Gå til innhold

På an igjen.... Påskemål!


Anbefalte innlegg

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

dokke er så flinke å vere fokuserte.... er heilt imponert!!!!

 

eg skal på hytta igjen no, blir der sikkert nokre dagar. begynte dagen bra i dag, med pepsi max og potetgull i senga ;) skal skjerpe meg no!!! godt å skeie ut litt, slappe av berre vi to... godt å ha tid til å vere kjærester og berre ha det gøy ilag av og til!

 

men no blir det familiepåske resten! skal nyyyyyte det! ;)

 

kos dokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

..litt kos om morgenen.. Enten potetgull eller sjokolade på senga elle under dyna i sofaen.. Har akkurat spist en hel kvikk lunsj, såer litt sint på meg selv nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å skeie ut bittelitt i blant - bare man ikke lar det bli en vane at man spiser potetgull på senga om morgenen. ;) Men det er jo så godt å bare være kjærester og ikke bekymre seg for kalorier og den slags. Og det er jo lettere å forbrenne noen ekstra kalorier når man koser seg under dyna med kjæresten også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg meg en lærepenge. Rett og slett fordi jeg ikke spiste riktig - og som jeg pleier. Frokosten gikk greit, men deretter ble det en bolle, en kvikklunsj, et grovt horn (den er grei - lunsj), tre grillpølser (to i brød, 1 i lompe), 2 baconskiver, 2 kjeks med sjokoladetrekk, og da vi kom ned igjen fra fjellet lagde vi sjokoladefondant med is til... Halvveis i min lille fondant ble jeg skikkelig kvalm. Så kvalm at jeg prøvde å rope på elgen (noe jeg aldri klarer å framprovosere). Så jeg la meg litt uggen i magen, og filosoferte litt. Og fant ut dette:

 

Positivt: Det var rett og slett bra at jeg ble så kvalm, for jeg er overbevist om at det er fordi jeg har spist anderledes - og usunt. Fikk dermoed en påminnelse om at det kan jeg ikke gjøre! ;)

 

Positivt: Da kjenner kroppen min meg såpass godt at den "bare" lar meg spise sunt, og det er flott! :D

 

Altså alt i alt en positiv opplevelse, for da vet de som er rundt meg også, hvorfor jeg da fra i dag følger mitt faste opplegg med riktige kalorier, faste måltider (kl 9, 12, 15, 18, 21 - sånn circa), og hvorfor de ikke skal tilby meg sjokolade og bacon og is og den slags syndens frukter.

 

Hvordan går det med dere i påsken da? Er det fortsatt potetgull på senga om morgenen? ;) Jeg og sambo drar til hans foreldre nå (matorgie-huset nummer èn), og blir til i morgen. Gleder meg allerede til å komme inn hit i morgen kveld å få oppdateringer! :)

 

Stå på og ha en sunn og sprek dag! Hilsen juhuuu som har fått en lærepenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

potetgull på senga altså... dessuten har det blitt lite alkohol dei siste kveldane, så då frister ikj potetgull så mykje om morgonen lenger...

 

kom nedatt frå hytta no, det snør og snør så altfor mykje , måtte bruke 3 kvarter på å måke fram bilen.... puh! stygt å sei det, men gler meg faktisk til kvardagar igjen, er ikkje typen som liker å gjere ingenting må eg innrømme... hadde det enn vore fint ver...

 

men no blir det snart vårlige aktiviteter i hagen, skal til med garasjebygging! får glede meg til det!

 

dokke som fortsatt er påskestemt- nyt det! eg er ferdig med hytteliv og skal nyte dei siste dagane heime! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

YES YES!!! fikk nytt trimtre i dag... ( skal lite til for å glede meg... ;) ) så nå starter jeg på tre nr 3. må nok inrømme at jeg er litt stolt av meg selv..., men håper jeg klarer å fylle ett til før sommeren..

 

Og måtte kvardagen snart komme!! Jeg er heller ikke noe ferie menneske,

jeg liker å jobbe, ha rutine på mat , trim, barn, og ...mann.. hehe

ikke misforstå, det er godt med fri- men heller når det er snøfritt og det går ann å bevege seg mer...

Alle turløypene mine er full av snø ;) og det tar minimun 14 dager før de er brukande- NEDTUR!!!

 

grur meg til vekta på onsdag...

kroppen fungerer ikke, mye mat og salt mat...

i dag er det pinnekjøtt på meny'en, er heldigvis ikke så glad i det, men alt tilbehøret er jo mega bra...

 

kos dere siste dagene, og tenk deg er lenge til neste ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Imorgen er det tilbake til vanlige rutiner igjen for min del.. De siste dagenen har det blitt få måltider med mye mat.. ;) Har prøvd å spise litt frukt innimellom, men blir ikke som det pleier. Og føler det faktisk på kroppen at den ikke liker det. Hadde sinnsykt hodepine i går. Ikke no moro.

