja, jeg er treningsjunkie, men det er jo så deilig å være i god form! Og ikke minst; det er så deilig å kose seg med noe godt ETTER treninga!

 

Jeg har aldri veid meg særlig mye. Husker jeg veide meg da jeg var 14-16 år og da mener jeg å huske at jeg veide 66 kilo! Og etter sykdom veide jeg meg og da var vekta 85 kg (to år siden). Halvveis ned veide jeg meg og da var vekta 75 kg (et år siden). I september veide jeg meg igjen og da var jeg ned i 66,1 kg. Det opprinnelige målet mitt var 65 kg, men jeg ser jeg har mer å gå på. Jeg er jo lav, men uansett er jo dette forfengelighetskiloer. Jeg har jo sagt det før at jeg ikke TRENGER å gå ned i vekt, men at jeg gjør det for å føle meg litt mer vel! Og det er jo så deilig å se at man lykkes! Siden det snart er julebordssesong og siden jeg er "singel" i tre uker (samboeren utenbys på kurs) tenkte jeg å være litt egotripp og kjøre litt hardere opplegg i noen uker. Vi får se hvordan det går... Selvdisiplin når det gjelder mat har vel aldri vært min sterkeste side!

 

Vel, ønsker alle dere andre lykke til!!! Og så vil jeg sende ut en etterlysning etter Henry? Hvor er du blitt av?!?! Håper det går bra med deg :-)

 

Ha ei forrykende helg alle sammen! OJ, dette ble et langt innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jente23; HOLD MOTET OPPE! Jeg får veldig lett muskler, så jeg har fokusert på kondisjonstrening i det siste. Årsaken til det er at jeg har lår som ligner låra til en skøyteløper! Både lår og legger er ekstremt store og det er mye musklatur (og litt hvalpefett utenfor)! Men det er jo bedre å endre fettet til muskler da musklene tar mindre plass, MEN veier mer! Så lenge buksene blir større og større er det bare å nyte resultatet!!! En periode etter at du har begynt med styrketrening vil vekta peke nedover!

 

Jeg holder på å trene opp overkroppen min etter en trafikkulykke for to år siden. Fikk ødelagt rygg og nakke og har nerveskader med lammelser nedover den ene armen. Treningen medfører noen utfordringer, men da må man bare være kreativ!

 

Vel, uansett; jeg fikk en overraskelse i morges: jeg hadde gått ned!!! Vekta viste 62,8 kg! Det er en nedgang på 0,9 kilo det!! Jeg måtte opp på vekta en gang til og den viste fortsatt 62,8 kg! Når veide jeg det sist da? Som 12-åring? Lenge siden i alle fall!

 

Så motivasjonen er på topp for tiden! Når jeg reiser til Cuba i slutten av januar, så skal jeg ha passert 60 kg og kanskje litt under det også!!! Hva er målet mitt da? Vet ikke jeg! I alle fall ikke under 55 kg, men kanskje mellom 55 og 57 kg et stedÂ…? Målet frem til jul er i alle fall under 60 kg og nå er det bare 2,8 kg dit!

 

Jeg har jobbet hardt i to uker for å finne "mirakelkuren" som fungerer for meg. Nå går jeg minst 1 time hver dag (til og fra jobb) i tillegg til aerobic 3 ganger i uken og noen treningsturer utenom (+jaktturer i helgene) med bikkja. Ja, jeg er treningsjunkie, men det er jo så deilig å være i god form! Og ikke minst; det er så deilig å kose seg med noe godt ETTER treninga!

 

Jeg har aldri veid meg særlig mye. Husker jeg veide meg da jeg var 14-16 år og da mener jeg å huske at jeg veide 66 kilo! Og etter sykdom veide jeg meg og da var vekta 85 kg (to år siden). Halvveis ned veide jeg meg og da var vekta 75 kg (et år siden). I september veide jeg meg igjen og da var jeg ned i 66,1 kg. Det opprinnelige målet mitt var 65 kg, men jeg ser jeg har mer å gå på. Jeg er jo lav, men uansett er jo dette forfengelighetskiloer. Jeg har jo sagt det før at jeg ikke TRENGER å gå ned i vekt, men at jeg gjør det for å føle meg litt mer vel! Og det er jo så deilig å se at man lykkes! Siden det snart er julebordssesong og siden jeg er "singel" i tre uker (samboeren utenbys på kurs) tenkte jeg å være litt egotripp og kjøre litt hardere opplegg i noen uker. Vi får se hvordan det går... Selvdisiplin når det gjelder mat har vel aldri vært min sterkeste side!

