Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer


Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Da er det et nytt år, dere! 2007 skal bli året da vi faktisk når målene våre! Bli med på veiedag hver torsdag. Håper vi kan støtte og oppmuntre hverandre denne våren, og forhåpentligvis er vi noen kilo lettere når sommeren kommer.

 

Vi er allerede en gjeng fra tråden "Ned 7 kg før jul" som fortsetter her på denne tråden, men alle nye er også velkommen! :)

 

Kan begynne med å si noen få ord om meg selv: jeg startet på 72,2 kg 18. sept, veier nå 67,8 kg, men ønsker å gå ned til ca. 60 kg. Jeg er 24 år og er 166 cm høy. Prøver å få til minst 7 trimpoeng i uka, men det er ikke alltid like lett... ;)

 

Dette skal vi klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 424
  • Created
  • Siste svar

Kansje jeg må slenge inn noen ord om meg selv, jeg også da.. Jeg er 68,4kg. (i dag, har kost oss VELDIG i jula) Har holdt på en stund, uten de store resultatene. Målet mitt er 60kg. Hadde vært veldig fint, om jeg hadde greid å bli kvitt en del av de kiloene til midten av feb., for da blir jeg 30 år. Delmålet mitt må derfor bli 63kg. til 30års-dagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Sa bra med en ny link til en frisk start:)

 

Jeg har lagt pa meg en del i jula.. Ikke sa morro men gjordt er gjordt og spist er spist sa na blir det en ny start for meg og nye mal!

 

Jeg er 160cm og veier na 64.8 kg. Malet er 55 kg, og delmalet er 60 kg. Tror denne gangen at jeg ikke skal sette noen tidsramme for det, men heller fokusere pa sakte og jevn nedgang. Det gikk jo sa fint for jul! Gleder meg faktisk skikkelig til a starte igjen na:)

 

Lykke til alle sammen og haper alle hadde en flott jule og nyttars feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja så var det på han igjen. Jeg ga opp rett før jul, det ble for mange fristelser og jeg ga rett og slett blaffen... Fikk ikke tid til trening heller. Har ikke vært på vekta men regner med at den er krøpet oppover betraktelig..... Er det veiedag på torsdag som vanlig? Håper vi alle klarer å nå målene våre i 2007, og at det ikke blir altfor mange fristelser som står i vår vei:)

Flott med ny tråd og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så glad for å se denne responsen fra dere! :) Så hyggelig å høre fra deg igjen, Kathrin, - bra du er tilbake! Ja, vi veier oss på torsdager. Jeg kan godt lage oversikten over resultater.

 

Jeg har begynt det nye året med å sette opp en treningsplan for våren, så er det planlagt, liksom. Hvis jeg klarer å holde meg til den får jeg 7-8 trimpoeng i uka, -håper jeg klarer det. Det er veldig motiverende å sette opp planer, så ser man at det er mulig, på en måte. Og så har jeg gått en tur i dag også, og begynt å telle kalorier igjen, - deilig å være tilbake i mer kontrollerte former der, i jula ble det altfor mye kaker, marsipan, sjokolade osv... På en måte glad for at det hele er over, for jeg likte ikke følelsen av å miste kontrollen som jeg av og til hadde nå i jula. Fornøyd og glad nå, veldig motivert for solid vektnedgang i 2007! ;)

 

Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja så var det på han igjen. Jeg ga opp rett før jul' date=' det ble for mange fristelser og jeg ga rett og slett blaffen... Fikk ikke tid til trening heller. Har ikke vært på vekta men regner med at den er krøpet oppover betraktelig..... Er det veiedag på torsdag som vanlig? Håper vi alle klarer å nå målene våre i 2007, og at det ikke blir altfor mange fristelser som står i vår vei:)

Flott med ny tråd og nye muligheter.[/quote'] Dette er som om noen beskriver meg!!

Jeg ga også blaffen i både kosthold og veing før jul. Ikke fikk jeg tid til å trene noe heller. Når jula omsider kom, ble det ikke noe bedre. he he..

 

Gleder meg til å komme igang igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du "dele" litt på den treningsplanen din? Veldig greit å få litt tips..

Helt enig med deg i at det er godt jula er over for denne gang, så vi får komme tilbake til hverdagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt totalfri fra kaloritelling i fomjulen, og gleder meg egentlig til å komme tilbake til normal-mat med måtehold. Jeg tror veldig på resultater av kombinasjonen sunn mat og trening (for meg betyr det ca 1 times tur i raskt tempo så ofte jeg kan). Jet er 165 høy og veier ca 69 kg. Trivselsvekten min ligger nærmere 60-tallet. Og siden jeg vet at jeg har et "trappetrinn" på 64 kg er den mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Godt å være her igjen! Det tok av i jula og det kjennes. Har begynt friskt med lang tur i dag, 3 trimpoeng! Tjo hei. Nå er det å brette opp ermene og dra skikkelig til ! Det sitter mellom ørene,- innstillingen.

