Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar
Idag har vi bare vært og susa rundt og shoppa litt sittet på kafe og kosa oss. Så det ble nye vinterstøvletter på meg og dattera:) Pluss litt mer da. Det er bare så morsomt å kjøpe støvletter nå. ifjor fikk jeg omtrent ikke en støvlett opp pga leggen' date=' men i år har jeg altså fått til det pluss at jeg kunne kjøpe i 2 størrelse mindre enn i fjor. har brei for, men den har sannelig minket litt den også så nå er det størrelse 39 i vinterstøvletter.

Har vært flink med rett valg av kafemat i dag også. Ble non en salatbuffe på meg.

Har drukket vann også. Så føler nå at jeg virkelig har taket på dette nå. Gubben spurte on vi skulle kjøpe smågodt, jeg sa at jeg skulle ikke ha, men han måtte jo bare kjøpe seg. Så han lot det være;)

Han kjøpte seg potetgull og dip, men han får nå bare spise. Jeg skal ikke ha.

Ha en fortsatt fin ettermiddag alle sammen:)[/quote']

 

Å, så heldig du er, jeg kjenner veldig godt igjen det problemet du hadde tidligere, det har jeg nå! Og jeg har fra før av store føtter og da jeg var slank brukte jeg str 41, nå må jeg opp i 42 i sko og 43 i støvletter!!! Hvor finner man det da? Det er ikke mange steder og de stedene som har, har et par hyller med latterlig stygge sko. Jepp, nå fikk jeg enda en grunn til å gå ned i vekt, takk for at du fortalte dette, rina. Grattis med nye støvletter, de fortjener du virkelig.

 

Ha en fin ettermiddag, kveld og helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å' date=' så heldig du er, jeg kjenner veldig godt igjen det problemet du hadde tidligere, det har jeg nå! Og jeg har fra før av store føtter og da jeg var slank brukte jeg str 41, nå må jeg opp i 42 i sko og 43 i støvletter!!! Hvor finner man det da? Det er ikke mange steder og de stedene som har, har et par hyller med latterlig stygge sko. Jepp, nå fikk jeg enda en grunn til å gå ned i vekt, takk for at du fortalte dette, rina. Grattis med nye støvletter, de fortjener du virkelig.

 

Ha en fin ettermiddag, kveld og helg.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Hyggelig at du finner inspirasjon til å fortsette Trude. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først vil jeg bare si at jeg synes du har vært rå-flink, rina. du har en drøss med seire de siste dagene her... neste gang han samboeren din spør om dere skal kjøpe smågodt, så får du ta et skikkelig balletak på han :) kanskje han savner det fellesskapet dere hadde, dersom dere brukte å kose dere med godteri sammen? det er jo ikke det samme å spise alene.....

 

så var det dette med vekt og beina. det har jeg i grunnen aldri tenkt på, men dere har sikkert rett. jeg bruker vel str 41 uansett, er jeg redd. men jeg kjenner til problemet med legger og støvletter. her jeg bor synes jeg det er ganske bra utvalg i str 41 og 42. men jeg skjønner det kan være et problem med str 43. jeg vet det finnes enkelte butikker som selger stor-mote, som også selger sko og støvler i store str - og de bruker å ha mye fint.

 

det er vel bare å stå på videre. for hver fristelse vi klarer å håndtere på en klok og konstruktiv måte, jo nærmere kommer vi målet. ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk det kjempe bra:)

Var på en shoppingstur til sammen med ei venninne og drakk bare kaffe nåe vi tok oss en pause. Fikk kjøpt noen julegaver, en ny genser til meg og ett nye skjærf. Søren ikke lett å finne seg en helt vanlig genser om dagen. Enten har de 3/4 arm, er lange eller har høyhals. Men fant meg en genser på H&M som var v-hals og lange armer og ikke for lang. Så klart i svart...Går mye i svart hos meg.

Gubben lot være å spise potetgull og jeg spiste ikke mer en jeg burde, kanskje heller litt for lite. Drakk masse vann gjorde jeg også. Så føler jeg er på skinner nå. Skal en tur på jobb idag , å er spent på hvordan hofta blir etter det. Har vært kjempe bra i hofta nå, så håper det fortsetter sånn. At mine problemer med den er forbi:)

Jeg har satt meg kanskje ett urealistisk mål...Jeg vil så gjerne ha den bukplastikken før jeg skal gifte meg. For hvordan i all verden skal man føle seg fin, når man har en henge mage uten sidestykker hengende nedover. Sliter litt med det allerede nå. Får helt noia om gubben stryker meg over magen...Stivner helt og trekker inn magen. Å dette kommer jo ikke til å bli bedre etterhvert som kiloene renner av. Heller værre, for kommer jo aldri til å kunne trene opp magen. Så den blir bare mer og mer slaskete eller deigete som minste dattera mi sier...

