Gå til innhold

Solsikkegruppa uke 50


Nique

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen - ser ut til at jeg er først ute i dag!

 

Ekstremt dårlige resultater for min del denne uka. Turen til Athen, med diverse representasjon, samt et smalahovelag med gode venner og mye akevitt på lørdag, har satt sine spor... ;) Vekta stoppet i morges på 90,1, det er OPP 1,7 kg fra forrige uke... Jeg håper at noe av det er midlertidig, slik at det går av litt igjen i løpet av noen dager. Men det er mye tilstelninger nå før jul, som det er vanskelig å komme helskinnet igjennom...

 

Vel, vel - håper at dere andre har gode reusltater! Jeg gir ikke opp jeg heller, og skal nok komme sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo trasig med vektoppgangen din Nique - førjulstiden er er stor utfordring på så mange måter... Jeg håper som deg at det meste er forbigående... Når du har en så suveren innstilling og ikke gir opp, men gjør så godt du kan i denne søte juletid - da vil resultatene komme... alt du klarer å motstå nå, slipper du jo å jobbe med å bli kvitt etter jul.... Stå på videre og fråts i frukt og grønt!

 

Julebord ble det på meg også i helgen og med mye god drikke til... prøvde å være bevisst og velge fornuftig, likevel unnet jeg meg et aldeles herlig stykke sjokoladekakekaloribombe som jeg storkoste meg med....

 

I morges viste vekten likevel 74 kg, dvs ned 1 kg siden forrige uke og jeg er selvfølgelig utrolig overbegeistret for det! Kjempeglad for 13 kilo i manko på 12 uker.. nå er det bare 4 kilo igjen til det godt gjennomtenkte og mest realistiske målet mitt som er 70 kg og normal BMI.... likevel driver jeg nå å leker litt med tanken om å fortsette mens leken er god og kanskje kvitte meg med noen kilo til... midt på 60-tallet et sted? Vi får se...

 

Målene er ellers:

Midje: 82 cm (ned 1 cm)

Hals: 33,5 cm (ned 0,5 cm)

Bryst 92 cm (uendret)

Ende: 99 cm (ned 1 cm) (jippi endelig under 1 meter rundt rumpa...)

Lår: 56 cm (uendret)

Arm: 31 cm (uendret)

Trimpoeng 42,2 og BMI 26,2 (lett overvekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka begynte med elendighet for min del. Juleforberedelser med bakst og pynting førte til litt mange hyggelige smaksprøver. Har også jobbet noen dager - så da ble det mindre tid til trening (Kun 17,1 poeng). Fikk snudd trenden litt mot slutten av uken - så tross julebord i helgen (der jeg var kjempeflink og forsynte meg svært forsiktig) og vennekos mm. klarte jeg å unngå vektøkning - det hang over meg som et monster.

 

Resultatet denne uken var minus 100 gram - til 73,2 kg. - Har bestemt meg for at de siste 300 grammene skal av innen torsdag - da reiser jeg til syden og har jeg ikke klart det må jeg nøye meg med en sangria om kvelden og la vinen stå. - Kommer med en oppdatering når målet er nådd.

 

Håper du klarer å hanke deg inn igjen Nique - det er fortsatt litt tid til jula starter for fullt. Høres jo så bevisst ut - så vi får håpe det er ekstra vann som renner ut igjen.

 

Afrodithe - du har jo en fantastisk meritt liste her inne - og vil du ned mer bør du ta det med samme - blir sikkert tyngre å starte på nytt igjen senere. Målet mitt er også normalvekt, men vi får se ut på vårparten en gang hvordan det går - jeg blir i hvertfall her inne en stund til hvis du vil ha selskap.

 

Ønsker alle en god førjulsuke uten for mange fristelser.

 

Klem Annetje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Annetje - jeg tror nok helt sikkert at du vil klare å bli kvitt de siste grammene før du drar.... og så flott at du har klart å gå ned litt selv om du har hatt en kosete helg og kakebakst i dag.... Stå på de siste dagene så reiser du lettet til syden...!!

 

Jepp, vi får holde koken her inne sammen... flere kilo skal bort....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70,4 kg i dag morges

13 cm på magen til smmens

14,5 kg til sammens her inne

26.2 bmi lett overvektig må 25 for å bli normal da

 

dette trodde jeg aldrig siden jeg sjeiet ut på lørdag og feiret julan da .

vil jo sei at jeg nådde målene mine før jeg reiste bare usle 400g i gjen vet ikke om klarer dem til torsdag, kjenner det er vanskligt nå når reisefeberen kribler i hele kroppen ,klarer egentlig ikke å tenke på så mye annet teller nesten timer allerede hi hi skal inn å hilse på før jeg reiser

 

 

 

håper dere venter på meg til i 13 jan då kommer jeg hjem og vil begynne igjen da er det også spennende hvor mye jeg har gått opp igjen , kjenner jeg vil ned til 65 kg nå....men se hvor motivert når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superflott at du har klart komme helt ned på 70-tallet før du reiser, om det skulle skli av noen gram til de siste dagene får du ta det som bonus! Men uansett: GRATULERER med et vanvittig knallflott reiseresultat... og vi sees nok i januar...

 

Lykke til med pakking og reise... NYT ferien!

 

Afroditheklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en uke det her blir..

