Gå til innhold

SUNNISENE uke 1


Gjest tuxi

Anbefalte innlegg

Nytt år,nye muligheter ....

 

Ja damer,da går det fort mot den berømte bikinisesongen!

Så her er det bare å kaste seg over den sunne livsstilen igjen,den vil nok gradvis komme på plass her i huset i løpet av uka.

 

I morgen har vi veiedag,den første i år.For min del blir den nok ikke oppløftende akkurat,men har bestemt å ikke deppe av den grunn.Spist er spist og gjort er gjort......Og jula har vært så koselig.

 

Godt nytt sunt og helsebringende år til dere alle!

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Er nå tilbake etter en lang og deilig juleferie. Har vært "heime hos ho mor" i nesten en uke med mann og barn - og det har virkelig vært ferie! :)

 

Men - som overskriften sier - nå er det tid for sunn mat og mye trim!

 

Vekta var ikke spesielt snill i dag tidlig - 78 kg ;)

Har med andre ord fått "rykk tilbake til start-kortet". Må altså slanke bort kiloene jeg tok av før jul - igjen!!!! Tok en lang titt på meg selv i speilet i går kveld - uten klær. Var ikke spesielt pent syn..... Tømte så skap og skuffer for alt julegodt, alle fristelser må ut av huset. Nytt for min del er at samboer også (endelig.....!) har funnet ut at han bør gå ned noen kilo. Tror det blir enklere når vi er to under samme tak som kan hjelpe hverandre. Må innrømme at det ikke er lett for en sjokoman å sitte i sofaen og se på at andre dytter i seg sjokolade.....

 

Nyttårsforsetttet i år er å bruke SUNNISENE mer aktivt og prøve å både gi og få støtte fra alle her inne.

 

Godt nytt år til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Hei alle slankeglade, håper julen og nyttårsfeiringen ble kjempefin for dere alle. Det er blitt en anneledes romjul for meg i år med lite av utskeielser, og ingen julegodter...dette har resultert i at jeg i dag veier 69,5 kg...jippi under 70kg og nå er jeg snart nede på en bmi som tilsier normalvekt...har en følelse at mitt delmål kan nås fortere en februar, så nytt år og nye muligheter her i gården. Ha en fin ny slankeuke....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på deg Heikik,gått opp 2 kg,og er tilbake der jeg startet.72,6 kg.

Men det underlige er at midje målet fremdeles er på 85 cm-og glad er jeg for det!

Har en følelse av det har lagt seg på rumpe og lår.....

 

Har bestemt meg for ikke å deppe,vi starter med blanke ark.

Så nå sitter jeg her å tygger selleri med peanøttsmør og drikker grønn te i bøtter og spann.

 

Bigmama,så fantastisk flink du har vært!!Vær skikkelig stolt av deg selv!!

 

Er dere flinke til å bruke dagsrapporten for mat og trim?

Jeg har vært slapp med det nå i jula,men er nå i gang med å loggføre alt jeg spiser.Vet jo fra før at jeg får veldig bra oversikt på den måten.

 

Syns forresten det er inspirerende å surfe rundt på sidene her,det er så mange som kan så mye.Så det er nok lurt å bruke sidene aktivt.

 

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så flott å se at vi er flere som fortsatt henger med. Jeg veide 88,4 på tirsdag, dvs. opp 0,1 kg og det er jeg veldig fornøyd med. Har spist en del snop, men har prøvd å spise mindre og oftere måltider ellers. Nå skal snopet bort og jeg skal begynne å veie maten litt igjen. Ha en strålende uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...selvom jeg blogger og skal gå på kurs, hadde det vært kos å få henge seg på her. Jeg har pådratt meg noen ekstra gram i julestria jeg også, og i går stoppet vekten på 76,2 jeg har som mål å strarte kurset på 75 blank, men det skal vel godt gjøres.

 

Vekt uke 1; 76,2

Midje ; 80

 

Ellers må jeg innrømme at jeg har falt helt vekk fra dagsrapporter i julen, men i går startet jeg opp igjen. Alt skal skrives ned. Hjelpe meg, det ble noen ekstra kosemerker i går ja. Fant ut at jeg småspiste sjokolade som står framme siden nyttårsfesten. I går kveld gikk den i søppla, etter at jeg hadde spist en 10-12 små biter. Uff-a-mei så enkelt det er å lure segselv.

 

Mål for den første uken:

 

-skrive ned alt

-drikke mere vann

-bruke skritt teller igjen

-spise frokost

-bevege meg

-spise frukt og grønt

 

Lykke til dere andre... dette går så bra så!

 

Klem fra Flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som kan bidra med støtte, oppmuntring, råd og tips er velkomne her hos oss :)

 

Oppdaget selv i går at det ikke tar lang tid å innarbeide dårlige vaner! Samboer og minsten hadde en kosedag hjemme igår (plandag barnehage) og de hadde selvsagt vært i butikken og kjøpt inn litt (mye) snop (siden mor hadde kastet restene fra julen dagen i forveien...)