Så jeg får bare henge i så jeg får den operasjonen så snart som mulig. Vil jo gjerne kle på meg sexy undertøy, under kjolen. Men sexy blir det ikke med en mage som henger i veien...Må egentlig flire litt når jeg tenker på hvordan det kommer til å bli seende ut. Ikke sexy, men heller morsomt:D

Nei må få gjort en del ting før jeg drar på jobb.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at det går så bra med deg om dagen, det fortjener du virkelig.

 

Las lengre oppe at du hadde fått kjøpt deg støvletter også, hediggris må nå jeg bare si, det er noe jeg ikke har brukt på mange mange år, kanskje jeg kan få brukt det en gang fremtiden, vi får nå se. Så herlig å finne seg klær og slike ting som en virkelig liker.

 

Er helt sikker på det at du kommer til å klare de kiloene du vill før du skal gifte deg og dermed kanskje bli opperert før den dagen også, ønsker deg i alle fall lykkke til med det.

 

Ha ei flott helg og så skrives vi:)

 

Tenker på deg :):):)

 

Klem fra evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuuri malla, hvor jeg kjenner igjen det problemet med hengemagen. På meg er det som en ekstra sekk er hengt på foran og nedenfor magen. Det er disgusting. Hater den. Så jeg forstår inderlig godt at du vil ha bukplastikk før bryllupet ditt. Kanskje det er feil av meg å si dette, men jeg forstår bare hvordan det er når man prøver å skjule den og ikke vil at noen skal stryke, se og i hvertfall ikke kommentere den. Men du er kjempeflink, og du skal se at du får det til i god tid før. Heia, rina. Du motiverer til tusen.

 

Håper du får en super helg.

 

Klem fra Trude :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at du skal nå målene dine, rina. bryllupsdagen din blir sikkert en vakker dag, med eller uten mage - men jeg forstår veldig godt hva du mener. det å prøve en brudekjole, om du nå skal være hvit brud eller ikke, er spesielt. og det er klart man gjerne vil føle seg mest mulig vel den dagen.

 

da er det bare en ting å gjøre, da vet du. stå på videre! ha en fortsatt fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg har også en hengemage jeg vil bli kvitt. Jeg er godt gift da, men ønsker å få den fjernet til høsten igjen. Jeg kjenner igjen følelsen du beskriver når noen tar på magen. Jeg føler meg omtrent aldri fin, selv nå når jeg har gått ned, det henger jo foran der uansett og ikke noe korsett i hele verden vil kunne fjerne det skikkelig.

 

Håper du står på videre og at du får operasjonen din før bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare begynne med støvlettene jeg. Det har ikke passet til mine legger på 15 år heller. Her er det boots som gjelder.

Du har vært utrolig flink til å stå imot fristelsene. Det er utrolig bra.

Når det gjelder magen så er den også et stort problem jeg har. Når jeg er ute blandt folk så holder jeg inn magen så godt jeg kan. Slitsomt.

Jeg skal også søke på bukplastikk så jeg har gått det det jeg skal. Å da skal vi bli såååååååååå fine:):)

Håper at du får denne operasjonen før du gifter deg da. Det er du vel undt.

 

Du er en skikkelig fin inspirasjon. Har selv hatt en elendig helg med dårlig mat.

Men har fullt fokus igjen i dag.

 

Ønsker deg en skikkelig fin søndag.

Klem Lena:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var sannelig denne uka også snart ferdig. Så imorgen er det en ny uke med fullt fokus på spising og trening. Har tenkt å ha meg en ny "superuke" fra imorgen. Det betyr full fokus på maten jeg spiser og masse trening. bestemte meg for en sånn super uke i påska. Gikk da ned 2,5 kilo. Å det må være første gangen jeg har gått ned en påske. Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg også 25 trimpoeng. Å da var jeg ganske begrensa med hofta og at treningssenteret holdt stengt en del av påska. Så er kjempe spent hvor mye poeng jeg får ut av denne superuka. Hvorfor superuke nå? Fordi jeg føler jeg står litt på stede hvil. Har gått ned igjen det jeg la på meg forrige uke, men virker som jeg sliter litt med å komme under 94,5 kilo. Vil så gjerne se 80-tallet snart. Så dette blir ett ekspriment for å se, at hvis jeg har skikkelig fokus på mat og trening så kan jeg nærmer meg 80-tallet.

Syntes dere jeg er tullete i hode? Ja, ja så får dere bare syntes det.

Så her blir det trening så det koster etter fra i morgen.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu Rina jeg syntes ikke du er tullete. Jeg skjønner deg så utrolig godt. Man setter seg mål og det er viktig. Jeg er litt nysgjerring. Den superuka hva gjør du da. Er det noe spesielt du spiser.

Uansett så syntes jeg du har vært superflink. Hvor mye må du veie for å få bukplastikk? Jeg krysser fingerene mine for deg.

 

Dette klarer du med glans. DU er super

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det i tilfelle flere som er tullete i hodet, bl.a meg selv :)

 

jeg er også nygjerrig på hva du legger i superukebegrepet. du spiser sikkert ikke mindre enn det du skal, og jeg synes du er råflink til å trimme hver uke. så nå er jeg spent på hva superuka di faktisk handler om som du ikke gjør ellers...

