Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Kjenner meg sååå igjen angående å ha kjøpt klær med tanke på å slanke seg. Har hatt ubrukte klær liggende mange år i skapet, til slutt har det endt med at jeg har gitt dem til Fretex. Venter med å kjøpe meg klær nå, selv om jeg har bestemt meg for at jeg skal ned, vet ikke hvor lang tid dette vil ta, og jeg vil ha klær som er moderne nå og ikke for 5 år siden.

 

Tror det var lurt å vente med superuke til den hersens pms er ute av systemet igjen. Har mensen selv nå og det er tøft med tanke på søtsug, har begynt med kromtabletter, får seg om de vil virke.

 

Håper du tross pms får en fin onsdag, rina.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner på bloggen min, godt å se at noen passer på meg og bryr seg, håper ellers du har en fin dag tross i Pms og slikt, er ikke enkelt dette når det blir slik hver måned.

 

Ja dette med klær er en evindelig problem, men det er også greit å ha noe som man kan bruke og føler seg vell i selv om man holder på å slanke seg. Morro sikkert for deg å ha gått ned så mange størelser.

 

Selv har jeg levert til Fretex etter hvert som de blir for stor, de skal ikke på igen derfor sender jeg de fra meg med en gang de blir for stor. Har flere klesplagg i forskjellige størrleser opp i skapet, så jeg har å ta av foreløpig i alle fall.

 

Ha en fortsatt flott dag så skrives vi

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur i byen å prøvd kåpe. Forelska meg helt i en på Vivikes. Men 2000 kroner er mye å bruke på ei kåpe jeg kanskje, eller vet jeg bare kan bruke denne vinteren. Kjøpte meg ei bukse i størrelse 46, men den vil ikke på gitt. Så tydelig forskjell fra butikk til butikk. Men er vel ca 5 kilo til den går på, så det ordner seg nok. prøvde en kjole i 48/50 den var for stor. Så er tydelig midt imellom akkurat nå. Opptaget en ting i dag. Prøvde også ett skjørt i 46 som jeg fikk på meg, men det satt ikke pent over denne hengemagen min:( Så det er kanskje der jeg kommer til å slite mest etterhvert... Sånn som det ser ut nå, blir det bikser og ikke skjørt til jul. Eller så må det vel bli sånn hold-in truser. Kanskje det hjelper.

Har spist altfor lite idag. Så får begynne med middagen. Unga skal ha pannekaker, jeg wok og gubben lager seg noe når han kommer hjem. Så her er det middagslaging i alle varianter.

Er da innvitert på jente fest idag, med påfølgende tur på byen. Må vurdere veldig om jeg orker. Tror det da i så tilfelle blir brus på meg.

Ha en fin ettermiddag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere snakker om klær og klesbutikker. kan nesten ikke huske sist jeg kjøpte meg noe, annet enn det som er strengt nødvendig. jeg går i det samme til det nesten ikke henger sammen. ser av og til i butikkvinduer og tenker jeg til våren kan endre oppfatning. sånn som det er nå, er det akkurat som om klesannonser etc ikke angår meg og min kropp. håper det kan bli en endring der.

 

superuke eller ikke, rina. du gjør en kjempeinnsats med masse trimpoeng og vann. jeg er imponert. håper ettermiddagen blir god for deg, selv om formen er tung for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ble det trening heller. Vondt i hode, å venter bare på denne hærsens mensen. Som man forandrer seg i de dagene. Håret er fett, noe jeg ellers ikke har, føler meg helt dratt i trynet og ser lite ok ut. Men tror det blir jentefest uansett. Tror den blir alkoholfri. Eller bare ett eller to glass vin. Får se. Skal legge meg litt på sofaen snart å prøve å slappe litt av.

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMS ja, det er ikke å spøke med. Jeg blir nummeret inntil farlig jeg. Min lidenskap når jeg har PMS er å smelle igjen dører. Jeg bare må. Får ut litt agresjon på det. Så når jeg er i denne tiden så går det med en del lyspærer kan du si.

Hyggelig er det ihvertfall ikke, men det går jo over og kommer like forbaska tilbake neste måned.

 

Håper du kom deg på byen og håper også at det ble litt vin på deg. Det trenger du virkelig i dag. Jeg unner deg det ihvertfall.