 

Vel, ønsker alle dere andre lykke til!!! Og så vil jeg sende ut en etterlysning etter Henry? Hvor er du blitt av?!?! Håper det går bra med deg :-)

 

Ha ei forrykende helg alle sammen! OJ, dette ble et langt innlegg...[/quote']

 

Gratulerer med flott resultat, Stressine!!! Nå er det ikke lenge til du har nådd målet ditt! Høres kjempeherlig ut med Cuba-tur i januar, og tenk hvor flott du ser ut i bikini da hvis du fortsetter som du gjør nå!! ;)

Godt å høre at du også har erfaringer med at vekta peker oppover når du begynte med styrketrening, da får jeg vel bare nyte at buksene blir større! :)

 

Jeg vurderer å kutte ganske mye ned på karbohydratene, og se om det hjelper. Er jo veldig glad i brød, knekkebrød og pasta og sånt, men hadde vært gøy å se om det funker!

 

Ja, tenkte også på at det er lenge siden vi har hørt fra Henry! Får håpe vi hører noe snart og at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg er også glad i musli, knekkebrød og vanlig brød. Men siden jeg nå skal være "hjemme alene" i hele november, tenkte jeg å forsøke å kutte ned på karbohydratene en tid. Bare for å se om det hjelper!!! Jeg har forsøkt å trappe litt ned i det siste, men det er jo så lettvint å smøre på noen skiver!!!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også skal kutte ned på karbohydratene, Stressine! Hadde vært gøy hvis vi kunne gitt hverandre litt tips på hva vi spiser og sånt! ;) Jeg synes det også er veldig lettvint å bare smøre seg noen skiver, men ettersom jeg er student og sitter hjemme og leser hver dag, så er det jo ikke akkurat så vanskelig å lage seg en omelett eller noe til lunsj istedet!

Gleder meg forresten til å prøve den suppen med de kyllingbollene til uka, det hørtes utrolig godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Stressine! KJEMPEBRA!!!

 

Og jente23; muskler veier mer enn fett så stol heller på buksa som er slakk i livet enn på vekta. ;-)

 

Jeg veier 65,3 kg i dag. Men så er det den uka i måneden, i tillegg til de tingene jeg har skrevet om før...

 

Jeg har ikke gitt helt opp. Jeg ble så utrolig fandenivoldsk motivert av å lese Stressines innlegg rett over... Jeg har også lyst å være der nede sammen med deg i januar!!!

 

Jeg skal gå et par runder til med meg selv; kanskje er jeg plutselig tilbake med nedgang og motivasjon og riktig mengde kalorier...

 

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, den suppen er kjempegod! Og der kan man kaste oppi masse proteinrik, lavkarbo ingredienser!

 

Jeg skal satse mer på omeletter og kylling, men det er greit å lære seg noe mer tilbehør. Holder på å eksperimenterer litt med kikerter og linser, så jeg får jobbe litt med det!

 

En annen ting jeg har gjort er å kutte ut lightprodukter! Jeg drakk endel lightbrus tidligere i uken og gikk opp 1 kg bare på det. Blir skikkelig oppblåst av den brusen altså! Så da er jeg nødt til å bare holde meg unna... Så nå drikkes det bare vann her i gården =)

 

MEN; i kveld skal jeg på halvannen time aerobic + gå raskt i en time, og etter det; kooooose meg hjemme! Og til tross for at jeg ikke skal spise sjokolade før jul, tror jeg faktisk jeg skal kjøpe meg en pose smash! Namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin nedgang, Stressine, det er skikkelig artig og inspirerende for oss andre også vettu.