Over helgen nå skal jeg personlig kaste resten av småkakene som er igjen i alle boksene. Altfor lett å ta to eller fem til te koppen.

Jeg er 166 høy eller kall det lav, - har et mål som jeg vet er oppnåelig på 80 kg. alt mer enn det er bonus. Jeg trener aerobic,2 ganger pr uke, er instruktør med god utdanning innen idrett. Prøver å gå en tur på min 40 min med staver hver dag. Tar da sit ups og en del andre øvelser på gulvet hjemme når formen er på topp.Er astmatiker og sliter med å klare hverdagen, jobber veldig lite og har god tid til å trene. Noe som er viktig for meg.

Jeg er ca 20 år eldre enn dere, men håper ikke det er noen sperre.Føler meg ung til sinns og er innstilt på å motivere og hjelpe til.

Synes navnet på tråden ble skikkelig inspirerende.

Fint med en liten presentasjon, litt enklere å forholde seg til dere.

Klem chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flinke til å motivere hverandre her, synes jeg, og det er alltid hyggelig å høre andres vinklinger og løsninger på utfordringer. Smart med presentasjon. Du høres skikkelig sprek ut Chrise! Og med utdannelse innen idrett kan du sikkert komme med gode treningsråd. Jeg sverger til turer - men har helt glemt at det er noe som heter staver. Kanskje jeg skal hente dem ut av garasjen - så vidt jeg husker gir de bedre effekt enn å gå uten... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Hei!

 

Jule- og nyttårsfeiringen er over og nå går vi på med friskt mot, jenter!

 

Mitt mål er å gå ned fra 65, som jeg ligger på nå, til 60 frem til påske.

Startet på 67,6 den 4. oktober 2006. Jeg er 30 år og 168 cm høy.

 

Vi klarer alt vi vil :-)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Siris.

Ja, ta fram stavene dine. du øker energiforbuket 20-30% og det er mye.Noen hevder at det er enda større økning, men det er unntaket. DA MÅ DU BRUKE STAVENE EFFEKTIVT. Ellers er staver bra for nakke og rygg, øker bevegeligheten her. Gjør at du skåner knær og hofter for press og slag mot underlaget.Ellers brukes underarmer, skuldermusklene,brystmuskelen og den brede ryggmuskel. (se http://www.bedriftsidrett.no)

Så er det litt mer fart over turen med staver enn uten.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Du spurte hvordan jeg satte opp den treningsplanen min. :)

 

Basert på erfaringer fra tidligere treninger med pulsklokke, vet jeg omtrent hvor mye jeg forbrenner per økt. F.eks. 45 min på treningsstudio = ca 400 kcal, en halvtimes tur = ca 200 kcal, 20 min på trimsykkelen = ca 160 kcal.

 

For å få mange nok kalorier per uke, setter jeg opp alle øktene sånn at de til sammen utgjør mer enn 1400 kcal (7 tp) i et regneark (f.eks. excel), så summerer den øktene den uka, og jeg har en formel for hvor mange kalorier som gjenstår før jeg har oppnådd 7 trimpoeng.

 

Hvis jeg hopper over en økt får jeg forbrent for få kalorier, og programmet viser meg hvor mye jeg må forbrenne for å ta igjen underskuddet.

 

F.eks. uke 4 skal jeg mandag ha 400 kcal, tirsdag har jeg planlagt 281, torsdag 400, fredag 242 og søndag 228. Det blir til sammen 1551 kcal, som er 7,76 trimpoeng. Selvfølgelig blir det veldig cirka og jeg tar det litt som jeg føler for og jeg regner med å måtte bytte om på ting.

 

Vet ikke om du/dere skjønte, det er litt vanskelig å forklare uten å vise, men det er hvertfall i bunn og grunn slik jeg har laget programmet. Det hører med til historien at jeg er veldig glad i statistikk, tall osv. og følger med på utviklingen fra uke til uke. Det er noe av det som motiverer meg til trening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte hvordan jeg satte opp den treningsplanen min. :)

 

Basert på erfaringer fra tidligere treninger med pulsklokke' date=' vet jeg omtrent hvor mye jeg forbrenner per økt. F.eks. 45 min på treningsstudio = ca 400 kcal, en halvtimes tur = ca 200 kcal, 20 min på trimsykkelen = ca 160 kcal.

 

For å få mange nok kalorier per uke, setter jeg opp alle øktene sånn at de til sammen utgjør mer enn 1400 kcal (7 tp) i et regneark (f.eks. excel), så summerer den øktene den uka, og jeg har en formel for hvor mange kalorier som gjenstår før jeg har oppnådd 7 trimpoeng.

