Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Det ble en mye lengere tid på jobb igår enn jeg hadde trodd, men det gikk bra.

Skal snart begynne å lage middag. Fårikål idag, å gjett om jeg gleder meg til å spise. Syntes det er kjempe godt, selv om det er mye kalorier i fårekjøtt.

Blir nok en spasertur eller sykkeltur i ettermiddag, hvis vi klarer å sykle da. Er mye vind i Bodø idag. Så vi får se hva det blir til.

Holder på å visualisere husmorferien min hos mamma. Skal ikke la det skure og gå da. Skal spise 1 kakestykke og ferdig med. Må vel bare dra en tur på butikken å kjøpe inn litt mat som jeg spiser. På landet, har det lett for å gå i mye medisterkaker og andre fete ting. Men de får spise det de vil, for jeg skal ikke spise det.

Er nok blitt helt avhengig av denne vekta mi, veier meg hver dag. Å det er ikke bra. Så skal få gubben til å gjemme den igjen, etter jeg kommer hjem. For jeg må veie meg når jeg kommer hjem, for å se at jeg har kontroll. Har visst blitt helt kontrollfrik der. Ser ut som jeg har gått ned litt denne uka også, men ikke så mye som sist. Ca 0,5 kilo tror jeg vekta kommer til å vise imorgen. Men er kjempe glad for hvert ett gram jeg går nedover.

Om ca 2 kilo er jeg sånn som jeg var i 94 etter jeg hadde fått eldstedattera mi og spydd meg gjennom 9 måneder. Om ca 5 kilo er jeg sånn som jeg var i 88 da jeg møtte eksmannen min. Å når jeg får på meg konfirmasjonskjolen min som er i str 42 da er jeg spent på hva jeg veier. Det er mange år siden jeg har veid så lite som nå, å mindre skal det jo bli:)

Hva har disse kiloene som jeg har mistet betydd for meg da?

Det har definitivt gjort at jeg har bedre sjøltilitt. Er flinkere til å si ifra og ikke minst flinkere til å si NEI. Det var ett ord jeg nesten ikke brukte eller visste hva betydde før. Sa ja til alt, for man er jo tjukk og koselig...ikke sant.

Det har så klart gjort noe med utseende mitt også. Uten å virke innbilsk, så ser jeg at jeg ser ganske pen ut. Søstra mi har sagt det til meg i årevis, selv da jeg var på det største, men trodde jeg på det NEI. For hvordan skal man kunne se det når man knapt nok ser annet i speilet enn øyet man sminker og håret man grer... Men tør å se meg i speilet nå, å selv om man har fått litt rynker så ser jeg ikke så værst ut.

Vektnedgangen har så klart en stor innvirkning på klærne jeg kjøper meg også. Nå slipper jeg å ta til takke med det jeg finner på storavdelingene, eller feit avdelinga som jeg kaller det. Men får kjeft av søstra mi da... Men hun har aldri trengt å gått i de avdelingene for hun er helt normal i kroppen. |

Jeg har ikke glemt hva det har gjort for helsa mi. Alt er så klart mye lettere nå, enn da jeg veide 115,5 kilo. Har mye mindre vondt i knærne, det har helt klart hjulpet på hoftene, og ikke minst ryggen. Føler jeg har mere plass til lungene, så puster vel egentlig lettere selv om jeg røyker.

Måtte bare få dette ned før jeg reiser til mamma, så jeg kan lese på det der nede, så håper jeg at det hjelper meg til ikke å ta helt av.

Ha en fin søndag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Så var denne helga også gått...har nok skeia litt ut med smågodt, men som jeg skrev tidligere klarer ikke mye, før jeg blir kvalm.

20,6 Trimpoeng ble denne ukas fangst. Veldig fornøyd med det. Kommer til å pakke ned pulsklokke og joggesko når jeg drar til mamma. Hun har en hund som ikke er vant til å bli luftet så lange turene, så får gjøre det mens jeg er der nede.

