Gå til innhold

På an igjen.... Påskemål!


Anbefalte innlegg

Hei!

No er det eit år sidan eg forandra mat(u)vanane mine! Gjekk ned frå 77,6 kg til 68,5 :-)

Har ikkje våga å gå på vekta i jula! Eg kan tenka meg å komma med i 64-65 kg før sommaren,

no er eg over 70 iallefall.

 

Skal drikka godt med vatn i helga og prøva å eta ofta og mindre... på mandag 1.januar har eg lyst å veia meg og kanskje starta ein ny tråd med "Påskemål" som i fjor?!? Eg synest det kan vera greit å dela opp våren i to - 13 veker til påske, deretter 12 veker til St. Hans... ....

 

Veiedag på mandagene? Blir med då vel!

 

Godt nytt år!

 

Helsing Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Påskemål høres bra ut, jeg er med! Får håpe vi kan støtte hverandre i oppover og nedoverbakker.. De er det noen av.. Så er greit med litt støtte!

 

Synes det gikk så fint de siste mnd før jul nå.. Men i jula har alt sklidd ut.. Så fra 1.januar er det en ny start med nye blanke ark!

Gleder meg allerede! Vil så gjerne se ned under 70 tallet på vekta.. Så en fast veie dag er bra, da må man være flink hver dag. Så synes det kanskje på vekta også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den første dagen i eit nytt år :) ...og første veiedag ;)

 

1/1-07: vekt: 72 kg midje: 85 cm :eek:

 

Målet er å gå ned 8 kg før sommaren.....delmål: 5 kg til påske, resten før St.Hans!

 

Kjekt at du er med, umulius :-)

Håper fleire vil bli med oss!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke skrevet inn på et forum før, men tenkte det nye året er en gylden mulighet til akkurat det. Jeg kan også ha veiedag på mandag.

 

01.01.2007 : 75,3kg

 

Jeg trives egentlig veldig godt på rundt 68kg, så det er det som er målet mitt i første omgang, det blir vel ca 7kg. Men ideelt sett kunne jeg tenkt meg å veie 65. Har ikke lyst til å bli skuffet over ikke å nå målet så 68 blir nok litt mer realistisk. Vel, håper dette blir et trivlig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjekt at du slår følgje med oss!

Eg òg trivs med 68 kg, men det hadde vore deilig å vore rett under 65.....

Gler meg til å komma i gong igjen med trening og vektnedgong igjen!

Eg synest alltid det er så deilig å begynne på eit nytt år - ein ny sjanse!

 

På lørdag handla eg heldigvis inn masse frukt, salat, purre, skinke, mel, gjær ++++ Skal baka skinkesnurrar i kveld - det er så greit å ta med som lunsjmat i tilllegg til ein god salat!

Har ført opp nøyaktig matinntak i går og i dag - ser eg må vera flink til å ete 5 måltid for å få i meg 1600 kcal... Rart kor lite kcal det er i sunn og god mat!

Eg får spe på med pinjekjerner og fetaost i salaten ;)

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

høyres spennande og motiverande ut å vere fleire med samme mål. Eg kunne tenke meg å gå ned 5kg til før påske muligens. Har vore litt inne her og lest før, men no er fyste gang eg tør å skrive sjølv. Vekta ligger på sånn ca 68kg veit ikkje om eg tør å gå på vekta igjen etter ei veldig fråtsete jul.. men skal blir litt greit og å komme inn i gode vaner igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det nye året her..

 

I dag er vekta 73,5, og målebåndet viste 95 cm rundt navlen.. Så nå er det bare å gå på med friskt mot i det nye året!

Flott at flere henger med.. Har som mål å gå ned ca 5 kg til påske og forhåpentligvis være nær 65 til sommer'n.. Og bikinisesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med jeg også, har veiedag onsdag og skriver litt mere da. Har slanket meg fra sommer til november 2006, og har nå hatt en pause hvor jeg har forsøkt å stabilisere vekta. Ble litt lei og føler nå at motivasjonen er tilbake til å ta de siste 3-5 kiloene...

 

Håper dere hadde en fin nyttårsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også være med her. Har vært 8 dager hos svigermor i jula, og gått opp 2,5 kilo. Jeg har aldri veid så mye som jeg gjør nå. Dagens vekt er 70,5 kilo, midjemålet er 88 cm. Mitt mål er ned til 64 kilo. Det håper jeg skal være mulig på en 7-8 uker. Veiedag mandag passer fint! Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula varer heldigvis ikke til påske... Men til tross for late dager fylt av kaloribomber i mat og drikke, har jeg ikke gått opp så mye de siste to ukene. Uansett - jeg var ikke der jeg ville før jul heller, så et påskemål høres flott ut! =)

 

Jeg har vært innom et par linker i høst, men høsten var forferdelig tung - kroppen ville ikke samarbeide. Selv om jeg gikk på kurs og gjorde "alt riktig", så nekta kroppen å gå ned! Ganske frustrerende. Derfor er jeg litt skeptisk til å henge meg på en ny tråd nå, men jeg har bestemt meg for at det eneste nyttårsforsettet mitt er at 2007 skal bli et sprekt og sunt år! Og da får jeg gå ned noen kilo hvis kroppen er enig, og hvis ikke så skal i hvert fall formen bedres og humøret bli bedre!

