Gå til innhold

Vi som er ca 170-175 høye og...


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

 

Jeg er på utkikk etter andre jenter her inne som har ca samme mål som meg! Ser at det er noen av dere, men er ikke så lett å få kontakt når det er i et helt annet forum ;-)

 

Selv er jeg 173,5 høy, veier i dag 78 kilo og er 23 år. Skal ned til 75 kilo i første omgang :)

 

Noen fler som vil skravle her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :)

jeg er mellom 170 og 175 høy, er ikke helt sikker på hvor høy jeg er, men heller nok mer mot 175 enn 170 :)

har som mål å komme meg ned på 65 kg, da jeg har veid det tidligere og vært veldig fornøyd med kroppen min :) for tiden er viser vekta 69-70 kg, men regner vel egentlig med at jeg kommer til å gå opp som følge av eksamensperioden jeg er inne i. har ikke trena på 3 uker, og kommer nok ikke til å få trent før etter jul :S

men men... får ta steget fullt ut etter jul istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir med her også jeg.

 

Er 25 år, 1,73 høy og veier 86. Skal ned til 70-73. Har planlagt å være ned der i begynnelsen av juni. Har dere andre satt en tid da dere gjerne skulle nådd målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere to allerede har joina! Supert!

Til Amathea, nei jeg har ikke satt meg noe tidsmål. Det viktigste er at jeg når det. Men nå er det ikke SÅ mange kilo jeg skal ha av da.

 

Hvordan er kiloene dine fordelt? Husker jo selv godt når jeg lå mellom 85-90 kilo. Blir deilig for deg å komme under 80! Jeg lovet meg selv at jeg ALDRI skulle se 80-tallet igjen, men jeg har nå sett det et par ganger, og mer enn det også ;-)

Men så lenge man kommer på rett kjøl igjen, så ;-)

 

Hva er dine mål da? Hvor mye før jul osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært så tung som jeg var da jeg begynte nå dessverre.. Har slanka meg mange ganger før, men ikke på denne måten, en slags livsstilsendring :)

 

Mitt første delmål er å veie under 75 kg til jul.

Etter det har jeg et mål på 70, og så på 65 kg. Sist jeg veide 70 kg var for ca halvannet år siden, og 65 for nesten 3 år siden. Men da var jeg ikke fornøyd, og ville enda mer ned. Nå tror jeg at jeg skal være fornøyd om jeg når 65 :)

 

Og, gratulerer med nedgang cowgirl83...! Jeg har veiedag på fredag, så er spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er 170 og veier for øyeblikket 78. Endelig mål er 65, men første delmål er under 75 før jul og absolutt ikke gå noe opp i julen:) Har aldri vært så stor før og veide 67 i mai, så det har gått fort opp. Nå har jeg lagt helt om og håper det skal bedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så flink hele uka, så hadde et håp om at jeg skille komme ned på 85 komma et eller annet. men har bare gått ned 400 gram, så ligger på 86,3 nå. Og den uka som kommer blir ikke noe lettere, da jeg får min mor på besøk, og vi skal på den årlige julemiddagen på fredag (altså ribbetallerken). Men har jo nesten gått ned mer de ukene jeg har vært streng, men allikevel hatt en dag eller gjerne to, hvor jeg har spist det jeg hadde lyst til, enn den uka her feks, som jeg har vært veldig nøye hele tiden.

 

Får vel anta at det er forde jeg gikk ned 3,1 kg de siste to ukene før. Men litt kjedelig forde da.

 

Føler meg i tillegg veeldig sulten hele tiden, selv om jeg spiser rundt 1700-1800 kcal hver dag. Kurslederen sier at kroppen prøver å si meg noe, og at jeg burde spise litt mer, men er så redd for å ikke få resultater. Orker ikke tanken på å nærme meg 90 igjen. Men er innmari dårlig på å sulte også da, så er litt lei for tida. Men ikke demotivert da (heldigvis) Jeg SKAL tilbake til mine gamle klær til sommeren (ca 72-73 kg), det er helt sikkert.

 

Blir topp å komme under 80 kg ja. Husker sist jeg veide over 80 kg, og slanket meg ned til 70. Tenkte at gudskjelov at jeg ikke er der lenger. Etter 4 mnd på antidepressiva, så vips, veide jeg over 100. Da var det en skikkelig lettelse å komme ned på 80 tallet igjen.

