Gå til innhold

Tyr74 dagbok til bikinisesong


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

Hei og hå alle medslankere!! Her tenkte jeg skulle skrive litt hver dag og kanskje klare og være litt streng med meg selv,slik at jeg kan bli litt mer fornøyd med meg selv....

 

Dag 1

I dag må jeg bare si at jeg ikke har vært på vekten eller noe... middagen i går var nydelig og målet for dagen er og trimme ca 500kcal... Maten må jeg også begynne og skrive ned men i dag blir det ikke... har hatt overnattingsgjester og mykje godmat... men som jeg har sagt til meg selv at 2 januar braker det løst... Tenkte jeg måtte bare nedom og begynne tråden for nå føler jeg at kroppen er litt lei av alt det usunne... Lykke til alle sammen med deres nyttårsløfte om det er å gå ned noen kg eller om det er å spise sunnere eller trimme mer lykke til!!!

 

ettermiddag

Det har blitt mye god mat i dag.... men som jeg sa begynner ikke tellingen før i morgen(lurer seg selv litt.. mem men) Har da vært ute og gått og fått 280 kcal forbrent..... gleder meg og gruer meg til i morgen deilig å komme i gang men er redd det kan bli mange tøffe tak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2

 

Da var dagen da jeg mannet meg opp til å gå på vekte... Og skrekk og gru det var mye værre en hva jeg trodde. Vekten stoppet ikke før jeg kom på 87.7 så tung har jeg ikke vært på over ett år... hjelpe meg her er det bare og ta seg sammen har sett at det er ca 25 uker til sommer så da er det bare og begynne på den hompete vegen.... Har ikke regnet ut hvilken meny jeg skal holde meg til men fra tidligere så har det vært meny 2 ca 15-16 00 kcal så jeg starter der så ma jeg vel stramme inn etter som vekten går ned... Har tenkt og prøve og ha ca 10 trim poeng.. men dette kan være litt vansklig siden jeg er i periode alene med barna og må ha barnevakt for å komme meg ut av huset... men 10 poeng er i allefall der jeg legger listen for denne uken. og så må jeg begynne og drikke vann igjenn... Har i dag vært ganske flink ingen sidespor enda... tenkte jeg skulle skrive inn kcal og trim poeng da har jeg det svart på hvitt hva som jeg gjør gale...

 

Ettermiddag Det ble i dag1432 kcal og ingen trim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, 74-modell, mor til to, og vekta stoppa på 85 kilo i dag. Er forresten 166cm, og det er magen som er hovedproblemet..Tja, 1 - 1,5kg opp i jula, kunne vært værre. Men så har jula vært preget av dårlig vær her nord, så det har blitt mye innesitting. Jeg har begynt i dag med å skrive inn hva jeg spiser. Holder meg til knekkebrød på jobb, for da har jeg det og pålegg liggende på jobben og slipper smøre niste til megselv om morra. Holder med å smøre 4 skiver til hvert av barna og 4 til gubben ;) Spiser to skiver med sunt pålegg til frokost, og prøver å "magre" middagen litt, for resten av familien slanker seg ikke, og synes pølser eller pannekaker er godt. Men jeg vrir det til det sunne, slik at hamburger blir kun burger med et halvt brød og masse grønt, litt kesam og hotsaus. NAM! Så kan de andre spise påmmfri'en :)

Målet mitt er 75 eller mindre til i mai. Da er planen å ta familiebilde. Pluss at sommeren blir lagt til familien på sørlandet, og da vil jeg føle meg ok i bikini på stranda. Jeg skal gå mye tur, har en nabo jeg bruker å gå med av og til. Så blir det full pinne med pilates i stua (har Winsor Pilates dvd, er skikkelig bra, og funker utmerket), og kanskje litt hoppetau. Må gjøre noe som er litt mer aktivt enn å sitte planta på en sykkel foran tv'n. Har prøvd det, men fungerte ikke max.

 

Jaja, lykke til til oss!!!

Sørlending nordaførr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

 

Ha no kommet i gang med og vege mate og det gikk greit i går... nå er det bare og være disiplinert og fortsette har som regel lett for å skli ut etter noen dager... Men såg noen bilder fra i sommer og det er trist og se at man har blitt litt rundere i løp av høsten...

