Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

Jeg opplevde det samme som du igår, at fiskemiddagen ikke gir nok kcal. Vi hadde fiskepudding og selv med saus, poteter og gulrøtter kom jeg ikke opp i nok. Jeg la inn et ekstra måltid jeg, bare for å få nok kcal. Det la jeg inn på formiddagen slik at forbrenningen skulle være på topp.

 

Ha en riktig så god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Velkommen tilbake med blanke ark og nye fargestifter... jeg prøver å spise fisk så ofte som mulig. Ihvertfall 2 ganger per uke. Det beste er jo ren fisk, har skiver av laks i frysern.. og skiver av torsk i torskesesongen. Men, i en hektisk hverdag blir det f.eks. god gammel fiskegrateng eller fiskepudding m/masse grønnsaker i karrisaus. Når middagen blir litt sen, har jeg ikke lyst til å lage ren fisk, merkelig at det smaker bedre med noe annet - derfor grateng etc.

 

De dagene vi spiser fiskemat tidlig (16-17) er jeg ganske sulten om kvelden og lager litt frukt m/kesam og musli - eller ostesmørbrød o.l. Da blir det jo nok kalorier!

 

Prøver også å ha en grønnsak/eggedag med salat eller omlett eller noe. Og en dag med kylling. Jeg synes det er veldig greit å ha en plan over hele uka, så får jeg heller variere etter innfall. Det er ihvertfall helt på trynet for meg å skulle finne på, handle og lage maten hver dag uten plan. Da kan en lett gå i diverse feller fordi sulten tar overhånd.

 

Lykke til videre - genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det lange innlegget...Trykket på en knapp jeg ikke burde og vips så var det borte...:(

Ja, ja får ta kortversjonen da.

Har vasket rundt soverommet våres, inspirert som jeg ble av Lena. Så nå er det rent og pent. Det jeg lurer på er om dere setter det på noe trim, når dere vasker rundt. jeg har satt det på bilvask 40 minutter, selv om jeg har brukt nærmere to timer. Så har jeg ihvertfall ikke overdrevet.

Nei, mere husarbeide venter.

Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var kvelden her igjen:) Skal snart kvelde må bare innom en tur.

Har vært på homeparty i kveld. Der ble det servert eplekake med krem. Var flink og var moderat, la det inn på 1,5 bløtekakestykke da jeg ikke aner hva jeg skal legge det inn på. Alikevel er jeg egentlig litt på underskudd idag. Men ikke så mye. Skla forte meg å spise litt kveldsmat nå, å da kommer jeg på ca 1700 kalorier idag. Så det er greit.

Ellers har dagen gått kjempe bra. Skal prøve meg på litt hjemme trening imorgen har jeg tenkt. Skal ut å gå sammen med venninna mi på ettermiddagen, så da blir det en kombinasjon av styrketrening og pilates hjemme. Trenger jo ikke å ligge på 5-6 trimpoeng hverdag da...Kan jo fort bli for mye.

Nei, dere får ha en god natt alle sammen.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du er i gjenge igjen. du er jo en racer til å trimme da. himmel og hav! blir helt svett bare av å lese om alle poengene. i dag har jeg syklet tur/retur jobb - ca 1 time tilsammen og gått 1/2 times tur. ble ikke så mye, tror ca 2.5 trimpoeng.

 

får se i morgen om jeg får trimmet litt mer. sees sikkert da om ikke siden her kræsjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på noe, ser at hyfsan hadde vært flink og syklet til jobben og gått tur og at det kvalifiserte til bare et par poeng, så det jeg lurer på er, hvorfor får man så lite poeng for slik aktivitet og veldig mye for å male? Jeg har malt en del i det siste, og pga det har jeg fått veldig mange poeng? Har synes det har vært galt, så har satt opp færre timer for å få færre poeng. Man skulle tro at sykling og turgåing kvalifiserer til adskillig flere poeng enn maling?

 

Har du peiling på dette?

 

Synes som alltid at du er kjempeflink. Har litt problemer med å være flink selv nå de siste dagene, kjemper med å få opp motivasjonen. I går spiste jeg altfor mye og når jeg ikke var sulten. Kan ikke begynne med det der igjen. Det var nummeret før jeg kjørte på butikken og kjøpte meg en gedigen sjokolade. Hjæææææælp!