 

Håper ellers at alt er bra med deg.

 

Og jeg må bare fortelle deg noe. Etter middagen i dag så la jeg meg litt på sofaen å fikk meg en blund på 1 time. Når jeg våkna så var jeg rastløs og det var en merkelig kribling i kroppen, men trene var utelukket. Så tenkte jeg på det du skrev for noen uker siden. Det er ikke spørsmål om jeg skal trene men hva jeg skal trene. Det er så bra skrevet. Jeg tredde på meg treningstøyet og dro på trening.

 

Tusen takk for de orda.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja, jeg kjenner meg virkelig igjen idet med å ha klær i små størrelser i skapet. Synes det er for j.... å kjøpe store klær, da har jeg liksom gitt opp. I vinter begynte jeg å sy en ny lang sort vinterkåpe i str. 46, innsvinget. Da jeg kom til prøvestadiet, fikk jeg den ikke igjen foran. Men, jeg vil ikke lage et telt!!! Den henger der og jeg skal så smått se litt på den igjen. Det er stoff for et par tusen kr. som noen har tatt med seg til meg fra thailand (kasjmir ull - nydelig og bløtt)

Har også annet stoff liggende til bukser o.l. men venter til str. 46 er innen rekkevidde!

 

Tror jeg nå skal ta meg en tur på freetex og levere store ting som ikke passer. Jeg har tenkt at det er jo greit å ha i tilfelle.....men nei, andre kan få det!

 

Ha en fin dag!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag:)

Fikk trimma lattermuskla så til de grader igår:D Er lenge siden jeg har flira så mye. Lå på knærne på gulvet til sist og ba om nåde. Vertinna lo så hu pessa seg ut, så vellykka var det:D

Drakk till igår, men ikke så mye. Så formen er bra. Er bare så forbarska trøtt...

Å ikveld er det vinkurs. Imorgen kveld ingenting og lørdagen reiser gubben på ferie og blir borte i 2 uker. Så mye som skjer om dagen.

Kalorimessig ble det en katastrofe igår. bacongull og sjokolade... Men, men spist er spist, så selv om det blir vinkurs i kveld skal jeg ihvertfall ikke over 1900 kalorier. Trening blir det vel ikke noe av i dag. Blir en gå tur på ca 25 minutter en vei til vinkurset. så litt blir det ihvertfall.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei,

 

Syntes det er fint du er ærlig og skriver om de gangene en lar fristelsene komme helt inn i munnen og ikke bare de gangene en går forbi de. Gjør det mer troverdig, for ingen har bare solskinnsdager :) Selv om potetgull og sjokolade høres ut som en solskinnsdag for meg nå :D

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du hadde det kjekt i går kveld, og spist er spist og gjort er gjort, du er så flink så at dette fikser du likevel:):D:)

 

Og det er noe som heter at en god latter forlenger livet:)

 

Ha det kjekt på vinkurs i kveld

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sannelig ble det vinkurs, å det gikk rett i fletta på meg. Så føler meg litt små brisen. "knis".

Altfor mye kalorier bel det i dag også...:D Men fatter nytt mot og tar meg selv i nakken akkurat nå. Smakte blåmugg ost for første gangen, å det var kjempe godt. Så blir ikke siste gangen for å si det sånn. Men det må bli noen kilo i minus først. Ellers var det en del nytt å lære. Hvitvin og ost, hører mere sammen enn rødvin og ost mente foreleseren. Å det hadde han egentlig rett i. Fikk en vin som heter Tookay eller noe sånn, å det ble himmelsk godt sammen med muggosten.

Tørr sherry ved siden av spicy bacalao, istede for rødvin. Også kan man servere champagne gjennom ett helt måltid, men da må det være skikkelig champagne og ikke musserende. Så litt lærte vi nå.

Ellers har dette vært en skikkelig slække dag, men skal komme meg på trening imorgen formiddag. har også treningsavtale på lørdag. Søndag får det bli tur med unga. Om ikke annet å rusle en tur ut på moloen og litt i sentrum.

Så dette ble ikke en super uke. Ikke har mensen heller kommet enda, men humøret er atskillig lettere. Å det er jo bra.