 

hei bbss!!

Hadde jeg klart 75 til mai så hadde jeg blitt kjempeglad.. kanskje det skal være et delemål... Men tror at mitt første mål skal være under 80 til medio mars.. Men dette klarer vi.... Alltid hyggelig å ha noen mål ... jeg skal i selskap i april, så da hadde det vært gøy å kunne kjøpe seg noen nye fine klede i en litt mindre størrelse...

 

litt om meg selv er to barnsmor og er 175 høy. min ideal vekt er 70 kg tror jeg... har ikke vært under 70 kg på snart 15 år

 

Lykke til videre

 

Kveld det ble 1424 kcal i går... ingen trim siden jeg ikke er frisk.... men har fortsatt stå på giv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4

 

Nå nærmer det seg raskt helg og før en vet ordet av det så har det gått en uke allerede... Har ikke bestemt meg om jeg skal vege meg en gang i uken eller en gang i mnd. Er redd at viss vekten ikke er som forventet så vil jeg gi opp... Men må nå si at det har gått ganske bra bortsett fra at jeg ikke har fått trimmet siden jeg har vært syk... I går var jeg sulten og jeg husker godt fra første gan jeg gikk på GR så var den andre uken verst... da måtte jeg tenke på kcal slik at jeg fikk mest mulig mat ut av kcal jeg hadde i meg... Regner det blir slik nå også... Jeg får ta en dag av gangen og se hvordan det går.

 

kveld: har nå spist mine kcal i dag det ble til sammen 1470 kcal, litt i øvre grense når jeg ikke er i form til og trimme... Men det bedre enn de ekstra tusen kcaL jeg hadde i meg i julen...... håper på en bedre trimdag i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5

 

I dag haddde jeg en stor sprekk!! Drog på jobbkl 6.30 og der ble det både vafler og sylte og dagen stoppet ikke der på grunn av det var så mye jeg slulle fikse så kom jeg meg ikke hjem før klokken var 21.30 (hadde forskjelliger æren og tilsetninger senere på kvelden og da bl det litt julekaker og sjokolade... men skal je si noe posetiv om dagen så trimmmet jeg faktisk!! Klrte og få inn et trimpoeng... ikke bare værst det... så dag 6 har begynt med nye tellinger av kcal.. kan ikke gi opp etter en "uheldig" dag... så pågangsmot kom til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7

 

Gårsdagen var Ok men ikke perfekt må si at det har blitt litt mye kosing i helgen.. men må si at jeg var ganske flink i går som var ute og gikk fikk meg tre poeng etter pulsklokken min!!! Det blir spennende og se hvordan den første uken har gått skal på vekten tirsdag tror det er grei å ha noe og forholde seg til!! Ligger en dag etter med skrivingen så her kommer dag 7.............

 

Dag 8

I dag har det ikke ikke blitt noen sidespor så langt men en vet jo aldr... skal ut og trimme snart så det blir bra..... så ble det to trimpoeng i dag også jippi!!

og så må jeg telle fra i morgen igjenn må prøve og følge det opplegge på 13-1500 kcal her er det bare å stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

 

Da var det vekt dag etter mye fram og tilbake så ble jeg enig med meg selv om å vege meg en gang i uken. Må bare si at denne uken ikke har vært optimal på gunn av sykdom, så har det blitt mindre trim (ble 7 poeng)og har ikke helt komt i gang med å skrive ned alt jeg spiser... Så nå må jeg være litt strengere i uken som kommer...

 

Reultat etter 1uke

Vekt 86.7 (-1kg)

Midje 93

lår 63

bryst 107

rompe 103

 

