Gå til innhold

Tyr74 dagbok til bikinisesong


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

Mandag 1389 kcal og 4,8 trimpoeng

tirsdag 1665kcal og 3,0 trimpoeng

 

Vi får se hvor mange dager dette fortsetter... avsluttet nå januar bra i håp om å gå inn i februar like bra... En kan ikke gi seg selv om man har dårlige dager.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Er ikke borte, og må beklage så masse, masse den lange stillheten. Kort fortalt, først motivasjonen nede på null nivå, sykdom i nær familie gjorde også sitt... (alt bra nå heldigvis).

Så dro jeg en uke på ferie, første gangen i bikini på 10 år og det gikk ganske bra det :P (ingen som snudde seg i ren vemmelse.. ) hihi. Kom hjem, gikk rett i influensa og masse syk, kom meg igjen og der kom omgangssyke du! Vel, jeg meldte meg jo på Aktiv kurs, og har ennå ikke vært i stand til å gå der men på mandag håper jeg at jeg får kommet meg av gårde. Alle gode forsetter er forsvunnet, men jeg er lei. Klær er for små, jeg ser at jeg har lagt på meg og jeg vet at dette er ikke det jeg vil.

 

Så igjen, føler jeg har sviktet deg litt disse månedene, du har vært en motivasjon for meg, og jeg håper jeg kan få lov å fortsette å være det samme for deg! :-)

 

Så kan jeg få være med å leke? Du har jo vært super flink da, du må riktig være stolt av deg selv!!! Så heia Tyr, og kryss litt fingre for meg slik at jeg kommer tilbake i på den rene sti eller hva jeg skal kalle det. :-)

 

Hilsen og en klem fra Wanda (som gikk seg litt bort, men har kommet tilbake) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempehyggelig å endelig høre fra deg!!!! Trodde en stund at du hadde gitt opp ellr hatt en lang pause!!! Har vært en del syk jeg også og ikke minst hatt syke barn, men har da prøvd og leve litt sundt av og til i allefall!! Vi som skal bli lækre til bikinin sesongen kan nå ikke gi opp nå mitt i vintersesongen!!....

 

Stå på wanda så kan vii hjelpe hjelpe hverandre...

 

 

oppdatering fra dagboken...

Hadde en fin trim på onsdag 3 trimpoeng og 1670 kcal

men har ikke telt de to siste dagene.. så i morgen må jeg fortsette der jeg slappp... Men må nå si at jeg er fortsatt støl etter 3 gode trim økte denne uken.. he he deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken har vært litt opp og ned, har veiing på kurs på mandag og har bestemt meg for å vente til da. Fått gått meg en tur, men ser i skrekk fram til spinning på kurset på mandag. Men det må til, og jeg merker på rygg og nakke at her trengs det bevegelse du...

 

Ellers klarte jeg selvsagt å treffe noen på ferie, han bor i England og det ser ut som om det kan bli mer enn bare en ferie fling. Han vil gjerne komme til Norge, men det tar en stund pga. jobben hans etc. Hadde vært kjekt å se enda litt bedre ut når han kommer da, selv om han syntes jeg er fantastisk akkurat slik jeg er :-) Faktisk var den ferien fortreffelig for selvtilliten, så jeg får bare holde på den gode følelesen.

 

Har ikke kommet meg helt inn i de gode vanene ennå, men jobber sakte men sikkert med saken. Mer vann, mer frukt og frem med de "gode gamle" middagene som jeg brukte før.

 

Da er vi tilbake, og ja jeg vil gjerne bytte ut bikinien i en mer snerten en til sommeren!!!

