Gå til innhold

Nå skjønner jeg ingenting!!!???


Mona

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på vekta i dag, etter en uke med ganske mye utskeielser, og jeg var kjempenervøs. Var sikker på at jeg hadde gått opp en del. Vekta viste derimot at jeg hadde gått ned 1,3 kg!!! Nå lurer jeg på om dette er riktig. Jeg prøvde flere ganger, og den viste det samme hver gang.

 

Det er ikke det at jeg ikke er glad for dette, for det er jeg. Hadde jo vært mye kjedligere om den hadde gått opp 1,3 kg. Det er nok lettelsen som får meg til å ta helt av nå, men jeg synes det er rart. Jeg har trimma slik som jeg pleier, men har spist alt for mye snop! Jeg gikk aldri ned så mye på en uke når jeg skulle ned i vekt. Er det flere som har opplevd dette.

 

Jeg vurderer å kjøpe nye batterier, og kontrollere vekten før neste veiing, bare for å være helt sikker. Så får jeg nyte følelsen av lettelse så lenge jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at kroppen reagerer litt senere på utskeielser enn man forventer. Muligens vil du merke det neste uke. Eller om du "strammer" inn til en normaluke mht snop ol, og holder deg på sporet, så skal du se at det ikke får utslag. Ofte er det nok å veie seg en gang i mnd., da ser du utviklingen klarere- etterhvert som du stoler mer på deg selv og din trivselsvekt.

 

Jeg har holdt vekten siden mitt GR kurs i 2001, og jeg har selvsagt hatt uker/helger/dager som du beskriver. Imidlertid har jeg i det store og hele holdt meg til et redusert forbruk av søtsaker/drikker, samt at jeg har 7-10 trimpoeng i uken. Det er de dagene og ukene som det er flest av som teller!

 

Jeg har også erfart at jeg kan ha vanlig kosthold også på spesielle dager/helger/helligdager, for så å være litt ekstra obs i etterkant eller forkant. Da veier jeg meg hver uke, og er "knipen".

 

Selv synest jeg det er kveldene som er min utfordring. Må rett og slett legge et lite måltid inn, evt ta meg en kopp kalorifattig kakao (options) eller en banan/frukt for bøte på evt søtsug.

 

Gled deg over redusert vekt, stå på med gode vaner videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta i dag' date=' etter en uke med ganske mye utskeielser, og jeg var kjempenervøs. Var sikker på at jeg hadde gått opp en del. Vekta viste derimot at jeg hadde gått ned 1,3 kg!!! [/quote']

 

Kanskje du spiser for lite til vanlig. Vanskelig å si noe meningsfylt når du ikke skriver hva du skal ha av kalorier etter formelen og hva du spiser til vanlig og hva du spiste denne siste uken.

 

Min erfaring er at dette er ikke noe hokus pokus - kalorier somt trenges- kalorier som spises = underskudd (vekttap) eller overskudd (vekten går opp). Det eneste usikre er dersom du spiser mye salt så vil du binde opp mye ekstra vann i kroppen og det er vanskelig å beregne. Utrolig mange her inne som spiser mindre enn hva de trenger og dermed holder vekten eller går opp, spesielt blandt de som trimmer endel.

 

Før opp selv når du skeier ut og se hva kroppen er beregnet til å trenge og ha du faktisk spiste. Mye å hente av kunnskap fra slike enkle beregninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg opplevde dette akkurat denne uken. Jeg gikk nervøs på vekten og så hadde jeg gått ned 1.8 kilo til tross for at jeg hadde slappet av, ikke trimmet så mye og spist mye rart.

 

Men, jeg tror ikke at jeg skal gjøre dette hele tiden, fordi jeg tror at kroppen noen ganger har noen forsinkede reaksjoner, så det kan hende at jeg går på en smell neste uke, og at syndene fra forrige uke vil vise seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og tusen takk for alle svar!

 

Har akkurat vært på vekten igjen nå, og fryktet selvsagt en smell etter forrige uke, men det var ikke så ille. Hadde riktignok gått opp 0,7 kg, men ligger fortsatt litt under trivselsvekten. Har vært ganske flink denne uken her, så det er sikkert derfor.

 

Ønsker lykke til til alle som sliter med å stabilisere vekten. Det er neimen ikke like enkelt bestandig, men øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...