Må for neste uke er si ups hver dag, 10 trim poeng, og klare og fulføre telling av kcal hver dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel spist litt mer en mine 1500 kcal kanskje 2000 men det må en få lov om man har trimmet 7 poeng på en dag. jeg har vært på en 2,5 timers lang fjell tur.. så med pulsklokke ble det 1400 kcal ikke vertst! Stjerne til meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har en håpløs disiplin vet ikke hvordan jeg skal klare og kutte 7ut alt som jeg putter inn i munnen... Har vært og kjøpt meg chrom tbl og håper at det skal hjelpe til på søthungeren... Men mange sier at en skal ta flere tbl på en gang... men på pakken står det en tbl dgl. dette må jeg finne ut... ellers så må jeg si at jeg har kommet inn i en god stim med trimmingen har nå trimmet 7 dager på rad og det er bra for å være meg.... Fikk meg 3,5 poeng på rask gå tur i dag! Deilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med dataen... så dagene har gått uten at jeg har fått skreve her... må bare si at jeg har spist litt usunt i det siste og trimet lite de to siste dagene... vet ikke hva jeg skal gjør for få nok motivasjon.......... hjelp!! Helt håpløst. tenk at noe kunne jeg kanskje klart å gå ned noen kg men det tror jeg ikke med det matintaket jeg har hatt....så jeg må gå i tenkeboksen for å finne ut hva jeg vil... ingen grunn til å gå rundt med dårlig samvittighet hver dag om en ikke gidder og prøve noe for å ikke få det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke skriving med meg hver dag har jeg funnet ut... trodde jeg skulle få det til.. men vi har flyttet dataen og den er ikke tilgjenglig hele tiden lengre.... Så etter kl19.30 så kommer jeg ikke meg inn... kjedlig men sann er det bare.... så lenge.. Var i dag på den berømlige vekten... og den var ikke noe å juble etter kan man si... opp 200 gr hadde trodd at det skulle være værre på grunn av spiste pizza i går og da får jeg altid masse vann i kroppen... Møtte en bekjent i går og hun hadde slanket seg kjempemasse så jeg ble mye inspirert til å forsette... jeg føler meg ikke vel slik jeg er nå, var mye gladere med kroppen min for et år siden da den var 7-8 kg lettere... tenk om jeg bare hadde klart og fortsett da jeg var så godt i gang... en kan jo bli deprimert av mindre.. jeg vet jo hvordan det fungerer.... Så i dag har jeg startet med blanke ark og nå skal jeg prøve og få i gang forbrenningen. så nå spiser jeg små måltid hver 2 time.. så da får vi se neste tirsdag om det kan hjelpe litt på... i allefall en begynnelse.. tvi tvi for meg og alle andre medslankere.... en kan ikke gi opp.. det er lenge til bikinisesongen enda..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke skriving med meg hver dag har jeg funnet ut... trodde jeg skulle få det til.. men vi har flyttet dataen og den er ikke tilgjenglig hele tiden lengre.... Så etter kl19.30 så kommer jeg ikke meg inn... kjedlig men sann er det bare.... så lenge.. Var i dag på den berømlige vekten... og den var ikke noe å juble etter kan man si... opp 200 gr hadde trodd at det skulle være værre på grunn av spiste pizza i går og da får jeg altid masse vann i kroppen... Møtte en bekjent i går og hun hadde slanket seg kjempemasse så jeg ble mye inspirert til å forsette... jeg føler meg ikke vel slik jeg er nå' date=' var mye gladere med kroppen min for et år siden da den var 7-8 kg lettere... tenk om jeg bare hadde klart og fortsett da jeg var så godt i gang... en kan jo bli deprimert av mindre.. jeg vet jo hvordan det fungerer.... Så i dag har jeg startet med blanke ark og nå skal jeg prøve og få i gang forbrenningen. så nå spiser jeg små måltid hver 2 time.. så da får vi se neste tirsdag om det kan hjelpe litt på... i allefall en begynnelse.. tvi tvi for meg og alle andre medslankere.... en kan ikke gi opp.. det er lenge til bikinisesongen enda..........[/quote']

 

Hei.

Jeg har litt problemer med vekta kan man si.

Jeg er en person som er flink de første dagene jeg bestemmer noe, og så sklir det ut igjen.

Det er magen min som er det største problemet mitt.

Jeg synes ikke det er noe gøy å gå å prøve klær lengre.

Jeg har vært flink denne uka synes jeg selv.

Jeg har ikke kommet igang med å føre logg for hva jeg spiser, men prøver å tenke gjennom når jeg lager meg måltidene.