Også til Jente23; det er jo på en måte størrelsen som teller, egentlig, altså cm mer enn kilo, det er jo å gå ut og inn på de rette stedene som får oss til å se bra ut,ikke sant? Derfor er det jo skikkelig bra å at buks blir større, selv om vekta står!

 

Jeg ble så super skuuuffa da jeg gikk på vekta imorges, helt til jeg husket at jeg ikke hadde vært på do enda.... Resultatet ble 64,9, altså 100 gram ned. Ikke mye, men bare det å se 64 var en motivasjon i seg selv! Jeg har vært ganske flink med maten denne uka, men det til stadig tilbakevendende problemet mitt er at jeg ikke får tid til å trene. Jeg ønsker meg en time for meg selv, så jeg kan gå en skikkelig tur med staver, og svette litt ordentlig! Er mye alene med ungene, og siden den minste er bare halvannet år, kan jeg liksom ikke bare stikke av heller.... :-) Turer med barnevogna bli det jo, men det er liksom ikke helt det samme. Men i helga, kanskje til og med en skitur, ihverfall må det bli en timestur med stavene!

 

Nå har jeg altså 2,9 kilo igjen, det hadde vært super å få det til før jul, ja, men nå kommer pepperkakene snart frem i butikkene- og marsipan, jeg tør ikke tenke på det- nesten mer fristende enn sjokolade. Men jeg får skyve det helt bakerst i hodet til jeg gir meg selv lov til å tenke på det, det er jeg ganske god på når jeg må....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Nå er jeg tilbake igjen, og er veldig fornøyd. Har ikke veid meg på to uker, og har vært bortreist på besøk i flere dager. Derfor var jeg litt redd for å gå på vekta. Men den viste - 0,9 kg. Begynner å tro det er noe feil med vekta for jeg kan ikke tenke meg til at jeg har klart å gå ned noe, men man må vel stole på teknologien må man ikke? Ha en flott helg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Godt å høre at denne tråden fungerer som motivasjon! Det er jo det som er meningen med den også!!! Slankingen min har gått trått i hele år, så det er godt at det endelig begynner å gå nedover!

 

Jeg har gått mange runder med meg selv og svelget tonnevis av kameler! Som i går i kantina hvor sidemannen min spiste chili con carne (som er SÅ godt og lukter noe vanvittig deilig) og man driver og lager vafler på den andre siden av meg! Mens jeg spiste mine to tørre speltbrødskiver med kylling naturell og kyllingpostei!

 

Jeg må bare tenke at dette kun varer en kort periode og at jeg kan få lov til å skeie litt mer ut når stabiliseringsperioden kommer!!!

 

Lykke til, Nordland!

 

Hilsen Finnmark! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp, Nordland! Dette skal vi klare sammen! ;)

 

Skjønner at det ikke er lett å få tid til å trene mye når du er mye alene med små barn, Meiret, men veldig bra at du er flink med maten!

 

Interessant det du skriver om light-brus, Stressine! Jeg drikker ikke mye light-brus, men litt i helgene. Kanskje jeg skal gå over til bare vann jeg og. Eller farris ihvertfall da! Høres ut som en kjempebra og sporty start på helgen! Da kan du kose deg med god samvittighet ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god tråd å være i....!

 

Det er en fornøyelse å lese om hvordan dere motiverer hverandre!

Er veldig lett å miste motet når vekta står stille - eller - i verste fall - går opp!!

Jeg hadde det sånn for et par uker siden. Man føler man er kjempeflink både med mat og aktivitet, men belønningen uteblir altså.

Sånn er det jo imidlertid bare. Det vet vi jo, iallfall vi som har slanket oss før...opptil flere ganger.....! Men er likevel vanskelig å akseptere. Nettopp derfor

er det jo så viktig at vi motiverer hverandre så ingen gir opp!

Jeg fortsetter med min veiedag tirsdager, er som sagt flinkere til å skjerpe meg i helgene da.

Men i kveld skal jeg koooose meg hjemme alene med tv, stearinlys, kylling og italiensk rødvin! Er igrunnen blitt veldig flink til å nyte vinen i langdrag.....hehe, sånn blir det når man må telle kalorier i de edle dråbe.

