Gå til innhold

Det Ultimate NyttÅrsforsett!


Gjest Glad-bolla

Anbefalte innlegg

Hei.

Er helt ny her i vektklubben.

Har som mål å gå ned ca. 14 kg og komme i bedre form. Syns det var godt å lese ditt positive innlegg. Dette skal gå fint-Gleder meg til å få bedre kondis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
.. i dag har jeg hatt en trist og lei dag' date=',, dødsfall hos en nær venninne og ny beskjed om kommende dødsfall hos ei anna nær venninne... kreft er no dritt rett og slett...

har fått bekreftet at jeg er en trøstespiser og det har blitt både is og kjeks i dag.. har liksom ikke vært særlig positiv kan man si..

 

Men, hvis jeg vil unngå, i alle fall prøve å unngå, slike drittsykdommer som nevnt over så er trøstespising veldig dumt så jeg stryker meg selv på kinnet og sier:

 

"det er greit fori dag men i morgen gir du kroppen din en god dag, du er ingen søppelbøtte"!

 

Tuxi: dere har fine familiemål syns jeg! Mindre sofa og mer trim!

 

Maye: lykke til med kurs! Gleder meg til å følge med på deg..

 

Froeken: Går det bra med trimminga di??

 

Grethe40, tekoppen og quiltern: Åssen går det med dere?? :)

 

Da datt jeg sammen i dag :(men løfter meg selv opp igjen i morgen... :):)[/quote']

 

 

Huff det var virkelig en tung dag det der for deg. Ok, du hadde en knekk i går, i dag skal du starte dagen med et stort glass vann og en god frokost. Når du utpå dagen kjenner at du kjeder deg, at noe er tungt, eller at du av en eller annen grunn får lyst til å trøste deg med noe, ta på deg gode sko, kle deg etter været og gå en tur i det tempoet humøret ditt tilsier i en halvtime. Du utløser endorfiner på den måten også, på samme måte som at du får lykkefølelse av å spise noe søtt. Forskjellen er at lykkefølesen ikke tar brått slutt og gir en enda tyngre dag hvis du velger å gå den turen... Når du kommer hjem kan du være glad for at du tok dette bevisste valget og belønne deg selv med litt luksusbehandling på badet (ikke belønn deg selv med noe godt...)

 

Håper dagen din blir god, husk, du påvirker den i stor grad selv.

 

Jeg har vært veldig flink til å trene! I går er den eneste dagen at jeg ikke har trent på en uke, det ble husarbeid og sunn matlaging i stedet. SØndag feks hadde jeg personlig rekord med 14,2 trimpoen, så dette går rett vei. Skal veie meg i morgen, så får vi se om det har hjulpet noe...

 

GOd klem fra frøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære NyEnergi,på så tunge dager har man lov å skeie ut!

Synes det virker som om du er flink til å tenke positivt opp i alt som skjer.

Og du har så rett når det gjelder kosthold og sykdommer,bare så trist at det må gå galt før vi ser det.

 

Ellers har jeg gått ned 1,2 kg siden nytt år,så det sier vel litt om hvor mye jeg spiste i jula.....uansett,jeg er skikkelig happy.

 

Synes alt er mye lettere denne uken,spiser ofte og lite.Er klar med oppskjært frukt,grønt og ferske nøtter i telfelle Søthunger skulle banke på.

Dessute får jeg ned mellom 2 og 3 liter vann hver dag.

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oppfordring fra NyEnergi stikker jeg snuten inn her. Vi var i høst rapporteringsvenner på en annen tråd.

 

Syns dette var et veldig positivt tiltak. Vinklingen på livstilsendring og trening er viktig!

 

Jeg har holdt på siden i august, men har ikke klart å gå ned så voldsomt mye i vekt. I julen snek det seg på 2,5 kg (hvor i all verden kom de fra?? :) ) men istedenfor å deppe over det har jeg gått i gang igjen med krum rygg.

Det positive med høstens "slit" er at folk spør meg om jeg har gått ned mye i vekt. Og da sier jeg som det er at Nei, jeg har ikke gått ned så mye, men jeg har trent endel så kroppen min har forandret seg litt :)

 

Har kommet godt igang igjen nå og syns jeg har vært skrekkelig flink denne uken. Hard trening både mandag og tirsdag resulterte i over 6 trimpoeng og gangsperre. But im happy :) Har klart å komme i gjenge igjen med maten også og klarer å holde meg på +- 1600 kcal.

Første uke gikk jeg ned 0,5 kg og med tanke på alle tyrker shotsene som skle ned på lørdag er jeg veldig fornøyd med det.

 

So keep up the good work and stay positive. Så satser vi på et sunnere 2007!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

VELKOMMEN i gjengen Bitta!!! :(

 

.. så bra Tuxi,du har fått av litt allerede!

