Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Takk for alle koselige hilsninger på tråden min:)

Er snart klar til jobb og klokka er 05.50 om morran. Begynner å lysne litt, men blir nok ikke helt lyst før jeg går.

Har spist frokost og lagd matpakke.

Ha en fun dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen:)

 

Ja da skal jeg også snart dra på jobb, begynner klokken 7 i dag, her regner det å blåser, håper på bedre vær utpå dagen.

 

Gratulerer med ny jobb, og lykke til.

 

Ha en flott og sunn dag og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye m jobb,det var fort gjort :)

Du er kjempeheldig.

Lurt å ta m matpakke ja,da har man full oversikt.

Kjempego gratulasjonsklem fra meg,og jeg regner med du ikke leser dette før senere,og håper du har hatt en fin dag Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var snart denne dagen over... :)

Det har vært en bra dag, men kjenner jo at jeg er trøtt da jeg sto opp kvart over fem. Men hofta har det gått kjempe bra. Veldig gledelig at det har gått så bra.

Pulsklokka begynner å bli dårlig, så orket ikke kampen med den idag. Men går jo en del av dagen, så mange skritt blir det nok.

Ikke noe trening idag, etter jobb var det middagslaging, slappe av litt og ett nytt foreldremøte. Det siste på en stund.

Imorgen skal jeg på 2 jobber, så blir ikke noe trening da heller. Men fredagen skal jeg. Vi jobber inn 1,5 time på torsdag og går da tidligere på fredag. Skal til fysioterapauten kl halv tre, å tenkte å trene da fra kl 1 til da. Skulle bli bra det da. Enten har man ikke jobb, eller så kan man jobbe seg ihjel... Neste uke skal jeg bruke noen timer på å punshe bilag. Etter den andre jobben. Imorgen skal jeg da på serveringsjobben min. Kjekt at man har blitt frisk:)

Men nå er det litt husarbeide som må gjøres før jeg legger meg. Ha en fortsatt fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke har vært inne på her i dag. Håper det står bra til med deg, at det ikke har blitt for mye jobbing og styr for hoften bl.a. Tenker på deg. :)

 

Håper du har det bra og at du trives med jobbingen. Det er jo kjekt å komme seg litt ut, sant?

 

Ønsker deg en god natt.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere tenker på meg da:)

Nei, det gikk ikke bra å begynne å jobbe... har omtrent ikke sovet i natt pga smerter i begge hoftene og i et kne. Så da var min karriere over for denne gangen. Med ei hofte som er vrang skulle jeg sikkert klart det, men ikke med begge to. Så får kanskje gjøre som jeg fikk beskjed om å vente til å januar, med en ny jobb. Har så klart søkt på flere jobber, å skal i et intervju på mandag igjen. Men må nok satse på en kontor jobb ihvertfall. Er skikkelig dritt lei det meste akkurat nå ,men det går nok over. Skal ikke trøstespise.

Ellers har jeg nå to bukser i størrelse 48 som rett og slett har blitt for store. Den hadde jeg på jobb igår, å den var så stor at det kjentes ut som den skulle falle av meg. Begge buksene kan jeg ta av og på uten å kneppe opp. Så det er jo morsomt:)

Ha en fin dag alle sammen. Skal prøve å sove litt på sofaen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var dumt det med hoftene, men det blir vel bedre med en kontorjobb som du sier. Men du må ha tatt veldig av som kommer i str 46? Kjempeflott, gratulerer. Det er jo evigheter til jeg kan det, misunn, misunn. :)

 

Det er fint at du er obs på det med trøstespising, begynn for all del ikke med det. Du har mye å se frem til og du skal se at det vil gå bra med hoftene til slutt.

 

Håper du får en fin dag uansett.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kontorjobb så må du ihvertfall passe på at du har en skikkelig arbeidsstol. Jeg fikk skikkelig vondt i ryggen av å jobbe på kontor. Jeg fikk senke og heise pult og det var deilig, for da kunne jeg variere litt om jeg hadde behov får å stå eller sitte.

