Gå til innhold

Hvorfor går jeg opp?


Anbefalte innlegg

Hei Stairway,

 

jeg har erfart at trening som får pulsen godt opp, som løping og hard sykling, ikke gjør noe særlig utslag på vekta - tvertimot går jeg gjerne opp noen gram dagen etter. Mens lange gåturer, lett jogg, lett roing etc - der man sakte men sikkert blir varm, men ikke svett og ikke andpusten - får meg til å miste gram. Det er ikke sikkert det er det samme for deg, men kroppen min ser ut til å oppfatte hard trening som stress, i hvert fall med en gang det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stairway' date='

 

jeg har erfart at trening som får pulsen godt opp, som løping og hard sykling, ikke gjør noe særlig utslag på vekta - tvertimot går jeg gjerne opp noen gram dagen etter. Mens lange gåturer, lett jogg, lett roing etc - der man sakte men sikkert blir varm, men ikke svett og ikke andpusten - får meg til å miste gram. Det er ikke sikkert det er det samme for deg, men kroppen min ser ut til å oppfatte hard trening som stress, i hvert fall med en gang det skjer.[/quote']jeg har samme erfaringen som deg.

en lang økt på treningsenter dagen før veiing er ikke så lurt....

men på sikt gir det gode resultater for min del.

mitt råd er å ikke ha disse store treningsdagene dagen før veiing, men la det gå minst et par dager imellom. tipper på at målbåndet gir deg gode resultater etter slik trening? det gjør det i alle fall for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en ikke skal veie seg hver dag er at væskemengden i kroppen kan svinge mye. Du har forbrent kaloriene, men har litt ekstra væske i kroppen. Stå på og tren videre - resultatene kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...