Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

5 trimpoeng ble totalen idag:) Å det er kjempe bra.

Så klart jeg blir inspirert når jeg har gått fra størrelse 54/56 til 48/50 eller noen plagg også mindre. Det er kjempe morsomt. Å aldri om jeg skal opp i de størrelsene igjen. Det kan jeg love dere.

Ellers idag har jeg bakt Ingers rugbrød til meg og grovbrød til de andre. De syntes det blir for grovt med Ingers. Men jeg syntes det er kjempe godt.

Nå skal jeg slenge litt innom de andre trådene her inne å se hva dere skriver.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir blank i øynene når jeg leser tråden din. Du er bare så utrolig flink. Jeg har ikke ord for hvor flink du er. Når man snakker om størelsene på klærne så er det så utrolig deilig å tenke på alle de spreke buksene jeg har i skapet som bare vanter så at de skal får sin plass på kroppen. Nå bruker jeg str 50. Håper jeg snart kommer meg inn i 48 buksene.

 

Stå på videre jeg blir super motivert av å lese det du skriver.

 

Ha en riktig go natt,

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kaloriinntak ble bare ca 1700, men klarer ikke å finne på mer å spise nå. Det begynner også å bli for sent å spise, så får ta det igjen imorgen. Det som skar seg idag, var at det ikke ble lunsj pga shoppinga. Ble bare en kaffekopp og en banan da. Men imorgen skal jeg få i meg lunsj. Har gitt unga beskjed om at de får klare seg djøl imorra tidlig. Snart 13 og 16 år, så går vel det bra. Er så forferdelig trøtt om dagen, å har tenkt å få til å sove litt imorgen. Sover enda litt dårlig pga hofta, så det blir vel bedre hvis jeg får sove litt imorra tidlig.

Nei, ha en god natt alle sammen. sov godt og drøm søtt.

Nattaklem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov til kvart over ni idag, å føler meg mye mer uthvilt. Har heller ikke vært våken hundre ganger pga hofta, så det er godt.

Skal snart spise frokost, før jeg fortsetter å vaske rundt. Målet er hele huset i løpet av ca tre uker. Får ett oppbrekk fra 2okt til 6 okt. Skal da på overraskelses besøk til min mor som fyller år. Det blir kjempe koselig:)

Hun har data aså dere slipper nok ikke unna alikevel. Dagens fine ting om meg er at jeg er flink til å holde fokus:)

Ha en fin dag alle sammen. Kommer nok innom flere ganger idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rina. ønsker deg en god dag. lykke til med husvasken. flink du... her ble det pusset opp i sommer, så jeg slipper heldigvis å tenke på å vaske rundt på denne siden av jul. men jeg vet hvilken deilig følelse man får etterhvert som man ser resultater av innsatsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på det ene badet idag...Å fy så mye rart man tar vare på... Men rydder skikkelig, så vasker jeg deretter. Det blir nok bra.

Er egentlig stokk lat idag, så må virkelig ta meg sjøl i nakken for å få gjort dette.

Skal på sykehuset ikveld til vurdering av bukplastikk, er ganske spent på det. Vet jo at jeg må gå ned mer, men er spent på hvor mye mer.

Nei, må vel bare fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble jeg sannelig ferdig med badet:D godt for alt som er tatt. Satte 20 min maling så det ble nå 150 kalorier forbrukt på det. har sikkert brukt mere, men vanskelig å vite hva man skal sette det på. Rundvask er jo ikke daglig vask så jeg regner det som litt trim da. Ellers syntes jeg vel at det er litt urettferdig at masse "manne ting" er på trimlista, men lite "dameting" Sukk, har vel sagt dette før. Nei nå er det middagslaging som står for tur. Bakdelen med å holde på med vasking og sånne ting er at jeg glemmer å spise. Ble ikke noe lunsj idag heller... Men har spist 1 banan 1 vaniljeyoghurt med litt Musli oppi. Så da går vel det greit alikevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Vasker huset rundt. Ja det er veldig deilig å få tatt det.