 

Jeg var innom vekta såvidt på tirsdag morgen, den viste ned 1kg men nå tror jeg den er på igjen, kjennes sånn ut... hadde en litt tung dag i går også.. og når jeg spiser litt mye karbohydrater kommer vannet med en gang!

 

I dag har jeg i det minste gått en drøy halvtimes tur og spist lite og ofte.. og humøret mitt er litt bedre! Tenker jo på de triste nyhetene jeg fikk på mandag, men samtidig må jeg jo tenke på meg selv.. og jeg vil helst slippe å fortelle noen av mine kjære slike triste nyheter om meg... så da er det bare å brette opp skjorte-ermene, gi meg selv en herlig dag i morgen! Skal starte dagen med vann, en kopp grønn te og en liten porsjon havregryn! :( Det er en god energikilde å gi kroppen og hjernen på starten av dagen!

 

Jobber med meg selv ang trimming, det er litt vanskelig å gå over den der dørstokkmila.. men når jeg først er ute så kooooser jeg meg skikkelig! Det er jo bare så deilig!

 

har ikke spist sjokolade, potetgull eller smågodt siden i fjor!! og is har det vel blitt max 3 ganger tror jeg.. ( er veeldig glad i is.. men skal begrense meg enda mer.. )

 

Stå på alle som en , vi er suverene hele gjengen!! Det viktigste er å gi seg selv en klapp på skulderen, reise seg opp igjen og gå på! Og glemme fallet vi hadde!

 

klem:) :)

 

Koslig med hilsen Sans1, moro å få tilbakemelding fra folk, da har du jo enda mer igjen for treningen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også litt med trening-er langt fra målet denne uka.Jammen godt jeg har klart å holde på kostholdet.

 

Nå leste jeg i "You-The owners manual"(med legene fra ophra show) at ved å trene en halvtime hver dag i tillegg til sunt kosthold,så kan du beskytte deg mot masse helse plager og guffne sykdommer.

 

Rart at det skal være så vanskelig noen ganger,når vi faktisk vet hva slags skade vi kan påføre oss selv ved å ikke trene,spise usunt o.s.v.....

 

Klem

 

P.S glad det går bedre med deg NyEnergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vi er halvveis i januar allerede!Vært flink til å holde på det sunne kostholdet,bortsett fra en en skikkelig godteri utskeielse i helgen.....uff ja,sånn er det med det den saken.

 

Men så var det denne treningen jeg skulle være så flink til da,det har gått heller dårlig,ligger bare på 5,2 trimpoeng!Så i dag er det skjerpings,så jeg i hvert fall kan komme opp i de 7 anbefalte.

 

Men neste uke skal jeg opp i 15 trimpoeng!!Nå får det være nok med å være slapp.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

... og jeg har virkelig investert i helsa mi! Jeg Har 34 trimpoeng denne uka og har lagt om kostholdet mitt helt. Har veiedag på onsdager og fra nyttårsaften og til sist onsdag hadde jeg gått ned 2,1 kg! Er spent på hva onsdag i neste uke vil bringe! Merker at humøret er lettere, huset er ryddigere og huden renere :(

 

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. jeg er inne i en god stim nå, har i alle fall vært det i tre dager, og da fredag, lørdag og søndag!! Ikke værst, helg tilogmed!! :(

 

De tunge beskjedene som jeg har fått rundt meg bli ikke lettere å bære hvis jeg gir F*** i helsa mi i alle fall, så det var kanskje det som skulle til? Aldri så galt så er det godt for noe.. (selvom dette kanskje var litt for galt da men... )

 

Vekta mi har jeg ikke tenkt å sjekke ut før i slutten av kommende uke, tipper fredag morgen passer meg bra, så får vi se..

 

Trim ja.. der sliter jeg litt.. tror jeg skal begynne å loggføre her inne, og i tillegg har jeg veldig lyst på pulsklokke, slik at jeg får enda bedre oversikt over aktivitetsnivået mitt... skritt-teller har jeg, glemmer å bruke den..

 

Har jammen blitt flinkere til å ha det ryddig her hjemme også, det var jo også litt av mitt ultimate nyttårsforsett.. og jeg merker at jeg har det bedre da! Selvfølgelig ligger det til tider MYE leker rundt omkring, men de ryddes sammen hver kveld... så de kan dra det ut igjen neste morgen! :(

 

Froeken, så utrolig bra at du har klart de to første ukene så godt, det er jo alfa omega for fremtiden! Livstilsendringen din... ser ut til å være realisert allerede.. :)

 

Tuxi: Syns du skal satse på minimum 7 trimpoeng jeg også tar du de du får over som en bonus, så slipper du skuffe deg selv i tilfelle du ikke klarer 15! Det er viktig å sette seg små mål... Rome ble ikke bygd på en dag vet du... :)

 

STÅ PÅ i deres nye liv og sunne hverdag, fortid er fortid, her og nå er det som teller!