I 22-tiden var alle "må-gjøre" oppgaver utført og jeg falt ned i sofaen, tok bollen med snop i fanget, fjernkontrollen til TV'n i hånda og der satt jeg - leeenge........ Er'e mulig??? Fyyyyyyy!!!!! :)

 

Men det var i går - i dag skal jeg bytte ut snopet med grønnsaker, sofaen med step-maskinen, fjernkontrollen med ei flaske vann og forhåpentligvis gå til sengs med masse god samvittighet!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

 

Tar og slenger meg med her hos dere jeg..

Ser vi har en del til felles ja.. Jeg skal prøve på egenhånd nå uten kurs, så her må jeg bare holde motivasjonen oppe da det alltid går galt.. jeg eier jo ikke karakter.. bare lurer meg selv, men nå er det stopp..

 

Har ikke vært her på noen mnd, men kommer sterkere tilbake..

Jeg begynte i går, veide meg, fikk i meg 2,5 l vann, spiste det jeg skulle og loggførte alt.. Og ikke minst, HAR TRENA I DAG.... :))

Det var en tragisk syn å gå på vekta i går.. jeg er jo 2 kg tyngre enn jeg var da jeg begynte på første kurs for snart et år siden... Hva skjer siden jeg gjør dette mot meg selv? jeg er jo så fornøyd når kiloene detter sakte men sikkert av..

 

Jaja, nytt år, nye muligheter...

 

Er 28 år og kunne tenke meg å oppleve en sommer uten å måtte dekke seg helt med klær og dette skal jeg klare sommeren 07...

Er forresten 169-170 cm høy..

 

Uke 1

Vekt: 77,6

 

Det var alt for nå...

Lykke til alle sammen....

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Flua og Trine 28.så moro at vi blir fler!!

 

Gikk akkurat på en eske kong haakon,heldigvis var den tom!!

Ellers hadde jeg nok falt i samme felle som deg Heikik....nei lett er det ikke.

 

Har gått tur,og skal sette i gang med styrketrening nå.

 

Ser du har vært flink i julen også Lauritz,så BRA!

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg 2/01 og fikk meg et sjokk.... 87,7 stoppet den på så da er jeg nesten oppe 18 kg fra min idealvekt jeg får håpe at de kg som kom i julen ramler raskt av igjenn... Er 2 barnsmor og 175 høøy tror min ideal vekt er ca 70 kg vet ikke helt...

lykke til alle sammen!!! og skal prøve med samme mål som flua.. mye vann, grønsaker, trimme, spise ofte nok og ikke mins telle kcal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Synes at navnet på denne gruppen tiltaler meg, samt at jeg trenger å få et lite løft nå for å få den sunne livsstilen...

 

Gikk ned 5 kg før jul, nå er 3 av de på igjen og jeg er litt nedfor av den grunn, selv om jeg nok vet hvorfor de er der. Er 165, veier 89,6 kg og er 109 cm rundt midjen. Jeg er lei lei lei av å slanke meg, så målet nå er rett å slett å bli sunn og å lære meg å leve sunt. Med det mener jeg ikke bare å kutte ut snavel og snacks, men også å komme meg opp av sofaen å gjøre ting, også de timene jeg ikke er på trening. For jeg kjenner at dette med trening har vært en hvilepute for meg. Jeg har trent, hatt god samvittighet, og så slappet av på sofaen resten av dagen (nesten i allefall).

 

Jeg har ikke råd til å gå kurs nå, så vektklubben får holde. Jeg fikk barn for ni mnd siden og jeg la ikke på meg et gram nesten under svangerskapet. Etter fødselen kom kiloene. Og jeg var allerede før fødslene overvektig. Så nå skal 20 kg av.

 

Kan jeg få være med og støtte og få støtte av dere?

 

Klem fra Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat slengt meg med selv her jeg men ønsker deg velkommen alikevel..

Kjenner meg jo igjen i det du skriver.. Er også veeeeldig lei av å slanke meg, men synes det hjelper å skrive/lese på disse sidene.. godt å se at det er fler av oss..

 

Skal selv ned ca 14 kg så det går ikke ann å ligge mer på lat-siden.. 6 mnd til min beste sommer.. *ler* Opptimist må en være....

 

Kjenner meg igjen i den "konfekt esken" også jeg.. huff..

 

er lurt det som flere av dere har gjort, rett og slett kastet alt som frister i skapet..

 

 

synes dere er flinke til å skrive her inne... håper det fortsetter slik..

