Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar
Gjest Hedvig74

Ja - for meg var det dessverre ingen nedgang. 57,0 kg - samme som på lørdag da jeg veide meg sist. Hadde håpt på en halv kilo... Litt skuffet over det, men jeg føler meg jo litt slankere, og ser det, og det er jo viktigere enn akkurat tallet. Men i dag har jeg holdt på akkurat i 1 mnd og har gått ned 2,1 kg, så det er jo ca en halv kg i uka i snitt. Bør jo egentlig ikke være misfornøyd med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Her er det opp 300 gram til 63,2 kg. Ikke noe sjokk, jeg spiste peppes-pizza i går (vi pusser opp leiligheten for tiden, halve kjøkkenet er borte, og det var stemning for ekte "dugnadsmat" ;) ). Dessuten har jeg ikke vært spesielt flink de siste dagene... Vi har besøk, og fristelsene er mange. Det er ikke noen unnskyldning, da, men hvertfall en forklaring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Hei

Jeg reiser på påskeferie og hyttetur likevel... Kjedelig å være hjemme og lese...

 

Da blir det mye fristelser, både desserter, kaker og godter... Men men. Får bare håpe jeg klarer å ta meg raskt inn igjen etterpå. Erfaringene er vel litt delte på det...

 

Da blir det ikke noe rapportering på meg disse dagene!

 

God påske til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

God tur på påskeferie, Hedvig74, og alle andre GOD HELG! Kan godt skjønne at du gjerne ville på hytta likevel. ;) Ikke ta HELT av, da! Men kos deg, ha det gøy og unn deg litt påskekos. Vi møtes her igjen etter påske ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Anneli24: Start 72,2, opp 0,3 denne uke til 63,2, totalt 9,0 kg, mål 60 kg

 

Hedvig74: Start 58,7, stillstand denne uke (57,0 kg), totalt 1,7 kg, mål 54

 

LindaR: Start 73,4, ned 0,2 denne uke til 69,8 kg, totalt 3,6 kg, mål 65 kg

 

Folk er vel på påskeferie, så det er sikkert derfor det er så få som har rapportert denne gangen. Håper dere er tilbake neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Hvordan har det gått med dere i påska? Jeg må innrømme at jeg ikke har vært spesielt flink. Uff, det har blitt mye nei-mat, men nå starter jeg på ny frisk. I dag blir det lapskaus med mye grønnsaker til middag, og ikke noe snop til kvelds! ;) Litt dumt at ei venninne som var på besøk i dag hadde med seg et helt påskeegg med "rester fra familiens overdrevne godteinnkjøp" som hun sa. Det forærte hun oss, og jeg kunne jo ikke annet enn å smile. Men jeg tenkte "fillern...den der skal bli vanskelig å stå imot...og så nå som jeg akkurat hadde begynt på de gode vanene igjen"..men jeg SKAL ikke ta en eneste bit før lørdag. Så den havner i skapet og blir der. Uff...litt irriterende at påska skal strekkes så langt utover. Men hun mente det jo bare godt. :D

 

Det har vært ganske stille her på Vektklubben i påska. Kanskje ikke så rart når hele gjengen er på påskeferie. Jeg har vært hjemme stort sett hele påska og drevet med oppussing av kjøkken og skrevet semesteroppgave. Har tittet litt innom her i blant da. :)

 

Dere er med videre, ikke sant? Glem gamle synder (de får vi jo ikke gjort noe med) og så begynner vi på ny frisk fra nå av. Jeg trenger dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Hei Anneli!

 

Vil bare si at jeg synes du er sa urolig flink!! Du har holdt pa sa lenge og du holder fortsatt koken:) Jeg har manglet motivasjon i det siste.. Den har kommet og gatt (helt borte pa kveldene..) Men i motsetnign til for er jeg fortsatt inne pa sidene her, og hver gang jeg titter innom har du lagt inn et nytt inlegg! Kjempeimponerende! Og se pa resultatene det har gitt!!

Det er til stor inspirasjon for meg i allefall. Jeg har ikke vart veldig flink i det siste, men ligger fortsatt pa rundt 63 kg sa jeg er i alle fall stabil:) Gar jo fortsatt turer med hunden min da.

 

Tror jeg ma prove a ta en dag av gangen. Klare en godtefri dag og sa en til osv.. Jeg skal hjem til Norge en tur na og vil veldig gjerne ga ned i allefall et par kg til! Sa prover hardt a skjerpe meg! Har 3 uker..

 

Plan for i morgen:

 

-Ga tur med hunden

-Jogge/ga 6 km

-Spise 1800 kcal (skal ga pa nattevakt sa da blir det litt mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg vært virkelig fraværende og umotivert og godtesjuk i mange uker... MEN: I dag har jeg startet på ny frisk! Har skrevet opp alt jeg har spist. Det sprutregner ute, så det spøker litt for den planlagte kveldsturen...