 

Håper uansett at du får en fin og sunn dag, rina.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvorfor det blir sånn Trude. har også tenkt en del på det der. Når jeg bruker pulsklokke på kondisjonstrenig så må jeg "slite" en del for det. Hvis jeg også bruker pulsklokke når jeg trener styrke, så viser den veldig lite. F.eks 200 kalorier forbrukt på 40 minutter. Gjerne mindre enn det også. Men når jeg bruker arbeidsboka og legger inn på moderat styrketrening, så vips er det over 400 kalorier forbrukt. Så som du skjønner bruker jeg arbeidsboka og ikke pulsklokke på stryke trening. Men vet ikke helt hvorfor det er sånn. Tror det har noe med muskel bruk og gjøre. Man forbrenner en del med når man bruker muskler enn ved kondisjonstrening. Så derfor får man mye igjen for styrke og sliter med for kondisjonsrelaterte treningsformer...

Håper du skjønte dette her, for dette ble rimelig rotete.

Du må jo ikke gi opp nå Trude. Hold deg fast her inne og kom deg videre:)

 

Sov litt lenge idag. Det var godt. Har tenkt å ikke trene noe særlig idag, men litt blir det nok. Gubben kommer hjem til lunsj, så skal trene pilates etter det. Får se om noen av unga vil være med. Tenkte også litt styrketrening da. Så det blir en time til sammen. Også skal jeg ut å gå sammen med venninna mi i kveldinga. Blir asfaltsliteing i dag da. Her begynner det å bli mørket halv syv, syv tida, så blir vel ikke så mange turene i marka på ettermiddagen nå. Får se om man hæler en tur til helga, hvis været blir bedre.

Gubben var å fant vinterjakkene mine igår. Den ene er egentlig for stor, men strammer den inn litt nede så ser det greit ut, Den andre er passe nå. Å tenk på det, ingen av disse jakkene fikk jeg på meg i fjor vinter... Ett tankekors det. Det er da man skjønner at man har krympet en del:D

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig morsomt nå man krymper ut av klærne sine. Jeg hadde på meg en boble-vest som var altfor trang i fjord, fikk ikke igjen glidelåsen. Nå er den vid trallala.... da ser man at det nytter selv om det er oppoverbakke av og til....

 

Klem Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Må si du er utrolig flink til å trimme Rina! Og det er jo allsidig også, ikke bare en type trim - du er et forbilde her! Har lett for å klamre meg til sykkelen og stavene, skulle f.eks. svømt for å trene overkroppen. Sats el.lign. er ikke noe for meg, jeg holder i noen uker og så sponser jeg resten av året uten å dukke opp.

 

Åh..så gøy når klærne passer igjen. Har en del på vent jeg også, gleder meg til det passer.

 

Hilsen og klem fra genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes jeg blir inspirert av dere, bare ved å lese om klærne som blir for store. det er helt topp når det går den veien!! alle her inne har sikkert opplevd det motsatte og vet hvor fælt det er å vokse ut av klærne sine.

 

og som rina sier, om vi har en dårlig dag så må vi bare bite oss fast her inne.

 

jeg har ikke fått trimmet noe særlig i dag, bare en kort tur - men skal ut og gå en lengre tur nå snart. det blir stort sett gåing og sykling for meg, men jeg tenker sånn at det får være slik nå - så får jeg se etterhvert om jeg kan begynne med noe styrketrening igjen. uansett, all trening er bedre enn ingen trening - det må vi være enige i.

 

ha en fin dag, særlig til deg rina siden det er din tråd jeg breier meg i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening idag ser det ut som. Tror jeg begynner med denne forkjølesen jeg også. Vondt i halsen, øra, hode og kroppen. Fryser som bare det, når jeg setter meg ned. Så drøyer trening/tur til i morra å ser om jeg blir bedre.

Maten går bra idag også. Har nettopp spist middag og har tenkt å legge meg litt på sofaen.

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst bare på Homeparty om kveldene jeg gitt. Men er jo litt koselig og sosialt da. Å så stolt av meg selv. Det var satt fram både potetgull,sjokolade og druer. Å jeg spiste ca 1 posjon med druer, å ikke noe mer enn det. Så jeg får det til når jeg vil:D

Hun som hadde partyet vill jeg skulle begynne å selge, da hun syntes jeg virket både tøff og med god peiling på kosmetikk. Men lar det ligge så lenge. Er for tungvint når jeg ikke har førerkort og bil. Skal forresten undersøke når neste trafikale grunnkurs begynner så er det vel bare å begynne med prosjekt førerkort:)

Men nå er det kvelden.

God natt, sove godt og drøm søtt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg og de to minste på lekedilla, sammen med venninner og deres barn:) Så det blir nok koselig. Vi skal også på Vimpy, men der blir nok ikke jeg å spise. Hvis de ikke har en salat som ser ok ut. I ettermiddag er det trening igjen. Så blir en aktiv dag dette her som dere skjønner:)

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, høsten er typisk den tiden av året. du får kjøre på med litt kosttilskudd og masse vann og te, så skal du se du får gruffet ut av kroppen igjen. jeg synes det er ille med sånn småhangling som verken er fugl eller fisk. det er typisk meg, dessverre. ikke "sjuk" nok til å være hjemme og egentlig ikke frisk nok til å fungere ute. :)

 

prosjekt førerkort blir spennende rina. jeg tok førerkortet i relativ voksen alder selv, var langt oppe i 20-årene. egentlig var jeg ikke så motivert, men nå kan jeg ikke tenke meg å være uten førerkort. det er så kjekt å ha!! så lykke til, den eneste ulempen er at det koster så mye penger å ta det.