 

Ha en fin helg, snakkes snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at du har truffet en flott mann. Kanskje litt romantikk vil få motivasjonen på topp? Man må bruke alle hjelpmiddel som er mulig... ikke sant? Jeg skal i selskap i april og det er 2,5 mnd til og da tenkte jeg skulle klare minimium 5 kg alltid kjekt og se flott ut... og da har jeg et godt påskudd til å måtte kjøpe meg noen fine klede... he he.. Stå på Wanda så kommer jeg i allefall med raport på tirsdag og hvordan det går med vekten.. Håper at det blir litt ned i allefall.... skal prøve og være flink i helgen selv om jeg ikke var så flink i går kveld....... vi skrivest.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene går så alt for raskt har hatt veiedag på tirsdagene men tror at jeg kommer til og hoppe over til mandag.... har begynt og registrere trimpoengene mine og den går fra man til søndag og da er det kjekt å følge den... så denne uken har det blitt 14, 2 poeng...synest det er ganske greit jeg... så da blir det spennende i morgen på vekten.. er bare litt sybd at jeg ikke har vært så flink i matvalget... men men kan ikke gjøre noe med det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ikke på vekten før i dag og den stod stille.... på en måte litt frustrerende men på en annen måte litt godt har spist en del mer denne uken og så må jeg si at helgen ikke har vært så alt for sunn, men jeg har vært flink og trimme så da må jeg bare fortsette med ca 1600 kcal og så må jeg klare og kutte ut alt som ikke er nødvendig og putte inn... dvs is snop og pizza og sjokolade osv... Så skal jeg klare målet mitt om 4 kg i februar så må jeg bare ta meg sammen......... neste uke blir det smilifjes og ned 1 kg håper jeg....... Må ha motet oppe...... Klarer jeg ikke 4 kg i februar så tror jeg at jeg gir meg med heile slanke og livstil opplegge, men når 1 mars kommer så skal jeg være 4 kg mindre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går alt for raskt og siden jeg har sittet på rompen min siden søndag.... ser jeg svar på denne uken.... det er så kjedelig..... sykebarn og ingen muligheter for å komme seg ut av huset......... Pluss at jeg er ikke helt i form selv så blir i allefall jeg lei..... og når jeg ikke får trimme så gir jeg blaffen i spisingen og det er litt domt nå som den er så viktig at jeg holder meg innen de kcal rammene jeg skal siden det blir ingen gode trimturer på meg.... Dette ble en syte dag men det er litt deilig å få det ut.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at uken ikke har vært så mye og skryte av og det ble ned 100gr men som jeg skrev i innleget mitt i sunnisene så har boksen blitt løsere jippi... får skrive senere en liten dame som ble sur her mamma skal se barnetv sammen med ho......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin trimuke denne uken... det blir vel ikke så mye mer på meg denne uken siden jeg skal jobbe heile helgen... Men jeg har da klart og samlet sammen 18 trimpoeng så det kan jeg vel ikke klage på... Så nå jeg bare bli litt sunnere...

 

Hvor er du Wanda??? Håper at jeg snart får høre fra deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her, men huff som det går :)

 

Oppdatering som følger - eksamenslesing!! Har klart å melde meg på en eksamen som er i mars, (det visste ikke jeg..) :) og to store oppgaver som skal inn. Har derfor vært mye på hytten til en venninne, stille rolig og intet internett eller tv. Fikk gjort masse, men uten bil og med nærmeste "butikk" en bensinstasjon.... ja du ser tegningen. Fikk nå gått litt mellom all sjokolade spisingen da..

 

Fikk avtalt at jeg heller skal begynne nytt kurs den 5 mars, eksamen er den 7. mars. Men det skal bli godt å få begynt med trening, jeg trenger det... hele kroppen er råtten nå føler jeg.

 

Har ikke veid meg ennå, men jeg må si at jeg er imponert over at du holder ut! Jeg leter etter motivasjon, og jeg MÅ nå begynne å bruke dagboken og dette forumet mer aktivt. Det er det som har fått meg i gang før..

 

Mann kommer kanskje i slutten av mars, det er alt for lenge til - men det gir jo meg anledning til en måned med god gammeldags "Grete Livsstil" før han kommer. Jeg har alt for mye flotte klær som nå ikke passer, og jeg har ikke råd til å kjøpe nye.. motivasjon?? Jepp!!

