Gå til innhold

Pilatestrening i stua


Vesla
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Pilates trenings dvd'en i forrige uke! Skulle liksom starte et nytt og bedre liv.... men jeg ble så forferdelig svimmel! Hodet opp og ned og rundt og rundt, hmmm... like langt som i forrige uke. Nå har jeg til og med mistet lysten på gåturene mine, kjedelig. Hva er gøy trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig glad i jogging, pilates etc... men er det noe jeg liker, så er det styrketrening!

 

Da bruker jeg enten å dra på Stram Opp timene på SATS, eller så trener jeg med strikk hjemme. Dersom du ikke har råd eller tid til å dra på treningssenter, så vil jeg anbefale deg å kjøpe strikk som du kan trene med hjemme. Koster ca 150-200,-.

Du finner programmer for trening med strikk på nettet, samt at du får som regel med ett ark fra sportsbutikken du kjøper strikkene i, som viser hvordan du kan trene med strikk. Jeg kjøpte en netting med 3 strikk i forskjellige størrelser på XXL og er meget fornøyd med det :) Tror jeg betalte 199,-.

 

Lykke til, håper du finner noe som passer for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Kari Jaquessons Video Vitamin 4 for et par år siden og har siden fortsatt på egenhånd. Trening med strikker er effektivt og langt mer skånsomt for kroppen enn å bruke vekter.

 

Ellers så synes jeg det meste av treningen på treningsentrene som har fengende musikk blir morsom. Jeg orker utrolig mye mer når det jeg gjør er mosromt... Stavgang er effektivt. Trappeløping likeså...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg har råd til å trene, jeg har vært "støttemedlem" på opptil flere treningsstuidioer, det er bare at jeg mister interessen etter en stund! Klarer ikke å motivere meg.

 

Dere to som har svart meg er jo skikkelig spreke! Jogge har jeg ikke gjort siden jeg var ungdom! Strikk trente vi for mange mange år siden, da jeg var aktiv svømmer!

 

Jeg får prøve å skjerpe meg! Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også pilatesvideoen, og for meg funker den bra. Men jeg trener variert, og går mye tur.

 

Vet ikke hvor mye du veier, men sannsynligvis nok til at du ikke trives særlig med deg selv. Og så er ikke motivasjonen på topp, nei! Kanskje lettere å slappe av i sofaen enn å komme seg ut. Kanskje ikke så mange å gå sammen med og trene, heller? Jeg har en mor som sliter med vekta, og samme hva vi forteller henne om helseproblemer og annet, så nytter det ikke, hun bare gidder ikke å gjøre noe med det. Og så klager hun heller når helsa svikter. Snopeposen ligger alltid i veska...

 

Nei, resultatet kommer først når du er motivert, og har bestemt deg for at NÅ skal du gjøre noe. Da må du finne aktiviteter som du liker, og noe du kan fortsette med. Det beste rådet er å begynne så enkelt som med å gå tur, i et tempo som passer for deg. Skaff deg gjerne en discman eller mp3 spiller, så kan du lytte til din favorittmusikk mens du går. Kle deg etter været. Du vil garantert merke at etter en tur ut, så er bådet hodet og humøret mer på din side. Og jo flere turer du klarer å legge inn i løpet av uka, dess mer resultat vil du nok se. Mer ambisiøse øvelser kommer etterhvert som formen blir bedre.

Jeg VET hva jeg snakker om. Jeg trener som regel alltid alene, og etterhvert har dette blitt mine fristunder. En tur i skogen med eller uten musikk, er nå blitt rene sjeleboten. Du må ikke være opptat av alle andre som er bedre trent enn deg eller ser bedre ut enn deg, det vil bare psyke deg ned. Jeg synes forresten ikke jeg får like stor uttelling av helsestudio som å komme meg ut i frisk luft. Helsestudioene er ofte så dårlig inneluft i. Nei, det er billigere og bedre å komme seg ut. Jeg er sikker på at om du har turløype eller turområde der du bor, så vil du finne helt "normale" mennesker, med både for mye og for lite på sidebeina ute i løypene. Jeg tror du vil føle deg mer vel der enn å skulle eksponere deg i et helsestudio, der du ofte har mange veldig tynne gutter og jenter som det kan være lett å sammenligne seg med, og så får et enda dårligere selvbilde.

