Gå til innhold

Så fort som jula går!!


Loke

Anbefalte innlegg

Tidligere juler har jeg synes at dagene kan være lange, men denne jula går dagene i racerfart. Kanskje det skyldes at jeg 2 januar går i gang med mitt store prosjekt "ned til normal BMI"? Jeg både gleder og gruer meg; har jo selvfølgelig prøvd å slanke meg mange ganger før, så hva skulle være lettere nå? Jeg er alltid veldig motivert i begynnelsen av en kur, men etter bare en dag eller to er motivasjonen borte. Denne gangen har jeg fått en skarp bemerkning av en lege og dette har gitt meg litt fandenivoldsk iver som jeg håper på å nyte godt av. Men tilbake til innledningen, jula er veldig kort og rask i år. Snart er det slutt på ribba og den siste marsipangrisen, og velkommen til frukt og grønnsaker. Lykke til alle dere der ute som også skal starte år 2007 med sunn mat og trim!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også denne julen har gått utrolig fort iforhold til tidligere! Men så har jeg denne julen vært mer opptatt av å vedlikeholde trimmen og leve litt sunt enn de forrige julene som egentlig handlet om å sitte forrant tv'en og spise konfekt helt fram til middagsbesøkene!

 

Jeg begynte å spise sunt og trene i januar, og tenk denne julen veier jeg 18 kilo mindre enn i fjor! Har sagt det veldig ofte i det siste, men tror ikke helt det går opp for meg hvor mye det faktisk er!

 

Jeg vil gi deg et lite råd. Ikke omtal dette som slanking, eller en kur. Det ligger i ordet slankekur at det er noe flyktig og midlertidig. Dette handler om en livsstilsendring. Gjøre noen endringer som man kan leve med resten av livet!

 

Jeg har også prøvd mange slankekurer tidligere, og gått ned i begynnelsen for så å sprekke totalt og havne tilbake der jeg startet, gjerne pluss et par kilo!

 

Dette er ikke fordi jeg er totalt misslykket, og ikke eier viljestyrke. Men rett og slett at slankekurer ikke virker! Bevisene er overveldende. Tenk bare på hvordan vi i de siste årene er blitt bombardert med nyheter om hvor effektive en hel rekke dietter er, - hvis bare en av dem virkelig fungerte, ville problemet allerede vært løst. Jeg sier det igjen det eneste riktige er å endre livsstilen, og det betyr å gjøre endringer som man kan leve med resten av livet!

 

Prøv å tenk igjennom hva som gikk galt forrige gang du skulle ned i vekt. Spiste du for lite, og ble til slutt så lei av å være sulten at du bare MÅTTE ha mat, og MYE!

Prøvde noen å lure deg til å tro at det eneste sunne du kunne spise var mat som både var tørt og dårlig!

 

Har du prøve å finne ut hva som gikk galt forrige gang du prøvde å gå ned i vekt( les ned i fett, for det er jo det vi ønsker!)

Svaret ligger der, men det er ikke alltid like lett å se det!

 

I mitt tilfelle klarte jeg ikke å gå ned(uten å gå opp igjen) av tre hovedgrunner.

 

Fordi jeg var en trøstespiser, og brukte mat for å styre føleser, enten jeg var sint, lei meg, eller bare kjedet meg!

 

Og den andre grunnen var at jeg som mange andre hadde blitt lurt til å tro at, hvis du skal ned i vekt må du spise lite, og resultater var at jeg var konstant sulen og tilslutt sprakk!

 

Og sist men ikke mins, så var det slik at jeg ALDRI kunne unne meg noe godt på slankekur. Selv ikke en bitteliten bit av en sjokolade. Alt som smakte det minste søtt var fyfy! Og selvfølgelig førte bare dette totale avholdet til at jeg tilslutt gav etter og spiste mye mer enn jeg ville gjordt om jeg hadde tillat meg å spise noen biter av det jeg ville ha!

 

Dette er ting som jeg fremdeles må jobbe med, men det er mye lettere nå som jeg vet hva problemet er!

 

Ble visst et langt innlegg dette, hadde tydleigvis endel på hjertet som måtte ut.

 

Ser du har vært medlem her en stund, men at du ikke har skrevet så mange innlegg! Disse sidene er jo veldig gode å ha når motivasjonen svikter, det finnes alltid noen i samme situasjon som deg, og noen som kan motivere deg til å fortsette! Jeg spør om alt jeg lurer på her inne, og får somregel alltid svar!

