Gå til innhold

Ny slanker!


Gjest Eskimo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt av det samme problemet som deg... Ofte om kvelden får jeg utrolig søtsug og kan ende opp med å spise masse jeg absolutt ikke skal ha!

 

Jeg spiser nå sjokolade8el annet godt) ca èn gnag i uka, eller to. Det unner jeg meg selv-men ikke for mye!

Når jeg går gjennom en butikk etter skolen og har kjempe lyst på sjokolade,bruker jeg heller kjøpe meg et blad eller love meg at klarer jeg å holde meg unna i 2 uker,skal jeg kjøpe buksa jeg har hatt lyst på lenge eller ta meg en tur til hudpleier osv...Rett og slett gi meg selv gaver når jeg klarer det!

Det gjelder også trening:)

 

Men noen ganger MÅ man bare gi etter for den streke lysten....

Om du absolutt må ha litt sjokolade,så spis for eks mørk eller som dobbelice skrev over, ty til disse "sunne" sjokoladene. MEN jeg synes ikke det kan MÅLE SEG med en statos eller en pose Smash...mm....

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere der ute!

Er det noen som har noen gode råd om sjokoladesug?

Noen gode tips til ei som bare må ha en sjokolade hver dag.

 

Når jeg får sjokoladesug,spiser jeg en wettos bar,den er 20 gram og det blir bare 88kcal. Du finner dem i hylla i butikken med frokostblandingene.Synes de er kjempegode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes banan hjelper mot sjokoladesug. Og så var det noen her som tipset om at man kunne blande kakao i youghurt og fryse den litt (tror det var et tips fra slankekrigen). Og det har jeg tenkt til å prøve neste gang!!

 

Tror forresten det var vaniljeyoghurt, men jeg er ikke sikker. finner ikke innlegget igjen heller. Får lete litt til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ble anbefalt å kjøpe sånne "negerboller" (unnskyld uttrykket) det er sånne med tynt sjokoladetrekk utenpå og sånn "skum" inni. (Ikke kokosboller)Disse er forholdsvis lette i vekt, men store i omfang, så det virker mye. Anbefales, de smaker godt og får bort det værste suget. Finnes på vanlige daagligvarebutikker, jeg kjøpte mine på Rimi.

 

MOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke spise frukt istedet? Samtidig som jeg lager middag kutter jeg opp ca. 100 gr. plommer og epler i små biter og legger opp i en skål. Dette er dessert etter middagen. Og det som blir igjen tar jeg utover ettermiddagen. Når den er tom fyller jeg opp ca. 100 gr. til. Funker kjempebra. Det er selvfølgelig opp til enhver hvilke fruktsorter de liker, men prinsippet blir det samme. Prøv å fokusere på det dere KAN spise istedet for det dere IKKE kan spise. Og så kan man jo skeie ut med litt sjokolade i helgen. Kosemerkene er jo beregnet til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også slitt med detta sokoladesuget, men har nå vært i helskosten og kjøpt noe som heter mullberry urter. Dette fungerer på samme måte som krom, men har vist en sterkere effekt enn krom på søt hungeren. Og det hjelper.... har gått på det i noen uker nå og merker klart forbedring!

Men om jeg nå får lyst på no godt koser jeg meg gjerne med en fedon bar. Dette er en god erstatning for sjokolade for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips om hvordan man kunne minske søtbehovet. Det er et mineral som heter Krom som er med på å regulere blodsukkeret. Hvis Kromet er ustabilt får du søtbehov.

Jeg kjøpte meg noe som heter " Krom Pikolinat" på Helsekosten.

 

På boksen står det følgende: "Krom kreves i nedbfytingen av glukose (blodsukker) og virker som en kofaktor for insulinet. Kroppen skiller ut mer Krom via urinen ved mosjon, stress og når man spiser søtsaker"

 

Jeg har brukt disse mineraltablettene i et halvt å og det virker! Jeg har veldig lite søtbehov. Og før kunne jeg spise 1 kg smågodt og småsjokolader om dagen.... Uten problem. Nå har jeg liksom ikke behovet...

Men vær klar over at det tar en uke eller to før du merker virkningen av det...

 

Håper det hjelper det og...

 

Vennlig hilsen Chrim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips om hvordan man kunne minske søtbehovet. Det er et mineral som heter Krom som er med på å regulere blodsukkeret. Hvis Kromet er ustabilt får du søtbehov.

