Gå til innhold

Nedoverklubben uke 45


Gjest Mimmi80

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vil bare takke for oppmuntrende ord.

 

Ønsker deg en flott uke. Håper været er bedre der du bor, her høljer det ned. Typisk Bergensvær :->.

 

Klem fra tsj.

 

Hei :)

 

Som du sier du får ta tiden til hjelp' date=' det er viktig å tenke på at dette er en livsstilsendring vi holder på med og at det vill ta litt tid.

 

Og en halv kilo er nå en pakke med melange smør det, tenk på det når du er i butikken neste gang.

 

Ha ei fin uke:)

 

klem fra Slankeblogger Evelyn[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.6 kg ned denne uken.

12,2 kg til sammen

 

Jeg sikter mot -15 kg eple, men det går veeeldig tregt.

På de to siste ukene i kurs nr 2 har jeg bare tatt av 0.7 kg, lite motiverende ja.

Men har trenet masse og spist bare det jeg skal.

 

Men en liten oppmuntring i dag likevel, nå er jeg kommet til en vekt jeg ikke har hatt på over 6 år.....fryktet jeg ikke skulle komme under, men det gjorde jeg i dag, HURRA !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en liten oppmuntring i dag likevel' date=' nå er jeg kommet til en vekt jeg ikke har hatt på over 6 år.....fryktet jeg ikke skulle komme under, men det gjorde jeg i dag, HURRA !!![/quote']

 

Gratulerer så masse! Så deilig å se nye, lave tall! Vi trenger slike småseire underveis. Små skritt, små mål og små belønninger gjør den lange veien mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsnipa
Jeg skjønner godt den frustrasjonen man føler når man vet at man har vært flink' date=' men det føles bare ikke på vekten. Jeg fikk beskjed om en gang at muskler veier mer enn fett, så hvis man er flink å trene, kan vekten enkelte ganger stå stille, for så andre ganger vise vekttap. Men det viktigste da fikk jeg beskjed om var å måle meg, for man går gjerne inn i cm selv om man ikke går ned i vekt. Forrige uke var det slik for meg, da gikk jeg opp 200 gr, men gikk inn totalt 5 cm! Du skal bare se at kanskje allerede neste uke går vekten nedover igjen. Lykke til. Ikke gi opp. Ønsker deg en fin kveld.

 

Hilsen tsj[/quote']

 

Tusen takk for svar og oppmuntring!

Kjøpte nye batteri til vekta i dag, og selv etter litt frokost og nesten en liter vann og kaffe har likevel gått ned en ny kg! Dvs litt over to fra sist uke hvor jeg hadde gått opp en kg. Pleier ikke hoppe rundt av glede, men det gjorde jeg nå...;-)

Skjønner man må være glad for vært gram som går...

Mvh en litt mer fjær brusende skogsnipe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og oppmuntring!

Kjøpte nye batteri til vekta i dag' date=' og selv etter litt frokost og nesten en liter vann og kaffe har likevel gått ned en ny kg! Dvs litt over to fra sist uke hvor jeg hadde gått opp en kg. Pleier ikke hoppe rundt av glede, men det gjorde jeg nå...;-)

Skjønner man må være glad for vært gram som går...

Mvh en litt mer fjær brusende skogsnipe...[/quote']

 

Gratulerer så mye! Er jo superdupert!

Her gjelder det å være glad for hvert gram ja, så lenge det står MINUS foran differansen så skal jeg være fornøyd. Da går det i alle fall i riktig retning! Ei på jobb kom med en bra sammenligning i dag, da jeg nevnte at jeg hadde gått ned 10,1 kg nå. Det er faktisk 10 pakker med sukker! Og dersom man har syltet/saftet eller av andre årsaker kjøpt "et brett" med 10 pakker sukker, så vet man at det faktisk er ganske tungt.. Og alt det har jeg kvittet meg med :) Dette går veien!

 

Til alle som er innom her og kommer med opp og nedturer, eller bare erfaringer:

Stå på videre, dette klarer vi!

 

Mimmi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett tenkt Mimmi, tenk 10 kg bort , 20 smørpakker, 10 sukkerpakker osv.

Jeg har 6 barn fordelt på 2 mine, 3 min mann sine og 1 felles. Jeg har hatt som mål å gå ned de kiloene hvert barn veier etter hvert:)

Har nå igjen 3 av barna med henholdvis gutten min på 40 kg ( er der snart!!!!)og de to jentene på ca. 50 kg. Så jeg sier til barna mine at når jeg får lyst på noe som ikke er bra for min kropp må jeg gå å bære en av de på ryggen hele dagen slik at jeg virkelig kan kjenne hvor tungt det var å drasse på de ekstra kiloene:)

Vi har det litt artig med det i familien.

 

Ellers hørte jeg et lurt motiveringsknep med ei som hadde samlet steiner i en korg i gangen for hver kilo hun gikk ned. Korga med steinene veide hele tiden like mye som hun hadde gått ned. Hun gikk å bar på den korga hvis hun mista motivasjonen og det hjalp for henne:)

 

Etter at jeg hadde gått ned mine første 10 kg spanderte jeg på meg frisørtime og klippte meg ganske kort etter å hatt langt hår omtrent ned på rompa i flere år.

Det ble også en ekstra ekstrem forandring. Kjøpte meg nytt antrekk og FØLTE meg UTROLIG FLOTT sjøl om jeg da veide 114 kg. Etter det har jeg hele tiden prøvd å vært snill med meg selv utvedning med å jåle meg og pynte meg. Så nå har jeg blitt en ordentlig jålejente. Må ta igjen 25 år etter å ha gjemt meg i svarte vide klær sier jeg.

