Gå til innhold

Ny slanker!


Gjest Eskimo
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg slet lenge med å bare MÅ ha sjokolade, det var også en av grunnene til at jeg la på meg igjen etter at jeg hadde gått ned en god del. Jeg sluttet helt å spise sjokolade, og nå etter MANGE år der sjokolade var det eneste jeg hadde lyst på om kvelden. Så har jeg nå ikke lyst på sjokolade i det hele tatt (ikke spist noe særlig på 1 og 1/2 år). Søtsuget er ofte et tegn på at en ikke har spist nok i løpet av dagen. Jeg vet for mange virker dette helt umulig, men jeg har ALLTID vært den største sjokoladespiseren av alle - og når jeg klarte det, så tror jeg faktisk at det skal være mulig for flere. Jeg har heller ikke erstattet sjokolade med noe annet søtt. Jeg har ikke lyst på søtt lenger, får av og til lyst på sjokolade, men det går fort over.

 

Er ikke sikkert dette rådet hjelper for alle, men min oppfordring er nok å bare kutte det helt ut. Det gjør også slankingen mye lettere!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er mulig - sluttet en gang med sjokolade, jeg og. Varte i ca 1,5 år. Nå har jeg et ganske fint forhold til sjokolade. Sjelden jeg MÅ ha, og sjelden jeg kjøper inn. 2 plater sjokolade har ligget i kjøleskapet urørt lenge nå :(

 

Men hvis jeg får lyst på, kan jeg ta et par biter, og la det bli med det. Nå har jeg også prøvd de belvita-barene, som faktisk er ganske gode, synes jeg.

 

Forresten: husk at alt man nekter seg selv blir ekstra fristende. Så det er ikke sikkert det passer for alle å nekte seg det helt. Hvis man gjør det, begynner man bare å tenke "jeg må ikke spise sjokolade, sjokolade, sjokolade..." og plutselig sitter man der og spiser sjokolade :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere der ute!

Er det noen som har noen gode råd om sjokoladesug?

Noen gode tips til ei som bare må ha en sjokolade hver dag.

 

 

Jeg har også vært en skikkelig "sjokoladeslave" i alle år! Nå har jeg funnet ut at jeg visstnok klarer meg godt uten! Dvs, så lenge jeg spiser lite men ofte (min 5 små måltider om dagen)!

 

Jeg spiser frokost, lunsj, 2 mellommåltider og middag. Middagen blir ikke før i 18-19 tiden på kvelden siden jeg ikke er hjemme før kl er 17:30. Jeg lager meg derfor et STORT fruktfat til "kvelds". Fruktfatet står framme fra middagen er ferdig og til jeg legger meg. Får jeg lyst på noe godt, så er frukta aldri langt unna! :(

 

En annen ting jeg har funnet ut hjelper mot sjokoladesuget, er gulrot! De er jo skikkelig søte på smak!

 

Lykke til med slankingen i alle fall!!

 

Mvh Mrte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...