Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Jeg går igang med min egen slankedagbok her på nett.

Alt jeg hadde gått ned plus litt til har nok kommet på i løpet av jula. Men er en del vann også. Det jeg sliter med nå i min "lille"hønsehjerne, er hvilken meny jeg burde velge. Ut ifra det man har lært nå så er det helt klart meny 3 jeg burde bruke. Samtidig svirrer bilder av venninnen min som har gått ned 60 kilo for noen år siden i hode... Hun fulgte det vi idag kaller meny 1. Hun har heller ikke gått pp igjen... Jeg gikk på GR-kurs i -01 da fulgte vi meny 1, da gikk jeg ned 12 kilo på ett kurs, men var ikke flink til å holde på da etterpå å la på meg igjen så klart.

Venninnen min trimmet ikke så mye, så kanskje derfor hun klarte å holde seg på meny 1, men som dere skjønner er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Vurderer å legg meg på meny 2 som da blir midt imellom disse to da... Vet jo at sakte vektnedgang er det beste, men så var det dette med tålmodighet da... Det er nok ikke en dyd jeg har.. (sukk). Men jeg har ihvertfall bestemt meg for at jeg skal bruke dette året å se hvor langt jeg har kommet til neste jul.

Dette er ukas mål...

Vekt: 115,3

Midje: 125 cm

Kommer til å legge dette på nedoverklubben også. Men ha en fin dag og uke alle sammen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg vært å trent å det var kjempe godt, å endelig komme igang igjen. maten har gått bra både idag og igår, men er litt frustrert fordi jeg er så sulten om kvelden. Har helt kuttet ut light brus disse to dagene her, skal se om det hjelper på søt hunger'n. Ligger nok litt under det jeg burde i kalorier pr. dag, men det justerer seg vel etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er ikke så enkelt å skulle velge riktig meny, spesielt siden lysten er stor på å gå ned mye i løpet av kort tid. Jeg fikk nærmest sjokk da jeg begynte på kurs i høst, og kursleder sa at jeg burde ligge på meny 3, helst nærmere meny 4. Har jo aldri spist så mye i hele mitt liv! Men har heller ikke gått ned så mye i hele mitt liv... Kroppen fikk nok næring til å øke forbrenningen, og siden jeg trener endel så forsvant den ene kiloen etter den andre. Moro! Trodde jeg skulle klare meg fint på egenhånd en periode etter at kurset var ferdig, men det viste seg å bli vanskeligere enn antatt. Gikk fremdeles litt ned, men det ble på langt nær så effektivt. Så nå begynner jeg på nytt kurs om ei drøy uke, og gleder meg!

 

Tenkte bare jeg ville "advare" deg litt mot å legge deg på for lav meny... Er veldig gøy å gå litt raskt ned, men du kan fort erfare at vektnedgangen stopper litt opp, fordi kroppen tviholder på den næringen den får. Forbrenningen går altså ned...

 

Lykke til med menyvalg og vektreduksjon! Blir spennende å se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å trent, å funnet noen nye muskler som jeg ikke visste om..:) Det kommer nok til å bli flere "ukjente" muskler etterhvert. Maten går bare bra, Prøver å ligge på meny 3, men blir midt imellom 2 og 3. Har fortsatt ikke drukket light brus, så kjempe fornøyd med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde jeg en skikkelig sprekkkveld:( Det ble både potetgull og mere til. Er så vanskelig når samboeren min ikke trenger å slanke seg, å han er lett å ovetale til litt ekstra. Vet jo at det er jeg som må være beinhard, men noen ganger ønsker jeg at jeg hadde en som hadde samme problem, så kunne vi ha gjort dette sammen. Men starter med friskt mot igjen idag. Måtte spørre meg selv noen spørsmal igår kveld, der jeg satt aene å så på tv.

 

Vil jeg virkelig være 115 kg. resten av livet?

Vil jeg virkelig ha en sånn kropp resten av livet?

Vil jeg virkelig ha tungt for å bevege meg resten av livet?

Vil jeg virkelig la være å gjøre det jeg kan gjøre for å få en bedre hverdag?

 

Svarene er selvfølgelig NEI på alle sammen.

