Gå til innhold

Julegrisene uke 45


Gjest djlaila

Anbefalte innlegg

I dag er det veiedag for min del, og jeg har gått ned 0,7 kg og 1 cm rundt midjen:) Fornøyd med det, men håper jeg slipper flere stillestående uker og at det heller kan gå nedover jevnt og trutt nå. Og magemålet håper jeg kan slippe litt snart. Med alle de sit-upsene jeg tar burde det skje noe snart..

 

Vel: startvekt 77,5

I dag: 71,5

 

Ned: 6 kg

 

Jeg håper dere andre har en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra djlaila!! Gratulerer med kjempebra resultat.

6 kg totalt - da begynner det jo virkelig å skje ting du må jo kjenne det godt på klærne dine nå??

 

Jeg har hatt en skikkelig dårlig periode de siste to ukene, men føler at jeg er på vei inn i det igjen nå. Gruer meg litt til veiing i morgen - da kommer den grufulle sannheten!! men jeg skal ta det for det det er og komme meg videre :)

 

Lurer litt på om vi bare skal beholde denne tråden nå?? Vi er jo så få som rapportere her allikevel og da kan vi se litt mer "historie"

Hva tror du?

 

Og hvor er alle dere andre???? Har dere gitt helt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her innimellom, litt travle tider og då blir det ikkje så ofte.

 

Ser vi er blitt få ja, faktisk berre tre som har vore aktive den siste tida.

 

Eg skulle ha vore på vekta i dag, men "gløymde" det.... føler helga i Stavanger sit vel mykje i kroppen enno.... kjem sterkare tilbake i begynnelsen av neste veke..

 

Ein på jobb har vore utenlands i helga. Han kom heim med det han kalla slankebøtte som han sette på kontoret vårt. Det er 1,3 kilo med sjokolade oppi den bøtta.. Snilt tenkt, men fysj så vanskeleg å halda seg unna mars, snickers, bounty og andre goooode sjokoladar..

 

I kveld er det spinning for meg, trur eg. Mellomste datter skal på trim, og samtidig er det spinning i nabohuset, håpar på at det er ledig time der.

 

Møtedag i morgon, med litt reising, og det er alltid ein utfordring matmessig...blir for lite mat rett og slett...

 

Greit for meg at vi held på denne tråden fram mot jul, håpar å minka nokre kilo til før juleklokkene kimer... har klart 6,5 kilo no, hadde vore kjekt med vel tre til før jul.. blir liksom så beint tal då (viss eg når -10)!! Samtidig når eg ned til normalvekt viss eg klarer tre kilo til.. inspirasjon nok det skulle ein tru!

 

Ha ei flott veke vidare! Vi "prates"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter, da var det veiedag for meg og idag var det ingen kjære mor. Jeg har jo sosa rundt ett par uker nå og ødelagt vannvittig mye for meg selv. Gikk jo først opp 1,1 kg i forb. med månedens besøk og da tror jeg at jeg mista veldig mye motivasjon. Siden det har jeg hatt 2 uker der jeg har spist masse jeg ikke skulle spist.. Men nå er jeg i gang igjen.. Resultatet ble ikke så ille som fryktet men heller ikke så bra som håpet. - 0,2 - og det er ihvertfall ned!!

 

Dagens tall:

Startvekt 21/8: 76,6

12/10: 72,7

19/10: 72,0

26/10: 73,1

9/11 : 72,9 = -3,7 totalt

 

Om ikke annet gjør dette at det går en liten faen gjennom meg.. Jeg er også "medlem" i en tråd under forumet "ned under 10 kg" og jentene der er så flinke og går ned så jevnt og trutt at jeg blir rent misunnelig. Men nå skal JEG klare dette!! Så det er bare å lete frem viljestyrken og ta på seg treningsskoene ;)

 

Ha en finfin dag alle samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegVilVinne

.. Er dere en nyetablert gruppe?? Tenkte være med et sted og jobbe "sammen" med noen, slik at kiloene kanskje glir lettere av?? Og få motivasjon, støtte og ikke minst GI støtte, råd og oppbacking!!

 

Vil dere ha meg med i grise-gruppa?? ;)

 

Er 35 år og har 4 barn, typisk eplefasong og sier OM OG OM OG OM OG OM igjen at I DAG SKAL JEG VÆRE FLINK!! også ryker det etter noen timer... er så utrolig møkklei akkurat det der, og det er jo ikke akkurat motivasjon fra meg selv til meg selv heller da!!