 

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med ny livsstil i det nye året, og håper at du neste jul sitter der x-antall kilo lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig.. Man må legge om livsstilen for å gå ned i vekt og man må være innstillt på det. Det kommer besøk der man fråtser i kaker og annet godt, men man velger selv hva man putter i munnen, det gjelder å forberede seg mentalt på slike happendings, og andre fristelser.

 

Da jeg begynte på mitt første kurs hadde jeg fått virkelig nok. Jeg hadde gått opp 38kg!!!! etter svangerskap og fødsel.. jeg prøvde mange slankekurer og gikk masse ned mens jeg holdt på med dem. Men da jeg var ferdig fortsatte samme livsstilen. Med overflod av søtsaker i helgene. OG mye salt mat til middag i hverdagen. Og kanskje litt kos på en kveld i uken da favoritt programmet mitt begynte. Problemet var bare at jeg såg det ikke selv. Fordi jeg hadde gått idrettslinja og fortsate med å trene 2-3 timer dagen etter jeg avslutta den hadde jeg kunnet putte i munnen akkurat det jeg ville uten å legge på meg av det.Men det slo meg ikke at det var det som var problemet etter fødselen. At jeg spsite som jeg gjorde da jeg var slank og veltrent.

 

Det har gått lang tid med meg, men jeg er i dag 20kg lettere enn da jeg begynte. og har en mye sunnere livsstil. JEG både trener og mosjonerer nå, og jeg kjenner den nytelsen jeg hadde av trening er kommet tilbake som da jeg gikk idrett og trente så mye. Målet mitt er ikke å bli trenigsnarkoman igjen, da livet mitt inneholder en nydelig datter som jeg ønsker å ha tid til. Men jeg ønsker ikke sitte her overvektig og ute av stans til å leke med henne. Det kunne jeg nesten ikke da jeg begynte mitt 1.grete roede kurs. Hadde ike kondis til det. Det har jeg i dag og er komt ned i str 42 i klær, og str 40 i enkelte stretchplagg!!!:-)

 

Så cikki har rett, det handler om å legge om livsstilen og la seg lov til å nyte litt godt innimellom. Kontrollere hva man putter i munnen med sunn fornuft!!

 

Og et tips som kanskje er verdt å ta med på veien er at når du vet det kommer tilsetninger der det blir mye god mat og kaker, så trene litt ekstra på de vanlige treningsøktene du har uka eller to uker før, så kan du unne deg litt ekstra også. Jeg skal i to brylluper i det nye året som kommer. Og jeg har ikke lyst å sitte der og si nei takk til et kakestykker jeg har lyst på, da vil jeg heller ha trent litt ekstra og spise det kakestykket med god samvittighet.:-)

 

Lykke til med kurset og jeg er sikker på at når du kommer i gang vil du se at det er mye og god mat!!! Jeg brukte 14.dager på å spise meg inn. Jeg hadde nemlig spsit for lite fordi jeg tenkte som cikki nevnte, jeg trodde man måtte spise lite for å slanke seg. Og jeg begynte med å gå turer, 30.min hver dag. Man kan også gå 1 time annenhver dag. Nå trener jeg på treningstudio ved siden av.

 

La oss få vite åssen det går med deg. Hiv det på linkene her inne. De kommer nok godt i gang igjen når julen og nyttår er ferdig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere juler har jeg synes at dagene kan være lange' date=' men denne jula går dagene i racerfart. Kanskje det skyldes at jeg 2 januar går i gang med mitt store prosjekt "ned til normal BMI"? Jeg både gleder og gruer meg; har jo selvfølgelig prøvd å slanke meg mange ganger før, så hva skulle være lettere nå? Jeg er alltid veldig motivert i begynnelsen av en kur, men etter bare en dag eller to er motivasjonen borte. Denne gangen har jeg fått en skarp bemerkning av en lege og dette har gitt meg litt fandenivoldsk iver som jeg håper på å nyte godt av. Men tilbake til innledningen, jula er veldig kort og rask i år. Snart er det slutt på ribba og den siste marsipangrisen, og velkommen til frukt og grønnsaker. Lykke til alle dere der ute som også skal starte år 2007 med sunn mat og trim!![/quote']

 

Hei ;):)

 

Fikk bare så lyst til å gå inn her og ønske deg lykke til, tror også det er viktig at du ikke tenker på at dette er en slanke kur men en livsstilsedring, for det er nå det det er, det handler om å legge om livsstilen slik at du får et bedre og sunnere liv, det vill til slutt gi deg resutater i form av et lettere liv og en sunnere kropp. Sett deg små dele mål og finn deg en trimform som passer deg. Jeg tror at dette vill du klare, stå på og lykke til:)

 

klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...