Men spørsmålet som umiddelbart melder seg er HVORDAN?

 

Hvordan skal jeg klare å gjøre noe med hodet mitt, tror de fleste kiloene sitter der nemelig. Hvordan klare å bryte vanene, hvordan klare å bryte fordommene man har, (stort sett fordommer over for meg selv)

Tror hvis jeg klarer å finne svarene på dette er mye gjort.

Det må jo være en grunn til at man ikke går noe særlig ned selv om man er flink. Spiser man feil? Er det for mange jo-jo kurer, så det som sitter det sitter som støpt. Hvorfor kan ikke jeg bruke elipse maskinen på treningsstudio når det er mange folk der? Det hopper og disser om det er mange eller få der. Hvorfor utsetter man turene til svømmehallen, når jeg egentlig elsker å svømme? Hvorfor lar jeg være, å være med på ukjente fysiske aktiviteter? Fordi man er redd for å dumme seg ut? Hvorfor er det ikke "helt" naturlig(bare nesten), å vise seg naken for samboeren?

 

Er nok en del dårlig selvtillit som ligger bak alt dette, Så det er det første jeg skal begynne å jobbe med. Skal også jobbe med hodet mitt når det gjelder spising og trening. Skal spise etter klokka her etter, så man unngår å bli helt utsultet å sprekker pga.det. Men jeg kan ikke begynne med alle ting samtidig tror jeg. Må føle at jeg takler/klarer en ting av gangen. Men dette henger jo sammen, så jeg vil jo uansett tenke på / dra de andre tingene inn i tenkemåte/væremåte.

 

Dette var ett hjertesukk fra meg, Skal snart dra på trening.

Ha en fin helg alle sammen. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to dagene her har ikke vært så veldig bra med tanke på slanking. Selskap både igår og idag, men jeg føler selv at jeg har vært ganske flink.

Men ble nok litt mer idag enn jeg hadde planlagt, men fordi jeg har vært forsiktig før idag, tror jeg ikke at jeg er noe særlig over dagsbehovet. Men blir da ikke noe kveldsmat, men liker egentlig å føle meg litt sulten når jeh legger meg. Føles som det forsvinner noen kalorier da. :) Å den følelsen er jo bra. Har tenkt å stå opp ekstra tidlig imorgen å prøve å trimme litt, før jeg går på jobb. Men vet ikke om jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste hjertesukket ditt og sukker med...

kjenner meg veldig igjen i det med kiloene som sitter i hodet.

har jo prøvd så mange ganger før, men går stadig opp igjen, slitsomt å se en ende på det.

jeg likte godt spørsmålene du stilte deg selv, synes det var en god måte å forholde seg til vektproblemet på. jeg vil virkelig ikke være slik jeg er idag for resten av livet.

noe (mye ) må endres og for min del sitter det og mye i hodet.

jeg elsker også å svømme, men har ikke vært i svømmehall (utenom på jobb, der må jeg) på aldri den tid. har unngått å dra på badeland med niesene mine og kommer alltid på en unnskyldning, men det skinner nok gjennom hva som er den egentlige årsaken...

føler det hjelper litt å høre at andre tenker på samme måte og å kunne skrive ned egne tanker også!

vil gjerne høre mer om hvordan det går og hva som hjelper deg videre. prøver å skrive litt hver dag selv ogsa!

lykke til med ny uke og vi skal klare det denne gangen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Unn:)

Koselig å høre fra deg. Ja er nok en del som sitter i hode. Men tenker masse på de spørsmålene hver dag. Men hender nok at ting "glipper" alikevel. Sliter en del med en fysisk medfødt hoftefeil, å den hindrer meg ofte i, å gjøre det jeg vil, men det ligger en sperre på det område også, å den er det viktig å få bort.

SÅ klart vi skal klera det denne gangen :)

Er du her inne å skriver litt hverdag? Hvor er evt tråden din? Ha en fin posetiv uke. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

det vil nok glippe en del ganger for meg også, det er jeg forberedt på (det glapp allerede i helga som var), men det som er faren for meg er at det sklir fullstendig ut og at jeg blåser i det jeg har gjort siden jeg "kommer aldri til å klare det likavel"

var veldig fornøyd i helga da jeg klarte å hente meg inn igjen på søndag og fortsatte ved godt mot. i dag har det også gått fint så er mer motivert enn på lenge og føler jeg endelig kan se at dette er noe jeg vil klare!!!