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nå si at jeg var litt stolt i går, da min kjære spiste en stor plate med melkesjokolade så klarte jeg og holde fingrene unna jeg spiste 3 mandariner i stede!! Jeg må si at jeg var stolt av meg selv.... Her i huset ligger det både kaker og sjokolade i hus... men må bare klare og holde fingrene unna.... Så medslankere dette klarer vi og vi kommer til å bli lekre til sommeren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei og godt nytt år! Jeg har vært medlem i en uke nå, det geniale var å melde seg inn 23.12. slik at jeg tok kontroll over matinntaket i jula. Målet er å gå ned 15 kg på 30 uker. Og vet dere, jeg hadde gått ned 0,8 kg i jula og 2 cm rundt livet! En vanlig jul hadde sikkert vært +2 så jeg har med godvilje egentlig nesten gått ned 3 kg. Jeg har gått mye tur og syklet på ergometersykkelen min hjemme, det er kjempekjedelig å sykle, men den står i stua foran TV - da klarer jeg 20 minutter - 10km de dagene jeg ikke går tur.

 

Håper på å fortsette på denne gode bølgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble vi mange.kjempekoselig det.

 

Hadde en liten skrekk og gru opplevelse her nå,var på vei hjem fra jobb,veldig sulten,klarte meg forbi mat butikk og kiosk.Kommer inn døren,kaster av meg jakka,en tanke i hodet-SJOKOLADE.Og nå har jeg spist 500 usunne tomme kcal!!

Er det mulig da!!??!

 

Skal heretter alltid ha noe i veska som f.eks nøtter eller frukt.Dette skal ikke skje igjen!

 

Heldigvis har jeg ligget ca 200 kcal under det jeg skal de siste dagene,så da har jeg vel litt å gå på håper jeg.

 

klem Tuxi

 

P.S er litt kvalm nå,er nok kurert for en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si noe til deg tuxi.. føler med deg.. skal ikke oppmuntre deg til å å hive innpå med sjokolade igjen, men når det først har skjedd så får du prøve å se det "positive" i det.. Ikke lett, men som du sier: "det skal ikke skje igjen", vi får dårlig samvittighet og tenker en ekstra gang neste gang fristelsen er der.. de har vi jo så og si rundt oss hele tiden...

 

Jeg tror vi lærer mye av de "feilene" vi gjør.. Skal vi aldri unne oss noen utskeielser, tror jeg også at vi hopper fort av hele slanke/ny livstil konseptet...

 

Men for all del, vi krysser fingrene for at det ikke skjer så ofte..

 

Helt ærlig, tror jeg ikke det gjorde noe for din del i forhold til vekta denne uka, det jevner seg ut som du sier hvis du til og med har ligget under det du skal.. men skjer det vær uke vil man nok merke at man står rolig eller en oppgang..

 

Har akkurat det du skrev er lurt, nettopp frukt med meg veldig ofte.

Kursleder sa til meg at man ikke bør overstige 3 forskjellige frukter hver dag, men heller et eple mer eller en banan enn at jeg skal spise sjokolade...

 

 

Lykke til..

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med noen oppmuntrende ord,takk for det.

Droppet middag,og spiste knekkebrød og bløtkokt egg....

 

Hvorfor skal man ikke overstige mer enn 3 forskjellige frukter hver dag?

Trodde det var sunt jeg,vet jo at noe frukt har litt kcal,men det er jo næringsrikt.

Vet vel hva de snakker om hos GR.

 

Har gått på kurs,men det er nok 16-17 år siden.Ble slank da,også fikk jeg barn,hun er nå 14 år.Siden har jeg gått ned og opp og ned og opp,og opp igjen.

 

Så det er bare en ting å gjøre,nemlig legge om livstilen for resten av livet!

 

Vi snakkes,tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de vet sikkert hva de snakker om på kurs, men har noe med stivelse og gjøre + div.. husker ikke helt hva ho sa men jeg spiste 6 stk pr dag da jeg hadde noen tragiske uker med at jeg måtte ha noe å tygge på hele tiden.. Da spiste jeg heller det enn namnam... ho forstod tankegangen min, men sa at jeg måtte prøve å begrense meg.. frukt er ikke ja-mat men litt-mat som det står i boka..

 

Men, jeg hadde ikke tatt så veldig tungt på det..

bare greit å ha det i bakhodet..

 

Nå legger vi om livstilen dere..

jeg henger med..

 

 

Trine

 

Hyggelig med noen oppmuntrende ord' date='takk for det.

Droppet middag,og spiste knekkebrød og bløtkokt egg....

 

Hvorfor skal man ikke overstige mer enn 3 forskjellige frukter hver dag?

Trodde det var sunt jeg,vet jo at noe frukt har litt kcal,men det er jo næringsrikt.

Vet vel hva de snakker om hos GR.

 

Har gått på kurs,men det er nok 16-17 år siden.Ble slank da,også fikk jeg barn,hun er nå 14 år.Siden har jeg gått ned og opp og ned og opp,og opp igjen.

