Gå til innhold

Det Ultimate NyttÅrsforsett!


Gjest Glad-bolla

Anbefalte innlegg

Gjest Glad-bolla

.. ja det må jo bare være :

 

JEG INVISTERER I HELSA MI!!

 

Det innebærer sååå mye, ikke bare kilo ned i vekt men alt mulig annet! Tror av og til vi blir litt VEL fokusert på hvor mange kg vi går ned, opp, og det er destruktivt i lengden! Det er mye bedre å fokusere positivt på ALT i livet, og tenker vi HELSA da så blir vi jo automatisk lettere etterhvert! For hva er bra for helsa?? Jo, GR opplegget!! Det vil si sunn mat, trim og positiv tankegang...

 

I tilegg er det mange andre ting jeg ønsker å endre på i livet mitt, som OGSÅ inngår i helsa, selvom det ikke høres sånn ut med en gang.. som feks å ha det ryddig rundt meg, strikke fremfor å se på tv, lese bøker, ta meg mer av bikkja og ungene, bruke tid på å realisere drømmen min ( den røper jeg ikke..), være mer sammen med venner over SUNN mat, ikke godteri.. osv osv.. for alle disse tingene gir meg positive opplevelser tilbake og DET er jo bra for helsa det også!!

 

Noen som vil være med her kanskje?? Og vi må gjerne oppdatere vekt, men kanskje bare når vi selv har lyst, og komme med mest mulig oppmuntring og ikke så mye syting,,, jeg vet i alle fall med meg selv at hvis jeg leser om andre "uff jeg spiser for mye snop, jeg kommer meg ikke opp av sofaen " osv,,, så blir det nesten en slags trøst til meg selv om at jeg ikke er alene om det og da blir det nesten enda værre å gjøre noe med det... rart? ja, men sant for meg i alle fall!

 

GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE!! Håper å se noen som vil henge seg på dette her da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg har som hovedmål å se mindre på tv. Det er når jeg ser på tv at jeg spiser snop. Når jeg ser på TV skal jeg prøve å¨hekle samtidig, for da er man fokusert på det i stedet for å stappe i gapet...

 

Og så vil jeg gjerne bli flinkere å gjøre i dag det som kan gjøres i dag, i stedet for å utsette til i morgen, det som kan utsettes til i morgen... hvis du skjønner...

 

Godt nyttår!

 

Hilsen frøken Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes spennende ut! For som du sier NyEnergi,helse er så mye mer enn å bare gå ned i vekt.Personelig har jeg tro på at hvis du spiser sunn mat og samtidig holder deg i aktivitet så vil vekta også gå nedover.

 

Vil ned mellom 8-10 kg innen juni,men vel så viktig er at jeg skal føle meg bra!

Har i årevis hatt muskelplager,hodepiner,vondter her og der,i tilegg til en prolaps i korsryggen og migrene (som dukker opp når det passer dårligst).

 

Er sikker på at dette kan reduseres big time med sunt kosthold,og trening.Merker jo forbedring bare siden i høst.

 

Har gått til innkjøp av "you-the owners manual" av dr Oz og dr Roizen fra ophra show-så det skal bli spennende lesning,bare mannen i huset kan legge den fra seg litt.....

 

De beste ønsker om et godt nytt år!!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

jeg blir gjerne med på denne tråden! 2007 skal bli et sunnere år! Er nå allerede i gang med å bli kvitt noen kilo, men det er mye annet jeg kan ta tak i. Først og fremst å prioritere venner og familie mer enn jeg har gjort de siste årene. Komme meg ut av sofaen og gjøre noe morsomt oftere. Bruke mindre penger... ;-)

 

Godt nyttår!