 

synes det er veldig kjekt å følge med på tråden din, du har mange tanker som treffer hos meg og det er godt å se at man ikke er alene om de...

 

prøver å skrive på tråden 2007-uke 2 (skifter hver uke, neste uke er den kalt 2007-uke 3 osv) og den ligger under ned 30-40 kilo, håper du kommer innom der, det er ganske mange der nå og my aktivitet.

 

lykke til videre rina! sammen er vi sterke !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi ned 3,1 kg på en uke er kjempe bra. vet at en del er vann, men er morsomt alikevel da. :) Vet at det ikke kommer til å fortsette sånn, så nyter det idag. Så er 1,9 kg igjen til første delmål. Så kommer sikkert til å klare det til 1. februar. Hvis jeg går ned mer er det bonus. :)

Skal prøve å komme meg på trening idag, så får vondt være vondt. Spisinga gikk bra igår, så får håpe de første dagene nå blir like lett. Men nå er det frokost, før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg endelig på trening idag da..:) Ble hele 3,8 trimpoeng, å det er jo bra.

Tok av meg skritt telleren på treninga, hadde den på til og fra da. Så er oppe i over 12000 skritt idag, å nesten 11000 igår så det er kjempe bra. Ellers går det veldig bra med maten. Tenkte på en ting idag, ofte før når jeg har gått ned så mye har jeg "feira" litt liksom. Så da har det vel blitt både det ene og det andre, pluss at tanken " er jo ei hel uke til neste veiing, så klart jeg kan unne meg litt" kommet sigende. Idag har jeg bare dytta det ut av hode like fort som det har kommet inn. Har ikke det søtbehovet... Å jeg tror mye av det kommer av at jeg ikke drikker pepsi max eller andre light brus. Så det er kanskje noe å tenke på for andre oxo. Leste ett annet sted her inne om ei som hadde samme erfaring der. Sliter enda litt med å være sulten om kvelden, men prøver å la være å spise etter kl ni om kvelden. Har en pysjamas, som jeg har begynt å drømme å få på meg. Bestilte en pysj fra sparkjøp i str. xxl...Må ihvertfall ned 25 kg for å få på meg den... å ikke er den sexy engang :) Men rosa overdel i t-skjorte stoff og stripete bukser. :) men kommer til å være skikkelig glad når jeg får på meg den. Tror når jeg blir ferdig engang kommer jeg til å gå amok på undertøy og natttøy. Husker når jeg var på ferie med venninna mi som da hadde gått ned 60 kg. å hatt den første buk plastikken, hun hadde på seg en sånn fin hvit natt kjole, som var kjøpt på H&M, men som jeg misunte henne den da... Men det blir min tur engang også. Lurer veldig på hvordan det er å gå i en helt vanelig butikk å kjøpe seg klær i normal størrelse. Det skal bli morsomt det :) Men nå får det være nok for ikveld. Natti, natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sannelig 3,1 trimpoeng til idag. Er kjempe glad for det, med tanke på hvordan hofta krangler om dagen. Ellers er det forsvinnende lite jeg tenker på snop og andre utskeielser.. :) Jobber sammen med folk som er ganske slanke alle sammen, så de tar med rester av julekaker og div.. men klarer å la det være. Vi har nemelig også ett frukt fat stående ved siden av, så tar heller frukt. Er bare så stolt av meg selv. Nyter det så lenge det går så lett som nå, for det aner meg at det kommer tyngere dager enn det er nå. Hvis nå ikke hele hode mitt har blitt helt snudd opp ned.. Tenk om det kunne skjedd da... Alt var bare fryd og gammen hele tiden. Men det skal en god rygg til å bære gode dager, er vel ett ordtak. Så kanskje man klarer å samle styrke nok i de lette dagene til å klare de tyngere dagene. Men nå har jeg andre ting å gjøre. Har nemelig begynt å hive ut jula, sannelig på tide, sier nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innleggene dine - og jeg må si du inspirerer med tankegangen.... innrømmer at jeg ikke skal gå ned like mange kilo som deg, men den "evalueringa" over livet ditt - både det som har vært, og ikke minst hvordan du vil ha det i framtida, er det mange som sliter med kiloene som kunne trengt å lese :) Det er IKKE lett å endre seg over natten, og drømmen du har om kvelden om at du skal våkne opp dagen etter, slank og lekker, går aldri i oppfyllelse... man må ta tiden til hjelp - dessverre....