Er stuptrøtt ikveld, så kjenner det blir tidlig kveld. Sovet litt dårlig i natt pga hofta...begynner jo å bli vanlig det da...unntaket er de tre foregående dagene hvor jeg virkelig trodde ting hadde begynt å ordne seg. Men et lite tilbakeskritt idag. Får håpe det snart kommer gode dager igjen:)

Nei, dere får ha en god natt alle sammen. sov godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt å lese innlegget ditt der du beskriver de positive tingene ved deg som person - og hva vektreduksjonen gjør med selvbildet ditt. i tråden min skrev jeg litt om ei dame jeg ikke har sett på lenge, som nok har fått en slankeoperasjon. for hun har gått ned mye - og da snakker vi MYE - i løpet av noen måneder. hun var blitt en helt annen og jeg undret meg stort. det gikk plutselig opp for meg hva overvekta hadde gjort med henne, sånn ytre sett.

 

du er kanskje hos moren din nå? er det hele uka du skal være borte, tro? stå på rina, du er så godt i gang og du skal bruke disse dagene konstruktivt for deg selv. ikke til å rive ned det du har bygget opp. og det tror jeg du klarer helt fint.

 

og vekta må bort. du kan ikke drive og veie deg hver dag. jeg har hatt "veiesjuken" selv, så min vekt setter mannen min vekk et sted. jeg leter ikke etter den, men det er godt å ikke vite hvor den er. jeg skal veie meg en gang i uka, that's it. for noen år siden hadde jeg "veiesjuke" i alvorlig grad. derfor har jeg i noen år tatt avstand fra vekta og må nå venne meg til å veie meg en gang i uka igjen. for det trenger jeg. ha det koselig på husmorferien din, rina. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt hjemme, men reiser imorgen tidlig fem over sju. Så må opp i pessotta som de sier her oppe.

Har nå lagt inn kaloriene for imorgen. Har tatt høyde for ett kakestykke, 1 baguett på Gardermoen, men ellers lite kaloriting. Skal klare det denne gangen.

Har pakket mer eller mindre ferdig, har tatt med meg treningsklær og pulsklokke. Skal ihvertfall få gått noen turer. Tror det er et treningssenter der, som det ikke koster all verden å være gjest på, så mulig jeg prøver meg en tur der.

Nei, må vel få unna litt før jeg skal reise. Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og sier god tur til deg, Rina og håper du får det fint. Hold fast til planene dine ang. dietten, så går det bra. Kjekt at hunden får seg noen solide spaserturer. :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Ja, så var jeg tilbake, å godt å komme hjem igjen. Borte bra, hjemme best:)

Det ble ikke sånn som jeg hadde trodd, hverken med diett eller andre ting. Har ett ganske komplisert forhold til min mor, som jeg "glemmer" for hver gang. Også får jeg det rett i fleisen...hver gang. Så blir en stund til neste gang jeg reiser dit for å si det sånn. Har ikke turt å vært på vekta enda. Venter til mandagen med det, så prøver å være flink nå da. Får ikke trent fordi jeg så klart har fått en kink i ryggen, så trening er litt borte fra hode nå. Håper jeg er så bra imorgen eller mandag at jeg kan trene litt.

Nei, selv om ryggen streiker så gjør dessverre ikke husarbeide det. Så får se om jeg får puska med litt.

Ha en fin dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad for å se at du er BACK! Det med trim og diett tror jeg du skal ta med ro. Selv om det ikke gikk som du planla hos din mor, så er du hjemme igjen, og ting har en tendens til å anta vandte former når man er hjemme. Du er blitt vandt til sunt kosthold og trim, så du er snart tilbake til der du var, det er jeg sikker på. :(

 

Håper ryggen din bedrer seg fort, du får bevege deg forsiktig, så går det vel greit. Håper hoften din er bedre også.

 

Ha en super helg, rina. Det er kjekt at du er tilbake.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rart det med kompliserte familiære relasjoner. kjenner til det, for å si det sånn....

 

men blås i det, nå er du hjemme igjen. og dette går seg til, så klart!! ha en fin helg rina. og god bedring med ryggen din. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ryggen din er blitt litt bedre.

 

Ja da er det søndag, har vært ute å gått meg en tur med fullt regnutstyr på meg, for det trengte vi i dag etter noen dager med kjempe fint vær så var det pån igjen med regn og vind i dag.