 

Men har vært en aktiv påske da ihvertfall, har holdt på i hagen og stablet ved og greier. Deilig å bruke kroppen litt, selv om det er ferie. Har anskaffet meg rundt 10 poeng de siste dagene, så det er bra.

 

Noe som ikke er så bra, er påskeegg... Som dukket opp på bordet i går.. Uff, ikke greit å motstå fristelsen.. Så har forsynt meg godt.. Litt for godt.. Så ser virkelig frem til imorgen;) Skal bli bra å komme i vanlig gjenge igjen.. Og imorgen går starten på sommermålet så.. Skal bli bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snikkelora

Jeg skal begynne på internettkurs på tirsdag. Er veldig motivert.Har vært dårlig i magen hele påsken, diare. Kan si det sånn, at det ble en brå-star på kuren.

Er det lett å følge kurset på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonetralletonetroll

Jeg stemmer for sommermål til 1. juli. I min del av trøndelag feirer vi ikke st.hans, jeg vet nesten ikke når det er engang. Vi feirer pinsti (pinse)moro. Så jeg for min del har ikke noe forhold til st.hans.

Påsken har gått med til jobbing og spise usunt....må bare innrømme det.

Blir spennende å se vekta etter påske. Har ikke vært på vekta siden torsdag før påske, og skal ikke på før torsdag etter påske.

Jeg takler ikke ferie/høytider når det gjelder spising. ALT kommer helt ut av kontroll, uggen i magen og hodepine fordi jeg ikke har spist ordentlig og stabil mat.

Men etter påska nå, blir det bedre tider. Jeg gleder meg nesten litt til hverdagen kommer tilbake.

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjenganger i de siste innleggene, er at vi har vanskeligheter med å holde de sunne vanene i feriene, og at til tross for at det er godt med ferie, så er hverdagen faktisk nesten litt bedre. For DA klarer vi mye lettere å ha den livsstilen vi trenger for å ta vare på kroppen vår!

 

Jeg må dessverre meddele at til tross for min fetende og kvalmende dag på fredag, har jeg likevel klart å proppe i meg så sinnsykt mange rare kalorier både i går og i dag... Lurer på noen ganger om det er fordi jeg vet at fra i morgen må jeg jobbe inn igjen de gode rutinene, og at det da hverken blir så mange glass alkohol, så mange pølser med bacon, og ikke minst så mange tonn sjokolade.

 

Men jeg må virkelig si at jeg gleder meg! Magen har ikke vært så medgjørlig i påska, jeg føler meg oppblåst, jeg vet at jeg ikke er snill med kroppen min, og det virker som om jeg stapper i meg uten grunn... Så i morgen tidlig veier jeg sikkert en kilo mer enn sist mandag, men ok - sommermålet settes opp uansett, uavhengig av det. Og som sagt - det blir så godt å spise riktig igjen! ;)

 

Vi ses på ny trås i morgen tidlig! Regner med at det er den første som er våken i morgen som starter den nye tråden??? Jeg gleder meg til å fortsette sammen med dere! ;)

 

Ha en fin siste påskekveld! Selv om det er påskekveld i morgen også, så har vi startet på an igjen i morgen. Vi ses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har heilt rett juhuuu, vi har nok skeia ut heile gjengen ser det ut for... men det er en trøst at det ikkje er i kvardagen vi held på på dette viset... ;)

 

eg har ete både det eine og det andre denne påska, spist er spist... og magen min er også oppblåst og fæl, har nok gått opp igjen dei cm som eg mista rundt magen sidan nyttår.. føles slik iallefall! men eg veit grunnen, alkohol og vanlig brød med gjær er grunnen, samt salt og søt mat som eg ikkje putter i meg i slike mengder i kvardagen..

 

har allerede begynt å forhandle med mannen om å få lagt inn 3 treningsøkter neste veke, og då skal det sveittast!!!!!

 

hipp hurra for kvardagar!!! ;)

 

har bestemt meg for en ting, og det er å ikkje gå på vekta i morgon, men heller vente til neste veke, for då trur eg det har stabilisert seg litt både med væske i kroppen og proppa i magen pga dårlig fordøyelse av den dårlige maten, så ser vi videre derifrå... er redd nedturen blir for stor til å takle.. hm...

 

men gler meg til å følge dokke alle i den nye tråden, og husk, den som starter tråden, den grønne pila framme - som nokon foreslo!! greit å finne fram då!

 

sommermål- here we come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest umulius

Stemmer nok det uur! Alle har nok vært i samme båt i påsken.. Deilig å komme tilbake til faste rutiner imorgen! ;) Gleder meg faktisk til å komme tilbake til å føre opp alt jeg putter imeg.. Har hatt fri fra deg også, i 1,5uke.. Så er spent på imorgen. Og håper så inderlig at det ikke er over 69,9. Da blir jeg så SKUFFA og utrolig SINT!!

 

Håper dere følger med videre "På an igjen.. Sommermål!!"

 

Sees der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...