 

Skal bli flink med meg selv nå, og slutte å fokusere på alt jeg IKKE kan spise osv, men heller fokusere på alt jeg faktisk kan spise og som er sunt for kroppen og helsa mi!! Har vel de siste 17 åra bare fokusert på at "jeg må ikke spise godteri, is , sjokolade, potetgull osv...." også er det akkurat det jeg spiser "mest" av... uff.... jeg vil også være et godt forbilde for ungene mine!! ( spiser snop når de sover og i bilen og når det er skole osv...tragisk... ) Skjuler det med andre ord for de da,,,,

men ikke for vekta..

 

Veiedag for meg blir torsdager..

Er 172 høy...

 

Var allikevel på vekta i dag og den viste

 

STart: 82.1kg

 

DA GJENSTÅR DET BARE Å SPØRRE??? FÅR JEG VÆRE EN GRIS??

 

Klem fra JegVilVinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JegVilVinne - Selvfølgelig kan du være med oss. Vi har holdt på en stund og var en ganske stor gruppe. Nå ser det desverre ut som de fleste har falt av lasset og vi er bare 3 ivrige slitere igjen. Som du ser av tråden min over forventet jeg egentlig litt rapportering fra de to andre i går - men det kommer vel:)

Jeg har også veiedag på torsdager!

 

for meg har motivasjonen og støtten i disse gruppene vært alfa og omega. Hadde ikke holdt ut så lenge uten det. Som singel så blir det desverre litt for mye alkohol for min del så det ødelegger endel, samt at jeg nylig har hatt en skikkelig downperiode på ett par uker der jeg sto stille og faktisk gikk litt opp igjen. Men nå er jeg tilbake for fullt og håper torsdagen skal gi meg litt positive resultater igjen ;)

Nedover i forumet finner du mange av de gamle trådene våre hvis du vil lese mer.. alle heter "julegrisene"

 

Har du satt deg noe mål??

Jeg er 31 år, 164 cm og veier pt 72,9 - var nede i 72, men det var da det gikk "galt" Målet mitt er 65 - men veien frem dit føles laaaang :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegVilVinne

.. Takk Sans1..

 

Har satt meg et mål nå i første omgang, det er ned 5kg innen jul... mulig det er urealistisk?? Så på kalender nå at det kun er drøye 5 uker igjen så kanskje jeg heller skal si 4kg innen jul?? Drømmen er å veie et sted mellom 65 og 68 innen sommeren....

 

DA er jeg med her som en julegris jeg... :)

 

Veier meg igjen på torsdag så får vi se, regner jo ikke med noe nedgang til da fra i går, men jeg vil jo bruke torsdag,,, syns det virker greit med en dag midt i uka liksom, rett etter helga virker litt galt for meg...

 

Har hatt en temmelig god dag i dag, fikk servert kaffe og is, kjeks hos en pappa i klassen til min datter, tok litt is,,, men rørte ikke kjeksen... ( det er jeg stolt over! )

 

Da skal jeg rapportere stadig vekk jeg, så sant nettet funker, men det gjør det jo stort sett da... :)

 

Stå på jenter!! ( gutter?)

 

Husk: En god latter forbrenner bra!! Og samtidig gjør den deg glad!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. hei...

 

snakk om å ha ramlet av lasset da!! Er helt tragisk for tiden og vekta har gått opp!! Ikke bra!! Men jeg har hatt en ganske så bra dag i dag så jeg føler at jeg kanskje er inne på noe igjen??

 

Klart du kan være med oss JegVilVinne!! ( men jeg anbefaler deg å kun fokusere på de positive innleggene,jeg er ikke blandt de for tiden... ) Men jeg skal gjøre mitt ytterste for å motivere deg og dere andre ved å rapportere gode dager og gode holdninger!! For jeg vet jeg har de, der inne et sted!

 

Så da gir jeg meg ikke helt da...

 

vekta viser nå 79 kg!!!!!!! Veier meg til torsdag neste uke så får vi se da...

( jeg må kjøpe vekt selv for hu jeg veier meg hos skal flytte, tre timer å kjøre en vei så kanskje litt vel langt å kjøre ?? :) )

 

STå på da folkens så skal jeg gjøre så godt jeg kan jeg og,, noe bedre enn det kan vi jo faktisk ikke få gjort det!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det vel ny uke nå, men vi får starte nye tråd på mandag.. Jeg hadde veiedag i dag og har gått ned sørgelige 200 gram. Ingenting rundt magen. Er det noen av dere som vet hva man kan gjøre for å gå ned litt fortere? Jeg har ingen problemer med å spise mindre kalorier, men det virker kanskje bare mot sin hensikt? Jeg har jo gått ned 6 kg nå, men har 6 kg igjen, og det går jo så sinnsykt sakte.

