Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

3,7 trimpoeng så langt idag. Har vært en tur på helsestudio og trent litt kondisjon og styrketrening. Får se om det blir mer i ettermiddag. Kanskje en gå tur til da. Prøver å finne mat så jeg kommer meg opp i kalorimengde, så har brukt smør og majones idag også.

Er skikkelig frysen, så skl fyre i ovnen tror jeg, mens jeg gjør litt husarbeide.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Du er skikkelig flink. Jeg er full av beundring. Når du trener på helsesenteret, hvor lenge trener du da. Jeg er skutt etter 1 time, men formen kommer seg vel etterhvert så jeg holder ut lenger.

I Sarpsborg så har vi sol i dag også. Det er så deilig. Letter utrolig mye på humøret.

Kos deg med husarbeidet. Vi tastes.

Klem LEna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lena:)

Idag trente jeg 1,5 time. Kunne nok ha trent mer, men ikke venninna mi. Så vi stoppet der da. Det å bli sliten når man trener, det kommer seg etterhvert. Var ikke så lenge jeg klarte å trene til å begynne med heller. jeg bruker pulsklokke å får nok bedre resultat på den, en arbeidsboka her el registreringa på maskinene på helsestudioet. På styrketrening bruker jeg arbeidsboka. For pulsen er jo relativt lav ves styrketrening kontra kondisjonstrening. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å se hvordan regelmessig trening kan gjøre underverker med formen. synes du beskriver dette på en fin måte. du er en racer til å trimme, ender vel opp på bodybuilder-konkurranse skal du se ;)

 

meg og kcal-inntak handler nok om det psykiske. jeg skulle klart å komme opp i mer, men har veldig mental sperre på det. så jeg får ta det pent og pyntelig med et lite mål for hver uke. det er jo egentlig noe stort tull, når det gjelder snop så har jeg visst ingen sperre på antall kcal - så hvorfor skal jeg ha det på sunn mat????

 

i dag har jeg syklet tur/retur jobb. nesten 2 trimpoeng bare der. så blir det vel en tur siden i dag. ha en fantastisk kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom å ønske deg en fin dag,og skryte av deg,kjempeflink å trene er du.

Leita opp trimsykkelen min i går (endelig) å sykklet på d letteste en halvtime. Men jeg fikk vondt i baken,og måtte av å til opp å srekke litt.

Jeg kan ikke ta d så hart til å begynne med,da gir jeg opp.Får øke etterhvert.

Etter jul er planen å gå livsstilskurset i regi av sykhuset,da blir det trening 3 dag i uka,en av dagene trener man alene,de to andre under veileding av trenere og fysioterapauter. Skulle starte nå i september,men det var for få påmeldte. Det koster 3000,det er for å dekke årskortet på treningsentret. Tror noen synes det er dyrt,men det koster sikkert masse å få en personlig trener ellers...,pluss at man invisterer i egen helse.

Jeg gleder meg,vi skal i basseng,gå turer sammen,trene på sentret,..ja jeg vet ikke allt. Prating om mat ,helse og psykologi skal det også bli tid til.

 

Men nå får du ha en fin dag,regner med du har like pent vær nord for saltfjellet som vi har her på sørhelgeland ;) *Sol*

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom for å ønske deg en fin dag. Du driver vel og trener og trener. Blir like imponert hver gang av deg! Det er veldig inspirerende på oss andre. Stå på, Rina. Heia, heia. Du kommer sikkert til å bli kjempefin i brudekjole. ;)

 

Ønsker deg en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det nok ett skjær i sjøen...Pga denne jævl...hofta. Har så klart sovet litt dårlig i det siste...Så nå er det slutt på å gå i marka...Jegfår lov til å trene på helsestudio, å da med litt hviledager imellom. Skal aldri denne hofta slutte å plage meg????Fysioterapauten syntes heller ikke at jeg skulle prøve meg på noen slags jobb nå. For hofta kommer først, som hun sa. Er så dritt lei denne hofta at jeg tror jeg spyr, men hjelper vel ikke det heller.

Så nå må jeg seriøst legge opp dagene mine så det føles som jeg gjør noe. Om ikke annet får jeg ha et strøkent hus til enhver tid. Trene det jeg får lov til. Å sykle får jeg heldigvis lov til, så nåe den kommer fra reprasjon er det bare å hive seg på sykkelen å trimme ute, så lenge det går. For jeg tør ikke å sykle på vinterføret. Men da får jeg heller sykle på helsestudio.

Går litt i kjelleren for hver gang det blir skjær i sjøen, men det nytter ikke å deppe. Så man får heller se det positive i det. Strøkent hus, god tid til å trene og begynne å lese en del bøker. Egenpleie har jeg jo også tid til:) Så aldri så gæli osv...

Men nå er det middagslaging, så skal jeg vaske hus. Må få ut litt gørr. Har treningsfri idag, men skla komme meg avgårde igjen imorgen.

Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd å høre at den j...hoften gir deg flere problemer, men jeg synes du er flink til se det positive i ting selv om du blir litt nedfor. Det er ikke alle som klarer det, vettu. Det positive er at du får trent og slik får bygge deg selv, inkludert hoften din, opp igjen. Lykke til videre. Du er en tøffing, det er sikkert. ;)

 

Jeg heier på deg her i Bergen og håper det vil bedre seg fort igjen.

 

Ha en fortsatt fin onsdag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du fokuserer på alt du faktisk kan til tross for vond hofte, og det er viktig! det du ikke kan akkurat nå, kan du kanskje gjøre siden. jeg vet.... jeg har også noe langvarige greier med en arm, og noen ganger føler jeg tålmodigheten tok slutt for mange mnd siden. men jeg prøver å vinkle det sånn som du.

 

tidvis trenger kroppen hvile når vi har skader. da prøver jeg å lese litt (er ikke så god på sitte med en bok og faktisk få lest den ut... trener på det), høre litt på radio, surfe litt på forumet eller andre nettsteder. ja, tiden går i alle fall.

 

litt trim er uansett bedre enn ingenting. lykke til rina. dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe dritt når det er kroppen som setter en stopper for det hode veldig gjerne vil. Føler med deg, men du er jo så skikkelig positiv. Dette klarer du og det er jeg overbevist om at du gjør.

Stå på.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige meldinger på tråden min:)

har så klart mistet litt fokus igjen, men har nå vært igjennom en tanke prossess. Å selv om målene er de samme er set viktig å tenke igjennom hvorfor man begynte med dette her.

Grunn 1: Jeg vil ha bedre helse

Grunn 2: Jeg vil være i bedre fysisk form.

Grunn 3: Jeg vil føle meg vel.

Grunn 4: Jeg vil kjøpe de klærne jeg vil.

Grunn 5: Jeg vil ha en bukplastikk.

Grunn 6: Jeg vil vinne denne kampen om kiloene, å ikke la de vinne over meg.

 

Har også analysert dette med røyking.

Dette er fordelene med å røyke...........................Ingenting..........

Dette er bakdelene med å røyke: Dårlig kondis

Lukter vondt

Vondt i hode

Vondt i magen

Grå hud

Mere rynker

Tørr hud

Sover dårlig

Snorker og piper(Skikkelig sexy)

 

Dette er vel noen gode grunner til å slutte å røyke. Så skal skrive med opp ett motivasjonskort for begge deler.

Fikk noen bukser og overdeler av søstra mi i sommer.

Str 42 i Buksa og vanelig L i toppen. Dette har jeg nå hengt opp på soverommet så det er det første jeg ser om morran. Buksa er brun med vide ben og toppen er kortarmet i brun, svart og hvit. Passer godt sammen. Dette skal jeg klare å få på meg før 1 mars som er bursdagen min. Har ikke målt størrelsen på klærne med skal gjøre det å sammenligne hvor mange cm jeg må ned.

Så her er det bare å komme igang som dere skjønner. jeg trenger å gi meg ett spark bak sjøl noen ganger, å nå er det gjort for denne gangen:)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har de samme grunner som deg for å gå ned i vekt, men kommer nok ikke i posisjon til bukplastikk. les grunnene igjen og igjen rina. det er derfor du må ha fokus, ellers blir det bare å trø vannet og ikke komme videre. og videre vil du. du har jo lagt planer frem til mars ;). det er kjempefint.

 

når det gjelder røyking: du må få ned under ulemper helserisiko som økt kreftfare og økt fare for kols ved røyking. ser du skriver 0 fordeler. jeg ville satt meg ned og tenkt ytterligere igjennom det punktet. om ikke det er direkte fordeler med røyking, så har røyken noen gode funksjoner for deg. ellers ville du sluttet for lenge siden. så tenk igjennom hvilken funksjon røyk har for deg, og hvordan du kan erstatte røyk med noe annet.

 

lykke til rina. stå på jente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tablettkur som er ganske bra. Tablettene heter champix og legen skriver ut disse. Det er en kur som går over 3 mndr og om du begynner med de så vil jeg annbefale at du gjør nøyaktig som det står på bruksannvisningen. Ikke gjør som meg og tro du har full kontroll. Jeg sluttet med tablettene etter 6 uker da jeg hadde full kontroll, men etter 4 mndr begynte jeg å røyke igjen. Tablettene er dyre, men jeg røyker for mere enn den summen tablettene koster. JEg mener å huske at tablettene koster ca 350 for 14 dager.

 

Bare et tips.

Masse lykke til på motivasjonen. Ser du er på god vei.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å ønsker deg en fin dag,håper det går bra

Klem fra meg ;)

 

Ps.Slutta å røyke på dagen i o4,...da trodde jeg at min siste tid var kommet.

Havnet på sykehus m asmaanfall....ante ikke at jeg hadde asma.Legene som tok i mot meg sa jeg hadde kols,og sammelignet meg m hysfiskere.Jeg klarte ikke å prate en gang,og måtte høre på dem uten forsvar.