 

Jeg synes du har vært KJEMPEFLINK - og du motiverer også meg til å ikke gi opp!!! Kjøpte meg ei skinnbukse for et par år siden - 2 str for liten (med viten og vilje), med et mål om at den skulle passe en gang.... Har aldri hatt skinnbukse før, og veit ikke om jeg kommer til å bruke den heller, men målet er der, og nå skal jeg klare å nå det!!!!!

 

Har gått på Grete Roede-kurs 2 ganger tidligere, begge gangene med et greit resultat, men det er nok en grunn til at kurslederne sier at det viktigste kurset de har er Hold-vekten-kurset.... det hoppet jeg glatt over, og vekta hoppet glad og lykkelig oppover :( Nå har jeg motivert meg, og har bestemt meg for at jeg skal gjøre en skikkelig innsats, nesten på egenhånd, men ved hjelp av alle dere her inne. NÅ SKAL VEKTA NED - OG DENNE GANGEN SKAL DEN BLI NEDE!!!

 

Vedr spisinga: Kurslederen min sa en gang: Før dere legger dere om kvelden, tell opp kaloriene dere har fått i dere, hvis dere ikke har fått i dere det dere skal: Ta med brødskivene på sengekanten om så er - kaloriene SKAL inn!!!!! Og jeg tror faktisk på det - er nok sant dette med at et for lavt kaloriinntak fører til at kroppen sparer, frykter hungersnød....

 

Min største utfordring er nok ikke maten, men derimot min manglende evne til å ta meg selv i nakken og bevege meg mer enn i fra utgangsdøra og bort til garasjen, og fra bilen og inn på kontoret.... :( + retur.... -her har jeg MYE å hente. Kjøpte meg en pulsklokke for et par år siden, var flink til å begynne med, men så har den ligget i skuffen på badet - helt til forrige helg. Da fikk den nok sjokk når den fikk to lufteturer på to dager - hehe... var egentlig litt moro å se på antall kalorier som ble borte på den stunden jeg var ute og gikk. Men siden har det ikke blitt noe - selv om jeg hadde håpet at jeg skulle greie det... kanskje i mogen etter jobb???

 

Menmen - uansett: Jeg ønsker deg virkelig LYKKE TIL med vektreduksjonen - dette er jeg helt sikker på at du klarer!! Jeg titter innom igjen for å se hvordan det går...

 

Klem

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen rina, jeg vil bare ta av meg hatten og bøye meg i støvet for deg. for en motivasjon og så glad jeg blir når jeg leser innleggene dine! du er en sann motivator og dine tanker om det ene og det andre er en vekker for meg. jeg kjenner at det er mulig selv om det er mange kilo som skal av. jeg som du gleder meg sykt mye til å kunne gå i en vanlig butikk å kjøpe litt freshe klær! har glemt hvordan det er å ha på seg noe en virkelig føler seg fin i! vet ikke om det har skjedd i det hele tatt...

min drøm eller mitt mål kan jeg vel si nå som jeg gjør noe med det er å kjøpe meg en vanlig tøff dongeribukse uten stretch og høye støveletter som passer over leggene, dette er et mål som er langt frem i tid, men det lar seg gjøre!! bare jeg er flink og ser lyst på ting så kan alt det bli mitt...en liten ting forsåvidt, men så stort for meg!!

