Gå til innhold

Rinas slankedagbok


Gjest rina

Anbefalte innlegg

Treninga idag innbragte 4,1 trimpoeng. Veldig fornøyd med det:)

Ryggen er bedre, klarer nesten å gå rett nå. Så det ordner seg nok etterhvert. Fysioterapauten fant sannelig noen nye muskler i hofte område idag, det kjentes for å si det sånn. Men ondt skal ondt fordrive som det heter. Skal ha meg en skikkelig shine dag hjemme idag. Det trengs for å si det sånn. Skal se om jeg får puttet inn litt pilates også. Men uansett skal jeg gå en tur i kveld. Så da blir det flere trimpoeng.

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Jeg sliter med vanndrikkingen for tiden. Men nå har jeg vannflaska mi i kjøleskapet hele tiden, for jeg har en tendens til å kikke etter om det er noe godt å spise i tide og utide. Nå liker jeg heller ikke lunkent vann som har stått på stuebordet å godgjort seg noe særlig heller da, så jeg slår to fluer i en smekk.... når jeg lusker kjøleskapet etter noe, så tar jeg meg et par slurker kaldt vann og glemmer at det var noe godt jeg var på jakt etter.

 

Ha en fin dag, klem Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt Magan:)

Jeg er sånn at når jeg over en periode har vendt meg på mya vann, så blir jeg så skikkelig tørst hvis jeg glemmer å drikke. Men, noen ganger er man jo såpass teit i hode at man ignorerer det, og da går det ikke mange dagene før man drikker veldig lite vann igjen. Så dum kan man bli.

Fikk ei bukse av venninna mi idag i størrelse 44. Vet der hva jeg fikk den på meg:D Greit det er en stor modell, men alikevel da. Kan ikke bruke den enda, for det var den for trang til, men den gikk på. JIPPI!!!

Ble kjempe glad.

Sto å speilet kroppen i morrges, ikke noe jeg vanligvis bruker å gjøre. Å sannelig ser jeg at jeg har forandret litt på fasongen. Smalere over ryggen, mindre mage og mindre rumpe. Så skal måle til mandagen igjen. Kanskje det bare var en ønsketenkning;)

Idag ville unga ha grøt til middag, så det blit wok grønnsaker og ris på meg idag da. Tror jeg hiver litt kokt skinke oppi også. Så blir en mager middag her.

Nei, får vel fortsette med dette hersens husarbeide. Egentlig liker jeg det, men idag var det litt tungt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bigmiss76

heei aå utrolig flink du er.... takk for at du lar oss andre sliterne få lese dette,,,,, kjenner inni meg at je får lyst til og gå meg en laaaang tur med barna mine ... og hive meg over frukt disken......... ei flott dagbok du fører str 44 vovv deter bare og ta av hatten for deg alså.... lurer på om jeg kommer til og få på meg det jeg..... rina stå på.. du er virkelig på fin vei til et friskere liv..... bra for deg og din mann..... kjempe bra... han er sikkert kjempe stolt ev deg......... vil ønske deg lykke til videre med slankingen .............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Lykke til med husarbeid og trening. du er jo kjempeflink og står på som bare juling! hvor får du all energien fra??

 

deilig å komme inn i str 44 da. litt greit at den ikke passer helt enda slik at du har et skikkelig motiasjonsmål,hehe. jeg har siste månedene kjøpt meg litt for små bukser for så å stå på noen uker for at den skal passe! litt gøy.

 

sendte av gårde en sekk med klær til fretex i dag. det føltes litt rart. litt skummelt egentlig...for tenk om jeg går opp igjen...sukk...teite tanker. sekken ble hvertfall hivd så nå er det gjort. kjøpte meg ny treningsbukse i dag. den er superdeilig og en størrelse mindre enn sist. :)

håper du har en super dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei, får lyst til å gå på shopping av snakket deres :)

 

Har ikke holdt på med dette så lenge så spør litt blondt og naivt.

Hvor lenge varer en bukse når en er på dette kjøret? Hvor lang tid

før de er for store? prøver å finne ut hvor mye penger jeg må regne

med å bruke på slikt etterhvert :)

 

Takk

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Takk for koselig meldinger.

Stine 1 størrelse er ca 7 kilo. Sånn rundt regnet. Men man trenger ikke å kjøpe seg nytt hver 7 kilo ned, men veldig gøy å gjøre det. Jeg var størrelse 54 når jeg begynte. Sydde buksene inn når jeg var str 52 og hadde også en del bukser i 52 som da var passe. De sydde jeg inn til størrelse 50. Men nå har jeg kjøpt meg to nye bukser i 46, arvet 3 i 48. Å har nå fått min første bukse i 44. Har en del bukser fra søstra mi i str 42, så bukseløs blir jeg ikke med det samme. Jeg prioriterer å kjøpe meg litt nytt, men kan ikke kjøpe alt for hver størrelse. For forhåpentligvis så skal man jo enda mere ned.