 

En flott fredagskveld til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, Ragnhld! Hehe, vekten viser nok ikke feil (selv om man noen ganger skulle ønske det...)!

Imponerende at du har klart å gå ned når du har vært bortreist!

 

Hyggelig å høre fra deg, Buldre! Hadde vært moro å høre hvordan det går på din veiedag på tirsdag! :)

Her blir det også vin ikveld, men kun ett glass..og det skal nytes! :)

 

Hadde vært gøy å høre hva dere har til middag i helgen, så kanskje man får noen gode tips! Her er min helgemeny:

Idag: Greske wraps (uten wrapsene!), dvs kyllingkjøttdeig med marinademix, dressing av yoghurt naturell, masse gresk salat og litt feta-ost.

Lørdag: Mørbradbiff m/ grønn salat, 1 bakt løk og litt bernaisse

Søndag: Skinkebiff m/basilikum og saus av hakket hermetisk tomat og masse løk!

 

Ha en god helg alle sammen! Nå skal jeg innta sofaen etter en lang og god treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Takk for oppmuntring, jente23, men vet du hva? Med det samme jeg så innlegget mitt på trykk, tenkte jeg;ååh, dårlig unnskyldning! Da poden tok formiddagsdupp, fant jeg frem en gammel trimvideo, en times aerobic program, hvorpå jeg gjennomførte dette på stuegulvet. ( "gliser"-meget stolt) Tenker det så rimelig dumt ut, men skitt og, det forbrenner kalorier og jeg er helt kake- ALTSÅ dette trengte jeg!

 

Moralen er - ihvertfall for min del-å slutte å lete etter unnskyldninger for at jeg egentlig ikke orker eller gidder.... :-)Det finnes alltid noe en kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så superflink du er, Meiret!! Virkelig bra å bruke trimvideo hjemme de gangene du ikke kan gå ut! :) Jeg har en pilates-dvd som jeg brukte mye i fjor, og en gang kom samboern hjem akkurat da jeg lå på gulvet og var "sel" eller hva en av de øvelsene der heter...hehe, han fikk seg ihvertfall en god latter! :) Men det viktgste er jo at trening med dvd hjemme er myyyye bedre enn å bare sitte i sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer selvdisiplinen din, meiret! Du er kjempeflink som trener den lille stunden du faktisk kunne ha slappet av litt selv. Har ikke så små barn lengre, men husker godt hvor raskt jeg inntok sofaen når poden falt i søvn. Det er jo kjempetravelt med småbarn, 24-timers jobb, faktisk! Ikke sover man like godt om nettene bestandig,heller. Så at du bruker tiden til å trene, står det respekt av!

 

Min helgemeny:

I kveld; Kyllingfilet oppskåret i biter, stekt i pannen, wok-grønnsaker ( chineese) og italienske tomater på boks. Krydder og masse hvitløk, nam! Italiensk rødvin, ett....muligens to glass i langsom kino.....!

Lørdag; Scampi med masse grønnsaker, freses i pannen. Har ikke bestemt saus, muligens sursøt kinesisk. Nydelig. Og litt mer rødvin.

 

Dagens trim har vært en god time i marka med hunden. det er så nydelige høstfarger ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig, fra en slankers synspunkt er det godt at helga snart er bak oss. Uten de helt store utskeielsene for min del, men noen små kjeks ble det, litt formkake og ribbe til middag i dag, med saus og sprø svor(julestemningen kom sigende litt, ja)....

MEN iføle loggen min er jeg under 1700 idag, igår orka jeg ikke å logge alt, jeg spiste litt potetgull- og entrecote med sopp til kvelds (MMMM). Vi bruker å fløtestue soppen, men jeg kjøpte med vilje ikke fløte, men sopp stekt med løk er også godt... ja også en liten klatt bremykt, da....Dermed kan det godt hende jeg kom opp mot 2000 igår, men jeg har egentlig en følelse av at jeg har god klaring. :-)

Jeg har gått en tur med stavene mine idag, skikkelig deilig å få svette litt, så jeg synes egentlig denne helga har gått ganske bra. Må jo kose seg litt og da!