 

Så igjen HURRA FOR DERE PÅ 40 + sidene for hver kilo dere nærmer dere målet.

STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med steinene er ikke dumt heller gitt.. Tror man trenger å sette ting litt i perspektiv av og til, og for meg hjelper det å sammenligne litt med matvarer. Fikk i alle fall en skikkelig tankevekker når det gjaldt de sukkerpakkene, og også at det er snakk om 20 halvkilos Melangepakker, eller 10 kilospakker. Det er mye altså! Huff og huff..

 

Virker som om du har god støtte i familien tirben, og det er kjempeviktig! Bruk det!

 

Og det er absolutt viktig å unne seg litt selvpleie underveis. Har ikke vært så flink til det jeg ennå, men har små tanker om en tur til en Aromaterapaut, få løsnet litt på nakke og skuldre, og unne seg litt luksus. En frisørtime hadde heller ikke vært dumt nei.. Kleshandling drøyer jeg litt med, siden de buksene jeg bruker nå var veldig trange før jeg startet vektnedgangen, men nå begynner de å bli litt store. Ergo "passer" de ennå, og jeg kan da sannsynligvis ikke juble for noen store størrelsesnedganger. Men de skal komme!! ;)

 

Synes vi er kjempeflinke jeg, og ikke minst flinke til å motivere hverandre! Det er viktig!

 

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemusmeg

Kurskveld nr 3 på kurs 2, en liten nedgang på 100 gram, men ned er ned. Totalt har jeg tatt av 14 kilo på 10 uker.

 

Får bare stå på denne uken

 

Ellers gratulerer til alle med nedgang denne uken.

 

Klem fra Stavanger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og oppmuntring!

Kjøpte nye batteri til vekta i dag' date=' og selv etter litt frokost og nesten en liter vann og kaffe har likevel gått ned en ny kg! Dvs litt over to fra sist uke hvor jeg hadde gått opp en kg. Pleier ikke hoppe rundt av glede, men det gjorde jeg nå...;-)

Skjønner man må være glad for vært gram som går...

Mvh en litt mer fjær brusende skogsnipe...[/quote']

 

 

Hei!

 

Gratulerer med minus over 2 kg siden sist uke! Skjønner godt at du hoppet av glede, det er kjempegøyt når man endelig blir litt belønnet.

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikken11

Selv om jeg skal begynne på GR-internett kurs på mandag, har jeg allerede prøvd å gjøre noen justeringer. Det har resultert i 500 g ned på 5 dager. Jeg er ganske stolt, da har de små endringene hjulpet meg litt ned. ;) Gleder meg til å fortsette den nye trenden :)

 

Stå på alle sammen! Jeg synes dere er superflinke!!

 

Solsikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg skal begynne på GR-internett kurs på mandag' date=' har jeg allerede prøvd å gjøre noen justeringer. Det har resultert i 500 g ned på 5 dager. Jeg er ganske stolt, da har de små endringene hjulpet meg litt ned. ;) Gleder meg til å fortsette den nye trenden :)

 

Stå på alle sammen! Jeg synes dere er superflinke!!

 

Solsikken[/quote']

 

Gratulerer! Så flink du er!

Bare vent, dette kommer til å gå veien :) Vær litt tålmodig og ta en dag av gangen, så vil du se resultatene komme!

 

Lykke til på kurs til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg godt igang igjen med kampen mot kiloene. Var på forening igår, så det ble ganske sein middag, men likevel så var vekta snill med meg idag :-) Jeg har vært flink i uka som har gått og ligget i gjennomsnitt på ca 1600 kalorier pr dag, og i tillegg så har jeg såvidt kommet igang med trening igjen. Var på BodyPump for første gang på onsdag, og har vondt i musklene ennå :-) I morgen tidlig blir det step/mrl. Har laget treningsplan for neste uke også, så da blir det 3 treningsøkter på treningssenteret. Deilig å komme igang igjen etter noen forferdelig sløve uker (på treningsfronten).

 

Startvekt: 144,3

Vekt forrige uke: 136,7

Denne uke: 135,9 - ned 800 gram

Total nedgang: 8,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg godt igang igjen med kampen mot kiloene. Var på forening igår' date=' så det ble ganske sein middag, men likevel så var vekta snill med meg idag :-) Jeg har vært flink i uka som har gått og ligget i gjennomsnitt på ca 1600 kalorier pr dag, og i tillegg så har jeg såvidt kommet igang med trening igjen. Var på BodyPump for første gang på onsdag, og har vondt i musklene ennå :-) I morgen tidlig blir det step/mrl. Har laget treningsplan for neste uke også, så da blir det 3 treningsøkter på treningssenteret. Deilig å komme igang igjen etter noen forferdelig sløve uker (på treningsfronten).

 

Startvekt: 144,3

Vekt forrige uke: 136,7

Denne uke: 135,9 - ned 800 gram

Total nedgang: 8,4[/quote']

 

Så flott at du er i gang med fine treningsvaner igjen!

Kan tidvis være litt slit å få treningen inn i hverdagen, men plutselig har man vanene på plass, og da går alt så mye bedre. Dessuten er jo 800 gram på ei uke helt supert! Går rette veien da ;)

 

Jeg har selv planer om å legge inn en liten ekstra treningsøkt i dag, selv om det egentlig passer litt dårlig. Men jeg vet det gjør så godt, og er jo bare snakk om en liten time. Det har jeg tid til!

 

Lykke til videre med treningen og vektreduksjonen! Går veien dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...