 

Hvis jeg hopper over en økt får jeg forbrent for få kalorier, og programmet viser meg hvor mye jeg må forbrenne for å ta igjen underskuddet.

 

F.eks. uke 4 skal jeg mandag ha 400 kcal, tirsdag har jeg planlagt 281, torsdag 400, fredag 242 og søndag 228. Det blir til sammen 1551 kcal, som er 7,76 trimpoeng. Selvfølgelig blir det veldig cirka og jeg tar det litt som jeg føler for og jeg regner med å måtte bytte om på ting.

 

Vet ikke om du/dere skjønte, det er litt vanskelig å forklare uten å vise, men det er hvertfall i bunn og grunn slik jeg har laget programmet. Det hører med til historien at jeg er veldig glad i statistikk, tall osv. og følger med på utviklingen fra uke til uke. Det er noe av det som motiverer meg til trening. ;)[/quote']

 

Imponerende!!! Jeg er glad i å trene, men mine program går mer på styrke en kondisjon, og frorbrenning.

 

Jeg er avhengi av å trene styrke pga. yrket mitt. (statisk arb. stilling) Men jeg er også veldig gla i å løpe på 3-d mølle. Jeg har aldri satt opp noe program på det. Noen dager er formen på topp, og jeg løper 5km. på under en halv time, andre ganger bruker jeg 45min på 3km. Enkelte ganger har jeg løpt 7-8km uten å føle meg spesielt sliten en gang. Pga. av jobb, og familiesituasjon blir det lite struktur over treningen min, så jeg må bare trene når jeg får mulighet til det.

 

Merker du fremgang når du følger programmet ditt? Har du satt opp prgrammet selv, eller har du tatt utgangspunkt i andre program? Mange spørsmål på en gang her, syns det er inspirerende å høre hvordan andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så flinke dere er. Jeg har ingen "trimplaner" men det burde jeg vel kanskje ordne litt på..... Jeg er glad i å gå tur og å trene styrke, spinn er også bra men bor ca 1 time fra trimstudio så det blir ikke så ofte jeg spinner.

 

Ser dere skriver litt om dere selv.......

Jeg er 35 år, veier pr dags dato 84 kg:( og er 1.65 høy. Målet er selfølgelig å komme ned på 60 tallet men tar ett skritt igangen og skal prøve å komme ned til

70-75 kg til sommeren.

Jeg skulle jo egentlig ha vært under en annen kategori (ned 10-20 kg) men leste innom her og fant så mye gode tilbakemeldinger og inspirasjon at jeg slengte meg på her, noe jeg ikke angrer på. Dere er kjempeflinke med å ta vare på- og "bekke" opp hverandre.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Treningsplanen min inneholder også 3 styrkeøkter i uka. Ikke så mye kaloriforbrenning, men det er jo litt, så det telles med :) Jeg elsker tredemølle jeg også, gleder meg til å begynne på det igjen snart. Trener tredemølle på treningsstudio.

 

Jeg har laget planen selv, ja. Men akkurat denne planen lagde jeg i går, så jeg vet ennå ikke hvor bra den vil fungere. Men jeg har laget lignende planer før, ikke så systematiske, mer av typen "jeg skal trene 5 økter i uka á 300-400 kcal" og det har fungert bra. Etter at jeg fikk pulsklokke ble det artig å følge med på kaloriene og oppnå nok trimpoeng.

 

Jeg kan godt skjønne at det ikke alltid er like lett å styre når man skal trene, særlig hvis man har barn og jobb og kanskje andre viktige ting som kommer i veien. Jeg er student, er gift, men har ingen barn ennå, så jeg kan i stor grad bestemme mye over min egen tid. Er på sett og vis heldig sånn. Da er det lettere å planlegge. Når jeg en gang blir mor må jeg nok regne med å bruke kreative måter å få til trening på...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg er 35 år' date=' veier pr dags dato 84 kg:( og er 1.65 høy. Målet er selfølgelig å komme ned på 60 tallet men tar ett skritt igangen og skal prøve å komme ned til 70-75 kg til sommeren.

Jeg skulle jo egentlig ha vært under en annen kategori (ned 10-20 kg) men leste innom her og fant så mye gode tilbakemeldinger og inspirasjon at jeg slengte meg på her, noe jeg ikke angrer på. Dere er kjempeflinke med å ta vare på- og "bekke" opp hverandre.[/quote']Hei Kathrin. Så bra du fant forumet vårt og begynte å skrive her, da :) Jeg er sikker på at du kan klare målet ditt til sommeren, hvertfall 75 kg. Det er lenge til sommeren og mange treningsøkter og vi skal støtte hverandre på veien! Og nå utover kommer dagene til å bli lengre og lysere og det går an å gå lange deilige turer om kvelden. Det skal bli så deilig, merker at jeg gleder meg. Her jeg bor tør jeg ikke gå ut alene når det er mørkt, så det blir mest innetrening om vinteren, og jeg elsker å være ute.