En dag senere,og etter pusting av asmamedisin,kom en snill bestefarlege inn å sa,det er bare tull,du har asma,og kols er noe helt annet.Det er forsjell på dem,selv om symtomene er litt like.

Det var yngre leger som sa jeg hadde kols,og hadde jeg møtt dem igjen i dag,så skulle dem fått passet påskrevet.

Jeg ble jo kjemperedd da dem sa jeg hadde kols,og da ble jo asmaen verre.

I dag har jeg asma medisin liggende,men bruker den sjelden.

Men en ting skal jyplinglegene ha takk for...jeg slutta å røyke :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet til gubben fikk også diagnosen kols. Arbeidsufør og greier... Ble sendt hiten og diten med treningsopplegg og kurs om "hvordan leve med kols". Nå viser det seg at det er astma han har... Synes legene er litt raske med å rope "ulv-ulv" når de ser en røyker.

 

Jeg vet at røyking er farlig,og jeg kunne virkelig tenkt meg og slutte. Jeg forsvarer ikke røyking altså...det er ikke det jeg vil fram til.

 

Men legene trenger da ikke å skremme livskiten utav folk vel. Synes nok de drar veldig forhastede slutninger av og til... "ALT" er jo røykingen sin feil...

 

Han slutta å røyke han også... taktikken virka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lese boka endelig ikke røyker for kvinner engang til. Problemet er ikke å slutte å lese når jeg har lest boka, har gjort det mange ganger. Problemet er å la være å begynne igjen. For han forklarer dette på en grei måte, som gjør at det da er lett å slutte. Men faren som han også skriver, er nettopp det at det er så lett at det også er lett å begynne igjen... Har gått i den fella mange ganger.

har en mor med både kols og astma. Hun røyker som ett svin. Mange ganger når jeg snakker med hu i telefonen klarer hun ikke å prate fordi hun hoster så mye.

Hun er 65, men i meget dårlig form. Å tro meg det frister ikke å bli som henne.

Noe av sperrene jeg har for å slutte å røyke er ay jeg er redd jeg skal legge på meg igjen. Vet jo at man ikke gjør det, hvis man klarer å la være å spise noe for å erstatte røyken. Men det er vel der problemet ligger for de fleste som slutter å røyke. Man skal jo liksom unne seg litt ekstra siden man er så flink å lar være å røyke... Noen som kjenner seg igjen...

Nei, må spise litt forkost. Skal til tannelgen idag. En av gevinstene ved å slutte å røyke er at jeg skal koste på meg en tannbleking. Det burde være god nok grunn.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der beskriver du en av funksjonene (du tror) røyking har for deg. og du er ikke alene om å tenke på den måten. hører mange si de er redde for å legge på seg når de slutter. jeg tror du får til å håndtere evt fysing på en ok måte. det finnes mye annet å putte i munnen enn fetende ting. f.eks. grønnsaker, en sukkerfri pastill i ny og i ne, litt vann - you name it. dette klarer du helt elegant, rina. og tenk på "hollywood gliset" du får... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Hvordan gikk det hos tannleggen i dag, ble tennene bra?

 

I alle fall fin belønning du har for å slutte å røyke.

 

Har vært lite inom her denne uken, travle dager, går mye tid til trim for tiden, jobben tar jo det meste av dagen og når jeg da skal trimme litt i tillegg så blir ikke det mange timene igjen av døgnet.

 

Men nå har jeg fri i morgen, ser frem til det, har jo fri annenhver fredag og det er min etterlengtete fri dag.

 

Ellers så går dagene bra, er i gjenge og gleder meg til veiing igjen på søndag i og med at jeg ikke har vært der denne uken, så skal det bli kjekt å komme på kurs igjen.

 

Har gått med skritteller hele uka, veldig motiverendes å se hvor mange skritt en kan gå i løpet av dagen.

 

Tenker på deg

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Formulerte meg litt feil tror jeg. Hadde ikke bleking igår, det skal være belønninga den dagen jeg har klart å slutte å røyke. Så igår var det litt småhull. Skal tilbake på onsdag, men da tror jeg at jeg blir ferdig for denne gangen;)

Har dessverre fått en knekk på disse tenne mine, etter tre svangerskap med spying. Så sliter med dette enda. Å vet ikke om det alltid kommer til å være sånn. Det var de tre siste unga som sleit på tenna... Kombinert med tannlegeskrekk, som jeg nå har kurert meg selv for. Men det begynner å bli bra:)

Dette med røkinga kommer jeg til å slite med. Men prøver ihvertfall å redusere en del.

Har sklidd litt ut med alt disse dagene her, så nå er en dobbel dose med krom inntatt. Motivasjonsfaktoren er også høy igjen. Skal ikke trene før søndagen pga hofta. Det kjennes ut som den har godt av litt hvile.

Så må være ekstra flink med maten nå da.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...