 

Vær først og fremst glad i deg selv. Ha respekt for den du er, uansett størrelse. La et eventuelt vekttap være en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også pilatesvideoen' date=' og for meg funker den bra. Men jeg trener variert, og går mye tur.

 

Vet ikke hvor mye du veier, men sannsynligvis nok til at du ikke trives særlig med deg selv. Og så er ikke motivasjonen på topp, nei! Kanskje lettere å slappe av i sofaen enn å komme seg ut. Kanskje ikke så mange å gå sammen med og trene, heller? Jeg har en mor som sliter med vekta, og samme hva vi forteller henne om helseproblemer og annet, så nytter det ikke, hun bare gidder ikke å gjøre noe med det. Og så klager hun heller når helsa svikter. Snopeposen ligger alltid i veska...

 

Nei, resultatet kommer først når du er motivert, og har bestemt deg for at NÅ skal du gjøre noe. Da må du finne aktiviteter som du liker, og noe du kan fortsette med. Det beste rådet er å begynne så enkelt som med å gå tur, i et tempo som passer for deg. Skaff deg gjerne en discman eller mp3 spiller, så kan du lytte til din favorittmusikk mens du går. Kle deg etter været. Du vil garantert merke at etter en tur ut, så er bådet hodet og humøret mer på din side. Og jo flere turer du klarer å legge inn i løpet av uka, dess mer resultat vil du nok se. Mer ambisiøse øvelser kommer etterhvert som formen blir bedre.

Jeg VET hva jeg snakker om. Jeg trener som regel alltid alene, og etterhvert har dette blitt mine fristunder. En tur i skogen med eller uten musikk, er nå blitt rene sjeleboten. Du må ikke være opptat av alle andre som er bedre trent enn deg eller ser bedre ut enn deg, det vil bare psyke deg ned. Jeg synes forresten ikke jeg får like stor uttelling av helsestudio som å komme meg ut i frisk luft. Helsestudioene er ofte så dårlig inneluft i. Nei, det er billigere og bedre å komme seg ut. Jeg er sikker på at om du har turløype eller turområde der du bor, så vil du finne helt "normale" mennesker, med både for mye og for lite på sidebeina ute i løypene. Jeg tror du vil føle deg mer vel der enn å skulle eksponere deg i et helsestudio, der du ofte har mange veldig tynne gutter og jenter som det kan være lett å sammenligne seg med, og så får et enda dårligere selvbilde.

 

Vær først og fremst glad i deg selv. Ha respekt for den du er, uansett størrelse. La et eventuelt vekttap være en bonus.[/quote']

 

Veldig enig med deg! Ingenting er som tur ut alene. Jeg går ofte tur med andre også, men er helt avhengig av denne fristunden min ute der jeg kan koble ut litt, høre på musikken min og gå i mitt eget tempo. (Jeg kjenner nemlig ingen som orker å gå så fort som meg. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da' date=' jeg har råd til å trene, jeg har vært "støttemedlem" på opptil flere treningsstuidioer, det er bare at jeg mister interessen etter en stund! Klarer ikke å motivere meg.

 

Dere to som har svart meg er jo skikkelig spreke! Jogge har jeg ikke gjort siden jeg var ungdom! Strikk trente vi for mange mange år siden, da jeg var aktiv svømmer!

 

Jeg får prøve å skjerpe meg! Takk for svar![/quote']

 

 

Jeg er faktisk ikke så veldig sprek :) Men håper det blir bedre etterhvert som jeg får trent mer.. Jeg bruker også å være ganske gira den første uka, men så daffer det av etterhvert. Jeg synes det er spesiellt vanskelig å dra å trene etter å ha vært på jobb og spist middag. Jeg kommer meg virkelig ikke ut av sofaen når jeg først har satt meg ned...