Men nå er det snart natt her. Ha en god natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Så var der sannelig fradag igjen, hvor blir uka av? Er helt slækk idag. Bytta en fylling hos tannlegen før i uka og det banker som bara det. Så må vel bare ringe og evt få en pencelin kur. Min sedvanlige flaks. Maten skal gå bra idag. Ikke noe mere tull nå. Gruer meg allerede for å veie meg på mandag. Så full skjærpings i hele helga. Fordelen med en liten opptur, er jo gjerne at jeg raser ned uka etter. Men det er vel best å holde det på det javne og ikke ett rykk opp, for så å gå ned igjen.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom mitt motivasjons skriv for å gå ned i vekt. Deler det med dere:)

Hvorfor jeg skal fortsette med livsstil endringen min:

 

1. Jeg skal fortsette å gå ned i vekt.

2. Jeg skal forme kroppen min, til en drømme kropp.

3. Jeg skal ha en bukplasstikk.

4. Jeg skal bestemme over kroppen min, om hva jeg vil gjøre.

5. Jeg skal bestemme hva jeg skal spise. Hode skal ikke lure meg til usunne ting.

6. Jeg skal passe på kroppen min som ett ”tempel”

7. Jeg skal ikke ty til spising når ting blir vanskelig. Da skal jeg heller gå meg en tur.

8. Jeg skal være glad fordi jeg har evnen til å kunne gjøre dette for meg selv.

9. Jeg skal kunne kjøpe meg klær i hvilken butikk jeg vil.

10. Jeg skal ha det gøy, mens jeg holder på med dette.

 

 

Dette er noen meget viktige punkt for å fortsette der jeg er nå. Jeg skal finne den ordentlige Rina. For identiteten min sitter ikke i fettet, men i hode, sjel og hjerte.

Det er ingenting å være redd for, selv om jeg mister ett tykt lag med fett. Jeg skal bygge meg opp selv, så jeg blir en selvsikker voksen kvinne. Med en glede over at jeg mestrer dette. Jeg skal glede meg over alle disse tingene som jeg har satt egne begrensninger på, alt jeg kan gjøre. Fjellturer, danse, jogge, og en del andre ting som jeg har følt at jeg ikke kan gjøre, enten fordi jeg har vært i for dårlig form el fordi jeg har vært redd for at jeg skal se dum ut el at jeg har vært for tung. Så her er det bare å

: Keeep up the good work.

 

Er det noen som finner inspirasjon fra dette er det kjempe bra. Så nå fortsetter jeg der jeg slapp. Skal ha en sunn helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Jeg syntes det er bra du deler dette, nikket og smilte til det meste av hva du sa :D

Gleder meg spesielt til å kunne kjøpe klær jeg vil ha og ikke bare de som passer :) Og om de ser bra ut er det jo ekstra bonus :) Lov å spørre hva bukplastikk er?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg. Det er like viktig alt sammen. Jeg håper at du får en fin og sunn helg. Det skal jeg ihvertfall ha.

 

Du er veldig flink til å motivere oss andre også

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja hodet, sjelen og hjertet ditt er det ikke noe i veien med. Du er et flott menneske og er virkelig på rett vei. I denne livsstilsomleggingen vi driver med alle sammen, skal vi også lære oss å takle "utskeielser" slik at de ikke fører til at vi gir opp.

 

Synes du har fattet dette og at du også nyter livet!

 

Ha en fin helg!

 

Klem fra Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å ønske deg en god helg. jeg ser du har hatt en flott uke mht det sosiale, du har kost deg - ledd og lært nye ting. ta nå med deg dette som gode opplevelser, om vekta skulle vise noen gram mer enn du hadde ønsket. av og til er det viktig bare å leve litt også, og du er jo på rett vei. :)

 

motivasjonen din for å endre livsstil er det ikke noe å si på. punktene dine er viktige for deg, lurt å skrive dem ned så du kan lese det selv på en gråværsdag. jeg har som motivasjonspunkt å få god helse og komme i form, å kunne kjøpe klær jeg virkelig har lyst på og ikke de klærne som finnes i en gitt størrelse, og å føle meg vel.