 

Litt sprøtt å tenke på hvor tjukk jeg følte meg før, da jeg veide 84 kg, og gikk ned, i forhold til nå som jeg nesten føler meg slank på 86..

 

Men begynne å bli litt utålmodig da. VIL komme under 85 før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal prøve å spise litt mer. Selv har jeg stått så og si stille siden jeg begynte i august, men så løsna det helt plutselig etter at jeg begynte å prøve å spise mer. Jeg nekta i begynnelsen, for det ble helt feil for meg. Men så hadde jeg ingenting å tape, så gikk det kjempebra! Gikk plutselig ned 700 g på 3 dager MED fest og fyll og superfeit mat! Så det betyr at det er på rett vei,

 

Uansett så er vi alle på rett vei når vi er her inne for å endre på livsstilen vår!

 

Selv kommer jeg til å kose meg i jula, og den begynner på fredag. Men kommer til å legge inn de ev smultringene og pepperkakene jeg spiser her inne, så jeg har full oversikt over kaloriene! :) Ikke noe fråtsing før julaften! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har følt meg veldig sliten den siste tida (på tross at jeg ikke gjør altfor mye), så har bestemt meg for å ta en uke fri fra trening (leste i iform engang at det kan være lurt å ta en uke å "nullstille" kroppen når det gjelder trening under slanking), og ikke være like besatt av hva jeg spiser (d.v.s. å telle hver eneste kalori), og heller ta det litt sånn ca.

Men ikke ta av helt da. Har kjøpt meg julekjole idag, og den sitter akkurat på, og tåler ikke en kilo ekstra. Vil fremdeles ned 2 kg før selve julaften, men skal prøve å ikke presse meg selv så hardt som jeg har de siste ukene.

 

Husker da jeg slanket meg sist. Da fulgte jeg bare mitt eget opplegg, der jeg trente mye mindre enn jeg gjør nå (ihvertfall ikke mer enn en gang i uka), og hadde mye mer slingringsmonn når det gjaldt mat og godt. Var bare påpasselig med å kutte unødvendig fett og kcal, men telte bare sånn ca. Og drakk myyye mer alkohol (opptil flere ganger i uka. Nå drikker jeg nesten aldri), og jeg gikk fremdeles ned minst 10 kg i løpet av et halvt år).

 

Så jeg vet at det er de små tinga som funker (drikke te uten sukker, istedet for kaffe med melk, sirup og sukker når man er på kafe feks), på sikt. Men er litt utålmodig da!:)

 

Men bare man går nedover så er det jo bra, uansett hvor sakte det går (istedet for saakte oppover, som det pleier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen :) beklager at jeg ikke har vært helt med, men internetten er bare helt fucka for tida!

høres ut som dere er på god vei, selv om det kommer et par hindringer i veien ;)

 

har selv gått ned til 68.9 nå :)

men denne uka som kommer blir nok ikke lett; er utrolig blakk, så jeg må spise det jeg har i skapet i tida som kommer; er for det meste supper, pasta og forskjellige sauser. det blir nok ikke de sunneste måltidene, men jeg får prøve å gjøre så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 1,73 og veier så vidt eg veit 80 kg (sånn som Kari Traa!). For to år siden gjekk eg ned 13 (fra 83-71) kg på et program ganske likt på Grete Roede. Etter det var ferdig la eg bare på meg igjen, sakte men sikkert. Fordi eg ikkje forandra livsstil permanent, bare midlertidig. No følger eg ikkje Grete Roede (har ikkje råd!) men bruker vektklubben som ressurs, og har fulgt eit program i ei veke ca, som går ut på ein god del trening, sunn mat, men ingen kaloritelling enno. Mitt mål er og å forlate åttitalet og aldri sjå meg tilbake! Ideelt sett skulle eg veid rundt 65 kg, men eg er ganske sikker på at det er langt under mi trivselsvekt, og at min lave forbrenning vil gjere det urimelig å opprettholde. Min trivselsvekt ligg nok i nedre del av 70-tallet.

 

Målet mitt er å begynne 2007 på 77 kg!

 

Følger alle dåkke andre her GR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg følger ikke kurs, men benytter også vektklubben som ressurs. Bruker tips fra siden og teller kalorier. Synes det er lettere enn å følge helt eget opplegg. Det hjelper meg å se tall og resultater og skrive opp. merkelig det der:) Har heller aldri gått på noe kurs, men endret livsstil selv nå, da jeg fikk et sjokk for over en uke siden. Foreløpig bare vært her 1 uke, men synes det går bedre nå og håper resultatene kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er i samme båt! Har tru på å gjere ting uten kurs, men motivasjon og støtte her inne er gull verdt!