Våknet opp søndag mårra, dagen derpå, å helt pottetett å kjempe vondt i halsen, så igår morges var vekten min på 85,2kg, dvs opp 0,8kg siden sist uke.. Å nå ligger jeg hj på sofaen, hj fra jobb, etter deadline å litt sånn hadde jeg endelig tid til å ta meg "fri" for å være syk, så nå ligger jeg her, å regner me d blir fint lite trening denne uken pga formen...

Men men, alle blir jo syke...

Så ikke så mye jeg kan gjøre me d nå, må bare pleie kroppen så jeg får den frisk igjen!

 

Hvis jeg skulle glemme d, så må du, Aina ha en kjempe fin tur!! Kan godt skjønne du gleder deg! D er like før jeg teller ned dager til vi skal reise i januar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bakst enn trim denne uka på meg, så her står det bom stille. Smaksprøver er livsfarlige! Nå har jeg stablet vekk kakeboksene, og jeg SKAL ned siste biten og nå julemålet mitt!

 

Vekt: 80,4 (som sist)

Trimpoeng: 737 (ikke mye å skryte av, nei)

 

Ah! 7,7 skal det være, ikke 737 - oops!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bakst enn trim denne uka på meg' date=' så her står det bom stille. Smaksprøver er livsfarlige! Nå har jeg stablet vekk kakeboksene, og jeg SKAL ned siste biten og nå julemålet mitt!

 

Vekt: 80,4 (som sist)

Trimpoeng: 737 (ikke mye å skryte av, nei)[/quote']

 

Ehemm... 737 trimpoeng ikke noe å skryte av ???? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Ixie, håper du blir frisk snart!!

 

Gratulerer til Anja med 70 - det er jo bare kjempebra!!!!

 

Afrodithe, du er jo en racer i dette, og klarer helt sikkert å fortsette til du når 65 eller under, om det er det du har lyst til. Bare vær forsiktig, så du stopper i tide!! Dette vet du sikket alt om selv også, og jeg håper du ikke tar det ille opp, men jeg vil bare sende ut et bittelite, velment varselsignal - om du merker at du blir "bitt av basillen", og nærmer deg nedre grense av "normalskalaen" så er det på tide å stoppe opp litt og tenke seg om.

 

Ellers synes det er hyggelig om noen av dere er å treffe på Solsikketråden etter nyttår også - jeg har, som dere vet, fortsatt en lang vei å gå, og det hyggelig å ha følge med noen "gamle kjente".

 

- Og Annetje - ha en knallfin ferie!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at når jeg veide meg i dag mores var jeg 69,8 kg ;.) jippi

og veide meg nå i kveld og da var jeg 70.2 ...he he jaggumeg (rister på hode tror det nesten ikke selv)

 

så da er ungene lagt og koffertene pakket ...får rydde litt i morgen skal ikke reise før i 16 tiden fra hjemmet.....sssååå jeg gleder meg, tenkte å feire litt med et rødvins glass...he he men ombestemte meg he he ..skal heller ta de kaloriene i thailand....

 

HA DE SÅ BRA SÅ LENGE ....JOOOOHHOOO......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 10 kg nådd!!!!!!!!!!!

Det betyr at jeg kan ta juleferie fra slankingen. - Prøve å holde meg stabil frem til nyåret - da blir det ny start og forhåpentlig 10 nye kg av før sommeren.

 

Gratulerer og god tur Aina - skal du sy deg drakt, eller ????

 

Ha det fint også dere som skal være igjen her hjemme - håper på litt julestemning når vi kommer hjem..........................

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende Aina37 - og ha en riktig god tur!

 

Annetje - GRATTIS med 10 kilo i minus... og god tur til deg også (mener du skulle reise i dag også...)

 

Kos dere begge to med måte og fornuft mens dere nyter dagene, så sees vi nok igjen...!!

 

Tusen takk Nique for omtenksomme ord og velment advarsel... og jeg er helt enig... Jeg er veldig klar over problematikken og skal passe meg for det. Totalt sett er jeg nok både for glad i mat og makelig anlagt til at jeg vil orke og klare denslags, men tenkte det var lurt å gjøre kraftanstrengelsen nå når det likevel går relativt greit.... Det blir vel anderledes om jeg møter veggen eller vekttersklene... da skal det nok en god dose motivasjon til om jeg skal fortsette...

Tenkte å komme meg ned til OK gammel vekt som jeg har hatt både før og etter graviditetene... og som ligger godt innenfor normalvektskalaen...

Jeg skal overhodet ikke ned under normalvekt, og for meg med grov kroppsbygning, ligger normalvekten også litt høyere enn for andre litt nettere utgaver med samme høyde...

 

Pinkie - kjedelig med stillstand, men atskillig bedre enn oppgang da!! Makter du å krype litt ned før jul er jo det bare helt strålende!

Lykke til videre med MEGET aktiv bakst... se dine oppgitte trimpoeng....!!

 

Ixie - Ønsker deg god bedring og håper at vekten også vil gjøre seg godvenner med deg før jul... Håper det aller beste for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå d, d var d lørdag alt, sitter å ser på håndball kamp, moro d er! :)

Kjenner kroppen er ikke helt som vanlig, skulle prøve meg på en liten gå tur idag, men d var den tydligvis ikke frisk nok til, så får bare prøve å være extra flink me maten enda noen dager, så håper jeg at jeg kan få tatt igjen mye trening i rom jula, har jo fri i 10 dager, å kroppen må vel ha kommet til normalt igjen til fredag, håper på d!

 

Så gøy for dere som har klart d første målet deres, gratulerer så mye!! Bra jobba !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...