 

kos deg i dag med venninner og unger. høres koselig ut. hadde jeg bodd i nærheten av deg, skulle jeg slengt meg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Rina!

Det er stor seier å takke nei til det usunne som blir servert på party.

Ha en kjempefin dag på lekedilla, sånne plasser er jo helt gull for barna (og dermed også de voksne) Barn som leker = venninner får skravlet :)

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meldinger i går, det hjelper alltid. Og så må jeg henge meg på her og si at du er kjempeflink som klarer å takke nei til nei-mat. Godt gjort! Håper ikke forkjølelsen får virkelig tak på deg, så god bedring, ta masse C-vitamin.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølesen er over for denne gang:) Så nå er det snart trening.

Vi har vært på lekedilla og kino sammen med unga før vi spiste ute. På kino kjøpte jeg meg knaskerøtter og hadde med og utespising besto i salat. Så fikser dette nå:)

Vi så denne nye Disney filmen med rotter. Å tro meg jeg er livredd rotter, så det var med skrekkblandet fryd. Når det kom for mye rotter på engang måtte jeg se ett annet sted. Kjenner bare hvordan panikken tar meg. Men hva gjør man ikke for de søte små. Så de var fornøyd og mor var fornøyd med dagen.

Men får skrive mer siden i kveld må gjøre meg i stand til treninga.

Ha en fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningøkta var bra og intens. Kom på at vi skulle hente noen på flyplassen, så 1,5 time normaløkt ble 1 time intensøkt. Har vel aldri rasa gjennom apparatene på den måten før. Det som ble dumt var at vi ikke varmet opp lenge nok, så det kjente vi mens vi holdt på, for å si det sånn.

Ellers har jo dette vært en kjempe bra dag syntes jeg. Å klare å stå imot kaloribomber sammen med andre, er noe av det jeg sliter mest med. Men klarte det i dag, å er så stolt over meg selv:) Så håper jeg at dette gir meg styrke til å stå imot ved neste anledning. At jeg kan ta fram dette i tankene mine og huske hvor stolt jeg var over meg selv.

Ha en fin natt alle sammen, skal snart komme meg i køya. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag , nye muligheter:)

Her har det sannelig kommet snø i løpet av natta. Kjente jo det var kjempe glatt i går kveld, så ikke helt overraskende da.

Trodde jeg skulle bli støl etter igår, men det går bra.

Vet ikke om det blir noe trening idag, får se hvordan gidden får det etterhvert. Mulig det ikke blir trening før søndagen.

Dagens positive ting om meg er at jeg er flink med slanking akkurat nå:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig, du er så avgjort flink med slanking! Jeg liker i grunnen rinametoden, vet bare ikke helt hva jeg skal si om meg selv, teller humor? I så fall vil jeg si at jeg liker min egen sans for humor! Hehe. Finner du noe fint å si hver dag? Det er i såfall en veldig positiv leveregel, det å finne noe positivt om en selv, i stedet for å øse ergrelse og sinne mot en selv, så prøve å finne noe fint å si og ende opp med å like seg selv litt bedre. Ja, det er en ok leveregel det.

 

Ha en strålende dag. Håper vi får snø før jul i år. Gå forsiktig på glatten.

 

Klem fra Trude :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi bare vært og susa rundt og shoppa litt sittet på kafe og kosa oss. Så det ble nye vinterstøvletter på meg og dattera:) Pluss litt mer da. Det er bare så morsomt å kjøpe støvletter nå. ifjor fikk jeg omtrent ikke en støvlett opp pga leggen, men i år har jeg altså fått til det pluss at jeg kunne kjøpe i 2 størrelse mindre enn i fjor. har brei for, men den har sannelig minket litt den også så nå er det størrelse 39 i vinterstøvletter.

Har vært flink med rett valg av kafemat i dag også. Ble non en salatbuffe på meg.

Har drukket vann også. Så føler nå at jeg virkelig har taket på dette nå. Gubben spurte on vi skulle kjøpe smågodt, jeg sa at jeg skulle ikke ha, men han måtte jo bare kjøpe seg. Så han lot det være;)

Han kjøpte seg potetgull og dip, men han får nå bare spise. Jeg skal ikke ha.

Ha en fortsatt fin ettermiddag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...