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med ditt syn på helse....har nå gått ned over 10 kilo siden beg av oktober og det er jo i og for seg stort, men formen er blitt så utrolig mye bedre, det er som om jeg ikke kan tro at dette er en og samme person. Før var jeg alltid sliten, sov både en, to og tre timer etter jobb og hele livskvaliteten har vært nedsatt de siste årene. Tretthet kan jo skyldes mange ting og jeg har trodd at det skyldes en sykdom jeg har. Men trettheten forsvant etter at jeg la om kostholdet. De nærmeste rundt meg merker stor forskjell på energivået mitt og dette er så verdifullt for meg og familie at jeg ikke kan ta sjansen å komme tilbake dit fordi jeg ikke tar vare på meg selv.

Så selv om jeg enda har et stykke igjen til å se slank og smekker ut...så er jeg riktig så fornøyd med tilværelsen. Så min største motivasjon er ikke bare vekttap men den gode følelsen av å være opplagt og føle seg frisk. Godt nytt og lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Ja da er det 1. januar! Jeg er i gang med min nye og sunnere livsstil. Jeg har bestemt meg for at i dag skal jeg ta fram alle nissene og jule- og adventspynten og gjøre den klar til nedpakking. I morgen går turen til IKEA for å få tak i skikkelige plastkasser til å pakke bort pynten på oversiktlig og skikkelig vis, slik at jeg kan få mer orden på loftet og dermed resten av huset. Jeg starter nå slik at jeg kommer i gang, i stedet for å sitte i sofaen foran tvn og tenke på at jeg burde gjort det!

 

HVordan går det med dere? Skal vi være flinke til å "rapportere inn"?

 

Godt nyttårsklem fra frøken Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Jepp!! Nå er den første dagen i dette omveltende nye året snart over og jeg er godt fornøyd med starten!

 

Vanens makt er vond å vende, det har jeg allerede lagt merke til, har vært MANGE ganger innom kjøkkenskapet i dag for å sjekke hva vi har å stappe inn,, men har rygget hver gang også og tenkt: "Dette er ikke veien til sunn helse"... så jeg har ikke spist noe snop overhodet, og for de som kjenner meg der ute i verden, så er det BRA!

 

Har strikket litt i dag, men tur har det ikke blitt for det er jo bare is ute...

 

Var på vekta i dag, det var IKKE bra, men pytt, det skal jo nå gå over til evig historie, skal det ikke det da?? Tror ikke jeg oppdaterer vekt hver uke men annenhver... får se åssen jeg føler meg neste mandag da...

 

Jeg er 172cm høy..

VEKT: 84kg...

 

Mål: gradvis ned i vekt pga forandring på vaner, opplevelsen av mer energi og lysten på sunn mat!

 

LYKKE TIL da folkens.. også lager vi kanskje en ny tråd annen hver uke eller noe? Kan jo se det ann litt, kaller den det den fremdeles heter i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, jeg er også med. 2007 skal bli det året hvor jeg endelig kommer meg tilbake i trivselsvekten igjen, og jeg har faktisk meldt meg på mitt aller første GR kurs. Begynner 10. januar og gleder meg.

 

Har trimsykkel hjemme og planlegger å begynne å bruke den mer nå, mens jeg ser på tv er det jo greit å kunne trimme litt.

Tenkte også å kjøpe meg noen trim-videoer som jeg kan bruke mens ungene er i barnehagen f.eks. Hva slags treningsplaner har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært så flink i dag!Spist sunt,gått tur og nå er det grønn te i bøtter og spann.

Har også begynt å bruke dagsrapporten(mat og trim) aktivt igjen.Har også en notisbok i veska som jeg skriver alt jeg spiser ned i.veldig kjekt hvis jeg ikke skulle ha tid til å sitte på pc.

 

Når det gjelder trening,så har jeg masse utstyr her hjemme,som skal bli brukt mer i 2007 enn noen gang før!(vekter,pilatesring,div baller i alle størelser,rockering,situp maskin og gym matte).Også en skritt teller,ligger på mellom 7000 og 10 000 skritt om dagen.

 

Status på vekten er 72,6.Er 1,60 høy.

