Gå til innhold

Vi som er ca 170-175 høye og...


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Hei Suksess og cowgrl! Eg har og nesten like mål, 173 og var 80 kg då eg starta for snart to veker sidan. Går ikkje på kurs og har ikkje vekt så eg har ikkje fått veid meg enno. Målet er å komme ned på 77 kg innan 2007 og så rake vegen nedover til ca. 70,mulig meir, må se korleis kroppen reagerer og kor mye innsats det kreves.

 

Teller ikkje kalorier enno, men begynner med det etter jul dersom opplegget no går veldig treigt. Sverger til å ete regelmessig og sunt og trene som bare det.

Kor på GR sidene kan ein finne kalkulator/utrekningstabell for kor mange kalorier du skal ha per dag? Eg har frå ei anna side fått 1770, med 80kg og 173 cm, middels aktiv kvardag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal ligge på 1600 kalorier om dagen' date=' FØR trening. Så du burde nok spise enda meg ;) Har du hatt noe nedgang? Vet du det?

 

Jeg begynte i august og spiste også rundt 12-1400 kcal. Gikk IKKE ned og litt opp. Så prøvde jeg å spise mer, og fikk plutselig ned nesten 2 kilo. Slitt litt med å spise nok igjen i det siste, og da går vekta opp... Merkelige greier!

 

Jeg har EGENTLIG veiedag på fredag, men hender jeg veier meg på onsdag :) Har en tendens til å glemme det![/quote']

 

Akkurat kommet hjem fra en time spinning, slitsomt, men deilig nå:) Skal veie meg i morgen og se om jeg har fått noen resultater. Men bør nok prøve å spise mer, ja, vil jo ikke ødelegge forbrenningen heller....

Skal si fra om jeg har hatt noe nedgang i morgen! God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suksess og cowgrl! Eg har og nesten like mål' date=' 173 og var 80 kg då eg starta for snart to veker sidan. Går ikkje på kurs og har ikkje vekt så eg har ikkje fått veid meg enno. Målet er å komme ned på 77 kg innan 2007 og så rake vegen nedover til ca. 70,mulig meir, må se korleis kroppen reagerer og kor mye innsats det kreves.

 

Teller ikkje kalorier enno, men begynner med det etter jul dersom opplegget no går veldig treigt. Sverger til å ete regelmessig og sunt og trene som bare det.

Kor på GR sidene kan ein finne kalkulator/utrekningstabell for kor mange kalorier du skal ha per dag? Eg har frå ei anna side fått 1770, med 80kg og 173 cm, middels aktiv kvardag.[/quote']

 

Det høres ut som du er veldig flink, du klarer helt sikkert 77kg før nyttår! Jeg teller kalorier og skriver opp hver dag, men veier ikke maten så det blir sånn ca...Synes det hjelper for å komme inn i gode vaner. Men synes som sagt det er vanskelig å spise nok... Men det viktigste er jo at du tenker over hva du spiser og spiser regelmessig!

 

Fant denne utregningen inne i Åpent forum:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) (-161)x hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

Forklaring:

161 trekkes fra hvis du er kvinne, menn legger isteden til 5.

Hverdagsaktivitetsfaktor går fra 1,3 (lav) til 1,5 (høy), dette er uten trim.

Et trimpoeng er 200 kcal forbrukt.

 

Håper det hjelper...har ikke regnet ut mitt forbruk ennå , skal prøve nå! God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg prøvde, og kom til 2240 kcal? trur eg har gjort noe feil. Formelen er vanskelig å forstå:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) (-161)x hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

Når det gjelder -161, skal ein gange 161 med kvardagsaktivitetsfaktor, eller skal ein berre ta minus 161 og så gange reslutatet med kvardagsaktivitetsfaktor? Mangla ein parantes der, eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(vekt x 10) + (høyde i cm x 6,25) - (alder x 5) -(161)x (hverdagsaktivitetsfaktor) + (trimpoeng pr uke x 28,58)

 

Forklaring:

161 trekkes fra hvis du er kvinne, menn legger isteden til 5.

Hverdagsaktivitetsfaktor går fra 1,3 (lav) til 1,5 (høy), dette er uten trim.

Et trimpoeng er 200 kcal forbrukt.

 

Nå tror jeg det er riktig....jeg kom til 1900 kcal med 14 trimpoeng pr uke og det høres jo egentlig riktig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får bare veldig høge tal, no vart det 2525. Eg gjør sikkert noe feil, du og eg har jo nesten nøyaktig samme målene.