 

:-) Stå på i helgen, nå er jeg hjemme og skal komme inn her langt oftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høe fra deg!!! Her har vi hatt en håpløs uke.... men vekten står stille så da får en bare skjerpe seg..... Det blir sikkert en hektis og spennende mnd for deg med masse lesing... og snart kommer mannen.... Jeg jobber ganske mye og 2 barn krever sitt så jeg må si at det har vært en litt sløv uke kun 4 trimpoeng hittil denne uken... men jeg har 2 dager til...... men jeg var kjempeflink forge uke.. da tror jeg det ble 18 og det er bra for meg... vi får bare holde følge med hverandre og motivere hverandre så klarer vi dette begge to... jeg vil så gjerne ned litt før denne bekinisesongen .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med 2 småbarn tenker jeg det blir mye, hvor gamle er de? Min beste venninne venter barn nå, merker babyklokken tikker litt nå etter jeg fyllte 30... men ikke helt ennå nei.

 

Du har uansett trent mer enn meg denne uken, så jeg sier "flinkis" til deg. Har du veiedag på mandager nå? Jeg skal jo gå på kurs på mandager fra mars, så mulig jeg rett og slett drar fram vekten på mandag. DET gruer jeg meg til du!!!

 

Men er ikke annet å gjøre, må se sannheten i øynene. Jeg har faktisk ikke en eneste bukse som passer,utenom treningsbukser - nekter å gå å kjøpe nye. Har brukt skjørt ganske lenge nå, godt jeg har pene ben sier jeg, det har jeg heldigvis alltid hatt... viktig å fokusere på det positive :-)

Det er mye verre fra knærne og opp, he he :)

 

Jeg sjekker inn igjen på mandag jeg. Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en joggetur i går og skaffet meg 3,5 trimpoeng og i dag blir det en liten fjlltur med familien.... jeg skal ha en veldig usunn middag i dag med masse salt... så denne uken tror jeg veier meg på tirsdag men vi kan godt veie oss på mandager... fra neste uke... jeg skulle kanskje gått et kurs jeg også men... det koster alt for mye og jeg kan klare dette med dere her inne... og nå regner jeg med at du Wanda kommer med resultat som kan inspirere meg til å være flink!!! Jeg har tro på deg!!!! Ha en fin helg så snakkes vi...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på vekten enda men det får jeg gjøre i morgen... har ikke hatt noen super uke men.. har da klart og kara meg til 10,8 trimpoeng 2 fjellturer og en joggetur så minimum målet med og trene 3 dager er i allefall i boks... må prøve og tenke posetivt... kosthold vet jeg ikke hva er tror jeg eller så er det bare vilje som mangler...

 

Så nå er det 17 uker igjenn til sommerferie og tyren vil ned 15 kg så det kan bli knalltøft.... må finne opp krutte!! lykke til tyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den beste dage, og jeg orket bare ikke å veie meg. !5 kilo på 17 uker, det er bra å sette seg mål i hverfall, Veksler mellom det veldig sunne, og det veldig usunne her osgå. Men jeg vet jo at jo mer av det sunne jeg spiser, jo mer av det liker jeg... litt dum sirkel når jeg har en tendens for det søte de siste ukene.

 

Men ja, jeg er med . bikinimål er bra og ha. Så spinning på mandag, og lekre kropper i juni :-)

Hurra, stikker innom i løpet av uken også. Stå på, målet for uken er 7 trimpoen, og ett nytt eple på treet.