Skal hente inspirasjon fra dine fantastiske resultater Anneli. Gleder meg til sommeren, og da vil jeg være 4-5 kg lettere!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Da er jeg tilbake igjen også. Ble travel dag i går, fikk ikke lagt inn hva jeg spiste, og har derfor heller ikke lagt noe på dagens inntak. Men jeg holdt vanene fra påskedagene, det var med mye rester hjem i sekken... altså ikke så mye å skryte av.

 

Hadde litt "frislipp" på hytta fra og med lørdag, så nå har det blitt 4 dager med mye godt. Og til helga er det ny tur det gode, lange måltider står ganske sentralt...

 

Så jeg får bare ha som målsetting å ikke gå noe opp i vekt, men holde meg konstant et par uker nå.

 

Men jeg håper jeg klarer å være flink i dag og frem til fredag kveld i alle fall...

 

Håper det er flere som blir med å legge inn hva de har spist under Dagens inntak!

 

Hedvig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så glad jeg ble da jeg så at dere var tilbake ;) Utrolig koselig det dere sier, Massepus og Siris. Det varmer å høre sånne ting. Tusen takk!

 

Også fint å lese at dere har begynt på ny frisk. :) Det som er så fint med denne tråden er at vi kan støtte hverandre og backe hverandre opp i medgang og motgang. Alltid et sted å søke råd og oppmuntring. :)

 

Jeg har lurt litt på om vi skal opprette en ny tråd for å rydde litt opp og begynne på nytt, på en måte? Denne har jo blitt veldig lang etter hvert, og jeg ser en del andre "grupper" har laget ny tråd nå etter påske. Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Vi kan vel sikkert godt opprette ny tråd, bare gi beskjed så jeg kommer meg over på rett tråd ;)

 

Påsken er overstått. Spent på om jeg har gått ned noe over ferien, har vært flink med maten, men treningen har det blitt så som så med. Vært skikkelig elendig vær her. Nå vil jeg ha VÅR!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74
Heisann

 

Vi kan vel sikkert godt opprette ny tråd' date=' bare gi beskjed så jeg kommer meg over på rett tråd ;)

 

Påsken er overstått. Spent på om jeg har gått ned noe over ferien, har vært flink med maten, men treningen har det blitt så som så med. Vært skikkelig elendig vær her. Nå vil jeg ha VÅR!!!! :)[/quote']

 

Du bor kanskje i nord? Der har det vært skikkelig drittvær har jeg skjønt på venner som lå værfaste på påsketuren.

 

Ellers kan vi gjerne starte en ny tråd. Jeg har fått endret slik at jeg får de siste innleggene først, så jeg merker ikke så mye til om det ligger mye rart bakover. Men kanskje vi får litt ny giv av en ny tråd? Frem mot sommeren bør vi alle ha klart å komme ned litt mer, slik at vi kjøpe oss noe fint og nett sommertøy! Jeg skal gifte meg - så mitt mål er klart :-) Er bare snakket om et par - tre kilo til for min del, så det bør gå.

 

Jeg pleier å ha store problemer med å begrense sukkerinntaket etter dager med "fri", det gikk ikke bra i går, men i dag har det heldigvis gått bra! Tok en lang sykkeltur, og det regulerer ting. Var til og med på kafe nå i ettermiddag, men var ikke en gang veldig fristet av en sinnsykt god cookie de har der... :-) Heldigvis! Da tror jeg jeg skal klare meg bra frem til helga - hvor det er "på an igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Ellers kan vi gjerne starte en ny tråd. Jeg har fått endret slik at jeg får de siste innleggene først' date=' så jeg merker ikke så mye til om det ligger mye rart bakover. Men kanskje vi får litt ny giv av en ny tråd? Frem mot sommeren bør vi alle ha klart å komme ned litt mer, slik at vi kjøpe oss noe fint og nett sommertøy! Jeg skal gifte meg - så mitt mål er klart :-) Er bare snakket om et par - tre kilo til for min del, så det bør gå.

 

Jeg pleier å ha store problemer med å begrense sukkerinntaket etter dager med "fri", det gikk ikke bra i går, men i dag har det heldigvis gått bra! Tok en lang sykkeltur, og det regulerer ting. Var til og med på kafe nå i ettermiddag, men var ikke en gang veldig fristet av en sinnsykt god cookie de har der... :-) Heldigvis! Da tror jeg jeg skal klare meg bra frem til helga - hvor det er "på an igjen..."[/quote']Veldig bra, Hedvig! Vet at det er vanskelig å stå imot fristelser på kafé, kanskje særlig når man nylig har fått i seg mye sukker, sånn som vi har nå etter "påskefri". Nå er du i gang igjen, vet du ;)

 

Ny tråd ja. Hva skal den hete da? Syns i grunnen vår tråd nå har et fint navn. Men jeg tenkte på noe av det du skrev om å kjøpe nye sommerklær, Hedvig. Hva med "En størrelse mindre til sommeren?" eller "Ned i vekt mot sol og nye sommerklær" så heter den noe litt lignende. Tja. Vet ikke jeg. Noen innspill? Det er jo viktig at gjengen her føler det blir en tråd de kan føle seg hjemme i.