 

Ellers så har du vært super super super flink som har kommet deg inn i buksestørelse 46. Hvor mye har du gått ned til sammen. Er så nysgjerrig.

 

Ønsker deg en super duper helg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du er standhaftig og fast bestemt på å nå målet ditt. og da klarer du det også :) masse skryt til deg.

 

vedr jobb; antar du kanskje er i et eller annet rehab-system sånn rent økonomisk? da vil du kunne få bistand på NAV vedr hvilken type jobb som passer best for deg mht helsa di. det overrasker meg i grunnen ikke at du fikk vondt etter å ha forsøkt vaskejobb. jeg har også vasket en gang i sin tid. da var jeg ung, men jeg husker jeg syntes det var slitsomt fysisk.

 

ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på deg, håper det går bedre nå. Ville bare innom og ønske deg en fin søndag, håper du ikke har mistet motivasjon og lyst bare pga det med jobben og hoftene. Vet det ikke er BARE, men hold ut! Kom innom sidene litt oftere og les og skriv og få litt mer motivasjon tilbake. Du har vært så utrolig flink, det er veldig motiverende for oss andre. :)

 

Ha en finfin dag, rina.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja du gir deg i alle fall ikke du Rina, det skal nå være sikkert, var nå veldig dumt at det ikke gikk denne gangen heller da, men helsen førsts, det er vell det viktigste.

 

I alle fall jeg tenker på deg og håper ikke nedturen ble alt for stor, håper etter hvert at du kan finne en jobb som passer for deg.

 

Ha en flott dag og så skrives vi.

 

Tenker på deg :)

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur innom for å sjekke hvordan det går med deg. Håper at de værste smertene har gitt seg.

Det er noe skikkelig herk når vi vil men kroppen ikke orker det.

Tenker på deg og jeg håper at det går bedre.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle damer:)

Det går bedre nå. Skuffelsen har stort sett gått over, så får man bare ta det fra der.

Var på byen igår og er skikkelig dårlig idag. Er nesten ikke menneske. Er nok ute av trening. Sist jeg var på byen var i februar, så det er ikke så ofte som dere skjønner. Hadde det skikkelig gøy igår. Dansa, lo og var sammen med gode venninner. Tenkte ikke på hofta idet hele tatt. Å har ikke tatt skade av å danse ihvertfall, så da er jeg vel på bedringens vei.

Fra imorgen er det bryllupskropp som gjelder. Skal så lenge jeg går sykemeldt bruke tiden godt. Skal trene og spise fornuftig. Ikke noen utskeielser før dattera mi har bursdag 31 oktober. Skal se hvor mye jeg klarer og stramme inn både her og der til den tid. Med fornuftig trening burde det bli en del.

Skal fokusere på cm, men skal så klart heller ikke glemme vekta. Skal begynne å måle meg hver uke, istede for bare 1 gang i mnd. Er morsomt å se når cm forsvinner. Har satt meg som mål at jeg skal klare minimum 21 trimpoeng iuka. Det er et snitt på 3 pr dag og det burde gå. Noen uker blir det sikkert flere, men skal prøve å ikke la det bli mindre. Så skal finne fram GR-boka å regne ut hvor mye jeg bør spise hver dag. Tipper det blir rundt 2000 kalorier. Så får bare finne ut av hvordan jeg skal klare å spise så mye. På den annen side så lurer jeg jo på hvordan disse på slankekrigen kan leve på 1500 kalorier pr, dag å fortsatt gå ned. De stopper ikke opp. Lurer på hvordan det går an. Hører jo om folk her inne sm går på sparebluss fort, når de trener mye og spiser for lite. Men skal regne det ut å se hvordan jeg ligger an.