 

nå er det helg, og du har sikkert planer for helgen? drikk masse vann og gå turer, så får du ut evt avfallsstoffer av kroppen igjen. stå på videre rina. klem fra hyfsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er bra du deler dette' date=' nikket og smilte til det meste av hva du sa :)

Gleder meg spesielt til å kunne kjøpe klær jeg vil ha og ikke bare de som passer :) Og om de ser bra ut er det jo ekstra bonus :) Lov å spørre hva bukplastikk er?

 

S[/quote']

Bukplastikk er en plastisk operasjon, hvor de fjerner overflødig hud på magen.

Å det er noe jeg trenger sårt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar på tråden min. Det var en øvelse som nesten skremte meg. Da skulle du liksom sitte og så falle/rulle bakover. Er det en av dem du ikke klarte? Er redd jeg skal skade meg for livet, hehe.

 

Håper ellers du får en koselig helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så måtte jeg ile til byen å kjøpe meg krom igjen. Har klart meg en stund uten, men igår var det sannelig slutt på det. Så dro på helsekostbutikken klokka 11 idag. Så nå er to kromtabletter inntatt.

Er litt sånn halv deppa om dagen...Det er sikkert været. Føler det nesten har regnet i ett siden skolestart her opp. Vi har så klart hatt noen fine dag er innimellom, men stort sett bare regn og regn. Å ikke ser det noe lysere ut heller.

Gubben dro til Gran Canaria idag. Håper han får en velfortjent ferie.:) For han har jobba som ett skinn egentlig siden i januår i år. Så dette unner jeg han. Hadde så klart vært morsomt å være med, men sånn ble det ikke denne gangen. Vi har begynt å snakke om bryllupsreise til Kypros. Håper vi får til det.

Denne halvvei deppinga mi, ender jo med det -det bruker, trøstespising igår. Hvorfor jeg gjør det må gudene vite. For det går jo kun utover meg selv, å ikke hjelper det heller. Så idag skal jeg ikke gå i den fella. Har kjøpe en del grønnsaker. Skal ha taco til middag, men skal ikke spise mer enn to. Litt kjøttdeig, ikke noe ost og mye grønnsaker. Har også kjøpt en boks med feta snacks, så det og salat blir min kveldskos idag.

Her gjelder det å stramme inn så fort som mulig.

Men nå var det nok syting for idag. Skal få unna litt husarbeide før jeg begynner på middagen.

Ha en fin lørdag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om trøstespising, det er nok derfor vi er så store som vi er, alle sammen. Og det er jo bare tull, helt tullerusk er vi når vi gjør det. Allikevel gjør vi det. Har funnet ut at jeg blir sinnsyk i gjerningsøyeblikket. :) Det er akkurat som om alle fornuftige tanker forsvinner og det eneste som står i hodet er SNOP! Jeg hadde det slik i går kveld, men for en gangs skyld, kjøpte jeg meg lett-is i stedet. Så i stedet for den vanlige skyldfølelsen var jeg stolt av meg selv. Du vet jo selvfølgelig alt om dette her selv, men av og til er det greit å høre det fra andre også.

 

Selv om sambissen (som Vilde sier :) ) har reist på ferie, prøv å gjøre det så koselig som mulig for deg selv i kveld. Ha det ryddig rundt deg, finn frem mange stearinlys og kos deg med den maten du har planlagt. Jeg har erfaring i å være alene etter hvert og det er viktig for meg å ha det koselig rundt meg. Da føler jeg meg bedre med meg selv.

 

Ok, håper du får en fin helg, rina, og takk for gode råd.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen igår ble helt ræva...Men idag ser alt mye lysere ut. Skriver ikke mer om det...

Sent igår kveld, satte jeg meg ved dataen. Å begynte å skrive en epistel. Om meg. Har skrevet nesten tre sider til nå. Å det kommer til å bli mange flere. Men nå skal jeg finne meg oppe i alt dette. Skriver både litt morromt men også alvorlig. Har ikke tenkt til å la det bli deprimerende og tåredryppende. Skal bli morosmt etterhvert å lese det som jeg har skrevet. :)

idag er en helt ny dag, nye muligheter og en mye blidere Rina. Så nå skal alt på skinner igjen.

Ha en fin søndag alle sammen.

Har masse jeg må begynne med her. Skal ha ovnsbakt ørret til middag, og det kommer ei venninne som skal spise her. Så da må jeg gjøre litt husarbeide også.

Vi tastes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...