 

Husk veiedag i morgen, da, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74
Ny tråd ja. Hva skal den hete da? Syns i grunnen vår tråd nå har et fint navn. Men jeg tenkte på noe av det du skrev om å kjøpe nye sommerklær' date=' Hedvig. Hva med "En størrelse mindre til sommeren?" eller "Ned i vekt mot sol og nye sommerklær" så heter den noe litt lignende. Tja. Vet ikke jeg. Noen innspill? Det er jo viktig at gjengen her føler det blir en tråd de kan føle seg hjemme i.

 

Husk veiedag i morgen, da, dere ;)[/quote']

 

Jeg har dessverre ikke tilgang på vekt i mitt litt omflakkende liv... :) Får bli neste uke.

 

Jeg synes det var et godt forslag med "ned i vekt mot sol og nye sommerklær" - da er linken klar fra den gamle tråden og så har vi med oss et konkret mål om å kjøpe noen nye sommerklær vi føler oss fine i. Sitter og tenker på alternativer, men kommer egentlig ikke på noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Likte forslaget om ned i vekt og nye sommerklar:) Har sett flere trader som skriver et innlegg med vekt og mal ogsa oppdaterer de den hver uke.. God ide? Ser litt lettere ut og holde oversikt da..

 

God ide med ny trad!

 

Jeg var pa jobb i natt og brukte skritt tellern min! Jeg gikk 20 000 skritt pa jobb!!! Trodde aldri at det var sa mye.. Er ikke rart man er trott i bena nar man kommer hjem da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Tilbake etter en lang påskeferie! Har gått ganske greit egentlig, men har jo blitt endel mer sjokolade enn vanlig da...må inrømme det! Tror alle gåturene begrenset skadene. Jeg har iallefall samme vekta som torsdag før påske (men mer enn fredag før påske ;))...60,6 kg.

 

Har blitt litt sjokolade denne uka også, men NÅ er det slutt!!! Nå SKAL jeg nå målet mitt før sommeren kommer!

 

Enig i at det hadde vært greit å lage en ny tråd... og synes det høres ut som en god ide med en egen tråd med vekt og mål slik som massepusskalblilillepus sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Likte forslaget om ned i vekt og nye sommerklar:) Har sett flere trader som skriver et innlegg med vekt og mal ogsa oppdaterer de den hver uke.. God ide? Ser litt lettere ut og holde oversikt da..
Enig i at det hadde vært greit å lage en ny tråd... og synes det høres ut som en god ide med en egen tråd med vekt og mål slik som massepusskalblilillepus sier!
Fint at dere likte forslaget. Noen andre som brenner for å opprette tråden denne gangen? ;) Men fikk inntrykk av at Massepus mente et eget innlegg i tråden med vekt og mål, som oppdateres hver uke, og KristinaJ mente en egen tråd for vekt og mål? Ser at begge deler blir gjort her på Vektklubben. Mulig det er mest oversiktlig om alt er i en tråd? (noen av oss har jo allerede egen blogg og dagens inntak-tråd å holde styr på, og da er det kanskje nok tråder :)) Bare en tanke fra meg.

 

Ellers er det jo veiedag og en fin dag å begynne tråden på sånn sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus
Fint at dere likte forslaget. Noen andre som brenner for å opprette tråden denne gangen? ;) Men fikk inntrykk av at Massepus mente et eget innlegg i tråden med vekt og mål' date=' som oppdateres hver uke, og KristinaJ mente en egen tråd for vekt og mål? Ser at begge deler blir gjort her på Vektklubben. Mulig det er mest oversiktlig om alt er i en tråd? (noen av oss har jo allerede egen blogg og dagens inntak-tråd å holde styr på, og da er det kanskje nok tråder :)) Bare en tanke fra meg.

 

Ellers er det jo veiedag og en fin dag å begynne tråden på sånn sett. :)[/quote']

 

He. Blir bra med ny trad!

Jeg mente at vi kunne skrive et innlegg til a begynne med ogsa oppdatere det med vekt og mal hver uke. Sann som det jeg gjor under her.

 

Start vekt 66.5 kg

Mal 55 kg

 

12.04.07

Vekt: 63 kg ( -0.1 kg/-3.5kg totalt)

Mal: Ikke malt

 

19.04.07

Vekt: kg

Mal: cm

 

osv...