Nei, må se om jeg klarer å begynne på middagen snart... At det går an å bli så dårlig form. Vet jo at jeg bruker å bli det, så det er nok en god grunn til at det blir så sjeldent. Antar vekta imorgen også kommer til å vise oppgang, så det er an annen god grunn til å ikke drikke så ofte.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er status etter helga gjort opp. Litt opp ivekt, men mindre enn fryktet. Dette er mine mål idag:

Vekt 97,6

hals 37 cm

bryst 116 cm

midje 108 cm

hofter 119 cm

rumpe 107 cm

v.lår 59 cm

v.arm 33 cm

 

Månedens mål må være å gå ned 15 cm totalt. Dety skulle kunne gå. Så om 4 uker er det 15 cm mindre av meg:)

har allerede vært å hatt en liten treningsøkt. 2,1 trimpoeng så langt. idag skal vi opp på keiservarden igjen så vet det blir langt mer en 3 trimpoeng idag. Har regnet ut kaloribehov med 21 trimpoeng pr uke. Det minste jeg bør spise er 1750 kalorier, da ligger jeg 1000 under. Men det er vel litt lite, så bør nok ihvertfall komme meg opp i 1900 kalorier pr dag. Sliter litt med det, men får begynne å ha smør på brødskiva igjen og litt sånne ting så ordner det seg nok.

Men nå er det litt husarbeide.

ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra!! du har fine delmål, kanskje en ide for meg også....

 

jeg er veldig imponert over trimpoengene dine. jeg prøver å ligge på ca 2 om dagen, noen dager høyere og andre dager lavere. har liksom ikke funnet min "rytme" ennå.

 

det å få i seg nok mat er noe jeg må jobbe med også. det handler ikke så mye om at jeg kanskje ikke orker så mye mat, det ligger på det mentale. jeg har en veldig sperre på det. tidligere har jeg lagt på 1200 kcal når jeg har gått ned i vekt, det er såklart altfor lite - men jeg forsto ikke det. så det å spise 1500 kcal er for meg mye. jeg burde lagt på 1600 kcal, men ligger stort sett på 1400. skjønner det er dumt og kortsiktig, og at jeg må jobbe med dette.

 

har du noen gode tips, hører jeg gjerne fra deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfsan jeg sliter med det samme selv. Så har begynt å ha litt smør på maten igjen, spiser lettmajones. Litt nøtter og vanlig yoghurt. Så får jeg håpe dette hjelper på sikt. kommer til å slite for å få i meg mer enn 1600 kalorier idag, men jobber med det. For dette med å få i seg litt fett er også viktig, da det hjelper blandt annet for å komme seg på do. Noe som jeg sliter litt med. Så jeg håper dette funker. idag kommer jeg nok til å ligge på mer trimpoeng enn 3, å så lenge jeg ikke er i jobb kommer jeg nok til å ligge høyere, så burde da egntlig spise enda mer... Vet bare ikke helt hvordan. har ihvertfall vært på butikken å kjøpt litt reker og sånn, så får jeg variere litt i kosten,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite råd, tenk mat med litt mere energi i og ikke bare lettprodukter for å komme dere opp i kalorier, det har jeg måtte gjøre, viss ikke så blir jeg liggende langt under det jeg skal være.

 

Rina, du er toppers står på å gir deg ikke.

 

Hyfsan stå på nå dette klarer du, du er så flnk så.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,2 trimpoeng idag, kalorinivået ca 1600. Får være glad for det. Har spist masse idag syntes jeg. Spiste reker på den ene brødskiva og makrell i tomat på den andre til kvelds. Smør og majones på begge skivene.

Ble ikke tur på Keiservarden idag. Er litt støl og stiv, så -så mørkt på å skulle gå 4 kilometer med stigning for ikke å snakke om nedoverbakken hjem igjen.

Men ble en bra tur alikevel.

Imorgen er det styrketrening som står for tur. Skal sammen med ei venninne på morran å trene litt. Så kan hende det blir en gåtur imorgen ettermiddag også. Får se om stølheta gir seg litt. Da blir det asfalt gåing og det er ikke så bra.

Nei, nå skal jeg inn å se til dere andre.

God natt, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...