Så i dag blei det Fjordland Kjøttkaker på meg... Helt grei middag. Har også gått til innkjøp av masse frukt i dag også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen nesten over og slik ble min diett

 

Frokost 9.30 30 gr all brand + 84

2 dl melk 66

 

frukt 10.30 eple 50

 

 

Lunsj 12 Yogurt 100mg 95

20 gr all brand + 56

 

 

mellommåltid 13.30 rugbrød 95

kyllingskinke 15

paprika

 

 

frukt:15.00 Banan 100

 

 

Middag 16.30 fiskekake 50 gr 55

potet 100

grønsaker

 

 

kvelds 19.30 rugbrød 95

skinke 15

 

 

Frukt Appelsin 113

 

melk 66

kaffe 100

 

tilsammen 1039 + 1 ss med sans is

 

 

Dette har blitt mange småmåltider og det var det som var planen så får vi se... kjører samme opplegg i morgen.... Så får vi se hvor lenge det fungere.. har i allefal ikke gitt opp

 

hei Eskimo!!

Enig med deg alltid lettest de første dagen så sklie en ut.... men en må bare ta seg i skinnet igjenn for vi vil at kroppen skal være slik at vi er fornøyd! stå på og kom igang igjenn... det er i allefall det jeg prøver nå... så får en se hvordan det går......... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen nesten over og slik ble min diett

 

Frokost 9.30 30 gr all brand + 84

2 dl melk 66

 

frukt 10.30 eple 50

 

 

Lunsj 12 Yogurt 100mg 95

20 gr all brand + 56

 

 

mellommåltid 13.30 rugbrød 95

kyllingskinke 15

paprika

 

 

 

frukt:15.00 Banan 100

 

 

Middag 16.30 fiskekake 50 gr 55

potet 100

grønsaker

 

 

kvelds 19.30 rugbrød 95

skinke 15

 

 

Frukt Appelsin 113

 

melk 66

kaffe 100

 

tilsammen 1039 + 1 ss med sans is

 

 

Dette har blitt mange småmåltider og det var det som var planen så får vi se... kjører samme opplegg i morgen.... Så får vi se hvor lenge det fungere.. har i allefal ikke gitt opp

 

hei Eskimo!!

Enig med deg alltid lettest de første dagen så sklie en ut.... men en må bare ta seg i skinnet igjenn for vi vil at kroppen skal være slik at vi er fornøyd! stå på og kom igang igjenn... det er i allefall det jeg prøver nå... så får en se hvordan det går......... lykke til

 

Hei igjen

Hva er dine mål for vekten? Hvor mye veier du og hvor mye ønsker du å gå ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost 6.30 30 gr all brand + 84

2 dl melk 66

 

frukt 8.30 banan 100

 

mellommåltid 9.30 rugbrød 95

skinke 15

 

 

Lunsj 11.30 rugbrød 95

skinke 16

 

 

frukt:11.30 eple 50

 

yoghurt 14.00 67

 

frukt 15,30 eple 50

 

 

Middag 16.45 havregrøt med sukker og smør 500??

 

kvelds 19.30 brød 60 gr

sylte 30

 

 

Frukt Appelsin 113

 

melk 66

kaffe 100

 

Da blir det 1307 kcal synest det har gått greit i dag har ikke vært så veldig sulten i dag, men det ble litt mye eple men jeg måtte ha noe på veg heim glemte og spise et lite mellommåltid... men synest det har gått ganske bra disse to dagene... men no nærmer det seg helg og da blir det spennende og se om jeg klarer og gjennomføre.... men det må jo jeg klare:D

 

Til Eskimo jeg har lyst å gå ned 17 kg men vet ikke om det er realistisk enda så da tar jeg de første 12 og så får en se hvor fornøyd en blir....

 

hva er målet ditt?? hvor høy er du og hvor mye veier du nå og hva er målet ditt?? Har du slanket deg lenge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost 6.30 30 gr all brand + 84

2 dl melk 66

 

frukt 8.30 banan 100

 

mellommåltid 9.30 rugbrød 95

skinke 15

 

 

Lunsj 11.30 rugbrød 95

skinke 16

 

 

frukt:11.30 eple 50

 

yoghurt 14.00 67

 

frukt 15' date='30 eple 50

 

 

Middag 16.45 havregrøt med sukker og smør 500??