 

Siden høsten 2005 har jeg gått ned 11 kilo, men som sagt stod det stille der i hele høst. Er 23 år, 173 cm høy, veier i dag 75,5 kilo. Jeg kommer ikke til å hverken telle forbrente eller inntatt kalorier nå i starten, men satser på at alt jeg har lært meg gjennom tida vil gjøre nytt for seg likevel. Ønsket er å komme næremere 70 kilo, men klarer jeg å stabilisere meg på 72-73 kilo skal jeg være fornøyd!

 

Uke 1:

Vekt: 75,5 kilo

Midjemål: 88 cm

 

Jeg har forresten akkurat vært på en times skitur - deilig!

Ha ei sprek og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fridamor

Håper jeg får være med her. Jeg har vært inne her og lest en del, men aldri skrevet sjøl. Jeg har ikke vært motivert for å slanke meg heller, så de siste muligens så mye som to år har jeg ikke orka tanken på slanking. Så noen kilo har lurt seg sakte på, og jeg har aldri veid så mye som jeg gjør nå. Mannen min og jeg er i samme bås, så vi drar igang nå etter nyttår. Det er greit å være to om det mht matlagingen.

 

Jeg er i samme situasjon som flere andre på denne tråden. Har ikke veid meg i dag, men tipper vekta er ca. 75 kg. Jeg vil ned mot 65 kg. Da føler jeg meg vel. Jeg er 44 år gammel. Har vært veldig slapp siste tiden. Sliter med å komme i gang med trening nå. Er "støttemedlem" på Elixia og har ikke meldt meg ut fordi jeg egentlig gjerne vil i gang igjen. Jeg liker best spinning, men er også med på noen aerobic-timer når jeg er litt i form. Med andre ord så er det lenge siden nå!

 

Synes ikke speilbildet mitt er pent nå med slapp mage og noen ekle valker bak i midjen. Kjenner dere til de to strekene som går på skrå ned og ut mot midjen.....

 

Jeg er klar for et nytt og bedre liv, nå. Vi (jeg og min mann) starter i morgen.

 

Vi har en jobb som krever mye farting med bil. Det blir ofte lettvint med "bensinstasjonsmat" i form av pølse i brød og kaffe med boller. Trenger derfor en del tips om hva jeg skal lage av mat. Jeg trenger å ha mer fokus på matforberedelser. Det er gjerne der prosjektet havarerer.

....men nå er jeg helt klar, og jeg vil gjerne være med på en tråd hvor vi kan motivere hverandre.

 

Veiing på mandag passer fint for meg. Jeg har lett for å gå på vekta stadig vekk, men jeg skal forsøke å ikke gjøre det. Måler dere bare rundt midjen?? Hva med lår osv.?

 

Jeg kommer tilbake med mine mål. Jeg foretrekker veiing og måling fra morgenen!

Jeg kjenner at jeg er motivert nå, og jeg gleder meg til å være med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I jula i fjor veide jeg 59. Gikk på vekta idag og fikk sjokk 67,6!!!

 

Jeg er med! Jeg vil ned igjen til 59. Påskemål høres perfekt ut. Det er nå 13 uker igjen til påske. Dvs at jeg må gå ned ca 0,6 kg pr uke for å nå målet mitt.

 

Mitt problem har ofte vært at jeg spiser for mye middag og så etter middagen blir jeg sugen på noe snop.... Nå skal jeg drikke ett stort glass vann hver gang jeg blir sugen på snop. Kjøkkenskapene og kjøleskap skal tømmes, for en ny og god start.

 

Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å være med.

 

Jeg er en jente på 27 år. Har vært ute i fødselspermisjon og har min første dag på jobb i morgen 2. januar. Jeg meldte meg inn i vektklubben i mars i fjor og har tatt av noen kilo, men jeg ønsker å ta av noen til.

 

Jeg har veiedag på fredagene. Siste fredag (29. 12. 2006) veide jeg 71,9 kg, men jeg kan tenke meg at jeg veier litt mer nå......spiste godt i løpet av nyttårshelgen

 

Jeg har lyst til å veie 65 kg til sommeren, og jeg tror det vil være lurt av meg å være med i et forum som dette her for å holde motivasjonen min oppe.

 

Første gang jeg deltar i diskusjonsforum, så jeg gleder meg til å være med videre.

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morstillegg

Jeg er med!

Mål og vekt akkurat nå er 75 kg og 103 rundt midjen. Fysj a meg!!

 

Har et mål om å komme ned i 67 kg, men håper i alle fall å klare 70 til påske.