 

I dag skal eg på treningsenteret igjen...gleder meg faktisk! Har og funne ut at mitt store juleønske er ein iPod sånn at eg kan få noe vetug musikk på øyret når eg driv på. For min del funker det veldig bra med litt hardrock og gjerne av det litt harry slaget, når eg trener. Ellers er det meste med rask rytme bra, hip hop og sodapop, og tilogmed techno. Ka likar dåkke andre å høre på når dåkke trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det tallet dere får kcal forbruk og av det skal man trekke fra mellom 500 og 800 kcal for å gå ned i vekt...

det ligger en fin utregning med hele formelen og greier under ny i vektklubben trådene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Eg får bare veldig høge tal' date=' no vart det 2525. Eg gjør sikkert noe feil, du og eg har jo nesten nøyaktig samme målene.

 

I dag skal eg på treningsenteret igjen...gleder meg faktisk! Har og funne ut at mitt store juleønske er ein iPod sånn at eg kan få noe vetug musikk på øyret når eg driv på. For min del funker det veldig bra med litt hardrock og gjerne av det litt harry slaget, når eg trener. Ellers er det meste med rask rytme bra, hip hop og sodapop, og tilogmed techno. Ka likar dåkke andre å høre på når dåkke trene?[/quote']

 

Hei! Jeg la merke til at du sa du hørte på Sodapop? Jeg har prøvd lenge å få lasta ned Sodapop uten hell. Kanskje du kan hjelpe meg da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola Chicas!

 

Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere i jula? Noen av dere ville jo gå ned, mens noen av oss, i alle fall jeg, hadde tenkt å bare kose meg i jula ;)

 

Selv har jeg kost meg masse masse med alt mulig. Gikk på vekta i dag morges for å få dommen. Den viste 80 kg så jeg var veldig fornøyd egentlig. Hadde trodd d var værre.

 

Så i dag er det på'an igjen med den sunne linje. Har ikke vært den beste dagen, har nemlig sittet inne hele dagen, spist lite, men drukket vann og spist frukt da :)

 

Nå er jeg spent på å høre fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får bare veldig høge tal' date=' no vart det 2525. Eg gjør sikkert noe feil, du og eg har jo nesten nøyaktig samme målene.

 

I dag skal eg på treningsenteret igjen...gleder meg faktisk! Har og funne ut at mitt store juleønske er ein iPod sånn at eg kan få noe vetug musikk på øyret når eg driv på. For min del funker det veldig bra med litt hardrock og gjerne av det litt harry slaget, når eg trener. Ellers er det meste med rask rytme bra, hip hop og sodapop, og tilogmed techno. Ka likar dåkke andre å høre på når dåkke trene?[/quote']

 

 

"Beregning av daglig energiforbruk:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,25)-(alderx5) -161 (kvinne) eller +5 (mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og fritid) (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og noe aktiv fritid) (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke ganget med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smulen26

Er 170 høy og 74 kg. Ønsker at vekta skal peke ned til 63 eller 64 kg rundt der enplass. Har satt meg som mål 1 juni, så her er det bare å stå på. Mitt store problem er at jeg ikke klarer å spise nok. Ligger vel på en ca 3 måltider til dagen... Men har nå meldt meg på GR kurs med start den 8 januar. Jeg gleder meg. Godt å se at det er flere enn meg i denne "båten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Viktoria

er 170-172 cm...:( veier nå 66 kg, mn ha som mål å komme ned til 58-60 kg...har vært 55 kg. før,mn d blir alt for lite i forhold til høyden, så prøver på 58-60....:( La på meg litt da jeg fikk en sønn i juni, som jeg ikke har fått bort ennå og ett par kg. kom på i jula:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 23 år gammel jente fra Vestfold-. 168cm høy, og har nå tippa 80 kg. Gått kurs i flere omganger totalt ned 14 kg, men så litt opp, også på kurs igjen osv osv.... jeg har en trivselsvekt på 70-72kg...lest en del innlegg rundt forbi på ulike forum, så kjenner motivasjonen kommer sigende her.

vil gjerne være med å skravle litt her inne, kjekt å ha noen å dele tanker og få/gi motivasjon til. det blir jo så mye lettere å holde kostholdet på rett kjøl og få treninga til å bli rutine.

håper noen vil skravle

 

Hilsen Budeia, som har avtalt steptime i morra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Chloealexandra

Hei alle søte piker!

 

Jeg er en jente på 20 år og 171 høy. For øyeblikket ligger jeg på 63 kilo (det er første dagen min her i dag). Målet mitt er å komme meg ned på ca. 55, da dette er en vekt ejg trives godt med. Har greid dette en gang før, men la på meg etter et litt uheldig utfall med kjærligheten. Denne gangen skal jeg også greie det!

Lurte på om noen har noen smarte tips til gode små mellom måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...