Jeg for min egen del så tåler jeg nesten ikke vaskekluten.

Jeg må passe på å vaske når jeg har fått tante rød på besøk.

Da skal alt skinne. Kan du tenke deg hvordan det ser ut de andre 3 ukene.

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag/kveld.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo tøffere enn toget! Men det er jo dumt å glemme å spise, du må lage matpakke før du starter og ta spisepauser!!! Idag har jeg vært og kjøpt et par urteteer, brennesle-te og kjerringrokk. Jeg sliter litt med å finne noe å drikke innimellom og tror at dette kan være et alternativ. Om kvelden har jeg lyst på noe varmt, og har kjøpt aften-te som er avslappende og god for søvn. Leser "du er hva du spiser" av Gillian Mckeith for tiden (lånt på bibl) og der står det mye om rensing av kroppen og hva du skal drikke. Nytt for meg var at kaldt vann er sjokk for kroppen å starte med om morgenen, da samler magen luft etc. Nei, man skal starte med en kopp varmt vann med presset sitron i for å rense tarmene. Det gjorde jeg idag, og det var slett ikke verst. Lærer så lenge man lever..

 

Stå på med vaskingen!

 

genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Åssen gikk det ang bukplastikk? Det er det o`store målet mitt også. Så heldig du som ikke er så langt unna heller. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legen og diskutere veien dit jeg da. Da har jeg liksom litt mer forpliktelser. Marerittet er egentlig at jeg går ned så mye at jeg står der med masse løs hud på bryllupsdagen, hvor dumt det enn høres ut. Tror realistisk sett at jeg ikke gjør det, men det er lov å fable. Er fornøyd om jeg kommer meg under 100 jeg innen ett år. Da har jeg 22 kg igjen. Men egentlig bør jeg være flinkere enn det hvis jeg følger planen. Hvor mye trener du egentlig? Jeg tenker 2-3 X skogsturer på 1 time + et par dager i treningsstudio pr. uke. Det blir 4-5 dager med trening + ute med datteren min på ett år å leker, triller tur etc. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok dobbelt så mye igjen + litt til før det er snakk om bukplastikk. 20-30 kilo sa legen. Så da er det bare å stå på videre. Han sa også det at når man trener for å slanke så skal man ikke spise etter trening før det har gått minst 1 time. Ikke ha i seg noe annet enn vann. Da får man opp forbrenninga og kroppen som trenger energi mens man trener og etter trening, å da tærer kroppen på fettet. Det var bra om man klarte å vente enda lengere, men det blir en balanse der, så man ikke går for lenge heller uten å tilføre kroppen noe energi. Men det man ihvertfall spiser rett etter trening går rett ut i kroppen, det kommer ikke i tarmen engang. Så da vet vi det:)

Hvor mye jeg trener koseklumpen kommer helt an på hofta. Får ikke lov til å trene hver dag, men får lov til å sykle hver dag. Så kanskje det er det jeg må begynne med. Å gå å sykle hver dag. Så kan man ta annen hver dag med kondisjonstrening og styrketrening.

Men nå er det CSI reprise fra Las Vegas episodene, men ikke alle der jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å si at det var virkelig fint at du nevnte det med spising etter trening. Det har jeg aldri hørt før! Det er også en av tingene som er så flott med denne siden, at alle vet litt om forskjellig slik at man lærer så mange nye ting som er viktige å vite for å komme seg ned i vekt.

 

Spurte en gang legen min angående bukplastikk. Jeg er 175 cm høy, og jeg måtte minst helt ned til 70 kg før det ble snakk om det. Men jeg har ikke vært til spesialister, altså på sykehuset, det er mulig jeg må enda mer ned. Men da er det virkelig lenge til, men en dag skal det skje. Men det er altså minst 50 kg til....