 

Klem fra Wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg er inne i en tenkefase om hva jeg vill med livet. Kan ikk gå på en evig slanke kur som ikke funker det kan ta livsmotet f4ra hvem som helst. Må si at jeg blir ganske lei av og se at vekten min ikke blir noe bedre... men så må jeg også si at jeg har jo ikke vært så flink til og spise alt det rette jeg skal heller. Det blir alt for lett at jeg putter noe søtt inn i munnen. Når jeg har hatt en veldig dårlig dag på jobben, er sliten eller når jeg sitter hjemme alene på kveldene uten og ha en mulighet til å komme meg ut av dørene for mine to nydelige jenter har endlig sovnet i sengen sin. Og så blir man ikke i godt humør når kledene en har kjøpt seg og følte seg kjempefin i ikke sitter så fit som de gjorde lengre... hvorfor vil jeg ikke anstrenge meg slik at jeg kan komme meg dit igjenn... og kanskje si at ok 10 kg og de siste 8 må du bare leve med...

 

Så jeg må bare si at jeg trenger litt tid på å finne ut hva jeg vill med dette slankeopplegge og ikke minst den sunne livstilen... Det er jo tusenvis av grunner for at en vil leve sunt. det og være frisk og rask i forhold til mine to små skulle da ha vært en meir en god grunn nok til og si adjø til det usunne liv, men jeg klarere det bare ikke... og bare det kan gjøre at en mister litt motet... Andre ting er hvordan en føler seg jeg føler meg ikke noe sexy lengre, slik som jeg følte for 10 kg siden, høres sikkert helt sykt ut men sann er det bare. Det er ikke noe kjekt og pynte seg heller, mye enklere og dra den vide joggebuksen på seg og glemme alt som presser på... men er det sann jeg vil ha det... nei egentlig ikke men når en ikke finne motivasjonen så kan det være vansklig... så jeg jeg får bare tenke noen dager før jeg klarer og bestemme meg for hva jeg vil gjøre...

Wanda du må ha lykke til videre og så håper jeg at det går bra med deg...

 

kommer innom om ikke så alt for lenge og det hadde vært hyggelig å hørt fra deg.. og så må jeg se om jeg kan finne en stor pose motivasjon som kan hjelpe meg på den tunge vegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe. Jeg veier 86,7 kg nå og har aldri veid så mye før. Jeg spurte kjæresten min om det plaget han at jeg har lagt på meg så mye, og han svarte at det gjorde det ikke, men at det plaget han at jeg tydeligvis hadde problemer med å veie så mye. Og det har han helt rett i, jeg føler meg virkelig ikke noe sexy lenger heller! Har ikke noe behov for å bli syltynn, bare komme i bedre form og få bedre selvtillitt. Min største motivasjon er å kunne føle seg fin og kunne kjøpe nye klær som passer :)

Husk at livet alltid går litt opp og ned, og så får vi prøve å motivere hverandre her så godt vi kan!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet sånn hvordan du føler det, jeg har bare blokket ut alt de siste ukene og ikke orket å tenke på dette med mat og trening en gang. I går gikk jeg endelig på kurs igjen, og måtte konstatere at jeg nå veier 96 kilo. Det betyr at de 20 jeg hadde gått ned en gang, nå er så godt som borte. Det er utrolig vondt å erkjenne at etter alt det arbeidet er alt nå borte, og jeg var nesten på gråten da jeg gikk hjem i går. Men samtidig så vet jeg at dette ikke går, jeg er redd jeg etterhvert bikker de 100, og det orker jeg ikke å tenke på en gang!

 

Men jeg er her jeg, titter innom sånn inni mellom og håper på å høre fra deg, må si det var en vekker for meg i går så jeg tror jeg fortsetter så lenge det holder.

 

En gang må en si at nok er nok og prøve å trives med slik en er, men jeg er ikke villig til det ennå. Kanskje jeg aldri kommer til å veie 60 kilo, men å se hvor fort det kom på igjen - det var en vekker for meg!!!

 

Så håper vi snakkes om ikke så lenge!!! Og, jeg så Oprah her om dagen, og der var det en lege som sa at bare det å kutte 100 kcal om dagen hadde en stor effekt i det lange løp. Det synes jeg hørtes litt bedre ut enn å leve på "Grete mat" resten av livet liksom.... :-) Stå på!

 

Wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...