Men det er skikkelig gøy å shoppe nå, å artigere kommer det til å bli. Har plutselig begynt å bruke litt fine skjærf og sånn,. Noe jeg aldri gjorde før, ville jo ikke at noen skulle se på meg. Det sykeste er faktisk at jeg ble FaU leder for ungdomskolen datteren min går på idag. Det ville jeg aldri gjort før. Så noe er i ferd med å skje, med denne ørna:) Å, jeg fryder meg for hvert hinder jeg kommer over.

Ble ett langt møte på skolen idag da, så ble bare 1 trimpoeng til idag. Men totalen er 5,1 å det er jeg fornøyd med. har blitt alt for lite spising også. Bare 12-1300 kalorier idag også. Men nok vann da:)

 

Nå er det litt tv-titting her. ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte ord på bloggen min. Ja det har vært mange tårer også for meg opp igjennom årene og den prossesen det var å lære å leve med det som har skjedd. Det har gjort meg til et ganske sterkt menneske. Selv med min overvekt så sier jeg ifra. Jeg tenker sånn at folk for ta meg som jeg er. Og liker de det ikke så kan de bare se en annen vei.

 

Vettu Rina jeg syntes du er utrolig flink. Og du har kommet langt. Jeg har ikke så mye som ett eneste trimpoeng i dag jeg. Blir slapp selv av syke barn.

 

Dette går virkelig din vei Rina. Du har jo også verdens beste gulerot da. Bryllupet ditt.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Måtte bare innom og si jeg synes du tar noen syvmilssteg framover nå. Fau leder på skolen, tenke seg til. Det tyder på at du ikke vil gjemme deg bort lengre!

 

Gratulerer så mye og ha en god natt!

 

Klem genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten epistel bare før jeg skal av gårde. Skal på Artic lys&design idag sammen med ei venninne. 10 mil å kjøre hver vei, men tror sannelig det er verdt det. Eller vet det er verdt det. For det er så utrolig mye fint der.

Skulle inn på nettbanken å overføre noen penger, men kommer søren ikke inn. Så vi får svinge nedom der før vi drar. Er faktisk så flink idag, at jeg har smurt med meg nistepakke. Ingers rugbrød med urteost og kokt skinke. Banan og gulrot. Skal ikke falle for noen usunne ting idag. Lørdagen skal jeg ut sammen med ei venninne, men skal noen timer på jobb først. Har tenkt å spare kalorier til det da.

Nei får prøve nettbanken engang til. Blir så irritert når sånn ikke funker. GRRR.

Ha en fin dag alle sammen, spis sundt og drikk vann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og god morgen til deg!

Matpakke er gull, da er sjansen for å lykkes med maten så mye større. Kos deg på tur med venninna di og lykke til med nettbanken. (sånt er sååååå irriterende!!)

 

Ha en finfin dag,

klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her enda å venter på venninna mi. HUn skulle bare å sjekke om noe måtte gjøres med bilen før vinteren. hun trodde hun måtte komme igjen hvis det var noe. Men det ble visst skifting av bremseklosser og hele greia. Så vet sannelig ikke om vi kommer av oss avgårde idag. Vi får se. Blir det bare stress er ikke det noe hyggelig heller. Så nå er jeg egentlig anart til å spise lunsjen min. Spiste nettopp en gulrot, så får jeg drøye litt til. Hvis det ikke blir tur får jeg prøve å trimme litt. Ikke særlig fristende vær ute, så det blir inne trim. Det regner og blåser stiv kuling. Nei, får finne på noe å gjøre. kjedelig å sitte sånn å vente. Føler man liksom ikke kan begynne med noe. I tilfelle hun dukker opp. Ja, ja.

Ha en fortsatt fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Det værste jeg vet er å vente på noen og når ting ikke fungerer som det skal er nesten like ille.

Håper dere kom dere av gårde da. Blir vel kjøpt litt julegaver i dag da vel. Jeg har ikke begynt å planlegge det engang jeg. Er alltid ute i siste liten.