 

Jeg skal nå ikke på kurs i morgen ( kursleder er bortreist ) så nå skal jeg ikke veie meg før den 15 oktober, men cm skal nå måles i morgen. Har vært flink hele uken, en liten utskeielse ble det nå på festen jeg var på fredagskvelden, men pytt sann, det tåles sikkert.

 

Ha en flott dag og så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Velkommen hjem igjen. Problematiske familiære forhold er gjerne slik at man glemmer dem mellom hver gang man møtes. Jeg har vært fæl til å takle slik ved å spise usundt - altså trøstespise. Håper du kommer deg tilbake i rett spor nå som du er kommet hjem igjen og at kinken i ryggen snart slipper taket!

 

Lykke til på vekta i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggen er bedre:) Har vært en tur på trening å det var sannelig på tide.

Mistet helt fokus forrige uke og i helga, så vekta viste opp 3 kilo:( Kun meg selv å takke. Men nå er det bare å fortsette der jeg slapp før denne uka og helga. Skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal klare å få ett normalt forhold til mat, kaker og snop...Sliter skikkelig med det, å har allerede begynt å grue meg litt til jul... Foe jeg prøver å visualisere, tenke og mote meg opp. men når det kommer til stykket så viser det seg å være helt bortkastet... Noen som har noen gode råd her? For jeg blir så forbanna skuffa over meg selv, hvergang det blir sånn.

Ja, ja ett aldri så lite hjertesukk fra Nord.

3,6 trimpoeng ble ihvertfall dagens fangst på treninga igår. Skal se om det ikke blir en gå tur senere også. Har bare så sinnsykt mye husarbeide å ta igjen, etter ei helg med dårlig rygg.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Kjære deg! Det tok deg sikkert flere år å skape de dårlige vanene du har, dermed vil det også ta tid å endre dem igjen. Jeg har også et grusomt forhold til snop, så jeg føler at jeg må holde meg helt vekk, ellers blir det bare en hel masse småsprekker hele tiden.

 

Håper du bretter opp ermene, tenker at spist er spist og gjort er gjort. Denne uka gir deg mange muligheter til å komme deg på rett kjøl igjen.

 

God klemmer fra Hege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig brettet opp armene og trent pilates i 40 minutter. Ikke like flink som hun på DVD en men det kommer seg vel etterhvert. Har også en gå avtale med gubben i ettermiddag, så blir en bra dag treningsmessig dette her:) Må kanskje gjøre som du da Hege, å holde meg helt borte fra snop ei stund. Ikke yoghurt is eller nutrilett bar. Er så klart fri for krom også, så må komme meg avgårde å få kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange varme tanker og klemmer sendes deg. nå må du huske alt du har fått til, ikke la de 3 kg ødelegge noe for deg nå. du går ned de kg'ene raskt om du gjør gode grep for deg selv og kommer tilbake til ordinært kosthold.

 

du skriver at du opplever visualiseringen og det du har lært som bortkastet. neida, det er nettopp det det IKKE er. ingenting er bortkastet, men det tar som skravla71 skriver lang tid å omprogrammere gamle tankemønstre. så om du ikke lyktes i møtet med din mor, betyr det ikke at du ikke har lært noe.

 

ikke tenk på jula ennå, det er for tidlig. nå må du ha fokus på dagen i dag. hva du legger i begrepet "normalt forhold til snop, mat etc" må du tenke igjennom. om du opplever at snop kan få deg til å miste fokus, så betyr det vel kanskje at du skal avstå fra snop i en lang periode. bitten johnson (?) har skrevet ei bok som heter "sukkerbomben". les den og se om du kan kjenne deg igjen. om du hadde sluttet å røyke, så ville du muligens ikke tenkt at du skulle ha en normalt forhold til røyk? når det gjelder normalt forhold til mat, så er det noe som kommer og som det skal jobbes mye mer med når vekta skal stabiliseres. det er vel ikke overspising av ordinær mat som ødelegger fokus for deg vel?

 

dette klarer du, rina. du er laget av tøft materiale, vet du. mange klemmer fra hyfsan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rina,

 

Godt du har kommet hjem igjen, og tilbake til normalen! Ikke vær så hard mot deg selv, fordi vekta viser en økning. Dette tar du fort inn igjen!