 

Alle julekaker er nå kastet,og all sjokolade pakket godt bort(hadde ikke hjerte til å kaste den...)Siden jeg er cola elsker er jeg glad jeg drakk opp resten i går!

 

Lykke til alle sammen.

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest quiltern

Hei.

 

Nina heter jeg og er 44 år. Slanket vekk 10 kilo gjennom sommeren og høsten, men ødela benet i november og har stort sett sittet mye stille frem til nå.

 

Nyttårsforsettet mitt er at trening, trim, bevegelse eller hva man ønsker å kalle det, skal bli noe jeg liker, ikke bare noe jeg gjør fordi jeg må.

Håper at ved virkelig å sette inn et treningsstøt, litt på Spenst, litt i svømmehallen og mange lange turer, skal gjøre at jeg til slutt virkelig VIL trene.

Mange sier at de blir avhengig av trening og bare MÅ gjøre det etterhvert.

Håper jeg kommer dit til slutt.

 

I dag har jeg gått to turer på en halv time, samt tatt 10 minutter på stepmaskinen. Jeg er kjempefornøyd. Benet tålte det. Og så god samvittighet som jeg har.

Håper jeg kan klare litt mer i morgen. Tenkte å avslutte dagen med noen situps når jeg legger meg.

 

Målet er å bli spreker i 2007, men også å ta av ca. 10 kilo til. Med de kiloene mindre å drasse på samt bedre kondisjon og sterkere muskler, blir nok overskuddet større.

 

Ønsker dere alle et innholdrikt og aktivt 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest quiltern

Hei igjen

 

Har et spørsmål med det samme.

Er det noen måte å sette seg på denne gruppen sånn at man for eksempel får melding hvis det er kommet nye innlegg?

 

Er redd jeg skal glemme å titte innom, eller glemmer hva gruppen heter.

 

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla
Hei igjen

 

Har et spørsmål med det samme.

Er det noen måte å sette seg på denne gruppen sånn at man for eksempel får melding hvis det er kommet nye innlegg?

 

Er redd jeg skal glemme å titte innom' date=' eller glemmer hva gruppen heter.

 

Nina[/quote']

 

Jeg vet ikke men håper noen kan svare... det hadde jo vært veldig kjekt ja.. !

 

Må virkelig si du går hardt ut med trening Nina.. ikke redd du skal gå på en smell og bli drittlei før du har blitt helt treningsnarkoman da?? Syns alt du gjorde i dag er MER en nok for en dag.,,, :)

 

Men det er fint og lurt med målsetning, det er helt klart,, har greie mål selv også jeg nå! Men er tilhenger av å starte mykt så jeg har gått 40 min i dag, stort sett bare motbakke, og er fornøyd med det! Også har jeg vasket litt og ryddet litt på kjøkkenet og det ga meg masse energi , glede og indre ro!! ( vasker og rydder alt for sjelden nemlig... )

 

STÅ PÅ alle sammen, jeg er kjempefornøyd med dagen min jeg!! og det er så deilig, og tredje dagen uten noe som helst godteri!! :D

 

Vi gjør 2007 til året med de store livsendrende forandringene vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. ja det må jo bare være :

 

JEG INVISTERER I HELSA MI!!

 

Det innebærer sååå mye' date=' ikke bare kilo ned i vekt men alt mulig annet! Tror av og til vi blir litt VEL fokusert på hvor mange kg vi går ned, opp, og det er destruktivt i lengden! Det er mye bedre å fokusere positivt på ALT i livet, og tenker vi HELSA da så blir vi jo automatisk lettere etterhvert! For hva er bra for helsa?? Jo, GR opplegget!! Det vil si sunn mat, trim og positiv tankegang...