 

Ønsker deg en strålende dag.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det hverken tur eller trimming idag. Men en tur rundt på diverse møbelbutikker. Fant noen dekk tallerkener i rødt på Skeidar. Riktig nok i plast, men, men. Hadde det vært glass eller noe sånn ville vel prisen vært der etter. Skal snart av gårde på loppemarked på skolen. Internasjonal uke der. Så får vel grave litt i lomma da også. Elevene har også laget mye fint, så gleder meg til å se det. Vi spleisa på middag idag, jeg og venninna mi. Så vi lagde jegergryte, uten rømme el fløte, men litt melk oppi. karbonadedeig som vi stekte sammen med masse sopp. Kokte poteter, brokkoli og gulerøtter. Utrolig godt. Til dessert, Heistad lavkalori aprikos kompott. Med litt melk på. Veldig frisk og god i smaken. Har begynt å "smake" litt på jula. Kjøpte klementiner idag. Litt sure, men ikke så ille egentlig. Er kjempe glad i det og gleder meg til det kommer masse av de og prisen går litt ned. Har allerede lagt inn kveldsmaten og kommer ikke opp i kalorier om dagen. Med den er det under 1200 kalorier. Hmm. Må finne på noe lurt tror jeg. Er så lite sulten om dagen. Kan hende det kommer av at jeg drikker mye vann. Hittil idag 2,5 liter. Men det er jo sundt, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Har vendt meg på å spise magert pålegg, så vanskelig å omstille hjernen på å skulle spise noe fetere. Blir vel uansett å kjøpe meg en kaffe og noe å bite i på dette loppemarkedet, så da går vel kalorimengden opp i dag da.

Imorgen må jeg opp i pessotta. Dattera skal på jobb sammen med faren og må være på kaia til klokka er syv. Så det blir tidlig kveld her.

Nei, nå kommer besøk.

Ha en fin ettermiddag og kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ble det ingen tur i dag, da rina. men du fikk en bra dag likevel ser det ut til. viktig å planlegge måltidene, tur eller ikke.

 

jeg spiser også litt lite til tider, men kun unntaksvis under 1200 kcal. som regel ender jeg på 1400 kcal. jeg tror ikke jeg stresser noe mer med å komme opp i 1600, men jeg skal være nøye på ikke å gå ned under 1400 på den andre siden. jeg er livredd for å spise altfor lite, det har jeg brent meg på før.

 

jeg spiser frukt og yoghurt, god solid middag og ganske mye til kvelds. da klarer jeg fint å komme opp i 1400. det er først når jeg hopper over et måltid at det skjærer seg.

 

så lykke til rina. jeg er sikker på at du får til å få opp inntaket ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med kake på loppemarked ble det bare 1250 kalorier idag, så skal ta meg en yoghurt ihvertfall.

Mye artig å se på loppemarked, men sannelig mye dritt også. Dåner nesten når jeg ser hva folk sender av gårde av gammelt skrap. Fant meg ei umalt kaketine i tre. Med lokk å hele greia, så får se om jeg får gjort noe artig med den til jul. Tenkte å ha frukt eller noe sånn i den da. fant meg også en potteskjuler for å henge i vindu, og tre rødvinsglass i keramikk. Håndlagde i blått. Har ei venninne som samler på sånne, men et ikke om det er passende å gi henne det siden det er kjøpt på loppemarked. Noen som har erfaring med sånt? Hun har bursdag i November og det første jeg tenkte når jeg så de, var på henne. Dette er glass som egentlig koster 200/250 kr stk. Fikk de for 10 kr stk. Hva syntes dere at jeg skla gjøre? Skal jeg evt si hvor de er kjøpt. Hvis det føles feil, beholder jeg de selv. Ellers kjøpte jeg en mobil pynt, og noen julekort. Er helt imponert hva disse unga får til. :)

Imorgen blir det trening igjen, etter husvasken. skal som tidligere skrevet veldig tidlig opp imorgen, så får benytte dagen godt. Regner med jeg segner om i morgen kveld.

Vann drikkingen går kjempe bra. Sikkert 3 liter idag.

Nei, skal lese litt mer her inne. også er det snart i seng med denne tøtta:)

God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg synes du har en super gave der jeg da, all den tid hun samler på slike glass. Du kan jo spørre henne også da, dersom det er en god venninne av deg. Jeg hadde i alle fall blitt glad for en slik gave!

 

Så flink du er med vannet, Rina, jeg jobber med det samme og når man har fokus på det, er det litt enklere!

 

Ha en fin dag i morgen, selv om den starter før fuglene fiser!

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning:)

Er trøtt som ei strømpe idag, sov litt urolig i natt. Men skal ikke legge meg. Skal vaske hus til helga, så har jeg gjort det til imorgen:) Godt for alt som er tatt.

Snakker om å være i ørska, når klokka ringte tok jeg mobilen og begynte å snakke. Trodde jeg snakka med en mann, ang noe som skulle ligge i postkassa. Jeg husker ikke dette. Men dattera som har inntatt senga til gubben, fikk med seg dette...Så vi flira litt godt av det i morges.

