Gå til innhold

Hvordan har dere økt kaloriinntaket?


Gjest Mar77

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å stabilisere vekten, men er usikker på om jeg skal gjøre det på egenhånd, eller via kurs.

Så jeg håpte noen ville dele av sine erfaringer.

 

1. Hvor mye har dere økt inntaket med per uke?

2. Hva har dere økt inntaket med? Ekstra brød? Mer middag? Ekstra frukt?

3. Har dere ført logg over matinntaket fremdeles?

 

Håper på mange svar...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har økt ganske rolig, med ca 50 kcal i uken! Og dette har gått ganske fint for meg. Begynte på meny 2 med 1600 kcal, nå ligger jeg på 2150 ( skal øke til 2200 på mandag) Og likevel har jeg bare gått ned i vekt siden jeg begynte å øke inntaket. Siste dag på kurs1 veide jeg 70.5 kilo, siste hold vekten kurs veide jeg 69,8 kilo. Ikke så mye nedaltså, men har iallefall ikke gått opp i vekt selv om jeg har økt MYE på kaloriene!

 

Noe jeg merket godt da jeg begynte å spise mer var at jeg ble mer sulten enn vanlig. dvs at jeg var mer sulten når jeg spiste 2000 kcal per dag enn når jeg bare spiste 1600 kcal. Men kursleder sa at dette var helt normalt. Men vil bare si at du bør være litt obs på det. For denne sulthetsfølelsen endte i mange utskeielser, hvor jeg bare var så sulten at jeg spiste MASSE,og ikke like kontrollert som vanlig, men gikk likevel ikke opp da! ;)

 

Når det gjelder hva jeg økte med så gikk det egentlig helt automatisk, er ingen ting jeg kan sette fingeren på og si første uke økte jeg ditt og datt!

Men middagen min ligger på ca 500 kcal, som er 100 mer enn før. Havner altid over grensen på fruktrasjonen, så der forsvinner også lit av ekstra kaloriene.

Det jeg har økt mest kalorier på er vel at jeg har byttet ut mange av de magre produktene jeg spiste med noen som ikke er fullt så magre, f.eks, på skivene velger jeg nå makrell i tomat og vanlig leverpostei med sunne planteoljer, tunfisk i olje osv.

 

Jeg fører fremdeles logg over alt jeg spiser, og kommer nok til å fortsette med det en god stund til. Merker at jeg kanskje ikke er like nøye som før, men føler at det er ganske viktig å føre opp det man spiser fremdeles, sånn at man kan følge med at man ikke øker for mye og for fort!

 

Når det gjelder kurs eller ikke, så er det ganske greit å gå på kurs, det blir jo bare en gang i måneden da! Men jeg er sikker på at du kan klare deg helt fint uten kurs oxo! Med god hjelp fra dette forumet! Du får nok oxo svar fra Fru luna, en ganske dreven hold vekten dame, som vet hva hun snakker om! Hun har oxo ført en logg over hvor mye hun spiste da hun økte, så jeg vil anbefale deg å lese! Så hvis du velger å ikke ta kurs, så kommer det nok uansett til å gå kjempe bra!

 

Lykke til med stabiliseringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...