 

Jeg har heldigvis funnet en løsning på problemet, jeg tar med meg treningstøy på jobben. Etter jobb så drar jeg til Sats med en gang og får timen unnagjort, så drar jeg hjem,spiser middag og slapper av med god samvittighet! Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg aldri fått trent. De dagene jeg virkelig ikke gidder trening (eller er altfor støl), hopper jeg av trikken halvveis før jeg er hjemme, og går videre (ca 15 min rask gange).

 

Husk også at du må ikke jogge for å forbrenne kalorier, dersom du går like langt som du hadde tenkt å jogge, så forbrenner du like mange kalorier. Eneste ulempen er at det tar lengre tid å gå samme strekning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trente du på senteret før da, når du var innom.... :)

 

Jeg var også støttemedlem ei stud, eller først var jeg flink, så ble jeg støttemedlem (er det ikke sånn det ofte går a? ). Så begynte jeg å dra meg ned på trening. Tok tak i nakken og dro og dro...

 

Prøvde spinning for første gang i fjor høst (etter å ha vært medlem noen år). Digga det! Følte jeg mestra det greit med en gang og det er ikke noe vanskelig. Dessuten med å styre motstand selv var jeg min egen sjef.

Så det ble sykkelsko til jul og greier og det har vært kjempenyttig.

 

Jeg likte ikke saltimene så veldig og kutta de helt faktisk. Så det går i styrke og spinning på senteret.

 

Det gjelder å finne noe man liker og er komfortable med. Kanskje det er andre som trener der som du kjenner det går ann å inngå avtale med?? Det opplevde jeg som lettere da sambo var med litt.

Ser veldig hygglig ut med de som er to oppe i styrkesalen også så det kan være en god ting.

 

Jeg har lite stuegulv da, men når det blir større vil jeg ha en sykkel foran tv'n. For å sykle til favorittprogrammer og sånn. Da går tia.

Jeg ville hatt spinningsykkel fremfor ergometersykkel for jeg syns de er bedre å sykle på.

 

Utetrening: Har du mp3 spiller eller lignende? Fyll den med masse god musikk. Eller hør på en lydbok mens du er ute. Går eller sykler.

 

Svømmehall. Er det noe vannaerobic i nærheten der du bor feks?

 

Skjønner deg godt. Jeg hater å trene hjemme på stuegulvet, sofan er alt for nærme og alt annet jeg har hjemme.

 

Lykke til med å finne noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variasjon er mitt tips! Blir jo rålei av å gå på de samme timene hele veien, og bare tenke på hvor effektiv trening man skal ha. Jeg prøver å gå på trening tre ganger i uken. Skulle jeg bare tenkt antall kalorier forbruk måtte jeg jo gått på spinning hver gang, men jeg tenker mer (denne gangen, klok av skade) at jeg skal ha det gøy. Går på den timen som passer og som ser gøy ut. Varierer mellom spinning (VELDIG slitsomt synes jeg, men herlig etterpå), styrketrening i sal og høy-puls/ step/ aerobic-timer. Dristet meg til og med på en time med poweryoga en gang, men for en som liker fart og bøtter med svette ble det litt vel rolig. Var velig deilig likevel, beroligene.

 

Åj, ble langt. Ang. pilates forresten, så tror jeg det blir bedre etterhvert. Det er ganske vanskelig til å begynne med når kroppen ikke er vant til slike bevegelser! Lykke til med stuetreningen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vesla.

 

Jeg tror på variasjon i treningen. Prøv litt forskjellig, skaff deg en rockering hvis du ikke har en, eller et hoppetau, å hoppe på trampoline er også supereffektivt og kjempegøy... husk å knipe de første gangene :-)

Å gå på treningsstudio er noe man må holde ut en periode for å komme skikkelig inn i programmene, da først blir det morsomt. Det er også motiverende og enklere å komme seg avgårde hvis man er flere som trener sammen. Kanskje du kan spørre noen venninner om de vil starte sammen med deg. Selv går vi flere sammen, og det hjelper meg til å komme meg avgårde når jeg egentlig helst ville blitt hjemme i sofakroken.

Uannsett så er all aktivitet bedre enn ingen aktivitet.

Opp og hopp og lykke til Vesla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...