 

I tilegg er det mange andre ting jeg ønsker å endre på i livet mitt, som OGSÅ inngår i helsa, selvom det ikke høres sånn ut med en gang.. som feks å ha det ryddig rundt meg, strikke fremfor å se på tv, lese bøker, ta meg mer av bikkja og ungene, bruke tid på å realisere drømmen min ( den røper jeg ikke..), være mer sammen med venner over SUNN mat, ikke godteri.. osv osv.. for alle disse tingene gir meg positive opplevelser tilbake og DET er jo bra for helsa det også!!

 

Noen som vil være med her kanskje?? Og vi må gjerne oppdatere vekt, men kanskje bare når vi selv har lyst, og komme med mest mulig oppmuntring og ikke så mye syting,,, jeg vet i alle fall med meg selv at hvis jeg leser om andre "uff jeg spiser for mye snop, jeg kommer meg ikke opp av sofaen " osv,,, så blir det nesten en slags trøst til meg selv om at jeg ikke er alene om det og da blir det nesten enda værre å gjøre noe med det... rart? ja, men sant for meg i alle fall!

 

GODT NYTT ÅR TIL DERE ALLE!! Håper å se noen som vil henge seg på dette her da![/quote']

 

Dette var en flott tråd, helt etter min smak! :) Skal kikke innom i ny og ne og se hvordan det går med dere alle sammen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en liten smell i dag.

Tillot blodsukkeret mitt å synke litt for mye,ble så veldig sulten på vei hjem i dag,spiste sjokolade med en gang jeg kom inn døren....

Lurt å alltid ha noe frukt ,nøtter eller lignende i veska.

Man lærer litt hver dag!

 

klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Akkurat det samme skjedde meg i går og dagen før. Hadde egentlig ikke lyst på den kokesjokkisen en gang... SÅ jeg har frukt stående ferdig oppskjært i en tett bolle i kjøleskapet! Det funker også med gronnsaker som feks gulrøtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegging av store og kanskje spesielt de små måltidene er nok en del av utfordringen på veien til et letter og sunnere liv.

 

Oppskjært frukt og grønt-så enkelt-så godt-just do it!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

Takk Pæra... :)

Tuxi og Froeken.. ja å være forberedt er en kunst, men vi klarer det vi, ikke sant?? Går også ann å ha med et par knekkebrød i veska og et eple... eller noe annet enkelt! Og vannflaske MED vann i hele tiden, det redder meg litt! Når jeg er fysen nå så tar jeg et glass vann eller en stor slurk fra flaska.. da stagger jeg søtsuget for en liten stund i alle fall!!

 

4 dager uten noe godteri nå og jeg må si jeg merker at jeg har mye mer energi allerede! Får liksom unna ting her hjemme som jeg bare så på som et stort pes... det er sååå herlig!!

 

Fikk tilbakelagt 1,5 mil på ergosykkelen i dag også, den har stått hos svigerfar en stund, men nå skal den trimmes av meg ja!

 

SMIL TIL SPEILBILDET DITT HVER MORGEN OG DAGEN FÅR GARANTERT EN GOD START!!!!!

 

Ja det er helt sant, for enten du ser bomba ut på håret, skrukkete ut rundt øynene,,, det får deg til å smile litt tilbake!! :D:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da NyEnergi!!Skal ikke så mye til før vi føler oss litt bedre.Jeg er også fornøyd med treninga denne uka,har 8,2 trimpoeng så langt.

Målet neste uke må være å doble det.For det å røre på seg er alfa omega for vekttap!!

 

Så stå på jenter!!

 

God helg.

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Jeg har vært flink nå. Tok meg selv i nakken her på onsdag og sa at nå må du jaggu skjærpe deg frøken...

 

Har hittil 16,1 trimpoeng denne uke, samt jeg har gått ned 1,6 kilo siden 1. nyttårsdag!! Og det sier vel litt om inntaket av mat og flytende i jula?? I går var første dagen helt uten sprekk. I dag har jeg tillatt meg noen saltstenger, men ellers vært flink. Frukta ligger ferdig oppskjært i kjøleskapet til i morgen og jeg merker allerede at noe er i gjerde med kroppen og humøret mitt. Det er nok sant som de sier at man utløser endorfiner ved trening, for jeg følte meg nesten i lykkerus da jeg tuslet ut av gymmen med lillegutt på armen!