 

Jeg kan jo legge til at jeg ikke skeier ut i det hele tatt. Ikke én eneste dag har jeg gått over 1900 kalorier, og hvis jeg skal kose meg med godteri rydder jeg plass til det. Jeg kom inn i en litt ond sirkel forrige uke hvor jeg med vilje spiste de magreste alternativene til alle måltidene sånn at jeg fikk plass til godteri på kvelden, og det er vel ikke så lurt. Nå har jeg kuttet ut det og spiser frukt hvis jeg har noen kalorier til overs, og godteri blir bare på lørdagene.

 

Vel: jeg holder altså på og gir meg ikke, men skulle ønske det kom litt bedre resultater snart så motivasjonen kunne bli bedre. Jeg skal flytte neste torsdag og står på hodet i pakking + at jentene mine blir 1 år på lørdag og jeg skal ha to selskaper for dem, så det er nok å tenke på. Derfor skulle jeg ønske at jeg fikk en liten vektnedgangspremie snart.

 

Sats1 og NyEnergi: STÅ PÅ!! Dere klarer dette hvis dere vil! Og til JegVilVinne: Velkommen til Julegrisene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei djlaila, vet ikke om det finnes noen måte å gå raskere ned på - ihvertfall ikke som er sunn.. Men det jeg tenkte på er at kanskje du skal regne ut kaloriforbruket ditt på nytt - nå som du har gått ned 6 kg.. Kanskje du bør begynne å spise litt mindre - f.eks 17- eller 1800 kcal om dagen?

Det du også må huske på er at kroppen tviholder på det fettet du har. Vet ikke om du husker det men for en stund siden sto jeg stille i 3 uker uten å gå ned noenting, så plutselig løsna det igjen.

 

men du.. 6 kg er kjempebra da!! :) hurra for deg! Det er jo over en klesstr det.. Jeg har ikke klart å gå ned så mye enda.. ligger vel fortsatt og lusker under 4 kg tror jeg. og nå har jeg holdt på siden slutten av august. Håper å komme over i morgen ved veiing.

 

NyEnergi - ikke gi opp!! Dette klarer du. Og jeg mener nå at det er nettopp ved motgang vi trenger dette forumet mest. Hvem kan vel gi deg bedre tilbakemeldinger og støtte enn vi som vet og skjønner hva du sliter med.

men det høres jo ut som du er på god vei inn i det igjen :) Men uansett er det kjempepositivt at du gir lyd fra deg igjen!!

Hihi, tror nok du gjør lurt i å kjøpe deg en vekt nå ja.. 3 timers kjøring for 2 sek veiing.. tror ikke det!!

 

JegVilVinne- 5 kg til jul er nok desverre urealistisk. Men det er de som klarer det!! Sunn og varig vektnedgang sies å være ett sted mellom 0,5 - 1 kg i uken. Jeg ville nok kanskje satt 4 kg som mål og heller sett på den siste som en bonus hvis du klarer det.. Poenget er jo å ikke bli skuffa, sant!!

 

Jeg har fått ett snev av influensa og får ikke trent så mye som jeg hadde håpet denne uken. fikk meg en god økt på mandag men i går orka jeg ingenting. Det som er kjipt er at jeg ikke er syk nok til å være borte fra jobben. så jeg sitter her og henger og orker ikke gjøre mer enn jeg må! :)

 

Ha en fortsatt strålende uke alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle grisar, eg stikk innom ein liten tur, blir så altfor sjelden no..... veldig travelt på jobb, og om kvelden orkar eg ikkje tanken på å setja meg framfor PC-en...

 

Stavangerturen + trerettarsmiddag sist helg har øydelagt litt for meg, så vekta viste 0,3 opp denne gong. Men, det er kun min eigen feil, så eg rettar på det til neste veke!

 

Mandag kom ein mann med to store bæreposar med sjokolade til oss.....sikkert minst 10 kilo. Dei posane gjekk rett i kjellaren... Huff, men eg veit jo at dei ligg der, må nok skjerpa fokuset mot andre ting..

 

Elles er det veldig travelt for tida, og trimminga vert nedprioritert dessverre, i morgon skal eg på spinning igjen, og då blir i alle fall samvittigheten betraktelig betre!

 

Velkommen til siste julegris, godt å vera fleire i kampen mot "sylteflesket"..