 

Når det gjelder trimplaner, så kan du jo bare lage en helt enkel en, f.eks. for de neste 7 dagene (f.eks. onsdag gåtur 1 time, fredag spinning 1 time, søndag styrke 30 min.), og så kan du revurdere den etterpå, se hvordan det gikk... Og om du ikke klarer å overholde den så er det jo ikke noen krise. ;) Jeg syns det er veldig motiverende å ha en plan, blir glad av å tenke på all treningen som er så bra for kroppen. Og jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ha trent en dag siden jeg vet at jeg skal trene den neste...osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimist61

Hei. Jeg er ferdig med et 8 ukers internetkurs. Målet var ned 8 kg, men jeg endte med ned nesten 3 kg. Det har vært mange fristelser og vanskelig å motivere seg...Fornøyd med at jeg nesten ikke har gått opp i jula...misfornøyd med at jeg ikke klarer å stoppe å spise (selv om jeg egentlig er mett) når det står noe på bordet.

Jeg er 174 høy og veier 72 kg. Er dermed nå kommet under BMI grensen for overvekt, men håper likevel å gå ned noen kg til. Har som mål å få 1/2 times trim per dag; det blir endel raske spaserturer ned venninder. Jeg blir med på veiing torsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Nå ble jeg glad ;) for at du ville slenge deg med her sammen med oss. Oi, 8 kg på 8 uker var kanskje litt optimistisk, kjempebra at du har klart å gå ned nesten 3 kg. Selv går jeg ned i det omtrent det tempoet (3 kg på 8 uker) - hvis jeg er flink vel å merke :) Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å spise masse når det står på bordet, selv om jeg er mett. Klarer ikke begrense meg når tilgangen er der. Så løsningen blir vel å begrense tilgangen :) he he. 1/2 times trim hver dag høres veldig bra ut. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

Jeg synes det er litt irriterende at man ikke kan legge inn lunsj i dagsplanen f.eks. klokken åtte om morgenen - da blir alt liggende på frokost!

Alt blir jo riktig rent kalorimessig, men det er jo greit å ha en oversikt over hvordan kaloriene fordeler seg utover dagen også. Sånn var det ikke før...

 

M - egentlig blid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go morn:)

Velkommen optimist. Kjenner meg godt igjen når det gjelder å begrense seg......

Selv om du ikke greide å nå målet ditt, hvordan syns du det ellers fungerte med internettkurs?

Idag har jeg stått opp litt tidligere, skal nemlig gå! til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Jeg synes det er litt irriterende at man ikke kan legge inn lunsj i dagsplanen f.eks. klokken åtte om morgenen - da blir alt liggende på frokost!

Alt blir jo riktig rent kalorimessig' date=' men det er jo greit å ha en oversikt over hvordan kaloriene fordeler seg utover dagen også. Sånn var det ikke før...[/quote']Hm...Sånn er det ikke hos meg. Til høyre på oversikten skal det være en overskrift som heter "Legg inn". Like under denne er ei rute hvor man trykker på hvilket måltid matvarene skal inn på, det rett over den ruta hvor man kan søke etter matvarer. Håper du finner ut av det.

 

Hei Kathrin - så flink du er som skal gå til jobb! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seigedama

Heisann..er ny her inne..:)

Vil så gjerne gå ned noen kilo til matchvekten....5 kilo skal eg ta av..

Er 1.65 høy og veier 63kg...og skal ned i 58..

Går/jogger hver dag nå....ikke så veldig langt,men så langt kondisen rekker.

Håper dette nyttårsforsette går bra:)

 

Lykke til alle dere andre..!!!!Eg er også med på veiing hver torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga vel mer eller mindre opp nå like før jul, var ikke så enkelt som jeg trodde det ville bli, sammen med skole, eksamen osv..men nå er jeg tilbake men enda bedre mot.

 

Ser alle andre har skrevet litt om seg selv, så da kan jo jeg å gjøre det. Jeg er 21 år og student. Jeg er ca 160 høy og veier ca 57.8 kg. Mitt mål er 50 kg innen bikinisesongen tar over, det vil si at jeg egentlig har goood tid på meg, og det lier jeg.

 

litt vanskelig å si om jeg gikk opp eller ned i i kg i jula vekta fløy litt opp og ned, veide meg til forskjellige tider, spiste til veldig forskjellige tider, men sammenlagt gikk jeg ned fra 89 cm rundt livet til 86 cm, og det er jeg veldig førnøyd med. er med på å veie meg hver torsdag.

 

lykke til jenter

 

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...