 

takk for at du er der og motiverer rina!

og lykke til videre til deg også!

titter innom igjen imorra jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å bli helt utslått pga. mensen!!! Jeg er helt overgitt. Klarer ikke å dra på trening. Men skal fortsette med å få orden på huset, så noen kalorier blir vel oppbrukt. Den store kampen nå er å la være å¨spise sjokolade... Vet den værste kampen er idag, også blir det litt bedre utover i mensen. Man skulle jo tro en alder av snart 36 at man skulle takle dette med mensen, men det gjør jeg ikke. Syntes nesten det er værre nå en det var før. "Sukk"

Takk for alle koselige svar på tråden min. Er bra med litt innspill, skjønner ihvertfall at det er noen som leser det jeg skriver da. :( Jeg takler dette med å ikke spise etter kl ni om kvelden nå ihvertfall. Har spist fullkorn pasta til middag idag, å det var kjempe godt. Men opptager det at jeg ikke er like lenge mett som når jeg spiser potet og kokte grønnsaker. Å idag er kanskje det en dum dag å ikke være ordentlig mett...Jeg skal nok klare å la sjokoladen være, å da er jeg kjempe stolt over meg selv. Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld. Går litt over stokk og stein med skrivinga ser jeg... Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sannelig klart å la være sjokoladen :( Det er kjempe bra. Har fått kastet ut jula på skikkelig idag, så til tross at det ikke ble noe trening har det blitt over 11000 skritt idag. :( Å det er jeg fornøyd med. Det er en del rare tanker som er innom denne "lille hønsehjernen" om dagen... Alt fra om hvor glad jeg skal være når jeg har nådd trivsels vekta mi(som jeg ikke vet hva er, da det er maaange år siden jeg har vært undre 98 kilo). som til at , tenk om jeg ikke blir meg lenger, tenk om jeg blir sur, selvopptatt osv. Men vet jo egentlig at personligheta ikke ligger i fettet, men i hode. Jeg tenker litt på hun venninnen min også (som har gått ned så mye), vi snakker veldig mye om det samme nå, som vi gjorde da vi begge var overvektig. Det går enda i matprat, kalorier osv. Å hun har enda mye komplekser pga. kroppen sin. Så lurer jo på om sånne ting bedrer seg eller ikke. Om det bedrer seg vet man jo ikke før man er der, men ting vil jo uansett bli mye lettere, bokstavelig talt Men nå får det være nok for idag. Natti natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke noe trening idag heller, enda helt utslått pga, mensen, men det blir vel bedre imorgen håper jeg. Har vært å prøvd støvletter idag. Drømmer om høye støvletter, å det blir visst med drømmen "sukk" Når de som det er ekatra bredde i skaftet på, nesten er like små som de "vanlige" er det kanskje på tide å innse sitt nederlag. :( Men neste år, då får jeg sikkert på meg de flotte støvlettene. :( Men jeg tror at det som sitter rundt leggen sitter som støpt, syntes aldri jeg blir mindre cm rundt leggen. Skrekk og gru om jeg må leve med mine "fotball" legger resten av livet... Har gått nseten 10 000 skritt allerede, å det er bare ettermiddag enda. Så¨man får være fornøyd med det man får gjort. Ha en fin kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en mye bedre dag, så idag blir det kanskje litt trening håper jeg. Var å ordnet en del ting igår, så ble nesten 16000 skritt. :( Kjempe bra.

Har vært å "lure" veid meg litt... Har gått ned 300 gram, å ble litt skuffet. Samtidig tenker jeg at det er tross alt ned og ikke opp..Vet jeg må ha tålmodighet, men det er en dyd jeg ikke fikk delt ut av de "snille feene" :(

Skal i selskap idag, men har bestemet meg for å være forsiktig. Det er ikke ett selskap med alkohol å sånne ting, å det er jo bra. Har kjøpt meg en ny jakke, i en stormote butikk, den er bare så fin. Men det er en vår/sommer jakke, så begynte å tenke på om den kom til å bli for stor før jeg i det hele tatt fikk brukt den!! Men kjøpte den egentlig litt liten, å tror jeg evt. skal klare å sy den litt inn om det trengs. Det er bleaser form på jakke, men den er lengere enn en vanlig bleaser Det er ut som den er i goblin stoff også er den kremgul i fargen. Tror den kommer til å bli stilig både til ola bukser og andre bukser og skjørt. Men må nok bruke litt høyhelet sko/ støvletter til den. Men jag gleder meg sååå til å bruke den . Men nå er det frokost tid. Ha en fin dag, de som evt. leser dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest tråden din, Rina - og fytti katta så flink du er! Virkelig inspirerende å lese!!