Skal på trening i formiddag, sammen med venninna mi. Imorgen har vi planlagt en gåtur, hvis det blir oppholdsvær da. Ikke så trivelig å gå en lang tur, med regnet piskende i ansiktet. Hvis det ikke blir tur, prøver jeg og motivere henne for en tur på Badeland. så vi får se. Skal være alene i helga og på lørdag skal jeg ihvertfall ikke tidlig opp. Planlegger en aldri så liten luksus for meg selv imorgen kveld. Karbad, hårkur, ansiktsmaske, pedikyr og manikyr. En god bok og et glass pepsi max, mens jeg bader. Deilig. Men skal ikke planlegge for mye, har lett for å gå i vasken det jeg planlegger. Men dette var imorgen, nå får jeg begynne på dagens gjøremål. Har skrevet opp ei lang liste som skal gjøres. Er det flere som er liste mennesker her inne? Gubben flirer av disse listene mine, men syns det er greit å se at en og en ting er gjort.

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

God morgen Rina, jeg er listemenneske.. trenger det for å holde oversikten. Høres ut som du skal ha en koselig helg med egenpleie..kjøp deg et fint og inspirerende blad som du kan kose deg med og kanskje en ny type te - kanel/eple er godt - og levende lys. Kos deg.

 

Klem Genialt

 

c040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt i gang med husarbeide, så må bare lese litt her inne. Snakker om å være hekta:) her er det et ufyselig vær idag også, så bra inne vær med andre ord. Har regntøy og alt det der, men syntes ikke det er så koselig å bli våt i ansiktet. Må sikkert finne sjarmen idet etterhvert også. En ting som er godt er å gå ute i sånn vær, når man er sint, sur eller deppa. Føler virkelig man får blåst hjernen for tunge ting også da:) Så er vel ingen av delene akkurat nå da, siden det ikke frister;)

Nei, Må vel bare fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn Rina. Jeg er ikke noe listemenneske, men skulle kanskje lært av deg? Er et ordentlig rotehau av og til. Jeg tenkte å gjøre noe husarbeid jeg også, men det går såååå treigt, er ikke av den huslige typen. Det er mye ryddigere borti stallen enn det er innomhus for å si det sånn. Du får sende noen husmoderlige vibber til meg slik at jeg kommer meg opp av stolen.....

 

Det som er så deilig med å gå tur i skikkelig styggvær, er når man kommer hjem i varmen igjen og får tørka seg, og ugle seg ned i godstolen med en kopp varm sjokolade (confecta) eller te. Åhh...herlig... Det var bare å komme seg ut først da......

 

Ikke dumt å feire helga med å stæsje seg selv litt. Jeg har gjort det flere fredager på rad nå, særlig når jeg ikke jobber så mye. Føler liksom at det er skikkelig helg etter at jeg har pynta på skrotten litt. Humøret stiger flere hakk også.

 

e030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du viser stor omtanke for venninnen din når du skriver om de glassene. for meg betyr omtanken man legger i en gave alt. jeg har fått dyre gaver uten omtanke, det har stort sett vært skivebom. så gi henne de glassene du. om du synes det er for rimelig til en presang, kan du jo kjøpe en god flaske vin og kanskje litt ost ved siden av. men egentlig er de glassene en god nok presang i seg selv.

 

lister skriver jeg av og til også. klart du skal skrive lister. så lenge ikke det blir lister for listenes skyld, og altså ikke noen oppgaver utført :)

 

ha en fin ettermiddag, rina. godt å se du er skikkelig i siget igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morran alle sammen:)

Var så trøtt igår kveld at jeg ikke klarte å lese eller skrive her inne. Noen som lurte på om jeg hadde gått på en sprekk igjen? Neida. Fikk i meg hele 1550 kalorier igår, så det er bra.

Begynte å male på denne kaketina jeg kjøpte på loppemarkedet. Tina kosta 30, men pynt, maling og div kom på over 500. Så må flire litt av meg selv. Men tror den kommer til å bli kjempe fin.

Idag må jeg komme meg på trening. Tror nemelig at denne hofta har det best med trening. Sliter litt med ondter akkurat i den om dagen. Så får se om det blir bedre med trening. Gjør det. det så får jag prøve å trene litt hver dag. Istede for kjempe mye 2 ganger i uke.

Nei, ha en super dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett nydelig vær i Bodø idag. Så treningstudio blir erstattet med skog og mark. Må bare benytte sjansen når været endelig er her. :)

Har fått en klesvask ut på snøra og hengt sengetøy til lufting. Er så deilig og legge seg i ny lufta sengetøy.

Nei, får lage lunsjen ferdig. Tar den med meg ut i dag.:)

Vi tastes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...