 

Håper alle har greidd seg godt, og hvis ikke, put your behind in the past- eller hvordan var det nå...(?), og begynn på ny ei ny uke uten dårlig samvittighet!!

 

Fint at vi har fått med oss flere nye, velkommen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk litt greit at helgen er over nå som man prøver å ikke få i seg altfor mange kalorier! Men jeg har funnet ut at jeg skal begynne med en spisedag i uken, for å få opp forbrenningen (og kose meg med masse god mat!!) og heller være streng de andre 6 dagene, spise veldig lite karbohydrater fra brød, pasta, ris og poteter, og ligge på ca 1500 kalorier de seks dagene i uka. Skal se om det funker bedre for meg! :-) Skal selvfølgelig ikke fråtse villt på spisedagen, men kose meg litt ekstra. Har prøvd å gå ned fra 70 til 65 kg veldig lenge, men det går ikke nedover hvis jeg har et jevnt kaloriinntak hele uka. Nå bør det bli resultater fordi det er mye nytt på en gang for kroppen min: har begynt med styrketrening, har begynt med spinning flere ganger i uka (trente kondisjon før og, men da bare for meg selv på apparater på treningssenter, spinning er vel veldig mye mer effektivt!), kutter ned på karbohydratene + en spisedag i uka! Spennende å se hvordan dette går, verdt å prøve ihvertfall! :)

 

Synes du har vært flink i helgen, Meiret! Litt godt må man jo unne seg, og det virket ikke som om du har overdrevet ihvertfall! :)

 

Idag starter uken med styrketrening og Stressines kyllingbolle-suppe til middag! Gleder meg til å lage den! Ha en fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Jeg har forsøkt å ligge på 1900 kalorier i lengre tid (som jeg visstnok skal ligge på etter GRs formel), men går ikke ned i vekt på den måten... Jeg spiser lite i utgangspunktet (bare for å opprettholde vekten), skeier ikke ut så veldig mye og trener masse! Så dersom jeg skal gå ned i vekt sier det seg selv at jeg må gå ned på antall kalorier da jeg ikke kan øke treningsmengden. Jeg synes jeg får i meg bra med mat og jeg ligger faktisk på bare 1100-1200 kalorier enkelte dager (men forsøker å ligge på rundt 1400-1500). Og så koser jeg meg litt innimellom i helgene! Denne helga var det ingen problem med kaloriene siden jeg lå og kastet opp i hele går. Følte meg som en rosin da jeg våknet opp i morges; skikkelig inntørket!

 

Jobber med å gå ned på karbohydrater, men det er vanskelig (særlig i lunsjen)!

 

Suppe er jo sunt og godt! Tenkte på å lage en thailandsk suppe med kylling i idag jeg (av det sterke slaget med masse chili og hvitløk)! Og så en runde med aerobic i kveld! Deilig!

 

Ha en flott slankeuke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg da, Stressine! Hørtes ikke ut som du hadde det så gøy igår! Men siden du er på aerobic idag allerede, så virker det jo ut som formen er tilbake!:)

 

Har akkurat spist den grønnsakssuppen din m/kyllingbollene til middag, den var utrolig god!!! Og veldig lite kalorier! Stor posjon ble det og, så blir det suppe til lunsj imorgen!

Den thailandske kyllingsuppen din hørtes kjempegod ut! Kunne du ha lagt ut oppskriften på den og?!

Jobber med å gå ned på karbohydrater jeg og, men det er hardt! Er såå sugen på brød, men tror det er fordi jeg har spist ganske lite idag, bare 1000 kalorier foreløpig..så da blir det nok en heftig omelett til kvelds!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ,da Stressine, hørtes trasig ut, håper formen er bedre!