 

Så det er bare en ting å gjøre,nemlig legge om livstilen for resten av livet!

 

Vi snakkes,tuxi[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg mange gode råd!

Motivasjonen er egentlig på topp - føler meg stinn og oppblåst etter en lang og god juleferie med masse god mat og er veldig klar for å komme tilbake til normalt, sunt kosthold.

Men - når en bevegelse er utført mange ganger blir den automatisert, og sånn er det med samarbeidet mellom hånda og munnen min for tiden. Jeg spiser alt det søte jeg kan komme over, uten at jeg egentlig er klar over at jeg gjør det. "Våkner" liksom av at jeg står og tygger på et eller annet jeg har finni i kjøleskapet eller et annet sted..... :)

 

I tillegg merker jeg at kroppen har blitt vant til jevnt tilsig på søtsaker. Når kvelden kommer er jeg nesten desperat - endevender skap og skuffer etter en liten rest som har blitt glemt etter min "rydd ut jula- aksjon".

I går tok jeg definitivt 1. premie i søthunger-idiot-konkurransen! Fant ikke noe som kunne ligne snop og var ganske desperat. Og så, helt bakerst i skapet - glemt av alle - en boks Nugatti! Tok jeg en brødskive med Nugatti? Neida - jeg tok ei skje og spiste like godt det som var igjen i boksen.... Er det mulig å være så dum??? Etterpå var jeg kvalm - både av min egen dumhet og av overdose av Nugatti!

Nei - NÅ MÅ JEG SKJERPE MEG!!!!! Synes alle er så flinke her inne og får en litt mislykket-følelse når sånt som dette skjer. Er utrolig irritert på meg selv i dag. Hva gjør dere andre? Er det bare meg som ikke har kontroll på "lystene" sine?

Får av og til høre at jeg er fryktelig sta - dagens mål er å bruke denne staheten til å motstå ALLE fristelser som måtte dukke opp. Har allerede begynt å jobbe med meg selv for å motstå de varme vaflene som ligger og venter i kantina hver fredag......

 

Skal gi rapport i kveld om hvordan det gikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Velkommen til alle nye. Vi har jo etterhvert blitt færre, så det er bare bra noen nye dukker opp.. Da er vi flere til å støtte hverandre. Ser flere har spist snop. Selv spiste jeg litt potetgull i går, men klarte å stoppe halvveis ned i bollen. Prakket resten på sønnen min. Har kjøpt inn appelsiner og epler som jeg skal ta når søthungeren nærmer seg. Jeg er sånn at jeg må gjøre noe aktivt når lysten på noe å putte i munnen kommer. Bør heller ikke ha noe liggende. Skulle tro at man ikke behøvde å fjerne alt godt, det er jo i hodet det sitter, men jeg har lært at foreløpig så må jeg det. Jeg syns det hjelper å spise litt og ofte, så det er det jeg må skjerpe meg på.

I dag skal jeg trene etter 1 slapp uke. Det er godt å komme inn vante rutiner igjen. Helgene er for meg den største utfordringen ifht. usunn mat, så jeg har som mål å være flink i helgen. Skal også ta fram skrittelleren min igjen og gå tur nå som været er bra.

Ha en hyggelig og aktiv helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen,som du sikkert så gjorde jeg det samme i går,og hadde jeg ikke hatt sjokolade ,hadde nok nugatti boksen fått samme behandling her....

 

Tror Lauritz er inne på noe veldig viktig,spise lite og ofte,sånn at blodsukkeret holder seg stabilt.Det er vel kanskje en av "nøklene" til vekttap.Er jo gjerne når blodsukkeret synker at søthungeren er størst.

 

 

Når blodsukkeret stiger,produserer kroppen insulin,som igjen transporter sukkeret ut av blodet og inn i cellene,og det overflødige sukkeret omdannes til fett.Det er det som skjer når vi dytter innpå med søte saker.............

 

 

Også vet du Heikik at Rom ble ikke bygd på en dag,er vel litt sånn når vi skal endre livsstil også-det kreves viljestyrke og pågangsmot av dimensjoner,men vi skal klare det!!

 

Lykke til!

Klem Tuxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Ser at det er flere som sliter med søthunger, og jeg har nå samme problem...det er akuratt som om hjernen etter å ha fått tilført mer sukker enn vanlig i julen bare vil ha mer og mer, det blir som en alkoholiker vil jeg tro...så i dag var gode råd dyre etter å ha slengt i meg en del konfekt i går, gikk på helsekosten å kjøpte krom for å komme over det værste søtbehovet, og håper det fungerer som damen sa.....dette er bare i en overgangsperiode til søtbehovet er over igjen. Nå SKAL jeg være flink heretter. Så ha en fin helg folkens...så snakkes vi..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...