 

Ha ei strålande veke alle saman, her på Vestlandet er det vått vått vått, men det er det vel stort sett alle andre stader i landet også...

 

Snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg regnet ut på nytt med ny vekt og litt mindre trimpoeng (det hender at trilleturen blir litt kortere de dagene det er møkkavær f.eks.), og kom da fram til 1800 kalorier. Så da blir det det framover.

 

I tillegg har jeg fått høre at man ikke skal trene de samme musklene to dager på rad, og det har jo jeg gjort hele veien. Fra nå av blir det mage og lår den ene dagen og rumpe og rygg den andre dagen. Så tar jeg dobbelt så mange da:)

 

Det blir godt å komme i gang på treningsstudio når jeg flytter. De har barnepass, så da kommer jeg til å gå 3 ganger i uka på dagtid. Jeg lurer veldig på om jeg skal melde meg inn fra 1. desember eller om jeg skal vente til januar. Det tar jo tid å komme i orden i ny leilighet, og julegaver skal kjøpes inn og jula skal planlegges, så jeg er redd desember bare blir bortkastete penger.. Men vi får se..

 

Ellers vil jeg bare si heia heia til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JegVilVinne

djlaila... Tror det kanskje er lurt av deg å vente med å melde deg inn til etter jul, for det høres jo ut som du har nok stress fremover, og hvis du da skal ut å trene 3 formiddager i uka i tillegg... Stress kan jo HEMME vektnedgang,, i alle fall er det sånn med meg, da stanger som regel vekta helt.... Hold deg til trilleturer og annenhverdagMUSKEL TRIM du:)

 

Hadde en knallbra gåtur i går, gikk 1,3 mil!! Deilig!! Dessverre havnet en liten gris inn i munnen min etterpå, men den var jo liten da. og resten av dagen var sunn og fin, så tror det går greit etter den marsjen!

 

Koselig å bli ønsket velkommen her!!

 

Oppned: Du klarer dette du vet du, å innhente de 300 grammene der, ikke noe problem! Ta en ekstra dans rundt sofa'n hver dag så går det så fint så!

 

Sans1; er spent på veiing for deg i dag da! Syns også det virker som du har mye god teori inne... kjenner meg litt igjen i det, teorien kan jeg nesten "litt for godt", men å praktisere det... thii hi,,,

 

Stå på alle grisefine griser!!

 

klem

 

ps! Vekta viste faktisk 0,5kg mindre i dag så da betyr det 81.6 det da... så får vi se på torsdag... om en uke! :)

 

psps! Nyenergi: syns det er knallbra at du ikke gir opp til tross for oppgang!! Sammen er vi dynamitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det JegVilVinne - jeg har allverdens av bra teori inne, men går jeg ned NEI!!! Og jeg aner ikke hva jeg gjør feil. Det er kjempefrustrerende, derfor har jeg ikke lagt inn melding her tidligere i dag.

 

At jeg ikke gikk ned noe er litt feil, det var - 100 gram, men hva er det for noe da.. jeg hadde jo håpet på ihvertfall 4-500!!

Men som ejg har nevnt før så liker kroppen min seg veldig akkurat rundt den vekta jeg har nå 72,8. Det er den vekta( rundt 73) jeg lå på i flere år før jeg begynte å legge på meg igjen.. Men nå har jeg holdt med mellom 72 og 74 kg i 1,5 mnd (tror jeg) og jeg begynner å gå tom for ideer.

 

En av mine merkelig teorier er at jeg faktisk har spist litt for lite.. For å kompensere for fredagens alkohol har jeg ligget mellom 1300 og 1550 kcal den siste uken og i følge utregningen bør jeg ligge på 1600. Så neste uken nå skal jeg ligge på 1600 +- og se om det hjelper noe.

Bare siste rest av denne 3 dagers influensaen min kan slippe skal jeg få trent litt ordenlig igjen også (rakk heldigvis favoritttreningen - dancestep - på mandag før den brøt ut)

 

Så jeg gir meg ikke - selv om jeg akkurat nå har mest lyst til å spise en hel potetgullpose med dip - ALENE :)

 

Stå på julegriser!!! Jeg lar meg ikke knekke hvis jeg ikke er nøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle julegrisar: GOOOOOOOD HELG!

 

No tar eg helg etter ei hektisk veke. PC-en må nok vera med heim, men det spørs om det blir noko budsjettering eller rapportering i helga....

 

Blå himmel nett no, men regnet kjem visst igjen.....

 

Ha ei flott helg alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...