 

Ønsker deg alt godt!

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god trøst og oppmuntring jenter:)

Dagens trimpoeng er hele 6, å det er jeg veldig godt fornøyd med.

Ble en gåtur og en vindusshoppings tur med gubben. Koselig. Maten har gått veldig godt idag. Egentlig litt for lite kalorier, men orker ikke å stresse med det nå. Det tar seg vel opp utover i uka regner jeg med.

Skjønner at gamle vaner og uvaner tar tid og omprogramere seg på, så må vel bare atter engang smøre meg med tålmodighet...

Prøvde ei kåpe idag på kappahl, fikk på meg størrelse 44/46 så det var ihvertfall morsomt. Skal kjøpe meg den når jeg får penger.

Nei, må legge meg litt på sofaen med denne ryggen min. Skal ikke mye til før jeg får en ny kink.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den jula tenker vi ikke på nå. Er lenge til det. Det som er så irriterende er at vi har levd så lenge med dårlige vaner og de er det ikke så lett å gjøre noe med.

Vi har kosedagen på fredag vi her hjemme og det er ikke så lett å la snopet ligge i bollen. Jeg kjøper meg pottetchips med 45% mindre fett og det er noe alle spiser så da får jeg liksom kosa meg jeg også.

 

Synd med den ryggen. Det må være slitsomt.

 

Så moro med den kåpa da. Kjenner jeg blir grønn av misunnelse. Neida du er vel fortjent. DU er jo bare så utrolig flink. Og de kg du fikk på er fort borte igjen.

 

Ønsker deg en fortsatt fin kveld.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for hyggelig og oppmuntrende hilsen inne på siden min. :-)

Jeg skal jaggu ta deg på ordet, for en smart motivasjon!

Også skal jeg passe på å ta hoften min alvorlig og TRENE den bra. KJenner at jeg faktisk gruer meg til å ta opp treningen igjen, men det er nok en kombinasjon med at jeg er like diger som sist jeg var der og at jeg egentlig ikke liker å bli sliten, hehe.

Fysioterapeuten min skal gi meg øvelser både for hofte og rygg så snart han mener jeg kan sette igang. Han kunne fortelle meg at trening på helsestudio IKKE vil gjøre noe godt for ryggen min, siden det er de ørsmå stabilisator-musklene som er nærmest lammet hos meg. Svømming på bryst/mage var også forbudt, så jeg får svømme på ryggen, det var visst bra.

 

Men, nå er det pinadø nok om meg. Hvordan står det til med deg og ryggen din? Må bare få si det; syns du har en fantastisk positiv holdning til slankeprosessen! Du har jo møtt en del motgang i forbindelse med hofte og rygg, men pinadø er du flink til å holde fokus. Jeg er virkelig imponert!

 

Når det gjelder mammaen din, så er det jo trist at det blir en trasig ferie framfor en avslappende ferie. Du får forsøke å finne trøst i at det alltids er slik i familierelasjoner, på ett eller annet nivå. Hos enkelte er det bare mer synlig, men hos andre fortrenger man problemene inntil boblene sprekker med mye større konsekvens. Ingen har helt problemfrie forhold i familien, det kan jeg skrive under på...!

 

Siden vi begge har lagt på oss tre kilo (wææææ!) så får vi starte på ny frisk sammen. Du er uendelig mye flinkere til å trene enn meg, fytti katta, men jeg skal i hvertfall holde fokus når det gjelder maten. Treningen får komme etterhvert...

 

Håper ryggen din blir veldig bra veldig snart!!!

 

klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Tidlig oppe idag, da jeg skal sammen med veninna mi og trene på morrakvisten.

Har vært og lagt inn all maten for idag, å ser at det blir lite, selv om jeg har lagt inn både frukt, nøtter yoghurt og mellommåltid. Er nok middagen som drar ned. Skal ha fiskeboller og det er det ikke mye kalorier i. Det samme igår, hadde seifilet da og ikke mye kalorier i det heller. For min del kunne jeg nok spise fisk enda oftere i uka, men har en familie som ikke er overvettes begeistret. Hender jeg lager fisk til meg og noe annet til de.

Nei, nå er det frokost. Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...