Gå til innhold

Spiser du frokost hver morgen?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest annethea

Av erfaring vet vi at mange ikke spiser frokost. Er du blant dem, er dette et viktig sted å begynne dersom du ønsker å ha et sunnere og bedre kosthold. I tillegg til at det er gunstig for fordøyelsen, gjør det det også enklere å unngå de store utskeielsene på kvelden. Frokosten er dagens viktigste måltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annethea

Flott at du spiser frokost, hver dag! Vi anbefaler et tynt lag, ca. 5 g margarin på brødskiven da det er en god kilde til umettet fett. Andre margariner enn Brelett kan inneholde noe mer av det sunne fettet, og er derfor merket med et rødt hjerte i vår kursbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns frokost er fryktelig vanskelig. Jeg syns det er grusomt å starte dagen med å spise. Jeg har aldri likt å spise frokost, enda jeg vet at det er viktig. Noen som har tips til hvordan jeg kan komme igang med frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte på kurs at man skulle spise frokost innen en time etter at man hadde stått opp. Å det gjør jeg.

Ikke alltid i helgene men ellers er jeg flink.

Få i gang forbrenningen er jo bra + masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser havregrøt hver morgen,- 40g havregryn og ca 2 dl ekstra lettmelk, som jeg koker i microbølgeovn, og spiser med kanel på.

Dette har blitt en vane, og hvis jeg er borte og ikke får min daglige dose havregrøt,føler jeg meg nesten snytt. jeg har aktivt gått inn for å redusere sukkerinntaket, og faktisk er det kjempegodt med bare kanel på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser også havregrøt men jeg pleier å ha også 20g kli i det, og koker den med vann. jeg blir skikkelig mett! og så kan jeg bruke melkerasjonen min til en kaffelatte senere på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke spiser frokost. Har dere prøvd smoothie? Det lages fort og greit og kan varieres masse.

Med litt frossen frukt og yoghurt, juice får dere i dere masse vitaminer også. En god start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring vet vi at mange ikke spiser frokost. Er du blant dem' date=' er dette et viktig sted å begynne dersom du ønsker å ha et sunnere og bedre kosthold. I tillegg til at det er gunstig for fordøyelsen, gjør det det også enklere å unngå de store utskeielsene på kvelden. Frokosten er dagens viktigste måltid![/quote']

 

 

Japp spiser frokost hver dag, men mitt prob med to barn, er at det liksom ikke blir tid til å virkelig nyyyyte den... tar meg en skive midt i matpakke lagingen, el et knekkebrød... Men kjenner på kroppen at må ha noe å spise om morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bestandig forkost, to grove brødskiver. Klarer meg ikke uten frokost jeg. Jeg blir rett og slett dårlig humør og slapp hvis jeg ikke spiser. Jeg har tre barn, og merker også at det er litt stressende av og til ved frokosten, men klarer allikevel å ta meg tid til å spise mine to skiver. Jeg håper på denne måte å være et forbilde for barna mine slik at de også synes det er viktig med frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid skrubbsulten om morgenen, og går aldri ut døren uten å ha spist frokost! Må passe meg så jeg ikke spiser for mye, så jeg har vel motsatt problem av de fleste andred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost må jeg ha hver dag, og det er ikke mye variasjon i den. 1 yoplait, 0.1%, havrefras eller en frokostblanding uten for mye fett og sukker og en banan. Også en kopp kaffe og avisa........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser havregrøt hver morgen' date='- 40g havregryn og ca 2 dl ekstra lettmelk, som jeg koker i microbølgeovn, og spiser med kanel på.

Dette har blitt en vane, og hvis jeg er borte og ikke får min daglige dose havregrøt,føler jeg meg nesten snytt. jeg har aktivt gått inn for å redusere sukkerinntaket, og faktisk er det kjempegodt med bare kanel på :)[/quote']

 

Det var jammen lurt. Det skal jeg prøve i morgen tidlig. Kanel er jo veldig sunt også!!!

Jeg sliter nemlig med at jeg ikke får ting søtt nok.....og det er jo ikke bra når man vil ned 50 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes det som en ordentlig frokost hvis man bare får i seg frukt?

 

Det lurer jeg også på. Hva er egentlig frokost? Jeg pleier å spise en gulrot når jeg har kommet på jobb kl 8. Så spiser jeg ikke før lunsj kl halv 1. Det er nok litt lenge, men uansett, det er ikke i arbeidstida jeg legger på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya

To dager i uka starter jeg skikkelig tidlig på jobb, og jeg klarer bare ikke å spise brødskive kl0600. Så istedet tar jeg en liten porsjon frokostblanding - ca 1/3 porsjon, med en kopp te til. I tillegg lager jeg større matpakke enn vanlig, og spiser en skive som mellommåltid ca en og en halv time senere. Da klarer jeg meg bedre til lunsj og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemoms

frokost er et must for meg..tar ofte en biola yoghurt(markjordbær), men mandler oppi + kaffe da selvfølgelig.

 

jeg er en av de som absolutt ikke fungerer før frokosten er på plass..klarer ikke å dusje først en gang,,tji hi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, spiser frokost hver dag!!

Prøver å varierer litt, brødskiver, knekkebrød, frokostblanding, youghurt. Har som regel litt grønt på hvis det er brød eller knekkebrød. Varierer også pålegget med ost, kjøttpålegg og leverpostei.

Til daglig drikker jeg bare litt juice før jeg går hjemmefra, så koser jeg meg med frokosten og en kopp te når jeg har kommet på jobb.

 

I helgene blir det gjerne litt ekstra godt pålegg og da drikker jeg gjerne melk til frokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...