Jakken din hørtes veldig fin ut, og trøst deg med at når den har blitt for stor så kan du alltids sy den inn eller finne en ny jakke i din nye størrelse! :-)

 

Har selv flere klær i skapet som er passende om noen kilo, og jeg har tenkt at "skitt, det blir kjedelig å ikke kunne bruke dem når de har blitt for store" - for det SKAL de bli - men så har jeg kommet på bedre tanker; hva er vel morsommere enn å shoppe ny, kjempefine klær? Så kan Murmansk overta resten av klærne mine...!

 

Du er VELDIG flink til å bevege deg, hvor tar du energien fra?? Jeg brukte skritteller en stund, men "gav opp" da jeg sjeldent kom over 9000 skritt hver dag- og det var inkludert laaaang trilletur med bebis på en time eller to! Så du må jo sprinte rundt hele dagen, skal se du kommer til å rase ned i vekt!

Er det treningsstudio med vekter du trener? Eller er du mer aerobic-typen? :-)

Begynte på treningsstudio før jul selv, men må innrømme at jeg ikke jubler av lykke hver gang jeg tar meg sammen og drar av sted... MEN, det er utrolig deilig når treningsøkta er ferdig!!

 

Uansett, vil bare ønske deg en strålende helg med hyggelig selskap. Husk at du har lov til å kose deg innimellom! Og du kommer garantert til å bli kjempefin i din nye jakke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en liten treningsøkt unnagjort. Ble bare 40 min. men er bedre enn ingen ting. Jeg trener stort sett med vekter, å prøver meg litt med kondisjonstrening, men skulle gjerne gjort mer av det hvis ikke hofta var så ille. Kanskje det er noe feil med skritt telleren min??? Den viser kanskje for mange skritt, men nå går jeg små skritt pga, hofta så kan hende det er derfor jeg får så mange. Har nettopp vært å sett i klesskapet mitt...Herremin så mye svarte plagg jeg har.. Har fått høre det at jeg kler svart, men er nok heller det at man tror man forsvinner litt med mørke farger. Så når man er ferdig kan man kanskje være litt mer dristig i fargevalget..:( Nå skal vi ut å gå en ganske lang tur for min del ihvertfall, så er spent på hvor mange skritt det blir idag. Ha en fin ettermiddag/ kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi. :)Har idag oppdaget, fordelen med å spise lite feite matvarer, Jeg ble rett og slett kvalm når jeg spiste krem i selskap idag. Bare krem og syltetøy klarer ikke jeg mere nei. Håper enda at jeg klarer litt kremkake engang i mellom, men gjør ikke så mye om det heller ikke går bra. Da er det mindre ting som frister. :( Å det er jeg jo ikke lei meg for. Men det har blitt for mange kalorier idag uansett. God mat og litt kake og snop, men syntes alikevel at jeg har vært betraktelig flinkere enn jeg ville vært før. Spiste mindre mat, og kaker enn jeg gjorde før. Det samme med snopen. Også er det bare å komme seg igang igjen i morgen:) Har gått 10500 skritt idag, å det er jo bra. Håper hofta er like bra som i dag, så skal jeg ta med unga bort i akebakken, å herje med de der. Det er god trim det. Skal ihvertfall ha på skritt-telleren da. Er veldig spent på hva vekta viser på tirsdag, men så lenge det går nedover skal jeg være fornøyd uansett. Har satt meg som mål -5 kg. av gangen. Drømmen er jo at jeg skal klare -5 kg i mnd, men det kan vel hende det blir litt tøft, men vi får se hva vi lander på. Blir som sagt glad bare det går nedover :( Men nå tror jeg det er natti, natti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så godt å lese innleggene dine.du motiverer meg kjempemye.du er helt topp.det første jeg gjør når jeg står opp er å ta med meg frokosten inn i stua,så setter jeg meg ned å leser siden din.det siste jeg gjør før jeg legger meg er å lese siden din.jeg sliter også med hofta mi,men i dag har jeg klart å gå tur med staver i 50 min.det funker også bra for meg å gå på tredemølle.spørs åssen hofta er i morra,men den tid den sorg.skal du gå ned mye?jeg skal ned ca 45-50 kg.tar 5 kg av gangen jeg også.prata med en jeg ikke har sett på lenge i dag å han har klart å gå ned 43 kg på ett år.han spiser sundt ågår 5 km om dagen.det er gudsjelov håp.lykke til videre,gleder meg til å følge deg.hilsen nanne71.