 

klem fra meg... nyenergi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det går så bra for dere.Og 34 trimpoeng-helt fantastisk!!

 

Har nå tatt meg selv i nakken,akkurat ferdig med 1 time med styrketrening.

Har en liten mistanke om at jeg kommer til å være litt øm i morgen.

Skal ha de 15 trimpoengene denne uken!!Gir meg ikke så lett nei.

 

Ha en strålende og sunn uke!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
at det går så bra for dere.Og 34 trimpoeng-helt fantastisk!!

 

Har nå tatt meg selv i nakken' date='akkurat ferdig med 1 time med styrketrening.

Har en liten mistanke om at jeg kommer til å være litt øm i morgen.

Skal ha de 15 trimpoengene denne uken!!Gir meg ikke så lett nei.

 

Ha en strålende og sunn uke!

 

Klem Tuxi[/quote']

 

Det er bra det tuxi. Stå på! OG du, det lønner seg å ta unna en del av de poengene tidlig i uken slik at du ikke får panikk til helga og går på en smell :D Det der vet jeg alt om...

 

Snakker om smell, jeg gikk meg på en pose tortilla chips og en boks med ostedipp i stad etter trening og den posen og boksen eksisterer ikke lengre. Helt ukontrollert spising og følte meg helt j***** etterpå. Fortalte sambo da han kom hjem og han sa det var bra, for da hadde jeg fått det utav systemet, noe jeg tror han har rett i. Og den smellen skal få være det den var, for jo mer man tenker på det, jo mer deppa eller frustrert blir man og det vet vi vel resulterer i trøstespising....

 

Så nå spiser jeg Ingers rugbrød og tenker at kalorioverskuddet i dag ikke river ned det jeg har bygget opp de siste par ukene. Og nå er jeg flink igjen :D

 

Klem frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke rart hvordan vi går på de samme feilene igjen og igjen...

Tror samboeren din har rett,noen ganger må vi unne oss det vi har lyst på,få det ut av systemet og så fortsette på vår sunne livsstil.

Det er jo snakk om livskvalitet også.

 

klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det så det griner.

Sunn mat,masse vann og halvveis til mine 15 trimpoeng!!

Ligger rundt 1200 kcal om dagen,skulle vært 1600,så det blir spennende å se hvordan det gir utslag på vekta.

 

Hvordan går det med dere andre?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

... ja ja,, i dag var jeg på vekta gitt...

 

Start: 84 kg

Idag: 80,5 "

 

DET folkens, det er jeg veeldig takknemlig for! NED 3,5 kilo siden nyttår!! :) :)

 

Jeg er veldig bevisst på hva jeg putter inn og tenker "hele tiden" på om det er godt for helsa eller ei... og jeg har ikke rørt sjokolade, smågodt eller potetgull siden nyttårsaften.. har ikke tenkt å kutte dette ut for godt men bare for en periode... Ut februar så får vi se..

 

Sånn ellers er jeg sliten nå merker jeg, det skjer litt vel mye rundt i nærmiljøet mitt og egen nær familie... men men, det går vel over? :)

 

Trim er jeg dårlig på ennå, tror jeg må inngå en avtale med meg selv i planlegger'n min, og "late som" det er ei venninne jeg har avtale med, for slike avtaler bryter jeg jo ikke uten grunn!

 

Dere har vært flinke syns jeg, og jeg er imponert over trimminga deres.

 

Tuxi og Froeken som er mest aktive her inne, jeg har vært å lest men ikke orket å skrive i det siste... men nå skal jeg bli mer aktiv selv også! :)

 

Stå på da!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

86,4! dvs ned 3,5 siden nyttår jeg også!! Vi er flinke! Hvordan er det med vekta tuxi? høres ut som at du er flink!

 

Nyenergi, nå er vi i siget, så kom igjen og rapporter inn så vi andre får høre også:)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har droppet å veie meg denne uka p.g.a det måndelige besøket,for da veier jeg alltid 2-3 kg mer enn vanlig.....

 

Froeken og NyEnergi: jeg er så imponert over vekttapet deres!!KJempejobb!!

Følger dere G.R slavisk?

 

Jeg kjører vel litt mitt eget løp,men er bevisst på hva jeg putter i munnen.

Liker prinsippet til G.R,har gått på kurs for mange år siden,men ser jo at det har blitt mye nytt siden den gang.

 

God helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Følger ikke slavisk nei, men prøver å holde meg innenfor dagskaloriinntaket som er anbefalt...

 

Men jeg har blitt mye flinkere til å ta i mot enhver mulighet til å bevege kroppen min (trenger ikke være så dramatiske ting, men så enkelt som å spasere til butikken i stedet for å kjøre, dra med guttungen en runde rundt nabolaget på akebrett, sånne ting).