 

hva skal til for å få bukplastikk? jeg har forstått det sånn at man får det om man har født tvillinger. men hva er vilkårene for øvrig? jeg har også mage, nemlig. alltid hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete nei, jeg har også en sånn superuke nå, etter at vekta plutselig hoppet kraftig opp. Jeg har holdt nøye kontroll med hva jeg har puttet i munnen de siste par dagene. Trimmet har jeg også fått gjort, ikke turgåing og slikt men jobbing på gården og det er kjempegod trim, for jeg hadde på pulsklokka slik at jeg ikke skulle gå glipp av en eneste forbrent kalori.

 

Men i kveld må jeg ut å gå en spionrunde, for noen har klippet over strømgjerdet til hestene flere steder. Det blir trimpoeng det også. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I superuka så spiser jeg ikke noe annet enn sunn mat. Masse grønnsaker, fisk,frukt og drikker kanskje litt ekstra med vann. Trimmer mer enn vanlig og tenker i det hele og det store sundt. Ikke noe spising utenon måltider osv...Altså litt mer på høgget enn jeg har vært nå. Gjorde dette i Påsken å innbiller meg at jeg hoppa litt nedover på vekta de påfølgende ukene også. Så det er ikke noe nytt og revlosjerende, bare veie mat mer nøyaktig og ellers passe ekstra på hva jeg spiser og ikke minst trene mer. Prøver også mentalt og motivere meg ekstra mentalt for ukene framover mot jul.

Men nå fikk vi besøk, så får skrive mer siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyeMindre

Tenkte jeg bare skulle ønske deg en superfin uke. Og ønske deg lykke til med super uka, regner med at du vil føle deg ganske super. Genialt konsept - tror virkelig jeg skal prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det snart natt igjen. Er litt trøtt så skal bli godt å legge seg. Så er det bare å være klar til veiing imorgen og til superuka mi:) Gleder meg faktisk litt til dette opplegget mitt. Er kjempe spent på hvordan det kommer til å slå ut på vekta. Håper jeg kommer til å gå ned like mye som i påsken. Men ned er ned uansett.

Skal trene pilates hver dag har jeg bestemt meg for. Det kjennes skikkelig i magemusklene. Så det er nok en god treningform.

God natt, sove godt og drøm søtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værst tenkelig start på superuka mi. Fikk ikke sove i går kveld, så klokka var to, halv tre før jeg sovnet i natt. Så er trøtt som en strømpe. Men får prøve å ikke la det hindre meg i å komme igang med denne uka.

Skal først til tannlegen før jeg skal på trening. Tror muligens at jeg prøver å sove litt etter treninga. Men får se.

Har gått ned hele 4,2 kilo denne uka. Men reelt vekt tap er 1,2 kilo. La jo på meg 3 kilo den uka jeg var hos mamma. Men er strålende fornøyd med det da.:)

Cm har jeg ikke gått ned noen ting, så håper det blir masse cm denne uka.

får begynne å reagere litt. Unger som skal på skolen, jeg som må ordne meg osv...Vanlige morra ting.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pyton å ikke få sove! Man går liksom på halv 8 resten av dagen, kommer ikke helt i siget. Men uansett, lykke til med superuken din. Denne uken skal jeg konsentrere meg om å komme tilbake til gode vaner, men superuken din er en virkelig god idé, så det vil jeg prøve. Kanskje neste uke.

 

Masse lykke til, er spent på hvordan det vil gå med deg.

 

Håper du får en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei.....ned 4,2 kg!!!! Det må sette opp humøret flere hakk...selvom du har hatt en dårlig natt. Virkelig en bragd spør du meg.

 

Superuke..ble interessert i dette, kanskje noe å tenke på det! Rapporter hvordan det går, kanskje vi skulle ta en superuke sammen som vi planlegger på forhånd?

 

Ha en fin superuke!

 

Klem - genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra. nå var du heldig som klarte å kvitte deg med de besøks-kiloene så kjapt. deilig det, å få det ut av systemet.

 

etter å ha lest om superuka, så tror jeg at jeg har superuke hver uke jeg får til å følge opplegget. jeg bruker jo kcal-dagboka hver eneste dag, og er nøye på å ikke spise utenom måltidene. så på matfronten er det ikke annet å hente enn at jeg må forsøke å spise litt mer, jobbe med den sperren jeg har. men på trimfronten så er det nok noe å hente, å få kjørt meg litt mer ut.

 

magan: mange sjuke folk rundt forbi. jeg mener, klippe over strømgjerdet til hestene - hva er det for et påfunn?? håper du får tatt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å bli kvitt de kiloene så fort, tipper det føles heeelt greit!

 

Lykke til med trening, soving, spising og alt. Håper du får sove litt og at resten av dagen blir fin.

 

Vildeklem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...