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nanne:) Så fint at jeg kan være en insperasjon for deg.:( Tror sannelig vi er født i samme årstall, om det er det 71 betyr i navnet ditt. Jeg skal vel ned omtrent det samme som deg, men vet jo ikke helt da jeg ikke vet hva trivselsvekta mi er. Tar fem kilo av gangen, så kjenner man vel etterhvert hvor man trives. Det eneste jeg vet er at jeg skal ned så mye at jeg får en bukplastikk operasjon. Har det meste av mitt på magen, så du kan jo kanskje tenke deg hvordan det ser ut. Å om jeg tar 100 sit-ups om dagen klarer jeg ikke å stramme opp det. Idag har jeg vært en tur i akebakken med jentene mine. Der så jeg mange "tynne" folk, som herja og lekte med ungene sine, å det var ikke helt fritt for at jeg misunte de. Sånn som jeg er nå i hofte og ikke minst vekta og mine egne fordommer ble jeg bare stående å se på mine unger. Men det gjør meg bare enda mere bestemt på at denne gangen skal jeg klare det. :( Neste vinter skal jeg være "dronninga" i ake-bakken sammen med unga mine. Har nå festet skritt-telleren på ett annet vis, men blir omtrent like mange skritt alikevek. Først hang jeg den i en trå i beltespenna, da det var dette som ble anbefalt. men nå har jeg satt den fast i bukselinninga. Så får vi se om det blir riktig. Kan hende begge deler er like riktig. Idag smakte jeg fullkorn ris for første gang, syntes både den og fullkorn pastaen var kjempe god. Så det blir nok mere av den sorten. Har blitt altfor lite spising idag, men ble jo evig nok igår så det går sikkert opp i opp. Vet jo at jeg ikke skal tenke sånn, men gjør det litt alikevel. Nå får det være nok for denne gangen. Skal snart ut en tur å gå igjen, skal nemelig begynne å sole meg litt, å det trengs er snart melkehvit. Også føler jeg meg mere vel om jeg har litt farge på kroppen da. Har også tenkt at jeg skal ha meg en ordentlig velvære kveld når jeg kommer hjem igjen. Hårkur, ansiktsmaske, og litt manikyr og pedikyr, så føler jeg meg så vel etter på. Er litt viktig å gjøre litt sånn. :) Ha en fin ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var velvære kvelden min over, det har liksom gått litt på halv tolv i det siste , men nå er man pusset og lakket, å føler meg så vel :( Har sannelig blitt over 12000 skritt idag også, så selv om jeg trodde at trimpoengene skulle blitt flere denne uka er jeg vel ganske fornøyd. Har fylt opp trimtre 4, å selv om det er over en laaang periode er 4 bedre enn ingen. Nå skal jeg komme meg i seng, så jeg kommer meg opp imorgen tidlig. Natti, natt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen meg er vi like gamle gitt.gjett om jeg kjente meg igjen når jeg leste om din tur i akebakken.en føler seg litt trist når man ser hvordan andre får lea på seg å lekt med ungene,men trøst deg med at det blir jo vår tur en gang også.i dag har jeg vært en tur i svømmehallen med ungene.det er ikke akurat det artigste jeg veit å gå der innimellom sylfidene,men det hender at det dukker opp en på min str også gitt.jeg føler meg ikke vel der jeg vralter rundt i badedrakt,men jeg har ikke samvittighet til å si nei når ungene vil på badet.vil ikke la det gå utover dem at jeg ikke er helt fornøyd med kroppen min,så da får di glo og viske di som vil.det jeg gleder meg til er å se reaksjonene på badefolkene den dagen jeg klarer å nå målet mitt.da får nok pipa en annen lyd tenker jeg.nå slal jeg legge meg så jeg får si god natt og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...