 

Ja også er det det der med å være forberedt til måltidene slik at man ikke hiver i seg det første og mest fristende man kommer over da...

 

Gikk kurs for to år siden, men lagt på meg alt siden den gang + fått barn, så jeg har enda 16 kilo som skal av, og de håper jeg forsvinner i løpet av et års tid...

 

Ha en fin søndag. Kanskje kan du rapportere om aktivitetsnivået i dag når kvelden kommer? :)

 

God klem fra frøken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg prøver å gjøre også.Holde meg innenfor kcal (1600) grensa,spise sunn mat,holde meg unna snop,og å røre på kroppen!

 

Veldig fornøyd med treningen denne uken,12,8 trimpoeng så langt.

Det er en blanding av å gå turer, styrketrening og løping i trapper.

(mulig naboene tror jeg er små gal når jeg løper opp og ned trappene her).

 

I går var lørdag,så litt cola og sjokolade ble det,men jeg føler at snop spisisngen ikke lenger er helt ute av kontroll.Jeg kan klare å tenke at nå er det nok,og så legge det bort.I tillegg holde meg innenfor kcal grensa!!

 

Og sånn som det har snødd,jeg bare må ut å gå i dette været!!

Og Froeken,det å dra barn på akebrett,det er god styrketrening det !!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har jeg har jeg vært ute å gått i snøværet.En hel time i bakker,var tungt å gå oppover nå.Men det var så deilig og friskt,også så pent som det er!

Dette var godt for både kropp og sjel!

 

Ha en fortsatt strålende søndag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjempebra! Det er herlig å gå ute i snøen så lenge man er kledd for det! Litt for kaldt for stumpen min i dag, så turen ute med vogn ble halvert. Men nøt de to timene jeg var ute da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad-bolla

.. ikke meningen å være så "borte" da.. men har hatt en del migrene den siste uka i tillegg til at det skjer litt mye på privatplan.. men i går så det ut til å løsne ganske bra.. og det utløste nok et migreneanfall i dag... :)

 

holder meg unna vekta nå, vet jeg har rota det litt til den siste uka, men sånn er det i tunge perioder! Bretter opp skjorteermene og gyver på igjen! Til tross for hodeplager har jeg faktisk fått til litt trim denne uka, litt usikker på trimpoeng, men to sykkelturer (i stua), 2 mil en kveld og 1,6mil en annen kveld, og en god gåtur med stor tung vogn en dag.. (tvillingvogn med litt over 20kg barn oppi) :D

 

Jeg følger ikke G.R men har gått på kurs for MANGE ÅR siden, i ettertid har jeg gått på Librakurs også.. jeg prøver å få i meg masse fiber (ikke så flink enda i år men har jo mål om det.. ) og spise 5 til 6 måltider pr dag, heller 2 timer mellom en 4 til 5... Jeg er IKKE tilhenger av NEI-mat. Med det mener jeg at NEImat ikke burde stå listet opp noe sted som NEImat... men heller kanskje med en liten varseltrekant som sier at store mengder ikke er sunt for kroppen... og jeg er heller ikke tilhenger av kosemerkene, for da er vi like langt mener nå jeg... å belønne oss med godteri.... og mat skal ikke være en belønning, det er jo derfor så mange av oss sliter med vekta fordi vi belønner oss, eller trøster oss med mat...

 

Men derimot fokus på god helse, legge inn mye bevegelse i hverdagen, uten at det blir stress, men som nevnt over, feks gå til butikken i steden for å ta bilen osv.. og spise mat som en vet har god effekt både på humør, energifølelse og kropp, det er viktig å sette fokus på! :)

 

Lykke til videre folkens...

 

God helgeklem fra meg.. som koser meg med en kopp koffeinfri kaffe...

 

Nyenergi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempeflink som klarer å få til litt trim når du har dager med migrene.

Sliter også med migrene,pluss nakke og skikkelige spennings hoddepiner.

Har hatt noen dager nå som jeg kunne vært foruten!Og det rare er at med smerter og inntak av smertestillende,så forsvinner den sunne livstilen også.Spist alt for mye ferdig pizza,drukket for mye brus og null fysisk aktivetet.

Resultatet er opp 4oo g!!

 

Men nå er jeg i gang igjen.Og jeg tror at med tiden,når den sunne livvstilen er blitt en ordentelig livsstil,så vil en del av disse plagene være historie.

For meg er det ikke bare å bli slank,men det handler også om å spise seg frisk.

 

Hvordan går det med dere andre her?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Glad-bolla

.. ja åssen går det med oss? Jeg er inne i en ganske god stim nå, og det er deilig! Vekta går i alle fall sånn smått nedover og det er jo bonusen med å være sunn og invistere i helsa...

 

Åssen er det med gjengen?? har vi falt av vogna alle sammen? Håper jo ikke det da men....

 

klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...