 

Så, sånn fortsetter vi!! Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. hadde store planer om å tilbakelegge samme distanse på sykkelen i dag men da jeg satt meg på den... AU AU AU AU... snakk om vondt et visst sted!! :D

 

Og det var såpass seint på kvelden at jeg endte med ingen trim i dag... :) Men jeg skal ta det igjen i morgen jeg, gå inn til byen og kanskje hjem igjen også! Det er 4 km en vei... og kanskje "rompa" er bedre så jeg klarer sitte på det sykkelsetet! For ergometer sykkel er umulig å stå å sykle på, røkker og strir, så jeg får jo ikke til det... skulle gjerne hatt en spinningsykkel.....

 

Men jenter (gutter?) vi er fantastisk flinke hele gjengen og ikke minst FLOTTE!!

 

kEEP UP THE GOOD WORK! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støle muskler og ømme romper er nok noe vi må leve med til å begynne med,

er et godt tegn på at det går i riktig retning det!

 

I morgen er det langtur.

Ikke dårlig vær,bare dårlig klær,har jeg lært.

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... dusja jo ,, dum som jeg var, og kunne ikke gå i minus 4 inn til byen med vått hår...

 

kvelden gikk til deilig taco, laget med karbonadedeig ja.., og RØDVIN!!

 

så trimmen uteble i dag og, det er jeg ikke særlig glad for men jeg har virkelig kost meg i kveld! Ikke noe potetgull eller annet til vinen, kun god romtemperert rødvin.. mmm,,, og god helse er også å NYYYTE !!! og det har jeg virkelig gjort!

 

Nå, i seng, med gubben, og sånn litt etterhvert.. sove godt.. zzzZZZzzZZzzZZz

 

Søndag, dagen med nye muligheter åpne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har ikke vært flink i det hele tatt denne uken, men jeg har fått meg skritt teller av jobben til jul og den skal jeg begynne å bruke nå. Og i kveld skal jeg sette meg på sykkelen mens jeg ser på en film. Gleder meg til onsdag, første kurskveld. Veldig spent på hvordan et slik kurs er, har venninner som har gått ned masse på kurs og beholdt vekten etterpå, så nå skal jeg også klare å endre kostholdet mitt for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til på kurs Maye!Det kommer til å spennende.

 

Går ikke selv på kurs,har gjort for mange år siden,men nå skal jeg gjøre det på egen hånd.Å legge om kostholdsvaner og bruke mindre tid på sofan har blitt et familieprosjekt.

 

Hadde 10,8 trimpoeng sist uke,hvilket jeg er fornøyd med.Målet denne uken er 15 trimpoeng-det skal jeg klare!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. i dag har jeg hatt en trist og lei dag,,, dødsfall hos en nær venninne og ny beskjed om kommende dødsfall hos ei anna nær venninne... kreft er no dritt rett og slett...

har fått bekreftet at jeg er en trøstespiser og det har blitt både is og kjeks i dag.. har liksom ikke vært særlig positiv kan man si..

 

Men, hvis jeg vil unngå, i alle fall prøve å unngå, slike drittsykdommer som nevnt over så er trøstespising veldig dumt så jeg stryker meg selv på kinnet og sier:

 

"det er greit fori dag men i morgen gir du kroppen din en god dag, du er ingen søppelbøtte"!

 

Tuxi: dere har fine familiemål syns jeg! Mindre sofa og mer trim!

 

Maye: lykke til med kurs! Gleder meg til å følge med på deg..

 

Froeken: Går det bra med trimminga di??

 

Grethe40, tekoppen og quiltern: Åssen går det med dere?? :)

 

Da datt jeg sammen i dag :(men løfter meg selv opp igjen i morgen... :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...