 

Men jeg er motivert til tusen, så....

 

God natt, rina.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fint at du skrev ned det om spising etter trening. Det var jeg ikke klar over. Det er jo også sånne ting som er helt supert med disse sidene.

Bukpastikk ja. Jeg søkte om det for 2 år siden. Jeg er 178 høy og veide da 102 og jeg måtte gå ned til 95 kg. Jeg ble så deppa at jeg begynte å gå opp isteden for å kjempe meg ned de siste kg.

Så dum er jeg i motgang.

 

Du må bare stå på videre.

Du er utrolig flink

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å ønsker deg en flott dag,gi ikke opp om du må ned litt mere,men tenk at da blir mest mulig borte av overflødig hud,er nok lurt å ha ei stabil vekt etterpå også,slik av man ikke går opp igjen.

Hva er det jeg ikke har vært igjenom,sjemmes litt...men etter den slankeopperasjonen var jeg nede på 82,da fikk jeg fjernet løs hud,4 kg.

Som jeg har skrevet før,jeg var 95 kg i mange år,og da jeg fikk større og større komplikasjoner med det båndet,og dem fjernet det...så gikk jeg opp...fort...og allt fettet la seg på lår og rumpe,og rett under brystene...ikke der dem fjernet løs hud...så jeg har mange grunner for å gå ned...ser jo vanskapt ut med ett ekstra bredt "belte"av fett på undersiden av brystene. Bilring heter det ;)

Ja ja,jeg er da på tur ned og skal trimme med øvelser som styrker de øvre magemusklene etterhvert.

Det var supert du delte det du lærte om spising etter trening,..skal ha det i bakhodet. Må opp med min forbrenning,den er helt ute av styring,og vil nok ta noen år for å stabilisere seg.

 

Stor klem fra meg Rina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ;)

 

Takk for koselig hilsen på bloggen min, er så kjekt å høre fra deg hver uke.

 

Jeg har vært på vannvogna siden mandagskveld nå, noe som har resutert i at jeg har vært oppe på do om natta, håper med dette at jeg drikker mye vann skal gjøre sitt til at vekta går nedover igjen, jeg tåler ikke salt mat, og er snar å samle vann viss jeg spsier noe annet en det jeg skal, det at jeg begynner å trimme mye gjør også sitt til at vekta stopper opp litt, men dette retter på seg igjen.

 

Hadde tenkt å gå meg en tur i dag, men regn og vind satte en stopper for det, skal nå ut på jobb også, så jeg får heller satse på å gå entur i kveld, har nok fått litt dilla på å gå, må ut en tur hver dag viss ikke føler jeg at det er noe som mangler.

 

Men nå skal jeg straks dra på jobb, vi får heller skrives senere. Ha en flott dag, og Heia, Heia, Heia Rina, stå på du er så flink så.

 

Ha en flott dag:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var frokosten spist og tannlegetimen glemt av. Går det an liksom... og attpåtil må jeg betale 600 for ikke å ha møtt opp. ;) Blir skikkelig sur på meg selv, når jeg glemmer sånn.

Fikk mensen igjen igår...Bare 10-15 dager siden jeg var ferdig med den sist. Så må vel bare komme meg til en gynokolog, har jo slitt litt med dette i flere år, å lite de kan gjøre med det. Fikk hormontabletter engang...MANNEVOND...så det holdt. P-piller kan jeg ikke bruke pga migrene og utskraping har de visst sluttet med. Men kan jo hende det har skjedd noe nytt siden sist...Så får bestille med en time å høre. Uansett er det vel tid for en kontroll.

På toppen av det hele har jeg fått vondt i ryggen. Ikke skiveutglidning tror jeg, men muskulært. På motsatt side enn hofta, så nå bikker jeg vel kanskje likt til begge sider, så føler meg rålekker kan dere tro...

Men skal prøve å komme meg på trening i ettermiddag uansett. Sykle klarer jeg å gjøre.