 

Sa kan man jo legge inn andre innlegg ogsa. Men pa den maten blir alle malene samlet pa et sted.. Bare et forslag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ
He. Blir bra med ny trad!

Jeg mente at vi kunne skrive et innlegg til a begynne med ogsa oppdatere det med vekt og mal hver uke. Sann som det jeg gjor under her.

 

Start vekt 66.5 kg

Mal 55 kg

 

12.04.07

Vekt: 63 kg ( -0.1 kg/-3.5kg totalt)

Mal: Ikke malt

 

19.04.07

Vekt: kg

Mal: cm

 

osv...

 

Sa kan man jo legge inn andre innlegg ogsa. Men pa den maten blir alle malene samlet pa et sted.. Bare et forslag da:)

 

God ide!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg var pa jobb i natt og brukte skritt tellern min! Jeg gikk 20 000 skritt pa jobb!!! Trodde aldri at det var sa mye.. Er ikke rart man er trott i bena nar man kommer hjem da:)
Så mye! kjempebra! ;)

 

Jeg kan godt opprette den nye tråden i dag så får vi startdag på veiedagen. Den nye tråden heter altså "Ned i vekt mot sol og nye sommerklær" og alle som er/har vært med på denne tråden er velkommen til å fortsette der, og andre også selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74

Kan være en god ide det, da blir en totaloversikt for hver av oss. Men da vil vi jo mangle samleoversikten hver uke, eller evt. kan den legges inn i tillegg? Et annet "problem" er jo at da forsvinner disse veldig langt ned over lista ettersom vi skriver nye innlegg, for selv om vi oppdaterer, så flyttes de vel ikke frem? I så fall burde det være på en egen tråd, men da blir det kanskje mange tråder å holde styr på igjen...

 

Ja ja - det blir sikkert bra uansett.

 

Bare opprett den du, Anneli, du er jo en av de mest aktive, så det synes jeg passer bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Kan være en god ide det' date=' da blir en totaloversikt for hver av oss. Men da vil vi jo mangle samleoversikten hver uke, eller evt. kan den legges inn i tillegg? Et annet "problem" er jo at da forsvinner disse veldig langt ned over lista ettersom vi skriver nye innlegg, for selv om vi oppdaterer, så flyttes de vel ikke frem? I så fall burde det være på en egen tråd, men da blir det kanskje mange tråder å holde styr på igjen...[/quote']Hos meg er det slik at de eldste innleggene er øverst, så hvis man bare trykker rett på navnet til tråden, vil oversikten med vekt, mål osv. dukke opp først. Hvis jeg ønsker å lese de nyeste innleggene trykker jeg på den lille blå pila ved klokkeslett, hvis du skjønner. Men kanskje du har det litt annerledes hos deg?

 

Det med samleoversikten hadde jeg ikke tenkt på før nå, men det kan jo gå an at vi da kanskje dropper denne? Det har vært litt jobb hver uke å passe på å regne ut hvor mye hver enkelt har gått ned, og få med alle, osv. Spesielt hvis vi blir mange. Sparer oss for litt jobb hvis bare alle sørger for seg selv.

 

Hvis det blir et stort savn kan jeg sikkert fortsette å lage samleoversikter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Nå er den nye tråden opprettet. Og den heter "Ned i vekt mot sol og nye sommerklær" og ligger på Ned under 10 kilo-diskusjonsforumet. Kan godt lage en sånn samleoversikt hver uke, ikke noe problem ;) I tillegg til at alle oppdaterer sitt første innlegg med mål hver uke. Hvordan har det gått med veiing da dere? Jeg er svært fornøyd i dag, ned 0,5 kg, men altså står dette også i den nye tråden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedvig74
Hos meg er det slik at de eldste innleggene er øverst' date=' så hvis man bare trykker rett på navnet til tråden, vil oversikten med vekt, mål osv. dukke opp først. Hvis jeg ønsker å lese de nyeste innleggene trykker jeg på den lille blå pila ved klokkeslett, hvis du skjønner. Men kanskje du har det litt annerledes hos deg?

 

Det med samleoversikten hadde jeg ikke tenkt på før nå, men det kan jo gå an at vi da kanskje dropper denne? Det har vært litt jobb hver uke å passe på å regne ut hvor mye hver enkelt har gått ned, og få med alle, osv. Spesielt hvis vi blir mange. Sparer oss for litt jobb hvis bare alle sørger for seg selv.

 

Hvis det blir et stort savn kan jeg sikkert fortsette å lage samleoversikter. ;)[/quote']

 

Hei

Jeg har fylt inn mine data, og det fungerer sikkert bra sånn som du har lagt det opp nå. Jeg laget jo samleoversikter i høst, og vet at det var en del jobb, så sånn sett er det bedre at vi fyller ut hver vår. Dette blir bra!

 

Takk for meg på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...