 

kvelds 19.30 brød 60 gr

sylte 30

 

 

Frukt Appelsin 113

 

melk 66

kaffe 100

 

Da blir det 1307 kcal synest det har gått greit i dag har ikke vært så veldig sulten i dag, men det ble litt mye eple men jeg måtte ha noe på veg heim glemte og spise et lite mellommåltid... men synest det har gått ganske bra disse to dagene... men no nærmer det seg helg og da blir det spennende og se om jeg klarer og gjennomføre.... men det må jo jeg klare:D

 

Til Eskimo jeg har lyst å gå ned 17 kg men vet ikke om det er realistisk enda så da tar jeg de første 12 og så får en se hvor fornøyd en blir....

 

hva er målet ditt?? hvor høy er du og hvor mye veier du nå og hva er målet ditt?? Har du slanket deg lenge??[/quote']

 

Hei.

Mitt mål er i første omgang 60kg, og tror ikke jeg burde gå noe mere ned enn det.

Jeg er 167 og veier 69 kilo.

Jeg har ikke slanket meg lenge.

Jeg har gjort et forsøk på å være flink med godteri og cola før, men det har alltid sklidd ut igjen....

Jeg har egentlig bare holdt på denne uka....

Nå har jeg ikke drikki cola på to dager, og synes jeg er ganske flink......

 

Eskimo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da vært flink noen dager men må bare si at i dag har jeg spist alt for mye... men spist er spist... ikke noe jeg kan gjøre med det nå......... så da må det bli blanke ark igjenn i morgen.har da vært ute og trimmet i dag. må bare si at denne uken har vært knalltøff og det er ikke ofte at jeg sovner på soffaen før kl 21 men det gjorde jeg i går. føler meg tom for energi!!! Noen gode råd??? Det var i allefall deilig å få luftet seg i dag!!! Og da kommer somregel også litt enegi tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På trsdag var det veiedag og det var ganske tragisk for jeg hadde kunn gått ned de to hundre gramma jeg la på meg sist uke... og det var litt kjedlig for jeg jukset på fredag og da var vekten nede 85,9 så helgen har ikke ært helt den sunne.... Det ble ikke så alt for mye trimming forge uke heller... ca 7-8 poeng... men har da startet med ny giv denne uken har allerede sanket inn 9.1 trimpoeng på to dager så nå er det bare og stå på... Det er så deilig med skiføre!! jippi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen trim på meg i dag... har det man kan kalle gnagesår... Kipt men men går ingen lang tur uten plaster neste gang!! he he må jo lære en gang... Spisingen har vært bob bob ikke så lett når en går inne hele dagen med sykt barn... en kan jo bli litt små rar av bare det... Prøver og være flink og spise hyppige måltider men eieger ikke disiplin for tiden...men har da ikke vært og spist sjokolade det er jo positivt det... det blir heller litt appelsiner til kvelden, de er jo så¨nydelig for tiden nam nam... I morgen er det nye muligheter og en aktiv jobbehelg for min sin del så jeg vet ikke hvordan det blir med trimmen............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det snart gått en mnd og jeg kan ikke rope hipp hurra for min nye sunne livstil.... har nå vært syk i tre dager og det hjelper ikke på hummøret og ikke minst på sunnheten..... så det blir spennende og se hvordan det blir på tirsdag.... skrek og gru kan man vel seie.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nå si at denne mnd har gått utrolig raskt... Og skal en snakke om en god og sunn mnd kan det ikke være min mnd det er snakk om... har vært flink i periode men med syke barn og vært syk selv har det ikke vært optimalt med trening eller med korekt spising... Men jeg har gått ned en kg denne mnd vekten sto stille i dag på 86,7... så da må målet for februar å gå ned 4 kg og det kan ikke være urealistisk siden jeg ønsker og gå ned nesten 17 kg.... Har nå denne mnd prøvd opp til flere ganger og holde meg til 14-15oo kcal men har etter noen dager glidd ut og etter noen usunne dager så har jeg kommet tilbake... Slagplanen for februar er og spise litt mer ligge på 16-1800 kcal og så klare og trimme 15-20 trimpoeng.... så får vi se om den planen virker bedre enn den jeg jobbet med i januar.... Så da får vi se om en uke hvordan det går... Har da startet uken bra med god trim i går... jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...