Jeg kjøpte meg noe som heter " Krom Pikolinat" på Helsekosten.

 

På boksen står det følgende: "Krom kreves i nedbfytingen av glukose (blodsukker) og virker som en kofaktor for insulinet. Kroppen skiller ut mer Krom via urinen ved mosjon' date=' stress og når man spiser søtsaker"

 

Jeg har brukt disse mineraltablettene i et halvt å og det virker! Jeg har veldig lite søtbehov. Og før kunne jeg spise 1 kg smågodt og småsjokolader om dagen.... Uten problem. Nå har jeg liksom ikke behovet...

Men vær klar over at det tar en uke eller to før du merker virkningen av det...

 

Håper det hjelper det og...

 

Vennlig hilsen Chrim[/quote']

 

Bruk og virkning av krom tror jeg er veldig individuelt, jeg brukte det de første 3 månedene jeg slanka meg og merka ingen forskjell.

 

Lone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd sånne Belvita-barer? Lurer på å prøve en sånn neste gang jeg får lyst på sjokolade (er ikke så veldig ofte, egentlig, men får veldig lyst når jeg først vil ha!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøvde dem da samboeren kom hjem med dem. De smaker klissent fuglefrø! Ikke noe som fristet til en ny smak iallefall. Da tar jeg heller en skikkelig sjokolade en gang i uka og koser meg med den! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes banan hjelper mot sjokoladesug. Og så var det noen her som tipset om at man kunne blande kakao i youghurt og fryse den litt (tror det var et tips fra slankekrigen). Og det har jeg tenkt til å prøve neste gang!!

 

Tror forresten det var vaniljeyoghurt' date=' men jeg er ikke sikker. finner ikke innlegget igjen heller. Får lete litt til da![/quote']

 

 

Hei

Lurte på hvor mye kakao som skulle oppi yogurten? Det vil jeg også prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på helsekosten og kjøp Krom pikolinat fra Solary, spis 4-6 tabl.daglig (minst) i 2 uker. Jeg kan love deg at søtsuget ditt kommer til å avta noe helt enormt. Jeg vet for jeg har hatt nettopp det samme problemet selv.

 

Dersom du skal spise sjokolade forsøk da en med 86% kakao innhold. Den smaker ikke så søtt, men du verden så mye sunnere den er enn vanlig sjokolade. Nå synes jeg den smaker helt topp. Vanlig sjokolade blir kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heistad har dia-sjokoladepudding. Jeg bruker å lage den med skummet melk for å få den enda lettere, og spiser uten vaniljesaus (heistad sin vaniljesaus smaker ikke godt). Kjekt å ha stående i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest HOOCHIMAMA

Prøv å øke dosen om det ikke virker.Ja det virker individuelt på alle,derfor trenger vi forskjellige doser.Jeg tok dobbelt av det jeg skulle ta,(snakket med en på sunkost)og fikk merkbar virkning etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvillingmor

Du kan enten spise krom, i tablettform eller rød paprika.......kjempe effektiv for min del......

 

 

 

Hei dere der ute!

Er det noen som har noen gode råd om sjokoladesug?

Noen gode tips til ei som bare må ha en sjokolade hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg bruker å kjøpe de minste sjokoladene jeg. Når suget blir for stort spiser jeg en slik. Bedre det synes jeg enn å vente til at du spiser en kjempesjokolade

 

Godt poeng!

 

Det har jeg også gjort i perioder. En eventyrsjokolade har 135kcal og døyver suget helt. Nyyyyt biten.

 

Istedet for å sprekke å kaste innpå en 200g til 1100kcal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere der ute!

Er det noen som har noen gode råd om sjokoladesug?

Noen gode tips til ei som bare må ha en sjokolade hver dag.

 

 

 

Hvis du bare må har sjokolade hver dag kommer du til å gå opp i vekt igjen etter at dietten er ferdig. Garantert!!! Ditt liv blir aldri som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei eskimo...

 

 

 

jeg spiser sånne belvita sjokolader når jeg får søtsug..de er billige(rundt 10 kr) og har kun 135kcal pr stykk.

Prøver jo å spise minst mulig sjokolade da,men enkelte dager så MÅ man liksom bare ha sjokolade;-)

lykke til med slankingen.

klem fra Minni,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...