 

Angående kalorier, så ligger jeg faktisk rundt 1400 nå om dagen, sånn til daglig, jeg trener forholdvis lite til vanlig, prøver å spise littegrann mer hvis jeg har ei ordentlig økt en dag. I begynnelsen av slankinga lå jeg på 1600 ca, men siden dagsbehovet mitt i følge formelen er 1900, kom jeg etterhvert frem til at jeg ville litt ned i inntaket.De to første dagene på rundt 1400 var tøffe, det kjentes altfor lite ut, og jeg ble slapp og "tom" veldig fort. Det tok som sagt ca 2-3 dager, så stabiliserte det seg, og nå går jeg jo sakte, men sikkert, ned også.

Det vanskeligst måltidet er kveldsmaten, er jo så godt å kose seg med noe til kvelds! Jeg blir skikkelig glad når jeg oppdager at jeg har så mye som 200 kcal til gode etter middagen er fortært! Wasa husman med brunost er blitt luksusmaten min!

 

Den der kyllingbollesuppa ble jeg litt nysgjerrig på, Stressine, hva med å dele oppskriften med oss senere ankomne? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Og det hele var min skyld siden jeg tok en fest på lørdag! Jeg blir normalt aldri fyllesyk, men i en alder av 28 år blir jeg det for første gang!!! En helt forferdelig dag!

 

Grønnsakssuppa mi gir jeg gjerne ut oppskriften på! Har blitt helfrelst på supper for tiden!!!

 

Grønnsakssuppe med kyllingkjøttboller!

Ingredienser

400 g kyllingkjøttdeig

1 stk. egg

1 båt hvitløk

2 ss finhakket kruspersille

1 ss frisk basilikum eller 1 ts tørket (kan sløyfes)

1 ts salt

0,24 ts pepper

2 l vann

4 stk. hønsebuljongterning

4 stk. gulrot

½ stk. purre

½ stk. knollselleri (sellerirot)

¼ stk. kålrot

4 stk. potet

 

Fremgangsmåte

Rør inn egget i kyllingkjøttdeigen og tilsett hakket hvitløk, persille og krydder.

 

Kok opp vann og buljong og tilsett oppdelte suppegrønnsaker. Kok grønnsakene knapt møre. Trekk kjelen tilside.

 

Form kyllingfarsen til små boller og slipp dem opp i suppen etter hvert. Sett kjelen tilbake på platen og la kyllingbollene trekke 5-10 minutter til de er gjennomkokte. Dryss over litt hakket grønt før servering.

 

Thailandsk suppe

Jeg kjøpte en pose med Santa Maria "Tom Kha"-suppe og hivde oppi kokosmelk, currypaste (rød), champignonger, kyllingfilet i biter osv. Det går an å lage den fra bunnen med hvitløk, løk og lemongrass for grunnlag for kraften! Sterkt, men godt! Og kroppen forbrenner mere når den får i seg sterk mat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, gruer meg alltid til veiedag, selv om jeg har vært flink med mat og aktivitet. Skrekken for å ha gått opp istedet for ned ligger der og lurer. Helt tåpelig, men ved å innrømme det overfor dere her, blir det liksom ikke så skummelt. Dere har jo alle hatt både opp- og nedturer, ikke sant? Noen som kjenner seg igjen i "veie-seg-skrekken?"

Jeg lurer imidlertid på om jeg skal endre veiedag til fredag, blir jo mye kjekkere det, å presentere sine nederlag eller seire samtidig, vi er jo i samme båt.....!

Får se om jeg klarer å holde meg unna vekta i morgen, satser på det.

 

Ja, Stressine, oppskrifter mottas med takk!!! Jeg er ingen matlager som liker å stå ved kjøkkenbenken og eksperimentere med nye retter, men supper og andre lette, raske retter er jo bra å lære for en kronisk skrubbsulten....haha!

Hørtes lite ut med 1200 kcal, Stressine, særlig hvis du trener mye....hvor mange trimpoeng ligger du på i uka? Er jo en hårfin balansegang mellom for lite og for mye mat, selv er jeg livredd for å senke forbrenningen min. Men jeg er ofte sulten, selv om jeg ligger på 16-1800 kcal i snitt. Kanskje man burde prøve å spise litt mer proteiner og mindre karbohydrater, er som kjent mer mettende med proteiner. Men det var det brødet, da.....og brunosten......hulk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...