 

Jeg er 31 år og mor til to, jobber i barnehage. Var ganske flink tidliger i høst, men etter at jeg begynnte å jobbe har det vært litt mye å holde tritt med. For ikke å snakke om all maten og snopet som havner inn på pauserommet! Nei, vi får dra i gang igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Heisann!

 

Jeg vil også gjerne være med. Har vært med i en annen link siden sommeren. Har klart og gå ned noen kg, men er redd det har kommet på en del i desember. Startet mnd med 14 dager i syden, og så fulgte det jul og alt det som hører med der...

 

Jeg er 30 år og tobarnsmor. Har ikke mange kg igjen før jeg har nådd idealvekten min som jeg tror er ca 59-60 kg. Men de siste kg har vært beinharde.

 

Jeg har veiedag om onsdagen, men det har vel ingen betydning... ;)

 

Skriver inn om mål og div på onsdag.

 

Lykke til alle sammen, og kjekt at vi kan være her og støtte hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest denne tråden litt i det siste uten å skrive, har vært mest innom gravide og ammede. jeg vil gjerne være aktiv i en tråd nå og synes denne passet veldig fint. Har gått ned 11 kilo siden fødeselen til minn sønn i juni 2006, begynnte på 75 kilo og er nå nede i 64 kilo. Er i grunnen fornøyd med resultatet, har ikke veid 64 siden ungdomsskole og er nå 35 år. Har fått mye oppmundtring i det siste og kjenner at det hadde vært veldig gøy å komme ned i 60 kilo ( er 163 høy). skal begynne på hold vekten neste uke, håper å lære mye samt bli holdt i naken. Jeg er med på veiing mandag, en grei dag da det gjør det vanskeligere å skeie ut i helgene. Dette skal vi klare!!! Vinnere har en plan, tappere har unnskyldninger!!!

Startvekt : 64 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei solli, morstillegg, vetvikan og knk! Kjekt at dåke blir med!

Eg gler meg til å "komma i gjenge" etter ein herlig juleferie! Men er nok redd det blir tungt å få mann, barn og meg sjølv ut dørane kl 7.30 i måro...

 

Tenkte me kunne ha ein eigen "rapporteringsblogg" - ein resultattråd kor alle legg inn resultata sine sjølv?!? Så kan dette vere ein meir "chattetråd"?!?

Sjå etter "Resultater Påskemål" og legg inn dine data.

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med egen resultat-tråd og en chatte-tråd! =)

På tur til treningssenteret for en økt styrketrening. Har feila før ved å ikke trene noe styrke, bare fettforbrenning i form av kondisjonstrening. Har gått ned for det, men jeg merker at kroppen trenger å strammes litt mer opp med muskler. Og forbrenningen skjer jo mye i musklene, så nå skal det løftes!

Pust og pes! Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneKatt

hei ...jeg blir gjerne med, jeg begynte for vel ett år siden var da 79 kg, jeg var kjempeflink med mat og trening fram til sommeren. veide da 65 kg.

men nå derimot uff og uff..

har veie dag på fredager, så jeg lar høre fra meg da...

lykke til alle sammen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med.

Var flink og gikk ned 10 kg for 2 år siden, men siste halve året har det skjedd mye så jeg har vel egentlig trøstespist endel... Har ikke turt å sjekke vekta men den er nok gått opp 2-3 kg. kjenner det godt på bukselinningen.

Jeg er klar for å gå ned ca 5 kg.

Kjøpte meg "Billy Bootcamp dvd-serien" Har brukt den første nå et par ganger og motivasjonen er steget betraktelig. Veldig bra. Mandag passer greit for meg som veiedag også. Skal være flink denne uken så jeg veier meg ikke før til mandag. og tar det som utgangspunkt.

Gleder meg til å jobbe sammen med dere. jeg trenger den ekstra motivasjonen fra andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har vore innom vektklubben ei stund, men har aldri fulgt en "tråd". har tidligere gått ned ca 25 kg, går på et hold vekten kurs, men har no manna meg opp til å ta dei siste 5-6-7??? kiloa for å finne trivselsvekta.

 

*er snart 29 år, tobarnsmor, gift, førskulelærer.

*største lastene er sjokolade, og er til tider lat.

*trener styrke, ror og svømmer.

 

gått opp litt i jula, men med god samvittighet ettersom eg skal begynne på ei ny økt med full skjerpings! lykke til alle sammen!

 

 

vekt 2/1: 82.2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vore, uur!!!! ;) Klart du kan vera med her!

Velkommen med dåke òg, Lille heffalompen og swcdans!

*ler* - mange morsomme nick - kreative folk her i vektklubben!

 

Det var tungt å begynna på jobb igjen....har klart meg fint gjennom dagen, men gløymer å drikka vatn! Laga marrokanske kjøttboller til middag (GR -oppskrift) nam-nam!

 

Eg får ikkje trimma i dag - men i måro skal eg på pilates!

 

Jajo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...