Nei ha en fin dag alle sammen:) Husmorpliktene kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går seg til utover dagen. vær forsiktig med hva du gjør i dag da. jeg har hatt mye vond rygg, og selv om det "bare" er muskulært kan det gjøre hinsides vondt!!!

 

å glemme er menneskelig, sies det. surt likevel når det koster penger å glemme. been there, done that.. om det kan være en trøst.

 

håper dagen blir bra rina. stå på videre! jeg skal også være litt husmor i dag, hybelkaninene har utedag i stua i dag virker det som. så på tide å slå hardt og nådeløst ned på dem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal nå plages av alt også. Kjenner til det å få mensen etter bare et par uker, det er virkelig festlig. Angående ryggen, har du prøvd noen smertestillende som heter Ibumetin. Jeg gikk på apoteket med en festlig vond rygg en gang og spurte om de hadde noe mot ryggen. ventet at de skulle le av meg og be meg gå til kiropraktor, men neida, de smilte og sa at joda, jeg kunne bruke Ibumetin. Og det virket!

 

Håper dagen bedrer seg for deg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rina, innom og ønsker deg en god dag.

Håper ryggen blir fort god igjen og at du husker tannlegen neste gang. Bare pust rolig og prøv å glemme den regningen - surt ja, men du får jo ikke gjort noe med det nå, dessverre!

 

Onsdagsklem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er der fortsatt, men pusler nå litt rundt med det jeg klarer. Kan ikke bruke ibum...ibux osv på enda to mnd, pga hofteoperasjonen. Noe med sementeringa å gjøre.

Har fått begynt på kjøkkenet å vaske, oppå skapene og alt som er oppå. Har en del gamle og nye krukker, kanner osv. Har ryddet og vasket matksapet og pusset kobber. Så må se om det blir gjort mere idag. Har ikke store kjøkkenet, så skulle egentlig blitt ferdig på en dag, men tror ikke jeg blir det.

Har sankket med ei venninne i over 1 time på telefonen. Det er hun som skal være forloveren min. Kjempe koselig å skravle ivei.

Har jo nesten glemt å spise idag også, men ble en vaniljeyoghurt og musli og skal snart spise en banan. Så blir det lunsjen idag.

Nei må vel komme meg avgårde på butikken en tur. Skal ha pasta med pestosaus, kjøttdeig og masse gode grønnsaker i.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du har en flott dag!

kjekt å skravle i vei med veninner! :) kjipt å høre at du er så plaget med diverse onder. har du prøvd sånn nedkjølingskrem? noe som heter ice-gel? jeg har en del vondr i nakkemusklene og jeg har kjøpt en slik boks på apoteket. den lukter veldig sterkt men den fungerer som bare det. kjøler ned musklene og får meg til å slappe av!

 

men du? såg på evelyns blogg at du anbefaler noen frukt og fiberpiller mot lettere forstoppelse..hvor kjøper du disse, hvordan ser de ut? har prøvd lactulose men det fungerer ikke for meg... bruker litt lepicol pulver (helsekost) men det er ubehagelig å spise så bruker det bare i ytterste nød,hehe..:rolleyes:

 

håper du har en flott dag! du er kjempeflink, det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det går fint med deg anng vektnedgang! Har ett spørsmål anng bukplastikk. Kan man stå på venteliste mens man slanker seg? Eller må man være ferdigslanket? Hvor lang ventetid er det på sånn en operasjon???

 

Et tips for dere som sliter med fordøyelsen; Kjøp Loppeskallfrø på Helsekostbutikken. Man tilsetter vann. Blir en glatt masse som smører tarmen. Ikke farlig å bruke, og man slipper diare. Fikk dette tipset av en naturterapeut da jeg skulle gjennomgå en underlivsoperasjon og ikke måtte hard mage de første mnd etter. Kjempefint produkt som må være flott for de som nettopp har født!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...