Gå til innhold

Spiser du frokost hver morgen?


Gjest annethea
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Melankolibri
Det lurer jeg også på. Hva er egentlig frokost? Jeg pleier å spise en gulrot når jeg har kommet på jobb kl 8. Så spiser jeg ikke før lunsj kl halv 1. Det er nok litt lenge' date=' men uansett, det er ikke i arbeidstida jeg legger på meg.[/quote']

 

Det har noe med å holde forbrenningen i gang. Ikke at du legger på deg på jobb.

Jeg fikk beskjed (på GR kurs) om å spise frokost innen en time etter at man har stått opp.

Dette klarer jeg ikke, men tar meg en banan før jeg drar hjemmefra, så spiser jeg frokosten min på jobb. Da har man fått igang forbrennigen med det sammen man står opp. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spiser frokost hver dag men noen dager går det litt hurtigt på morningen så da tar jeg en ATkins apple crisp med på jobb og spiser den når jeg kommer frem, sammen med en kop kaffe. Er usikker på om dette er lurt men har tenkt at det er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en prøvelse for meg før. Da spiste jeg ikke før kl.11.00 ( lunch på jobb ) Men nå spiser jeg 2 skiver kl.05.30 hver morgen untatt helgene. Da blir det noe senere.

Dette er bare en vane og du er opplagt og har ikke lyst å putte alt mulig rart ( les usundt ) i munnen.

Dessuten, etter at jeg begynte med frokost og mosjon samt kuttet ut sjokoladen som var fristene ut på formiddagen, så har jeg gått ned 13 kg.

Så stå på alle sammen, nyt en frokost :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste heller ikke frokost før, men etter jeg begynte GR er det blitt ett must før jeg går ut døren om morningen.

 

Jeg spiser som regel 2 weetabix med 2/3 banan og 3 dl lettmelk, eller 40 gram Kellogs special K black & blue berries. Det er raskt og enkelt å lage og godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Hva er egentlig frokost? Jeg pleier å spise en gulrot når jeg har kommet på jobb kl 8. Så spiser jeg ikke før lunsj kl halv 1. Det er nok litt lenge' date=' men uansett, det er ikke i arbeidstida jeg legger på meg.[/quote']

Er kanskje litt lite med en gulrot for å sette i gang forbrenningen?

Synes det er godt med havregryn med melk når jeg ikke orker skiver, og har lyst på noe søtt i tillegg. Kan jo spise frukt eller grønt i tillegg, om man føler at rasjonen ikke er mettende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spiser alltid frokost, men blir dessverre ikke de store variasjonene. Spiser stort sett All Bran med Biola (bringebærsmak), hadde vel vært sunnere med Biola naturell, men den med bringebærsmak er så innmari god :)

Av og til blir det en youghurt og en banan i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid hjemmelagde grovbrød med noe sunt pålegg på (cottage cheese/lettsyltetøy, hamburgerrygg, lett smøreost, lettere norvegia eo.l.).Hvis jeg ikke har orket å bake brød blir det som oftest ryvita isteden. Og så ett eller to store glass vann og en kalsiumtablett :) (Er laktoseintolerant, så det blir dårlig med melk).

 

Pleide ikke å spise frokost før, men nå klarer jeg meg ikke uten! Tror ikke jeg hadde fungert på jobben i det hele tatt. Er en vane jeg er glad for å ja tvinget igjennom1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt en skikkelig fan av Bjørn Havre-kvikk med eple og kanel. Denne havregrøten behøver ikke kokes på komfyr eller i mikroovn. Bare tilsett kokende vann, rør rundt og la stå et par minutter. Genialt enkelt om morgenen. Jeg setter på vannkokeren før jeg går i dusjen, blander vann med havregryn etter dusjen, ordner meg litt på badet før jeg spiser. Så føner jeg hår og stjæsjer meg ferdig etterpå. Det går superfort, og ikke minst det smaker utrolig godt.

 

MEN: Til min store fortvilelse har de sluttet å selge Bjørn Havre-kvikk på Centra Høvik der jeg vanligvis handler. Noen som har sett denne noen andre steder???

 

Før jeg startet på Grete Roede så spiste jeg svært sjelden frokost. Nå får jeg nesten abstinenser hvis jeg ikke gjør det. Ikke bare har jeg gått ned i vekt med mitt nye kosthold, men energinivået mitt er mye mye høyere også. Jeg er overbevist om at spesielt inntak av frokost er av stor betydning for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten frokost fungerer jeg ikke... men så er jeg også av den typen som blir skikkelig sur&sliten uten mat, så for meg er det utrolig viktig å holde blodsukkeret på rett sted. Har begynt å spise havregrynsgrøt (laget med ekstra lett melk) til frokost, det fyller jo utrolig godt opp, og med bittelitt sukker, margarin & kanel så er det jo ordentlig nam og! (sa hun som ikke har hært å spise slikt etter tvangsforinga av havregrynsgrøt mekka med vann på barneskolen...forbedring ja!)

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm etter å ha lest tråden MÅ jeg prøve å få i meg frokost. Har regnet ut at jeg har et kaloriinntak på rundt 15-1600 om dagen (mest usunne greier *kremt*) og at jeg skal kunne forbrenne 2300 av dem... og jeg som bare spiser middag og masse usunne greier på kvelden...

 

Altså: frokost er tingen!!! SKJERPINGS loves!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen lurt. Det skal jeg prøve i morgen tidlig. Kanel er jo veldig sunt også!!!

Jeg sliter nemlig med at jeg ikke får ting søtt nok.....og det er jo ikke bra når man vil ned 50 kg.

 

Jeg har over tid kuttet ned på sukker i/på mat og i drikke som f.eks. te. Nå har jeg endelig blitt vant med at ting ikke trenger å være så søtt for å være godt :( Kankskje et tips for andre som prøver å kutte sukker inntaket.

 

Frokost har jeg alltid spist hver dag, pga. mamma. Hjemme fikk vi ikke gå ut før vi hadde spist frokost, og for meg funket det. Det har blitt en god vane, som mamma sørget for at jeg har tatt med meg videre i livet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser frokost srtaks jeg våkner. det er det måltidet jeg liker best på hele dagen. dette er en vane jeg fikk innarbeidet etter jeg fikk barn. før var det litt hipp som happ. Elsker frokost! da spiser jeg som oftest en grovbrødskive med mye pålegg med grønt på toppen. og så kaffi da... en cafe au lait.. veldig viktig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

spiser frokost hver dag - med brødskiver og godt pålegg, melk eller juice og en god kopp te. Koser meg med frokosten og tenner gjerne et stearinlys og leser avisa. Står opp i god tid før arbeid slik at jeg har tid til denne frokoststunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frokost må jeg ha. Har alltid vært sulten på morgenen, og har jo nå også lært at det er veldig viktig for å få igang forbrenninga.. Spiser 3 Wasa Havre knekkebrød med lett ost, leverpostei eller mager prim til frokost med kaffe og ett stort glass vann. Det er godt, enkelt, alltid "ferskt" og metter lenge. Har prøvd med grov brød istedenfor men ble raskere sulten igjen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gjest MissSlim

Ja, frokost må man ha :D Innen en time etter jeg har våknet kjenner jeg suget i magen, og dag skjer konsumet i form av et knekkebrød eller to, gjerne et egg om jeg har tid, eller litt youghurt og musli :) NAMMMM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...