 

Skulle gjerne ha funne ei vekt akkurat no, har holdt på i ei veke og veit at eg har gått ned. Har i alle fall minska merkbart rundt livet. Dessverre finst ikkje målebånd eller vekt her i huset.

 

Kanskje noen kan anbefale ei god badevekt som er nøyaktig og ikkje alt for dyr?

 

Stå på alle i hopa, håper helga har vore mild og snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

har dere plass til en til?

jeg er 23 år 173 på strømpelesten og 74 kg

hadde egentlig som mål å veie 69 innen julaften men må vel innse at det er litt urealistisk!

(skal ha mensen nå da så kan jo håpe at en del er vann som er bindt i kroppen veide nemlig 72 forrige uke :-( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år , 174 cm høy og veier rett under 80 kg nå....ikke fått veid meg på en stund så ikke helt sikker...Kjente meg igjen i mange av innleggene her så jeg slenger meg på denne tråden, morsomt med folk som har noenlunde samme mål:)

Mitt endelige mål er 65 kg, en stund siden jeg har veid det, men tror jeg vil trives med det. Til jul er målet 75 og foreløpig går det veldig bra med både trening og kosthold. Men blir jo bare flere og flere fristelser å prøve å lukke øynene for utover, får bare prøve å prioritere;) Lykke til videre alle dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem. Har gått og vært småsykt(og mer syk i perioder nå) over 4 uker. Kan ikke løpe eller sykle(spinning) noe(hoster) og tar det generelt med ro. Ville gjerne fått trent litt, så jeg får vedlikeholdt musklatur og litt form. Er det noen som har råd til meg? Holder snart på å gå litt på veggen siden jeg er vant med trening 3-4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøva å trena litt heime, med å laste ned treningsDVDer?

Men i utgangspunktet skal ein ikkje trena når ein er sjuk, så hold deg til noe veldig lite krevande, trur eg.

 

Er usikker sjøl. Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år ' date=' 174 cm høy og veier rett under 80 kg nå....ikke fått veid meg på en stund så ikke helt sikker...Kjente meg igjen i mange av innleggene her så jeg slenger meg på denne tråden, morsomt med folk som har noenlunde samme mål:)

Mitt endelige mål er 65 kg, en stund siden jeg har veid det, men tror jeg vil trives med det. Til jul er målet 75 og foreløpig går det veldig bra med både trening og kosthold. Men blir jo bare flere og flere fristelser å prøve å lukke øynene for utover, får bare prøve å prioritere;) Lykke til videre alle dere andre:)[/quote']

 

Hei på de! Vi har temmelig likt utgangspunkt ;) Hvordan går du frem for å gå ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på de! Vi har temmelig likt utgangspunkt :) Hvordan går du frem for å gå ned?

 

Har kommet godt i gang med trening igjen på Spenst etter en sløv sommer og høst...utrolig deilig. Trener sammen med en venninne, har mye å si for motivasjonen! Funnet ut at trening er alfa og omega for meg for meg for da får jeg lyst til å spise sunt:)

Aldri gått GR-kurs, men lærer jo masse inne på disse sidene. Prøver å følge rådene om å spise ca hver tredje time, men sliter litt med å få nok kalorier...Tror jeg bør ligge rundt 1600 i døgnet, men ender som regel på 12-1300...

Har du en fast veiedag? Ikke veid meg på tre uker jeg nå...(vekten min virker ikke..) så veldig spent på vekten nå! Tenker jeg skal veie meg hos en venninne i morgen. Men hadde vært morsomt å ha felles veiedag så kan vi rapportere om vekttap og eventuelt (bank i bordet...;)) vektoppgang...Kan jo hjelpe på motivasjonen det og..

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal ligge på 1600 kalorier om dagen, FØR trening. Så du burde nok spise enda meg ;) Har du hatt noe nedgang? Vet du det?

 

Jeg begynte i august og spiste også rundt 12-1400 kcal. Gikk IKKE ned og litt opp. Så prøvde jeg å spise mer, og fikk plutselig ned nesten 2 kilo. Slitt litt med å spise nok igjen i det siste, og da går vekta opp... Merkelige greier!

 

Jeg har EGENTLIG veiedag på fredag, men hender jeg veier meg på onsdag :) Har en tendens til å glemme det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...